Ervaringen met /aankoop en/ of garantie GOEDE EN SLECHTE !

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

27 jan 2008, 17:17

reklameren want dat is wél garantie
dat onderdeel valt altijd onder de hardware garantie

winny1
Lid geworden op: 22 mei 2006, 18:45
Locatie: brugge

28 jan 2008, 17:47

Hallo facteurke

Bij mij al 2 maal videokaart vervangen geweest van mijn MD 8800 1 maal aan huis hersteld en 1 maal pc opgehaalt geweest en niets moeten betalen in garantieperiode .

winny1
win vista SP2 kaspersky spybot cclaener

facteurke
Lid geworden op: 25 mar 2006, 15:08
Locatie: wachtebeke

28 jan 2008, 20:17

Winny.
Sinds enige tijd komen ze niet meer aan huis.
Ergens het contract mee die firma opgezegd.
Wel is er sprake dat de herstellings dienst naar Erpe Mere zou komen.
Denk dat het wel een grote verbetering zal zijn.
Kan juist maar zeggen hetgeen ik tegen gekomen ben.
Groeten.
Facteurke.

quickbase
Lid geworden op: 04 okt 2005, 20:09
Locatie: antwerpen

12 apr 2008, 20:58

na meer dan een jaar kom ik nog eens op het forum.
Ik zie de naam Lingier staan. Als dat in Oostende is dien je ook eens te surfen naar winkine.be ..
Wat betreft hardware. Ik wil geen reclame maken, maar ik werk al meer dan vier jaar samen met een klein bedrijf dat me al meerdere keren onmiddellijk heeft geholpen met nieuwe hardware en met hardware van mijn softwaregebruikers.
Als je wil weten wie stuur dan een mailtje.
Quickbase.

bs715394
Lid geworden op: 04 jul 2003, 17:07
Locatie: Beernem

01 mei 2008, 12:03

verhaegen schreef:Beste forumgebruikers
Goede middag
Graag had ik een goed adres gekend voor de aankoop van een PC of laptop,die mijn bestaande PC kan vervangen en overschrijven op de nieuwe nu heb ik draadloze netwerken.Kan ik bv. een deftige PC of laptop kopen in de Lidl of Aldi en wie kan die helpen aansluiten?? en in werking stellen met mijn huidige installatie.?
Graag had ik iets meer van jullie vernomen.
Groetjes René Dumon


Alhier kun je uw belevenissen zetten betreffende aankoop /garantie
van de volgende onderwerpen :
Hardware : bv. computer ,onderdelen ervan , beeldschermen enz.
Bijbehorigheden : muizen , toetsenborden , routers , modems enz.
Software : alle aangekochte en betaalde !!!!!
Let op !I
Ik versta dat je dit niet kunt doen, zonder de naam te vernoemen ,van de betreffende artikels , en/of
verkopers of winkels .
Dit word dan ook niet aanzien als reklame !!!!
Dit kijk ik dan ook regelmatig na !
Gebruik het dus nuttig? om GOEDE en SLECHTE ervaringen mede te delen.
Dit ten behoeve van mede forum gebruikers te informeren.
Misbruik het aub niet !
Maar geef uw eerlijke en juist versie van uw verhaal !

Met de beste groeten
Verhaegen
Als hobby reserve autocar chauffeur en reis dus regelmatig binnen en buitenland.Sport-tennis en wintersport en PC spelen

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

01 mei 2008, 13:22

????????
dat tweede dat is van mij
dat eerste ????

lynn
Lid geworden op: 15 mei 2006, 22:47
Locatie: hoboken

20 aug 2008, 21:41

Ik heb net een laptop gekocht een HP530
De problemen staan beschreven in het topic http://www.seniorennet.be/forum/viewtopic.php?p=2189700

Maar zal het even in het kort herhalen, ik had men laptop in slaapstand gezet en kreeg hem niet meer wakker.

