Printerinkt
-
elvee - Lid geworden op: 06 okt 2010, 17:32
Een tijdje geleden moest ik de inktcartridges (1 x zwart en 1 x kleur) van mijn HP printer vervangen.
Ik heb klooncartridges gekocht, en geïnstalleerd volgens de tips op Seniorennet. De printer wilde ze echter niet aanvaarden, ook niet na verschillende malen 5 sec. op de knipperende knop te hebben gedrukt.
Ik heb dan maar een originele zwarte gekocht (geruild met de niet-werkende zwarte kloon) en dan lukte het wel, ook te zamen met de klooncartridge in kleur. De kloon in kleur werd dus wel aanvaard.
Eigenaardig toch.
Ik heb klooncartridges gekocht, en geïnstalleerd volgens de tips op Seniorennet. De printer wilde ze echter niet aanvaarden, ook niet na verschillende malen 5 sec. op de knipperende knop te hebben gedrukt.
Ik heb dan maar een originele zwarte gekocht (geruild met de niet-werkende zwarte kloon) en dan lukte het wel, ook te zamen met de klooncartridge in kleur. De kloon in kleur werd dus wel aanvaard.
Eigenaardig toch.
-
Toby - Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Zulke fratsen heb ik ook al meerdere malen meegemaakt.elvee schreef:Een tijdje geleden moest ik de inktcartridges (1 x zwart en 1 x kleur) van mijn HP printer vervangen.
Eigenaardig toch.
Eén rode draad door het hele verhaal : cartridges van het originele merk van de printer werkten bij mij altijd.
Pas met B-merken loopt het af en toe wel eens mis, maar de verkopers waar ik die B-merken kocht deden niet vervelend en ruilden de cartridges onmiddellijk om, kosteloos uiteraard.
Dit jaar riskeer ik mij aan het zelf vullen van de cartridges voor o.a. een stokoude printer HP690C en een nieuwere HP2542.
Met succes overigens.
Na een tijdje moet ge zo een beetje wat trucjes toepassen, anders weigert de printer de gevulde cartridges.
Indien de printer meldt dat het geen originele cartridges zijn, kan je deze melding gewoon negeren en verder gaan.
Zorg er voor dat de zelf gevulde cartridges voldoende ontlucht zijn. Soms lukt dat door de gevulde cartridge een nachtje te laten rusten bvb. op een bordje ofwel te ontluchten met een speciaal daarvoor ontworpen toestelletje.
Vul ook niet te veel inkt. Ongeveer 5 à 8 ml. per keer/per kleur volstaat. Doe de vulling langzaam met een spuit. Haast is hier uit den boze.
-
guy - Lid geworden op: 07 aug 2002, 18:55
Ik heb een printer HP Deskjet 3520.
Ik heb een paar keren zonder problemen cartridges gekocht bij www.123.be.
Je kunt daar eenmalig cartridges met een chip kopen en nadien goedkopere cartridges zonder chip en de chip van de lege cartridges overplaatsen op de nieuwe, goedkopere cartridges.
Guy
Ik heb een paar keren zonder problemen cartridges gekocht bij www.123.be.
Je kunt daar eenmalig cartridges met een chip kopen en nadien goedkopere cartridges zonder chip en de chip van de lege cartridges overplaatsen op de nieuwe, goedkopere cartridges.
Guy
LAPTOP: Acer Aspire R7, 15,6 inch, Intel Core i7 4500U 1,8 GHz, RAM 8 GB, NVIDIA Geforce GT750M 2 GB, SSD 256 GB, Windows 10 Home, Google Chrome, MS Office 2003
SMARTPHONE: Samsung Galaxy A7
SMARTPHONE: Samsung Galaxy A7
-
hoshinkido - Lid geworden op: 01 mar 2006, 11:28
- Locatie: HOOG EN HEEL DROOG en zonder bubbels ,bubbels genoeg
ik heb een hp 1050A , en gebruikt ook andere cadriges .
heb geen problemen ermee,en qua kleur ..moeten die niet onderdoen tegen over de originele inktpatronen.
heb geen problemen ermee,en qua kleur ..moeten die niet onderdoen tegen over de originele inktpatronen.
medion AKOYA i5 -10400 windows11
512GB optane H10 8GB DDR4
WI-FI 6AX201 bitdefender antivirus
512GB optane H10 8GB DDR4
WI-FI 6AX201 bitdefender antivirus
-
Paul Siemons - Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22
elvee schreef:Een tijdje geleden moest ik de inktcartridges (1 x zwart en 1 x kleur) van mijn HP printer vervangen.
Eigenaardig toch.
Da's de reden dat er hier geen HP meer in huis komt : zelfs hun eigen cartridges weigert die te aanvaarden wanneer ze wat oud zijn!!
-
Allee ? Dan heb je wel veel pech.Paul Siemons schreef:Da's de reden dat er hier geen HP meer in huis komt : zelfs hun eigen cartridges weigert die te aanvaarden wanneer ze wat oud zijn!!elvee schreef:Een tijdje geleden moest ik de inktcartridges (1 x zwart en 1 x kleur) van mijn HP printer vervangen.
Eigenaardig toch.
Ik draai nog een stokoude HP 690C printer (bouwjaar begin 2003 denk ik) die alle cartridges aanvaardt, zowel die van HP, B merken en zelfs zelfgevulde.
-
Paul Siemons - Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22
Toby schreef :
Allee ? Dan heb je wel veel pech.
