PC probleem - Netwerkprobleem?

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

Straight Banana

09 aug 2025, 16:03

Ben nieuw hier, niet zeker of ik mijn vraag op de juiste plaats stel.
Soit, mijn vraag betreft een paar probleempjes met mijn PC.
Mijn telefoonkoppeling met mijn smartphone werkt meer niet dan wel.
Ook is er een probleem met Spotify. Eenmaal geïnstalleerd verschijnt "inloggen", maar dit lukt niet. Zodra ik er op klik opent er in de browser een bijna volledig witte pagina met de boodschap "illegal scope". Wat rondgoogelen leert me dat er nog wel meer mensen met dit probleem te maken hebben. Op een forum vond ik terug dat iemand uiteindelijk een oplossing gevonden had: Ga naar instellingen > netwerk & internet > geavanceerde netwerkinstellingen > Netwerk reset > reset nu.
Zou wel eens beide problemen kunnen oplossen, maar wanneer ik hier op klik verschijnt de vraag "Weet u zeker dat u de netwerkinstellingen opnieuw wil configureren?" Wel, nee ik ben niet zeker. Mijn vraag is dus: Schuilt hier enig gevaar in? Is dit eventueel te drastisch en houdt dit enig risico in?

verhaegen
Support SeniorenNet

09 aug 2025, 19:06

dat kan inderdaad het probleem soms oplossen , maar zekerheid is der niet
kwaad kan dat normaal niet
maar het zou evengoed kunnen dat de beveiliging in de browser te hoog staat voor spotify

ps.
ik hoop dat je géén vpn gebruikt ?
en je moet zien dat er in de netwerkinstellingen "proxy "is uitgeschakeld

https://open.spotify.com/

Straight Banana

09 aug 2025, 23:53

verhaegen schreef:
09 aug 2025, 19:06
dat kan inderdaad het probleem soms oplossen , maar zekerheid is der niet
kwaad kan dat normaal niet
maar het zou evengoed kunnen dat de beveiliging in de browser te hoog staat voor spotify

ps.
ik hoop dat je géén vpn gebruikt ?
en je moet zien dat er in de netwerkinstellingen "proxy "is uitgeschakeld

https://open.spotify.com/
Proxy uitschakelen had ik al teruggevonden, maar helpt niet, de virusscanner even uitschakelen evenmin.
Ik krijg de Spotify app overigens wel geïnstalleerd, maar het is het inloggen dat niet lukt, de browser opent niet de juiste pagina.
Over een netwerkreset vond ik terug dat het niet echt gevaarlijk is maar dat het wel lastig kan zijn, omdat je een hoop instellingen misschien opnieuw moet configureren. Vandaar dat het misschien een te drastische oplossing is voor een tweetal probleempjes (de telefoonkoppeling werkt soms wel zoals het hoort en Spotify kan ik via de Webplayer of smartphone beluisteren).
Ik zie nog wel wat ik er mee doe. In alle geval bedankt!

verhaegen
Support SeniorenNet

10 aug 2025, 09:03

welke browser gebruik je ?
private browsing staat toch niet aan ?
heb je al op mijn bovenstaande link geklikt ?

Straight Banana

10 aug 2025, 19:59

verhaegen schreef:
10 aug 2025, 09:03
welke browser gebruik je ?
private browsing staat toch niet aan ?
heb je al op mijn bovenstaande link geklikt ?
Die link is mij welbekend. Omdat het via de app niet meer lukt beluister ik Spotify op PC al een tijd via de webplayer, die je dus met die link opent. Dat heeft een paar nadelen vergeleken met de app, maar soit.
Geen private browsing nee en ik heb zowel Chrome als Microsoft Edge.
Het heeft trouwens lang wel gewerkt, maar nadat ik de app eens moest herinstalleren lukt het inloggen dus niet meer, er opent enkel een bijna blanco pagina.
Hetzelfde met die telefoonkoppeling: Werkte altijd prima, maar nu krijg ik dikwijls de boodschap dat ik de netwerkverbinding moet nakijken, terwijl daar nochtans niets fout mee lijkt te zijn.

Fred1950

17 aug 2025, 18:23

Spotify cookies verwijderen en AdBlocker eventjes uitschakelen. Als ge een Gmail , facebook account hebt , log dan eens met dat in.