Maar het is begonnen toen we internet op de camping wilde.
Een ramp!
Met Belgacom, had ik daar problemen mee ondervonden te lang om uit te leggen.
Dan de beste optie een USBstick van vodafone mobile connect.
We hadden raad gaan vragen bij een PCwinkel in turnhout Van Roey,
Daar hadden ze me naartoe gestuurd, als die het niet weet, dan niemand :oops: Daar rade ze me dan die vodafone aan.
Op men PC noppens, het lukte niet, mijn PC helemaal nagekeken (laten doen), Uiteindelijk lukte, er was al bijna een maand voorbij,
Mijn PC windows XP,
Dan een laptop aangekocht bij Van Roey,
Vodafone, dat was noppes, ging er niet op,
Mijn vriendin had dezelfde dag een vodafone stick gekocht maar in een proximuswinkel, bij haar lukte dit direkt.
Hare stick bij mij uitgeprobeerd met mijn simkaart, geen probleem, lukte direkt.
Dan terug naar Van roey, met de vermelding dat het die Stick was, daar kon ik tegen betaling het laten doen.
Ik vertelde dat ik dit schandalig vond, uiteindelijk hebben ze het voor mij gedaan, tot ik problemen kreeg met men laptop, ik had hem op slaapstand gezet, en kreeg hem niet meer wakker.
Contact opgenomen met HP, kreeg direkt een andere, dan naar Van Roey
Ik kreeg dus een andere.
De vodafone stick ging daar niet meer op.
Heb zelf geprobeerd om dat programma te dowloden, na dat ze me het hadden verteld,
Maar door dat vodafone zo traag werkt, duurt dit 17 uur voor dit programma op men pc staat, ja dit is geen tikfout 17 uur,
Dus terug naar de winkel, voor hen duurt dit maar max 15 minuten,
Dit gaat vertelde ze me daar, maar moet je je pc hierlaten en tot volgende week missen, ik zei hem, je collega kon dit vorige week zaterdag wel,
Het antwoord was: zaterdag was zaterdag, nu gaat dit niet,
Ik zei hem, ik ben nu al 2 md aan het sukkelen, met iets dat jullie hebben verkocht.
Zijn antwoord: dat kan zijn, maar nu kunnen we je niet helpen,

Binnenkort zijn het er opendeurdagen, allen daarheen, hopelijk hebben ze tijd.
Groetjes Lynn

nozem
Lid geworden op: 20 dec 2005, 23:32
Locatie: Duffel

20 sep 2008, 12:19

Hallo,
Bij Photo Hall bieden ze een notebook van Packard Bell aan voor €499,00.
EASYNOTE ME-35-UO75 Pentium Dual Core T2390.

3072 MB ram HD 160 GB ATI Express 1250

Kan iemand mij vertellen of dit een goede aanbieding is?

nozem
AMD Athlon II 3GHz - 1 TB
4 GB DDR 3 SDRAM
Windows 7 Home Premium
Externe schijf 2 en 3 TB

drum1964
Lid geworden op: 19 sep 2008, 16:08

25 sep 2008, 13:09

Ik heb op 14 -08-08 een nieuwe computer van ACER gekocht bij EUROSYS
Hasselt.
Precies 1 maand en 1 dag is het ding al stuk.
Bij het opstrarten v/d pc blijft mijn scherm zwart(géén beeld dus).
Ik heb hem dan maar terug naar EUROSYS Hasselt gebracht.
Daar hebben ze hem dan pas na één week naar ACER Nederland opgestuurd.Nu is het minstens 6 weken wachten.
Al bij al ben ik niet tevreden over de service van EUROSYS en die van ACER.Als je naar beide firma's belt word je gewoon door onbekwaame en onvriendelijke mensen afgescheept.
Heeft er nog iemend slechte ervaringen met de service na verkoop bij EUROSYS of ACER. :evil:

