Tweedehands laptop kopen

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

23 aug 2015, 18:55

Zijn er forumleden die positieve ervaringen hebben met aankoop van een tweedehands laptop bij een bepaalde handelaar (al dan niet online) ?
Ik zoek al geruime tijd een laptop met ietwat deftige configuratie en azerty toetsenbord om Linux distros uit te testen. Bedankt voor een reactie. :)
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

24 aug 2015, 09:35

Daar is moeilijk advies of raad over te geven Toby.
Ik denk dat u wel iets kent van PC om op uw buikgevoel af te gaan.

Zelf koop ik nogal eens tweedehands, maar ik moet toestel eerst zelf zien.
Soms valt het tegen ,soms mee. Ik kan er echt geen lijn in trekken.

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

24 aug 2015, 23:07

Dank u voor uw bericht.
Ik was benieuwd of er iemand reeds eens een occasie kocht bij één van de toch talrijke online computerwinkels (bvb. zoals de gekende "C*nr*d).
Blijkbaar hoor je daar veel over vertellen, maar in de praktijk lijkt het wat anders te zijn.
Ik kijk nog even de kat uit de boom en zie wel. 8)
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

jean55
Lid geworden op: 26 aug 2011, 10:21
Locatie: De mooie Voorkempen

02 sep 2015, 20:08

Ik probeer alle dagen een zonnetje te zijn , maar ??

jean55
Lid geworden op: 26 aug 2011, 10:21
Locatie: De mooie Voorkempen

02 sep 2015, 20:09

Toby , ik koop daar al eens .
Ik probeer alle dagen een zonnetje te zijn , maar ??

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

05 sep 2015, 22:22

jean55 schreef:Toby kijk hier eens
http://www.pgeneration.be/pages/Home.aspx
Ok, ik ga daar eens informeren.
Bedankt.
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

24 nov 2015, 16:12

jean55 schreef:Toby kijk hier eens
http://www.pgeneration.be/pages/Home.aspx
@jean55 : bedankt voor de info.
Lijkt een betrouwbare zaak met de nodige ernst voor de klanten. Heb er vandaag een laptop gekocht. 8)
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

jean55
Lid geworden op: 26 aug 2011, 10:21
Locatie: De mooie Voorkempen

24 nov 2015, 22:36

Toby bedankt om het te melden en succes ermee
Ik probeer alle dagen een zonnetje te zijn , maar ??

joke42
Lid geworden op: 18 sep 2002, 19:36
Locatie: Antwerp 2060

25 nov 2015, 06:25

Toby schreef:
jean55 schreef:Toby kijk hier eens
http://www.pgeneration.be/pages/Home.aspx
@jean55 : bedankt voor de info.
Lijkt een betrouwbare zaak met de nodige ernst voor de klanten. Heb er vandaag een laptop gekocht. 8)
Goed gekozen heb daar reeds jaren goede ervaringen.
PLUK DE DAG

Laptop HP 250 15.6" N 2840 4GB ram. HD 500 GB .
Windows 10

Mebo870
Lid geworden op: 22 mei 2005, 13:11
Locatie: Laarne

28 nov 2015, 17:10

Tweedehandse pc’s is altijd opletten geblazen, vooral degenen die via tweedehands sites worden aangeboden , 9 op 10 zit er een verborgen gebrek in, sommige proberen nog snel wat geld te slaan uit een toestel met een verborgen gebrek, dat geldt voor heel veel elektronische spullen.
Ooit een pc gekocht, later bleek de Northbridge chip een defect te vertonen, dat merkt men pas op als de pc goed belast word, met een korte test bij de verkoper merkt men zulke dingen niet op.
Dan nog een keer met een laptop, dat ding zag er goed uit voor zijn prijs en draaide perfect, het koopje van de week.
Thuis gekomen bleek het al snel een ander verhaal te zijn, de laptop liep na een half uur vast.
De oorzaak lag bij dichtgeslibde ventilatie kanaaltjes, waardoor de warmte van de grafische kaart niet weg kon. Dat was zo’n model waar men de hele laptop moest slopen om de ventilator en koelvinnen te bereiken.
Bij het openen om te kuisen bleek dat de solderingen van de chip (grafische deel) los gekomen waren, door de hitte = het koopje van de week ligt nu op het containerpark.


The key to happiness
Stay away from idiots

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

28 nov 2015, 19:49

Ach, shit happens.
Met één jaar volledige garantie is ne mens gerustgesteld en natuurlijk, alles kan tegenvallen. Je moet ook even bekijken waarvoor het toestel moet dienen. Zoek naar een toestel met een ietwat verouderde configuratie. Die zijn gewoon opzij gezet omdat ze niet meer voldoen op gebied van snelheid. Als je dan van plan bent om met dergelijke toestellen Linux distro's te draaien en uit te testen, dan weet je dat je voor dergelijke software met die "verouderde configuratie" nog best snelle machientjes in huis haalt.
Linux distro's zijn immers niet zo veeleisend als Microsoft software en dat is nog maar één voordeel van de vele dat Linux heeft t.o.v. Microsoft.
Nee, er is vertrouwen mee gemoeid tussen koper en verkoper.
Zo zie je maar.
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

jean55
Lid geworden op: 26 aug 2011, 10:21
Locatie: De mooie Voorkempen

05 dec 2015, 19:42

Mebo870 deze mensen zijn te vertrouwen , ga er geregeld . Zij geven 1 jaar garantie , ook op herstellingen . De okkazie's zijn helemaal nagezien ook de koelpasta word vernieuwd . Mijn zoon doet er al enkele jaren mee , eenmaal binnen geweest , op 5 minuten herstelt ( gratis ) en draait op Windows 7 pro .
Ik probeer alle dagen een zonnetje te zijn , maar ??

Canadees
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:13
Locatie: Limburg

05 dec 2015, 22:58

Inderdaad "Jean55", heb ooit van jou het adres gekregen, ben er al een paar keer geweest.

Prima zaak, vriendelijke en gedegen uitleg, kortom een zaak waar je in vertrouwen iets zou kunnen kopen!
Heb er zelf nog niks gekocht, gewoon info verzamelen, maar mocht ik ooit een "occasie" kopen, zou dit het eerste adres zijn waar ik zou naartoe gaan!!!
1 jaar garantie op een laptop/desktop dat krijg je niet overal.

Kortom een zaak om aan te bevelen.
De patron is vriendelijk, behulpzaam en zeker niet uit om je wat aan te smeren!!!

Dat is mijn ervaring.