Ik draai nog een stokoude HP 690C printer (bouwjaar begin 2003 denk ik) die alle cartridges aanvaardt, zowel die van HP, B merken en zelfs zelfgevulde.
"Pech" ... met de latere modellen is het volgens mij door HP ingebouwd om ander cartridges te weigeren??
Kijk hier maar eens naar (NOS teletekst heeft het zelfs op haar hoofdnieuwsblad staan)
NOS Teletekst 110
"HP-printer weigert merkloze inkt"
HP-printers lijken sinds dinsdag
alleen nog maar cartridges van HP zelf
te accepteren.Andere cartridges,meestal
van goedkopere huismerken,doen het niet
meer.Het apparaat geeft een 'technische
storing' aan,klagen gebruikers.
Concurrent 123inkt.nl laat weten dat HP
waarschijnlijk de printers via internet
heeft geüpdatet.Daardoor werkt van het
ene op het andere moment de merkloze
inkt niet meer.Het probleem zou ook in
Portugal spelen.HP wil niet reageren.
Printerfabrikanten verdienen hun geld
vooral met de verkoop van cartridges.
Inkt van HP is tientallen procenten
duurder dan de meeste huismerken.
Allee ? Dan heb je wel veel pech.
"Pech" ... met de latere modellen is het volgens mij door HP ingebouwd om ander cartridges te weigeren??
Kijk hier maar eens naar (NOS teletekst heeft het zelfs op haar hoofdnieuwsblad staan)
NOS Teletekst 110
"HP-printer weigert merkloze inkt"
HP-printers lijken sinds dinsdag
alleen nog maar cartridges van HP zelf
te accepteren.Andere cartridges,meestal
van goedkopere huismerken,doen het niet
meer.Het apparaat geeft een 'technische
storing' aan,klagen gebruikers.
Concurrent 123inkt.nl laat weten dat HP
waarschijnlijk de printers via internet
heeft geüpdatet.Daardoor werkt van het
ene op het andere moment de merkloze
inkt niet meer.Het probleem zou ook in
Portugal spelen.HP wil niet reageren.
Printerfabrikanten verdienen hun geld
vooral met de verkoop van cartridges.
Inkt van HP is tientallen procenten
duurder dan de meeste huismerken.
-
Met een HP printer (ik werk ook nog met een printer-scanner-kopier 2542 van HP, later hierover meer) moet je voor een cartridge van een B-merk (of met zelfgevulde) bepaalde "trukskes" toepassen ...
In de eerste plaats : geen updates van je HP printer uitvoeren, eens geïnstalleerd, houden zo.
Secundo : geeft de printer een melding van defecte of lege B-merk cartridge, gewoon negeren. Print hij dan nog niet ? Pas dan het volgende toe : verwijder de B-merk cartridge of de zelf gevulde en vervang die cartridge door een goedwerkende van HP zelf. Na enkele printopdrachten, de B-merk cartridge of de zelfgevulde gewoon terug plaatsen. Succes verzekerd.
Tertio : als je print met een cartridge van HP zelf, wacht niet tot ze volledig leeg is. Volg je print aantallen wat op en vul die cartridge(s) zelf bij met maximum 5 à 8 ml inkt met een "piqûre". Heel belangrijk is dat je de cartridge dan even ontlucht. Op internet zijn daar toestelletjes voor te vinden. Je kan ook met wat geluk, de cartridge een nachtje laten rusten op een bordje. Kan ook wel eens lukken.
Wat ik hier schreef is geen lulkoek.
Ik heb dat zelf allemaal ondervonden met wisselend succes om uiteindelijk een vaste werkwijze opgesteld te hebben.
Diezelfde methode werkt overigens ook bij een Lexmark printerke, type Z845. Die zijn er voor gekend spotgoedkoop te zijn met peperdure cartridges. Die printers werken wel heel goed met zelfgevulde cartridges, gevuld volgens bovenstaande methode.
Zo zie je maar.
In de eerste plaats : geen updates van je HP printer uitvoeren, eens geïnstalleerd, houden zo.
Secundo : geeft de printer een melding van defecte of lege B-merk cartridge, gewoon negeren. Print hij dan nog niet ? Pas dan het volgende toe : verwijder de B-merk cartridge of de zelf gevulde en vervang die cartridge door een goedwerkende van HP zelf. Na enkele printopdrachten, de B-merk cartridge of de zelfgevulde gewoon terug plaatsen. Succes verzekerd.
Tertio : als je print met een cartridge van HP zelf, wacht niet tot ze volledig leeg is. Volg je print aantallen wat op en vul die cartridge(s) zelf bij met maximum 5 à 8 ml inkt met een "piqûre". Heel belangrijk is dat je de cartridge dan even ontlucht. Op internet zijn daar toestelletjes voor te vinden. Je kan ook met wat geluk, de cartridge een nachtje laten rusten op een bordje. Kan ook wel eens lukken.
Wat ik hier schreef is geen lulkoek.
Ik heb dat zelf allemaal ondervonden met wisselend succes om uiteindelijk een vaste werkwijze opgesteld te hebben.
Diezelfde methode werkt overigens ook bij een Lexmark printerke, type Z845. Die zijn er voor gekend spotgoedkoop te zijn met peperdure cartridges. Die printers werken wel heel goed met zelfgevulde cartridges, gevuld volgens bovenstaande methode.
Zo zie je maar.