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

25 sep 2008, 13:17

acer zelf zijne services is eigenlijk tegenwoordig véél beter geworden , maar véél hangt af van de tussenpersoon , bij u dus EUROSYS

defons
Lid geworden op: 26 sep 2008, 17:23

07 okt 2008, 16:04

Dat klopt. De service is (gelukkig) verbeterd. Bij uw tussenpersoon stel ik mij wel serieuze vraagtekens.
Als uw laptop nog niet in orde is, vraag dan bij de tussenpersoon het RAM-nummer en het telefoonnummer van ACER-RMA(herstel)dienst.
Normaal had je zelf uw laptop door Acer bij u thuis kunnen laten ophalen voor herstelling. Die gegevens zitten bij uw laptop bij aankoop.
Lukt het niet, laat maar weten. Misschien helpen mijn contacten daar nog.

drum1964
Lid geworden op: 19 sep 2008, 16:08

11 okt 2008, 12:46

Mijn Acer ASPIRE M5200 PHENOM QUAD desktop is op 2 okt aangekomen
bij EUROSYS Hasselt.
De kast bleek bij het transport van ACER naar EUROSYS beschadigd te zijn (U.P.S TRANSPORT)
Dan hebben ze hem gewoon terug naar ACER in Nederland opgestuurd,waar ze de volledige buitenbekasting gaan vervangen.
Niemand van EUROSYS Hasselt had het verstand om mij even te bellen.
Ik kon aan de hand v/d case id nummer de werkzaamheden van de pc volgen,en zag dat hij reeds op 2 okt bij EUROSYS was afgeleverd door u.p.s.Dus heb ik zelf op12 okt gebeld met EUROSYS,waar ik dit verhaal te horen kreeg!!!!!
Om een lang verhaal kort te maken,je koopt een nieuwe computer,die 1 maand later al stuk is.je moet dan 1 maand wachten voor hij hersteld is,en dan krijg je hem beschadigd terug,waarop je hem nog eens een maand kwijt bent.
Stel dat hij binnen de kortste keren weer stuk gaat( in garantieperiode!)
Kan ik dan mijn geld terug eisen?

drum1964
Lid geworden op: 19 sep 2008, 16:08

06 nov 2008, 12:20

Eindelijk een nieuwe desktop gekregen van eurosys. :D
Na 2 maanden wachten en 7 keer langs te zijn geweest zijn ze mijn gezeur blijkbaar moe.
Nu hebben ze wel toegegeven dat er vanalles mis was met mijn nieuwe pc
De dienst na verkoop bij ACER trekt idd op niks. :twisted:
Nu maar hopen dat deze wat langer meegaat!!!!!
Een gewaarschuuwd man(vrouw)is er twee waard.

nete
Lid geworden op: 30 apr 2006, 09:50
Locatie: Lochristi, België

07 jan 2009, 15:26

Over MediaMarkt gesproken: zij pretenderen de goedkoopste te zijn en helaas zijn er een pak mensen die dat inderdaad geloven.

Een paar voorbeelden:

Inktpatronen kleur HP 363: 10.99 euro

In Dreamland: 9,90 euro
VDHSoft in Gent: 9.00 euro


Toner 6300 voor Brother Laserprinter: 69,00 euro

All in One Systems Gent: 60.00 euro

Je kan MM natuurlijk geen ongelijk geven als het kuddebeest "mens" daar massaal blindelings inloopt.

Het weinige dat ik in MM toch gekocht heb, blijkt ook bijna altijd wat goedkoper elders te vinden te zijn.

Condes
Lid geworden op: 05 mei 2005, 07:57
Locatie: BE (L)

02 feb 2009, 20:33

Predator schreef:Heb nu een Fujitsu Siemens met Media Center Edtion zo'n drie en een half jaar en is bezig met overlijden denk ik. Heeft trage werking en hangt met opstarten het blauwen windows balkje c.d. d.v.d. speler en brander hebben nooit gewerkt
Had dan misschien iets eerder aan de bel kunnen trekken... :roll: