Steeds opnieuw blauw scherm op PC

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

gitzoke
Lid geworden op: 09 jul 2006, 11:27
Locatie: Brecht

26 nov 2015, 19:13

@ Verhaegen,

Bedankt voor uw hulp !ik ga dit zodra ik kan proberen en zal ik u via dezelfde weg iets laten weten ! Ik ben benieuwd of dit zou kunnen helpen !
Mercikes !
Windows 10
Intel(R)Core(CM) I7 - 4770 cpu @ 3,40GHZ
Ram 32,0 GB
64 bits besturingsysteem, x64 processor / voeding rm650/Grafische kaart GeForce Gtx760-xlr8/Microsoft office home/Harddisk Sata3 6gb/s WD green 3TB/samsungssd840 evo 250gb/Avast Free

gitzoke
Lid geworden op: 09 jul 2006, 11:27
Locatie: Brecht

28 nov 2015, 10:17

Beste Mr Verhaegen,
Ik heb ondertussen gedaan hetgeen gesuggereerd is.
Dat programma van Norton kunnen zetten op een lege USB stick,en die in de Acer comp gezet . Ik heb voor de zekerheid alle usb sticks uitgetrokken behalve het klavier , muis en internetverbinding .
Ik kreeg steeds terug dezelfde blauwe scherm met foutmelding 0x0000007B.
Tot slot heb ik ook op een andere lege USB stick dat andere programma Defender opgezet en her resultaat is steeds hetzelfde .
Kan ik misschien nog iets anders proberen ?
vriendelijke groeten,
Windows 10
Intel(R)Core(CM) I7 - 4770 cpu @ 3,40GHZ
Ram 32,0 GB
64 bits besturingsysteem, x64 processor / voeding rm650/Grafische kaart GeForce Gtx760-xlr8/Microsoft office home/Harddisk Sata3 6gb/s WD green 3TB/samsungssd840 evo 250gb/Avast Free

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

28 nov 2015, 10:31

kunt proberen :
als der 2 latjes geheugen in de comp zitten
één latje der uit halen
comp starten en zien wat hij doet
als dat nog blauw scherm geeft
het eerste latje terug steken en het andere der uithalen
en starten
en zien of hij nog blauw scherm geeft

dat is nog één van de simpelste dingen , en rapste die je kan doen

ander 3 mogelijkheden
opstarten met een cd van linux of bdc of dergeliks
en daarmee véél dingen gaan uitschakelen (moet men al véél kennis hebben ) en dan proberen te starten

anders wordt dat een herinstal met behoud van data
of een herinstal met verlies van alles wat der op staat

gitzoke
Lid geworden op: 09 jul 2006, 11:27
Locatie: Brecht

28 nov 2015, 10:53

Bedankt Verhaegen,

Ik denk dat ik best met de hulp van iemand anders eens laat proberen met het voorstel ivm die geheugenlatjes en anders naar een hersteller of mischien terug naar de winkel waar ik mijn nieuwe computer heb gekocht ( PCS Computer in Wuustwezel )
Bedankt voor uw tussenkomst en uw hulp !
Gitzoke
Windows 10
Intel(R)Core(CM) I7 - 4770 cpu @ 3,40GHZ
Ram 32,0 GB
64 bits besturingsysteem, x64 processor / voeding rm650/Grafische kaart GeForce Gtx760-xlr8/Microsoft office home/Harddisk Sata3 6gb/s WD green 3TB/samsungssd840 evo 250gb/Avast Free

zandmannetje
Lid geworden op: 02 feb 2003, 23:15
Locatie: Het land met meer ministers dan inwoners

29 nov 2015, 21:16

gitzoke,
ik had je een privé mailtje gestuurd ?
Zo, dat was het dan.
Heb nog een goed leven en we zien mekaar misschien weer in de hel.
Tot zolang dan zal zandmannetje jou wel in slaap lullen !

