PC niet op te starten - OPGELOST -

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

28 jul 2015, 07:19

Idd. klinker, had het gisteren ook al gezien dat deze partitie de naam "Backup Schijf" droeg.

Dat is nu het mooie van de hedendaagse Windows, dat men in het OS eender welke stationsletter kan toewijzen aan eender welke partitie, inclusief de partitie met het OS.
Door op te booten naar een C:\ prompt buiten het aanwezige OS, worden de schijven en partities in een "logische" volgorde genomen en weergegeven met dit als resultaat natuurlijk.
Voor een leek onbegonnen werk, een kat vindt er haar jongen niet in terug.

Ik zou FLAMINGOGENT dan ook de raad geven om dit onder handen te laten nemen door iemand met een duidelijke kennis van zaken.
Het risico bestaat er grotendeels in dat wanneer men een herinstallatie vanaf CD/DVD gaat uitvoeren in 9 op de 10 gevallen een verkeerde schijf/partitie wordt aangeduid als doel (omdat men van niet beter weet); met als gevolg dat men dan alle gegevens kwijt is die op deze partitie staan.

FLAMINGOGENT
Lid geworden op: 09 apr 2006, 11:31
Locatie: Gent

28 jul 2015, 09:58

Beste klinker,

Ik heb ook gezien dat de benaming "BackUp partitie" verschijnt.

Mijn schijvenindeling op mijn desktop is de volgende :

1. C - Samsung SSD van 250 GB : daarop staat mijn W7 en mijn programma's.
2. D - Western Digital van 500 GB : dat is normaal mijn schijf waarop duplicaten van programma's staan alsook "Mijn Dokumenten" - Mijn foto's e.d. Deze had ik dan ook benoemd als "BackUp schijf".
3. E - Western Digital 2 TB : hierop plaats ik mijn te bewerken video's en muziek.
4. F - Western Digital 2 TB : hierop plaats ik mijn bewerkte video's en uziek.
--- 3 & 4 zijn leeg wanneer ik mijn gemonteerde video's op DVD heb gebrand en muziek op CD heb gebrand.
******** Op geen enkele schijf is er een "partitie-verdeling" geinstalleerd.

Dan heb ik nog een externe HDD waarop ik alle belangrijke onderwerpen BackUp - de ene wekelijks en de andere wanneer er vele veranderingen in zijn gebeurt.

Dan had ik mij verleden jaar een laptop aangeschaft met W 8.1.
Had voor verjaardag een grote bon verkregen van vrienden. Heb mij deze nog niets beklaagd, gezien de situatie nu met mijn desktop.
Het is van hieruit dat ik U toeschrijf.

In het najaar ga ik mijn laptop W8.1 upgraden naar W10.
Mijn desktop behoudt ik tot nader orde met W7.
Moet eerst nog uitmaken of mijn programma's (gekochte en gedownloade) gaan werken op W10.
Want mijn video programma is niet van de goedkoopste. Dan behoudt ik die op W7.

Maar daar zit mijn knooppunt : er is nog niets "gesynchroniseerd" tussen mijn desktop en mijn laptop qua bvb "Mijn Dokumenten" enz...
Ben nog aan het uitzoeken welk programma ik daar zou voor gebruiken (Cloud ? een ander programma ?).
Want ik zou in de toekomst willen hebben dat alles wat ik op mijn desktop doe direct gesynchroniseerd wordt op mijn laptop.
Gezien het gebeuren op heden zou ik op mijn laptop met "alles" kunnen werken hebben. Nu sta ik blok.

Ik weet dat ik mijn onderschriften nog moet aanpassen aan de nieuwe inhouden van mijn desktop.

Tot daar de volledige inhoud van mijn computers.

Flamingo 8O
W 10 - 64 bits -Moederbord Gigabyte GA-P55-USB3 ATX - Processor Intel Dual Core i5 - Grafische kaart Asus ENGT220/DI/1GD3 - Firewire Belkin F5U502EA - HDD Western Digtal 320 en 500 Gb - Mozilla Firefox en Thunderbird - Beveiliging AVAST

klinker
Lid geworden op: 04 jul 2015, 13:56

28 jul 2015, 10:11

Dat is nuttige info.

