Laptop Asus N76VB niet meer afsluiten en opstarten OPGELOST
-
FLAMINGOGENT - Lid geworden op: 09 apr 2006, 11:31
Beste,
Mijn laptop heeft W.10.
Heden morgen wil ik hem, na talrijke gewone bewerkingen, afsluiten, maar het "wieltje" blijft maar draaien.
Dit was ongeveer een halfuur.
Heb alles aangetipt maar het wieltje blijft draaien.
Heb dan de batterij eruit gehaald en natuurlijk was het wieltje weg.
Heb de batterij er terug in geplaatst en............ het wieltje kwam terug draaien.
Ik kan dus niet meer afsluiten maar dus ook niet meer opstarten.
Graag een tip.
Flamingo
Mijn laptop heeft W.10.
Heden morgen wil ik hem, na talrijke gewone bewerkingen, afsluiten, maar het "wieltje" blijft maar draaien.
Dit was ongeveer een halfuur.
Heb alles aangetipt maar het wieltje blijft draaien.
Heb dan de batterij eruit gehaald en natuurlijk was het wieltje weg.
Heb de batterij er terug in geplaatst en............ het wieltje kwam terug draaien.
Ik kan dus niet meer afsluiten maar dus ook niet meer opstarten.
Graag een tip.
Flamingo
Laatst gewijzigd door FLAMINGOGENT op 03 nov 2016, 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.
W 10 - 64 bits -Moederbord Gigabyte GA-P55-USB3 ATX - Processor Intel Dual Core i5 - Grafische kaart Asus ENGT220/DI/1GD3 - Firewire Belkin F5U502EA - HDD Western Digtal 320 en 500 Gb - Mozilla Firefox en Thunderbird - Beveiliging AVAST
-
stevens-willy - Lid geworden op: 24 jul 2005, 11:25
Batterij is overladen, haal ze er 24 uur er uit en probeer dan maar opnieuw.
Dan zal het wel werken.
Willy
Dan zal het wel werken.
Willy
-
hoshinkido - Lid geworden op: 01 mar 2006, 11:28
- Locatie: HOOG EN HEEL DROOG en zonder bubbels ,bubbels genoeg
vele laptops kunnen ook werken zonder accu,maar dan op netstroom werken.
medion AKOYA i5 -10400 windows11
512GB optane H10 8GB DDR4
WI-FI 6AX201 bitdefender antivirus
512GB optane H10 8GB DDR4
WI-FI 6AX201 bitdefender antivirus
-
Dat kan deze ook en dat zal hem ook wel doen.hoshinkido schreef:vele laptops kunnen ook werken zonder accu,maar dan op netstroom werken.
Willy
-
Besten hoshinkido,
Wat is dit forum toch een verrijking.
Op mijn ouderdom ga ik nog alle dagen naar school.
Heb dit geprobeerd maar het wieltje blijft ook draaien met de rechtstreekse aansluiting op het net - met en zonder de batterij aangesloten -.
Beste stevens-willy,
Ik zal nu Uw info eens uitproberen en zien morgen wat dit geeft.
Flamingo

Heb dit geprobeerd maar het wieltje blijft ook draaien met de rechtstreekse aansluiting op het net - met en zonder de batterij aangesloten -.
Beste stevens-willy,
Flamingo
W 10 - 64 bits -Moederbord Gigabyte GA-P55-USB3 ATX - Processor Intel Dual Core i5 - Grafische kaart Asus ENGT220/DI/1GD3 - Firewire Belkin F5U502EA - HDD Western Digtal 320 en 500 Gb - Mozilla Firefox en Thunderbird - Beveiliging AVAST
-
Als U ze er uit neemt en vervolgens op het net hangt en dat wieltje draait dan nog, dan zal mijn aanbreng ook niet helpen.FLAMINGOGENT schreef:Besten hoshinkido,
Beste stevens-willy,
Flamingo![]()
Dan weet ik het ook niet.
Willy
-
Besten
NIETS helpt.
Beste marieke72,
Deze handeling brengt niets op.
Beste Sony,
Hiermede kan ik afsluiten.
Maar na het heropstarten blijft het molentje terug draaien.
Dus..
Zal nu een mailtje sturen naar ASUS zelf.
Hopelijk willen ze reageren.
Flamingo

