Windows 10

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

Jetteke

22 jul 2016, 22:55

De meningen over Windows 10 zijn verdeeld lees ik hier, maar nu het nog gratis kan zou ik die graag downloaden, zeker omdat de 8.1 waar ik nu mee werk over bepaalde tijd niet meer ondersteund wordt. Ik heb echter een probleem met het downloaden van de 10 en weet niet of ik dat zelf kan oplossen of de hulp van een technieker nodig heb.
Bij het downloaden verschijnt volgende tekst : "deze pc is niet beschikt voor Windows 10. De pc voldoet niet aan de systeemvereisten. Windows 10 kan om de volgende reden niet op deze pc worden geïnstalleerd : NVIDIA GeForce 7300 GS. De beeldschermfabrikant heeft uw beeldscherm niet compatibel gemaakt met windows 10 Raadpleeg de fabrikant voor ondersteuning".
Ik weet niet of het iets terzake doet, maar ik werk met 2 beeldschermen.
Ik ben in het verleden hier al dikwijls goed geholpen geweest, en hoop misschien ook wel deze keer. Alvast een welgemeende merci op voorhand.

hviaene

23 jul 2016, 09:22

Tja, oudere hardware en Windows, 't is altijd een moeilijk huwelijk geweest. Ik heb even rondgekeken en vind het volgende als mogelijke oplossing:
http://www.internetbegeleiding.nl/2015/ ... indows-10/
Maar dat is geen garantie dat het werkt of zal blijven werken :oops:

marieke72

23 jul 2016, 12:49

Jetteke,
tegen dat windows 8.1 niet meer ondersteund wordt zal je pc wel al de geest gegeven hebben zeker ?
Wacht liever tot het zo ver is .
Marieke.
DEsktop ,Win 7 Home Premium - Service pack 1, Processor AMD Phenom(tm) , X6 1100T , 64 bit
8 Ram

Jetteke

23 jul 2016, 14:58

Wel Marieke, dat had ik intussen ook al gedacht. Ik kijk het nog even aan en zie dan wel als het probleem zich stelt. Dank voor je antwoord en ook voorgaande antwoorder voor de link. Ziet er interessant uit, maar ik ga er toch niet aan beginnen :oops: Bedankt allebei voor de reactie. Fijn weekend.

pcekspeer

23 jul 2016, 17:21

@jetteke

Dit stuurprogr. lost het probleem van de videokaart op:
http://www.geforce.com/drivers/results/82701

Afbeelding

Op de kaart:
Afbeelding

Levenscyclus?

Afbeelding

:wink:
Laatst gewijzigd door pcekspeer op 24 jul 2016, 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

klinker

23 jul 2016, 22:24

hviaene schreef:Tja, oudere hardware en Windows, 't is altijd een moeilijk huwelijk geweest. Ik heb even rondgekeken en vind het volgende als mogelijke oplossing:
Hardware van Windows 8.1 pc's kan normaal niet oud zijn en zou moeten voldoen voor Windows 10.

De link die Charlie hier geeft helpt je bij het oplossen van het probleem.
Dus MediaCreation Tool downloaden en runnen. Lees verder op die site....

hviaene

24 jul 2016, 10:33

klinker schreef:
hviaene schreef:Tja, oudere hardware en Windows, 't is altijd een moeilijk huwelijk geweest. Ik heb even rondgekeken en vind het volgende als mogelijke oplossing:
Hardware van Windows 8.1 pc's kan normaal niet oud zijn en zou moeten voldoen voor Windows 10.
...knip.....
O jawel, er is altijd wel een breekpunt waarop de drivers niet meer opgewerkt worden naar een nieuwe Windows versie. Als nVidia geen Win10 drivers meer voorziet (en dat is zo in dit geval), dan kun je alleen maar hopen dat een oudere versie nog werkt.
Vuistregel: als een bepaald toestel niet meer verkocht wordt, dan is de kans reëel dat in de daaropvolgende versie van Windows er door de fabrikant van het toestel geen nieuwe drivers meer beschikbaar zijn. En Windows zelf voorzien die niet.

klinker

24 jul 2016, 11:12

hviaene schreef: Als nVidia geen Win10 drivers meer voorziet (en dat is zo in dit geval), dan kun je alleen maar hopen dat een oudere versie nog werkt.
Vuistregel: als een bepaald toestel niet meer verkocht wordt, dan is de kans reëel dat in de daaropvolgende versie van Windows er door de fabrikant van het toestel geen nieuwe drivers meer beschikbaar zijn. En Windows zelf voorzien die niet.
Hier kan ik het echt niet over gans de lijn mee eens zijn hoor, sorry.

Hee....eeel vaak wordt de (NVIDIA) driver na een clean installatie van Windows 10 bij de eerst updates gewoon (goed werkend) gedownload en geïnstalleerd.
Ik spreek uit persoonlijke ervaring.