Stuurprogramma's ontbreken

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

chakar
Lid geworden op: 16 jan 2016, 08:32

17 jan 2016, 10:20

Bedankt voor de vele reacties, had niet gedacht dat er zoveel hulp op mijn vraag ging komen. Bedankt aan iedereen

Mijn probleem is nog niet opgelost.

In de Bios kan ik zien dat alles wel goed staat ook plaatste ik deze nogmaals naar de originele of standaard waarden.

De schijf heb ik nogmaals geformatteerd doch geen verschil. Hmmmmm moederbord stuk ? Kan dit wel niet geloven maar wat kan het anders zijn ? Iemand kennis van test software of dergelijke

Linuxwim
Lid geworden op: 14 dec 2015, 10:27
Locatie: Heist op den berg

17 jan 2016, 10:23

En de BIOS maakt je ook niets wijzer ???

Linuxwim
Lid geworden op: 14 dec 2015, 10:27
Locatie: Heist op den berg

17 jan 2016, 10:27

Kan MB zijn ,
Heb je de nieuwe HDD met dezelfde stekkers geinstalleerd als de oude ??

Linuxwim
Lid geworden op: 14 dec 2015, 10:27
Locatie: Heist op den berg

17 jan 2016, 10:46

Moeilijk probleem.
Zeggen de beep codes je wat ?? Afbeelding
Zie ookhttp://www.dell.com/support/article/us/en/19/SLN143065/en

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

17 jan 2016, 10:50

steek daar eens een externe cd lezer op aan via usb
en probeer zo eens te instaleren via die externe cd
maar misschien zul jij eerst een sata driver moeten instaleren tussen de setup van windows

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

17 jan 2016, 13:52

chakar, dit niet verkeerd opnemen, maar als ik dat allemaal zo lees heb ik het gevoel dat u niet goed weet waar u mee bezig bent. Mijn excuses als dit niet zo is.
chakar schreef:Hallo,
Ik plaatste een nieuwe HDD in een Dell Vostro 470 i7 doch krijg ik telkens het bericht stuurprogramma's ontbreken? Dit is de 1ste keer dat ik zo iets voor heb...
Is dit de eerste keer dat je een nieuwe harde schijf plaatst ?
Berichten dat stuurprogrammas ontbreken zul je pas krijgen eens het volledige OS geinstalleerd is tenzij je het over het "besturingsprogramma" zelf hebt, wat een beetje normaal is, op een nieuwe schijf staat NIETS op en zul je altijd het bericht krijgen dat het besturingsprogramma "ontbreekt" of niet aanwezig is als deze als eerste aangesproken wordt.

In specifieke gevallen kan je wel de vraag krijgen dat het nodig is om drivers te laden b.v. wanneer schijven in RAID geschakeld staan enz....... maar dit is niet nodig in een gewone standaard-situatie.
chakar schreef:Het lukt niet om een besturingssysteem te installeren.
Er is een DVD bijgeleverd doch werkt niet ?

Ik heb de indruk dat hij geen .exe bestanden kan lezen.

Ik probeerde ook reeds met Avira doch niets ?
Is dit een DVD met het Dell Win 7 besturingssysteem of is het een dvd met de Dell drivers voor het systeem ?
In het laatste geval zul je deze pas kunnen gebruiken als het OS volledig geinstalleerd is.

.exe bestanden (executable) zijn uitvoerbare bestanden en worden meestal door u zelf uitgevoerd ( tenzij een programma er naartoe verwijst) , maar om dit te kunnen uitvoeren moet er eerst een OS geladen zijn, ook al is het in zijn simpelste vorm.
Bij het op-booten met een Win7-installatie dvd (of eender welke andere) is er ook geen enkel "exe" bestand nodig om te lezen.