gitzoke
Lid geworden op: 09 jul 2006, 11:27
Locatie: Brecht

30 nov 2015, 09:47

@ zandmannetje Ik ben samen met een beetje hulp van mijn schoonbroer er toch trachten uit te geraken ! toch bedankt hoor !
Windows 10
Intel(R)Core(CM) I7 - 4770 cpu @ 3,40GHZ
Ram 32,0 GB
64 bits besturingsysteem, x64 processor / voeding rm650/Grafische kaart GeForce Gtx760-xlr8/Microsoft office home/Harddisk Sata3 6gb/s WD green 3TB/samsungssd840 evo 250gb/Avast Free

gitzoke
Lid geworden op: 09 jul 2006, 11:27
Locatie: Brecht

30 nov 2015, 10:14

@ Mr Verhaegen Mijn reactie op het voorstel om de comp proberen op te starten met de usb stick waar die Norton power eraser opstaat moet ik herzien. Ik was blijkbaar vergeten van na het downloaden achteraf nog te dubbelklikken op het icoontje met een extentie EXE !
Die USB stick lijkt nu wel te werken en na het opstarten krijg ik nu eerst het window logo en kort nadien het gele scherm van norton . ik heb daar de keuze gemaakt" Norton power eraser herstelscan" er was ook een optie "geavanceerde herstelscan van Norton die ik voorlopig niet heb gekozen.
De computer was nadien " Bezig met het laden van gegevens" maar vermits dat laden al meer dan 12 uur bezig was heb ik het uiteindelijk maar afgezet.
Dit ging enkel met de schakelaar op de comp zelf en niet via een van de venster van Norton die op mijn scherm stond. Moet ik de procedure nu herhalen en gewoon bv 24 uur wachten tijdens het laden , of welke raad kun je me nog geven . Bedankt voor uw geduld ! ,nog een stomme vraag ...Het is toch mogelijk van deze usb stick te maken op een windows 8.1 en die te gebruiken op een comp die onder Vista werkt ?
[/b]
Windows 10
Intel(R)Core(CM) I7 - 4770 cpu @ 3,40GHZ
Ram 32,0 GB
64 bits besturingsysteem, x64 processor / voeding rm650/Grafische kaart GeForce Gtx760-xlr8/Microsoft office home/Harddisk Sata3 6gb/s WD green 3TB/samsungssd840 evo 250gb/Avast Free

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

30 nov 2015, 13:20

Het is toch mogelijk van deze usb stick te maken op een windows 8.1 en die te gebruiken op een comp die onder Vista werkt ?
ja hoor géén probleem normaal

neen als het zolang duurt is der iets serieus mis
zoals bv. geheugen

gitzoke
Lid geworden op: 09 jul 2006, 11:27
Locatie: Brecht

02 dec 2015, 14:26

@ Mr Verhaegen
Ik heb de tips kunnen opvolgen en er een latje uitgehaald en de comp terug gestart en terug dezelfde foutmelding. Latje teruggezet en het ander er uitgehaald en zo geprobeerd maar terug dezelfde melding.
Vooraleer ik er mee naar de winkel ga toch nog een vraagje .... Is er toch nog iets dat ik zou kunnen proberen dat voor een leek te doen is ?
Bedankt voor uw hulp !
P.S nu weet ik toch hoe een computer er aan de binnenkant uitziet !
Windows 10
Intel(R)Core(CM) I7 - 4770 cpu @ 3,40GHZ
Ram 32,0 GB
64 bits besturingsysteem, x64 processor / voeding rm650/Grafische kaart GeForce Gtx760-xlr8/Microsoft office home/Harddisk Sata3 6gb/s WD green 3TB/samsungssd840 evo 250gb/Avast Free

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

02 dec 2015, 19:04

ik weet niet of der daar een grafische kaart in een pci sleuf zit op dat moederbord , en of dat moederbord ook een ingebouwde grafische aansluiting heeft (meestal wél)
het kan zijn dat de software van de grafische kaart het euvel veroorzaakt

als men de beeldschermstekker in de aansluiting steekt van de onboard (moederbord) aansluitng steekt
en men bv. de grafische kaart der uithaalt
dan schakeld normaal de bios automatisch over naar de onboard grafische
en is er kans dat het blauwe scherm niet direkt komt (maar op een later ogenblik ) maar bestaat de kans dat de drivers van de grafische kaart (pci-expres) uitgeschakeld kunnen worden , omdat ze dan later geladen worden

dat is hetgeen ik zou nakijken
ps.
maar ik weet niet wat der nog op dat moederbord ingeplugd zit
dat ook het euvel kan veroorzaken (blauw scherm is altijd software van een hardwareonderdeel dat conflikteerd )