NIETS helpt.
Beste marieke72,
Beste Sony,
Hiermede kan ik afsluiten.
Maar na het heropstarten blijft het molentje terug draaien.
Dus..
Zal nu een mailtje sturen naar ASUS zelf.
Hopelijk willen ze reageren.
Flamingo
-
Sony - Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
FLAMINGOGENT,
Als je tweemaal geforceerd afgesloten hebt (schakelaar ingedrukt houden
tot de computer afsluit) en je start de computer terug op dan zal het toestel automatisch booten naar Windows RE(Recovery Environment).
Lees de uitleg op onderstaande link.
http://www.asus.com/nl/support/faq/1013074/
Hiermee kan je trachten om in veilige modus op te starten met internet.
In veilige modus kunt je dan met CCleaner nazien wat je uit de opstart
kunt verwijderen wat eventueel het normaal opstarten verhinderd.
Sony
Als je tweemaal geforceerd afgesloten hebt (schakelaar ingedrukt houden
tot de computer afsluit) en je start de computer terug op dan zal het toestel automatisch booten naar Windows RE(Recovery Environment).
Lees de uitleg op onderstaande link.
http://www.asus.com/nl/support/faq/1013074/
Hiermee kan je trachten om in veilige modus op te starten met internet.
In veilige modus kunt je dan met CCleaner nazien wat je uit de opstart
kunt verwijderen wat eventueel het normaal opstarten verhinderd.
Sony
-
Beste Sony,
Dank voor de tip maar ik kan niets doen daar hij mij niet binnenlaat.
1. Ik verkrijg enkel het openingsscherm van publiciteit van ASUS met het ronddraaiend wieltje.
2. Daarna verdwijnt de Pub van ASUS en blijft het wieltje draaien.
** die publiciteit van ASUS is normaal **
Het antwoord van ASUS is :
*******************************************************************************************
Om het apparaat volledig uit te zetten kunt u proberen het apparaat gewoon aan te zetten en vervolgens de aan/uit-knop 20 seconden ingedrukt te houden.
Wanneer u enkel de batterij verwijderd of de aan/uit-knop te kort ingedrukt houdt dan zal het product wel uitschakelen, echter wanneer u deze weer aanzet dan zal deze weer in hetzelfde scherm terecht komen.
******************************************************************************************
Heb ook dit gedaan, maar dan verdween het draaiend wieltje en verkreeg ik enkel een zwart scherm.
Heb dit 10 minuten laten staan maar er verscheen NIETS.
Dus kon ik niet uitvoeren wat U mij meldde.
Flamingo

Dank voor de tip maar ik kan niets doen daar hij mij niet binnenlaat.
1. Ik verkrijg enkel het openingsscherm van publiciteit van ASUS met het ronddraaiend wieltje.
2. Daarna verdwijnt de Pub van ASUS en blijft het wieltje draaien.
** die publiciteit van ASUS is normaal **
Het antwoord van ASUS is :
*******************************************************************************************
Om het apparaat volledig uit te zetten kunt u proberen het apparaat gewoon aan te zetten en vervolgens de aan/uit-knop 20 seconden ingedrukt te houden.
Wanneer u enkel de batterij verwijderd of de aan/uit-knop te kort ingedrukt houdt dan zal het product wel uitschakelen, echter wanneer u deze weer aanzet dan zal deze weer in hetzelfde scherm terecht komen.
******************************************************************************************
Heb ook dit gedaan, maar dan verdween het draaiend wieltje en verkreeg ik enkel een zwart scherm.
Flamingo
-
Sony - Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
FLAMINGOGENT,
Hebt je er aan gedacht om een recovery stick te maken waarmee je de
computer kunt opstarten ?
Sony
Dat is het moment om terug op te starten met F8 ingedrukt.Heb ook dit gedaan, maar dan verdween het draaiend wieltje en verkreeg ik enkel een zwart scherm.
Hebt je er aan gedacht om een recovery stick te maken waarmee je de
computer kunt opstarten ?
Sony
-
Besten,
OPGELOST
Ik heb de volgende info verkregen van ASUS zelf.
Heb deze uitgevoerd en mijn Notebook werkt zoals tevoren - voorlopig -.
*************************************************************************************************************
In dit geval wil ik u adviseren de onderstaande stappen te volgen, wellicht kunnen wij daarme Windows 10 herstellen:
1. Start uw notebook.
2. Wacht tot dat u het ASUS logo en het Winfows balletje/wieltje ziet draaien.
3. Wanneer u het ASUS logo ziet met het draaiende Windows balletje/wieltje druk de aan/uit-knop voor 15 seconden in.
Herhaal de bovenste stappen drie keer, wanneer u het product daarna voor de vierde keer start laat deze dan doorlopen. Mogelijk kunt u hier het "Autoamtisch herstel" van Windows 10 mee aanroepen, zo ja herstel het product via Geadvanceerde opties.
*************************************************************************************************************
Maar toch bedankt voor alle tips.
Heb er weeral uit geleerd.
Flamingo

OPGELOST
Ik heb de volgende info verkregen van ASUS zelf.
Heb deze uitgevoerd en mijn Notebook werkt zoals tevoren - voorlopig -.
In dit geval wil ik u adviseren de onderstaande stappen te volgen, wellicht kunnen wij daarme Windows 10 herstellen:
1. Start uw notebook.
2. Wacht tot dat u het ASUS logo en het Winfows balletje/wieltje ziet draaien.
3. Wanneer u het ASUS logo ziet met het draaiende Windows balletje/wieltje druk de aan/uit-knop voor 15 seconden in.
Herhaal de bovenste stappen drie keer, wanneer u het product daarna voor de vierde keer start laat deze dan doorlopen. Mogelijk kunt u hier het "Autoamtisch herstel" van Windows 10 mee aanroepen, zo ja herstel het product via Geadvanceerde opties.
Maar toch bedankt voor alle tips.
Heb er weeral uit geleerd.
Flamingo