devolo dlan 200 avplus - dlan 550 duo

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

paco
Lid geworden op: 07 dec 2004, 15:03
Locatie: Houthalen

12 feb 2016, 12:19

Heb vroeger eens een dlan 200 avplus starters kit gekocht om bijkomende lan verbinden te verkrijgen voor mijn tv's op internet te kunnen aansluiten.

mijn pc is via een ingebouwde lan verbinding rechtstreeks op de modem van telenet aangesloten, maar sinds enige tijd had ik problemen met de internet verbinding. Omdat ik vermoed dat er met de stekker van deze in de muur ingebouwde lan-kabel mogelijk een probleem was, heb ik mijn pc via losse lan kabel eens rechtstreeks op de telenet modem aangesloten en dan werkt de internet verbinding prima. Dus er is een probleem met die kabel.
Dus dacht ik, koop een extra Devolo unit en je kan terug op internet zonder dat je die bestaande lan kabel aansluiting moet gebruiken.

Nu vond ik bij CoolBlue geen dlan 200 meer maar wel een dlan 550 duo+.
Volgens de CoolBlue verkoper is de 550 compatibel met de 200! Maar ik krijg geen verbinding met mijn netwerk indien ik de extra 550 unit in de stekker plug en met een lan-kabel aan mijn pc verbind. het lampje blijk rood branden. Heb eens aan een tv waar een 200 unit zit deze 550 aangesloten en daar werkt het ook niet. Met de 200 unit krijg ik wel -via mijn tv - internet toegang.

wat doe ik verkeerd? Zijn die toestellen toch niet compatibel?

groetjes,


:oops:
:?:

Linuxwim
Lid geworden op: 14 dec 2015, 10:27
Locatie: Heist op den berg

14 feb 2016, 09:34

Dag Paco
Ik heb juist hetzelfde gedaan, maar dan met een Dlan500 en dat werkt .
Ik weet wel niet meer of het plug en play was.
Heb je de Devolo cockpit op je PC staan ?
Dan kan je zien of de nieuwe zichtbaar is.In de handleiding van de Dlan 200plus vind je ook nogal wat.
Heb je die ??

Linuxwim
Lid geworden op: 14 dec 2015, 10:27
Locatie: Heist op den berg

14 feb 2016, 09:40

Dit staat in de handleiding , dus het is niet plug en play

Bestaand dLAN AV-netwerk uitbreiden met een
nieuwe dLAN 200 AVplus (afb. 5)
Is uw bestaande dLAN AV-netwerk al beveiligd met be-
hulp van de coderingsknop, dan kunt u ook op dezelf-
de manier te werk gaan om verdere adapters te
integreren. Nadat u de nieuwe dLAN 200 AVplus met
succes heeft aangesloten, drukt u – binnen 2 minuten
– eerst op de coderingsknop (1 seconde) van een ad-
apter uit uw bestaande netwerk en daarna op de code-
van
de
nieuwe
ringsknop
(1 seconde)
dLAN 200 AVplus.
Klaar! De nieuwe dLAN 200 AVplus is in uw netwerk
opgenomen. Om verdere dLAN 200 AVplus-adapters
in uw netwerk op te nemen, gaat u te werk zoals hier-
boven beschreven.

paco
Lid geworden op: 07 dec 2004, 15:03
Locatie: Houthalen

14 feb 2016, 10:39

Bedankt voor je advies! :D

Het is zoals gewoonlijk, eerst schreeuwen voor hulp en dan pas goed gaan zoeken...... Ik ben blijkbaar niet anders :oops:

Had ondertussen ook mijn verpakkingsdoos van de 'oude' dlan 200 avplus toestellen gezocht en vond daar natuurlijk een installatiedisk voor de Devolo Cockpit! Heb enige tijd geleden een nieuwe installatie doorgevoerd op mijn bureel pc en natuurlijk deze Devolo disk vergeten te installeren. Heb de nieuwe dlan 550 duo toegevoegd en het probleem was opgelost.

Nogmaals bedankt ! Groetjes,

Paco
:P

Linuxwim
Lid geworden op: 14 dec 2015, 10:27
Locatie: Heist op den berg

14 feb 2016, 11:12

Bedankt om te laten weten.
En ja een zetje vanuit het forum is dikwijls genoeg. Is mij ook al overkomen, daar dient het voor.
Good luck.