pc start zomaar op
-
zjev - Lid geworden op: 25 mar 2010, 11:30
mijn buurvrouw in paniek,
het was al de tweede maal dat haar pc staat te draaien als ze thuis komt,
kan dat zo maar ?
een jaartje geleden heeft iemand een pc-probleem opgelost door haar pc op afstand te besturen,
mijn vraag is nu, kan "inschakelen" dan ook, want de pc stond wel degelijk af ??
en wat kan er tegen gedaan worden
alvast bedankt voor het lezen,
en vrolijke einddagen gewenst
het was al de tweede maal dat haar pc staat te draaien als ze thuis komt,
kan dat zo maar ?
een jaartje geleden heeft iemand een pc-probleem opgelost door haar pc op afstand te besturen,
mijn vraag is nu, kan "inschakelen" dan ook, want de pc stond wel degelijk af ??
en wat kan er tegen gedaan worden
alvast bedankt voor het lezen,
en vrolijke einddagen gewenst
-
pcekspeer - Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
@zjev
Vraag eens aan je buurvrouw of tussen de geïnstalleerde programma's TeamViewer vermeld wordt ? Erop klikken en klikken op Verwijderen
Nadien de pc herstarten.

Vraag eens aan je buurvrouw of tussen de geïnstalleerde programma's TeamViewer vermeld wordt ? Erop klikken en klikken op Verwijderen
Nadien de pc herstarten.
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/
-
hviaene - Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Wat voor onzin is dat nu weer? Teamviewer doet niets tenzij je het zelf start, iemand van buitenaf krijgt geen toegang tenzij jij het (telkens andere) wachtwoord doorgeeft.pcekspeer schreef:@zjev
Nadien de pc herstarten.
-
pcekspeer - Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
@hviaene
Blijkbaar heb je het progje nooit zelf gebruikt....

Blijkbaar heb je het progje nooit zelf gebruikt....
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
-
Ik heb de test met toegang zonder toezicht eens gedaan: werkt inderdaad prima zolang beide PC's aanstaan, maar zodra je de PC waarop je de toegang hebt gegeven af zet, dan krijg je op de andere (die de eerste zou moeten kunnen kontroleren), onmiddellijk reaktie dat het toestel onbereikbaar is, geen sprake van dat Teamviewer die zou kunnen doen opstarten.
-
Danny. - Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Hebt jij ergens gelezen dat Teamviewer van op afstand, een computer waarvan de ON/OFF knop op OFF staat (of waarvan de stekker uit het stopcontact zou verwijderd zijn) die ON/OFF knop op ON gaat plaatsen (of de stekker in het stopcontact gaat steken)?hviaene schreef:Ik heb de test met toegang zonder toezicht eens gedaan: werkt inderdaad prima zolang beide PC's aanstaan, maar zodra je de PC waarop je de toegang hebt gegeven af zet, dan krijg je op de andere (die de eerste zou moeten kunnen kontroleren), onmiddellijk reaktie dat het toestel onbereikbaar is, geen sprake van dat Teamviewer die zou kunnen doen opstarten.
Blijkbaar zal jij dat nooit gezien hebben en dit niettegenstaande je zelf laat verstaan het reeds veelvuldig gebruikt te hebben.
Men is nooit te oud om te leren, en zelfs wat men denkt onzin te zijn, is blijkbaar ...
Groetjes en nog prettige feesten
Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender
-
klinker - Lid geworden op: 04 jul 2015, 13:56
hviaene heeft het bij het rechte eind wat TeamViewer betreft.
Ook dit kun je tegenkomen: http://support.hp.com/be-nl/document/c01947602
Wat ik wel weet dat is dat je bij Windows 10 bij geavanceerde opties voor Windows update kunt bepalen hoe updates worden geïnstalleerd.
Ook dit kun je tegenkomen: http://support.hp.com/be-nl/document/c01947602
Dat moet ik dan toch nog eens opnieuw bestuderen, maar ik denk dat het op een misverstand rust.verhaegen schreef:als dat een windows 10 is
kan windows update die starten om de updates te doen
Wat ik wel weet dat is dat je bij Windows 10 bij geavanceerde opties voor Windows update kunt bepalen hoe updates worden geïnstalleerd.
In beide gevallen wordt de herstart uitgevoerd vanuit een opgestart systeem en niet van af een uitgeschakelde computer.De 'dikke' Van Duuren schreef: Automatisch (Aanbevolen) Alles gaat vanzelf. De computer wordt opnieuw opgestart wanneer deze niet wordt gebruikt. De updates worden niet gedownload via verbinding met een datalimiet (vanwege mogelijke kosten).
Melding om opnieuw op te starten plannen U wordt gevraagd een tijdstip voor opnieuw opstarten te kiezen om de installatie van de updates te voltooien. Ook nu worden updates niet gedownload via een verbinding met een datalimiet.
-
Ik heb geen onzin verkocht: onze vriend pcekspeer verwees naat Teamviewer op de vraag hoe een PC spontaan zou kunnen opstarten, en dat is onzin.Danny. schreef:Hebt jij ergens gelezen dat Teamviewer van op afstand, een computer waarvan de ON/OFF knop op OFF staat (of waarvan de stekker uit het stopcontact zou verwijderd zijn) die ON/OFF knop op ON gaat plaatsen (of de stekker in het stopcontact gaat steken)?hviaene schreef:Ik heb de test met toegang zonder toezicht eens gedaan: werkt inderdaad prima zolang beide PC's aanstaan, maar zodra je de PC waarop je de toegang hebt gegeven af zet, dan krijg je op de andere (die de eerste zou moeten kunnen kontroleren), onmiddellijk reaktie dat het toestel onbereikbaar is, geen sprake van dat Teamviewer die zou kunnen doen opstarten.
Blijkbaar zal jij dat nooit gezien hebben en dit niettegenstaande je zelf laat verstaan het reeds veelvuldig gebruikt te hebben.
Men is nooit te oud om te leren, en zelfs wat men denkt onzin te zijn, is blijkbaar ...
Groetjes en nog prettige feesten
Danny
En wat betreft die on/off knop betreft, lees dan nog eens mijn eerste bericht van woensdag 23 dec. om 11.19u.