Deze "avira", is dit een antivirus programma ? Daar kun je zeker niets mee doen en afblijven (zoals hierboven ergens al vermeld)
Indien het een self-boot rescue antivirus-programma is, dan dient dit om je OS te kunnen opkuisen/herstellen zonder dat dit actief is, en voor de rest kun je daar niets mee aanvangen. Er is trouwens ook niets op te kuisen als er niets op staat.
chakar schreef: 3. Ik probeer een windows 7 te installeren
4. Avira draait bij het opstarten via een USB stick
Je kunt niet van 2 verschillende bronnen tegelijk op-booten. Het is ofwel het ene ofwel het andere.......
Avira kan niet draaien zonder een aanwezig OS tenzij diene stick bootable is en anderzijds speelt het dan ook nog een rol hoe de boot-sequence in de bios ingesteld is, wat eerst aangesproken wordt.

Wat jij hier waarschijnlijk probeert te doen is beide tegelijk op-booten.
Je kunt evengoed proberen naar 2 zenders tegelijk op TV te kijken (op volledig scherm welteverstaan), dat gaat ook niet, het is ofwel de ene ofwel de andere.
chakar schreef:De Harde schijf is 500GB de vorige 2 TB
Er is geen antivirus geïnstalleerd daar ik niets kan installeren op de schijf. Uiteraard probeerde ik ook al met een andere schijf doch geen succes?

Het moet iets zijn ivm de stuurprogramma's, maar hoe krijg ik deze geïnstalleerd als hij niets wil wegschrijven ?

Kent iemand software die dergelijk probleem misschien kan oplossen?
Hier weer van hetzelfde, je probeert op alle manieren een systeem tot leven te wekken behalve op de correcte manier.

Bij een OS installie-schijf heb je geen enkel stuurprogramma nodig. Alle basis elementen zijn aanwezig op de installatie-schijf, ook al werkt nadien de helft niet. De rest wordt dan pas geinstalleerd eens het volledige OS er op staat.
chakar schreef: Mijn probleem is nog niet opgelost.

In de Bios kan ik zien dat alles wel goed staat ook plaatste ik deze nogmaals naar de originele of standaard waarden.

De schijf heb ik nogmaals geformatteerd doch geen verschil. Hmmmmm moederbord stuk ? Kan dit wel niet geloven maar wat kan het anders zijn ? Iemand kennis van test software of dergelijke
Bios waarden terug naar de standaard waarden zetten is in de meeste gevallen goed als er al een schijf aanwezig is met een OS erop. Je systeem zal dan nagenoeg altijd opstarten.
Voor een installatie, als "standaard" de HD als eerste in de rij staat zul je altijd met je neus tegen de muur lopen zolang je de boot-sequence niet gaat aanpassen, tenzij je via een "Dell menu" manueel kunt kiezen, maar dan is dat steeds bij iedere start éénmalig.

Een nieuwe schijf hoeft niet noodzakelijk gepartitioneerd en geformatteerd zijn als je met een Win-OS installatie schijf op-boot. Deze vragen krijg je gewoonlijk voorgeschoteld tijdens het begin van de installatie.

Software om dergelijk probleem op te lossen ?....... wat moet/kan er opgelost worden als er niets op staat ?


Het zou mij ten zeerste verwonderen dat het aan Dell zelf zal liggen, de PC's kun je gemakkelijk installeren met een "standaard Windows-OS".


2 weken geleden hier nog een niewe HD gestoken in een Dell Vostro laptop, welliswaar van een oudere generatie, maar Windows 7 ging daar zonder enig probleem op en de upgrade naar W10 verliep eveneens zonder één probleem. Daarbij hoefde ik geen enkele driver te installeren.
De installatie van de Win7 dvd zelf had een goed een half-uur nodig, en de upgrade naar Win10 had ook maar 1u-1u30 nodig.

@wim:
Indien het MB defect zou zijn, dan zou hij er niets uitkrijgen.
Maar zoals in de 3de post staat te lezen krijgt hij er ergens wel een beetje leven in via "avira". Bij een defect moederbord zou mij dat ten zeerste verwonderen.
En voor zover ik kan uitmaken wordt de schijf in de bios ook gedetecteerd.
chakar schreef:....Als ik een schijf insteek zie ik deze wel staan via Avira, kan er ook naar toe gaan, kan er op klikken maar dan zegt hij kan het bestand niet vinden.......

