Laptop start niet meer
-
Marco908 - Lid geworden op: 11 feb 2009, 18:20
Hallo,
wanneer ik de laptop aanzet, krijg ik alleen het beeld van ASUS, het ledje van de HDD gaat even volledig aan (activiteit op HDD ?) en dan is het gedaan !
Heb proberen te starten via ingebouwde CD/DVD met een windows installation & repair CD, met een AOMEI bootable CD ... niets doet er aan.
PC begint wel de CD te lezen, dan gaat ook het ledje van de HDD aan, en daar stopt het.
Bij opstarten ook even de F2 toets ingedrukt, maar kan zelfs niet in de BIOS. Ik weet zeker dat in de BIOS de boot via CD/DVD als eerste staat, in 2de plaats HDD.
Laptop is :ASUS K95V, Intel core I7, 12GB RAM, 1TB HDD, Win7 Premium (officieel).
Kan iemand mij verder helpen aub.
wanneer ik de laptop aanzet, krijg ik alleen het beeld van ASUS, het ledje van de HDD gaat even volledig aan (activiteit op HDD ?) en dan is het gedaan !
Heb proberen te starten via ingebouwde CD/DVD met een windows installation & repair CD, met een AOMEI bootable CD ... niets doet er aan.
PC begint wel de CD te lezen, dan gaat ook het ledje van de HDD aan, en daar stopt het.
Bij opstarten ook even de F2 toets ingedrukt, maar kan zelfs niet in de BIOS. Ik weet zeker dat in de BIOS de boot via CD/DVD als eerste staat, in 2de plaats HDD.
Laptop is :ASUS K95V, Intel core I7, 12GB RAM, 1TB HDD, Win7 Premium (officieel).
Kan iemand mij verder helpen aub.
ASUS K95V - Win10 64b - Bitdefender Internet Security
-
verhaegen - Support SeniorenNet
haal de battery uit uw laptop
hang dan de 220 v voeding aan de laptop
en start hem dan eens
en wel even gedult hebben dan
als hij dan nog niet ...
dan is uw hd waarschijnlijk .......
kan een 2.5 of een 3.5 hd zijn
opgelet !
als de battery verwijderd is , trek nooit de stroomvoorziening uit !!!!!!!!!
normaal is F9 toets drukken tijdens opstart de hersteloptie !
hang dan de 220 v voeding aan de laptop
en start hem dan eens
en wel even gedult hebben dan
als hij dan nog niet ...
dan is uw hd waarschijnlijk .......
kan een 2.5 of een 3.5 hd zijn
opgelet !
als de battery verwijderd is , trek nooit de stroomvoorziening uit !!!!!!!!!
normaal is F9 toets drukken tijdens opstart de hersteloptie !
-
Dank U M. Verhaegen.
Ik vrees dat het mijn 3,5 HDD is (enige aanwezig), want met deze HDD eruit kan ik wel de PC opstarten via bv de Win7 rescue CD.
Is het de MBR die stuk is ? Maar hoe die dan te herstellen, want als ik na het opstarten via CD de HDD er in stop kan de gelmaden Win7 deze natuurlijk niet vinden, en dus niets gaan fixen.
Resteert mij een andere optie als de aankoop van een nieuwe HDD ?
Dit is allemaal gebeurt tijdens het installeren van Win10 met een .iso DVD op een nieuwe partitie : het eerste deel van de installatie (2 steps) was OK, maar dan vroeg hij het systeem te rebooten ... en daar was het school uit !
Ik vrees dat het mijn 3,5 HDD is (enige aanwezig), want met deze HDD eruit kan ik wel de PC opstarten via bv de Win7 rescue CD.
Is het de MBR die stuk is ? Maar hoe die dan te herstellen, want als ik na het opstarten via CD de HDD er in stop kan de gelmaden Win7 deze natuurlijk niet vinden, en dus niets gaan fixen.
Resteert mij een andere optie als de aankoop van een nieuwe HDD ?
Dit is allemaal gebeurt tijdens het installeren van Win10 met een .iso DVD op een nieuwe partitie : het eerste deel van de installatie (2 steps) was OK, maar dan vroeg hij het systeem te rebooten ... en daar was het school uit !
-
volgens ik het zo lees
zijn ook de originele partietie's veranderd
dan is het inderdaad mogelijk dat die zich niet kan herstellen
zo van op afstand kan ik moeilijk zeggen wat je nu zou moeten doen , aangezien ik niet echt weet wat er juist allemaal veranderd geweest is
ofwel is de hd kapot
ofwel moet er een nieuwe instalatie plaats vinden van het besturingssysteem
maar normaal kan men (terwijl de hd der inzit) opstarten met de dvd's die gemaakt zijn (recovery dvd) en daarmee alles terug in fabriekstoestand zetten
normaal moet dat met de F9 toets ook gaan
maar als die recoverypartitie wég is , ja dan ......