Linuxwim
Lid geworden op: 14 dec 2015, 10:27
Locatie: Heist op den berg

17 jan 2016, 18:39

Dag Chakar
Leuk probleem dat je hebt !!
Als ik alles nog eens lees dan heb ik de indruk dat jou probleem bij de CD/DVD lezer ligt.
Je BIOS is OK , de HDD is nieuw etc.
Ik neem aan dat jou UBUNTU ook op DVD staat.
De Ubuntu die je hebt kan je die op USB zetten ??
Zo ja dan kan je Ubuntu draaien van de USB zonder installatie
Kan dat ?? Zo ja dan weet je tenminste al dat je MB ok is of niet.Waarschijnlijk OK denk ik.
Je kan dan ook de HDD zien en hoe die geformatteerd is ,alhoewel ik denk dat daar ook geen probleem is.
Dit zou ik eerst doen tot er meer klaarheid is in de duisternis .

chakar
Lid geworden op: 16 jan 2016, 08:32

21 jan 2016, 06:54

Bedankt voor de vele reacties, had niet gedacht dat er zoveel hulp op mijn vraag ging komen. Bedankt aan iedereen

Mijn probleem is nog niet opgelost.

In de Bios kan ik zien dat alles wel goed staat ook plaatste ik deze nogmaals naar de originele of standaard waarden.

De schijf heb ik nogmaals geformatteerd doch geen verschil. Hmmmmm moederbord stuk ? Kan dit wel niet geloven maar wat kan het anders zijn ? Iemand kennis van test software of dergelijke

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

21 jan 2016, 09:03

@ chakar
Als je nu eens zou antwoorden op de suggesties en de vragen van Charlie en Linuxwim, dan kan misschien iemand je verder helpen, maar nu zijn ze tegen een muur aan het praten.
Ik denk dat je beter iemand met wat kennis van zaken aan je PC laat zitten, zodat die ziet wat je doet en/of wil bereiken.

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

21 jan 2016, 09:40

Met de voeten aan 't spelen..... :?: :roll:

Geregistreerd op: 16-1-2016
Topic gestart op Za 16 Jan 2016, 17:23


Geplaatst: Zo 17 Jan 2016, 10:20
chakar schreef:Bedankt voor de vele reacties, had niet gedacht dat er zoveel hulp op mijn vraag ging komen. Bedankt aan iedereen

Mijn probleem is nog niet opgelost.

In de Bios kan ik zien dat alles wel goed staat ook plaatste ik deze nogmaals naar de originele of standaard waarden.

De schijf heb ik nogmaals geformatteerd doch geen verschil. Hmmmmm moederbord stuk ? Kan dit wel niet geloven maar wat kan het anders zijn ? Iemand kennis van test software of dergelijke
Geplaatst: Do 21 Jan 2016, 6:54
chakar schreef:Bedankt voor de vele reacties, had niet gedacht dat er zoveel hulp op mijn vraag ging komen. Bedankt aan iedereen

Mijn probleem is nog niet opgelost.

In de Bios kan ik zien dat alles wel goed staat ook plaatste ik deze nogmaals naar de originele of standaard waarden.

De schijf heb ik nogmaals geformatteerd doch geen verschil. Hmmmmm moederbord stuk ? Kan dit wel niet geloven maar wat kan het anders zijn ? Iemand kennis van test software of dergelijke

sacho
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08

21 jan 2016, 09:50

De vraag was Stuurprogramma's ontbreken

Staat daar een besturingssysteem op of is dat een lege HD?

Mebo870
Lid geworden op: 22 mei 2005, 13:11
Locatie: Laarne

11 mar 2016, 00:39

ik vermoed dat die HDD eerst moet voorzien worden van een primaire partitie.
The key to happiness
Stay away from idiots