de handleiding
http://data.vandenborre.be/manual/ASUS/ ... _K95VJ.pdf
zijn ook de originele partietie's veranderd
dan is het inderdaad mogelijk dat die zich niet kan herstellen
zo van op afstand kan ik moeilijk zeggen wat je nu zou moeten doen , aangezien ik niet echt weet wat er juist allemaal veranderd geweest is
ofwel is de hd kapot
ofwel moet er een nieuwe instalatie plaats vinden van het besturingssysteem
maar normaal kan men (terwijl de hd der inzit) opstarten met de dvd's die gemaakt zijn (recovery dvd) en daarmee alles terug in fabriekstoestand zetten
normaal moet dat met de F9 toets ook gaan
maar als die recoverypartitie wég is , ja dan ......
de handleiding
http://data.vandenborre.be/manual/ASUS/ ... _K95VJ.pdf
-
Zou idd moeten gaan met F9, maar bij opstarten met de HDD ingebouwd kan er helemaal niets gebeuren, zelfs niet in de BIOS komen.
Heb pogingen gedaan met Win7 recovery CD, AOMEI recovery CD, HIRENS ...
Wanneer de HDD er in zit krijg ik alleen het ASUS logo op het scherm, verder kan ik niets doen.
Ik heb wel voldoende backups (system image & data, zowel via Win7 als AOMEI) op een externe HD genomen daags voor het probleem.
Indien de HDD kapot is, kan ik er dan een nieuwe instoppen en met de Win7 installatie en repair DVD mijn PC terug aan de praat krijgen ? (zelf met dat probleem van niet meer in BIOS te kunnen ?)
Heb pogingen gedaan met Win7 recovery CD, AOMEI recovery CD, HIRENS ...
Wanneer de HDD er in zit krijg ik alleen het ASUS logo op het scherm, verder kan ik niets doen.
Ik heb wel voldoende backups (system image & data, zowel via Win7 als AOMEI) op een externe HD genomen daags voor het probleem.
Indien de HDD kapot is, kan ik er dan een nieuwe instoppen en met de Win7 installatie en repair DVD mijn PC terug aan de praat krijgen ? (zelf met dat probleem van niet meer in BIOS te kunnen ?)
-
als ge daar een nieuwe hd insteekt kan men een image terugzetten op die nieuwe hd
en dan werkt dat normaal terug zoals voorheen
een nieuwe hd insteken en een nieuwe setup doen met een windows 7 schijfje gaat ook
ne repair cd zal alleen drivers opstaan vrees ik
ge kunt normaal een image ook overzetten naar een ssd schijf
misschien even over nadenken ?
met true image gaat dat , wordt soms meegeleverd met een ssd
en dan werkt dat normaal terug zoals voorheen
een nieuwe hd insteken en een nieuwe setup doen met een windows 7 schijfje gaat ook
ne repair cd zal alleen drivers opstaan vrees ik
ge kunt normaal een image ook overzetten naar een ssd schijf
misschien even over nadenken ?
met true image gaat dat , wordt soms meegeleverd met een ssd
-
klinker - Lid geworden op: 04 jul 2015, 13:56
Images die je met AOMIE gemaakt hebt kun je enkel met de Recover CD van AOMIE terugzetten op een nieuwe harde schijf. Het gaat hier om een laptop dus zit er een 2,5 inch schijf in.Marco908 schreef: Ik heb wel voldoende backups (system image & data, zowel via Win7 als AOMEI) op een externe HD genomen daags voor het probleem.
-
die laptop wordt aangeboden met 2 versie's van schijven
een 2.5 of een 3.5
raar maar waar
best is dus eerst goed nakijken vooraleer .......
als der een andere schijf voor moet ...
behalve als men voor een ssd kiest , die zijn klein genoeg voor alles
inderdaad het prog waar de images mee gemaakt zijn , enkel dat prog kan daarvan een image terug zetten
een 2.5 of een 3.5
raar maar waar
best is dus eerst goed nakijken vooraleer .......
als der een andere schijf voor moet ...
behalve als men voor een ssd kiest , die zijn klein genoeg voor alles
inderdaad het prog waar de images mee gemaakt zijn , enkel dat prog kan daarvan een image terug zetten
-
Dank U voor jullie advies.
In mijn comp zit alleen een 3,5 hdd.
Ga vrijdag een nieuwe kopen en een restore proberen met de AOMEI boot cd.
Ik laat jullie zonder fout iets weten. Nogmaals bedankt.
In mijn comp zit alleen een 3,5 hdd.
Ga vrijdag een nieuwe kopen en een restore proberen met de AOMEI boot cd.
Ik laat jullie zonder fout iets weten. Nogmaals bedankt.
-
Hello,
er steekt nu een nieuwe SSHD Seagate in de comp, en heb alles kunnen terugzetten met Win7 Sytem image restore en AOMEI wat betreft mijn data.
Nogmaals dank voor jullie goede raad.
er steekt nu een nieuwe SSHD Seagate in de comp, en heb alles kunnen terugzetten met Win7 Sytem image restore en AOMEI wat betreft mijn data.
Nogmaals dank voor jullie goede raad.