Bij die schijfcontrole is je pc opgestart van je Western Digital van 500 GB. In dat geval krijt de eerst partitie altijd de letter C.
Ik vermoed dan ook dat in de bios de schijfvolgorde van opstarten om één of andere reden gewijzigd is en dat je pc voortdurend van die Western Digital wil opstarten, wat niet kan natuurlijk.
Ga daarom eens naar de BIOS en kijk de opstartvolgorde van je harde schijven eens na.
Wedden dat het probleem opgelost gaat zijn? :lol:

Je kunt het ook al even snel testen door tijdens de opstart op de F8 toets te drukken om naar het opstartmenu te gaan. Navigeer daar naar je SSD schijf en druk enter.

FLAMINGOGENT
Lid geworden op: 09 apr 2006, 11:31
Locatie: Gent

28 jul 2015, 10:18

Beste Charlie Maru

Hartelijk dank voor de tip en de uitleg.
Zo zou men "als leek" de verkeerde schijf bewerken en alles kwijt zijn.


Beste klinker,

Ik weet wat de Bios is en hoe die er uit ziet, maar weet niet hoe ik er kan in geraken.

Heb F8 ingedrukt en kom in het scherm "geavanceerde opstartopties".
Maar ik zie daar geen schijven staan, laat staan de SSD.

Flamingo 8O
W 10 - 64 bits -Moederbord Gigabyte GA-P55-USB3 ATX - Processor Intel Dual Core i5 - Grafische kaart Asus ENGT220/DI/1GD3 - Firewire Belkin F5U502EA - HDD Western Digtal 320 en 500 Gb - Mozilla Firefox en Thunderbird - Beveiliging AVAST

klinker
Lid geworden op: 04 jul 2015, 13:56

28 jul 2015, 11:40

Ga naar de BIOS door tijdens de opstart de Delete toets ingedrukt te houden (tokkelen mag ook).

Ziehier het openingsvenster van je BIOS:
Afbeelding
Navigeer met de pijltjes toetsen naar "Advanceed Bios Futures" en druk Enter.

Dat levert u dit venster op:
Afbeelding
Ga nu naar "Hard Disk Boot Disk Priority" en druk Enter. Standaard sta je al op de juiste plaats, zie wit driehoekje vóór "Hard Disk Boot Disk Priority".
Ga met de pijltjes toetsen in de lijst van schijven naar je SSD schijf (let o.a. op het merk) en verplaats die naar de bovenste plaats aan de hand van de + en - toetsen. Verlaat het venster met de "Esc" toets.
Druk nu op de F10 toets om de wijzigingen op te slaan. Bevestig, indien gevraagd, met "Yes".

Je computer zal nu van de SSD schijf opstarten.

FLAMINGOGENT
Lid geworden op: 09 apr 2006, 11:31
Locatie: Gent

28 jul 2015, 11:43

Beste Canadees,

Dank.
Terug een onderwerp dat ik heb opgeslagen om na te gaan.

Besten,

Heb de C-schijf - SSD kunnen traceren + OK.
Maar verkrijg nu het scherm :

**************************************************************
Loading Operating System.
Boot from CD/DVD
Disk boot Failure, insert system disk and press enter
***********************************************************

Flamingo

8O
W 10 - 64 bits -Moederbord Gigabyte GA-P55-USB3 ATX - Processor Intel Dual Core i5 - Grafische kaart Asus ENGT220/DI/1GD3 - Firewire Belkin F5U502EA - HDD Western Digtal 320 en 500 Gb - Mozilla Firefox en Thunderbird - Beveiliging AVAST

klinker
Lid geworden op: 04 jul 2015, 13:56

28 jul 2015, 11:46

Voer eerst mijn vorige antwoord eens uit zodat we zeker zijn dat er sowieso van de SSD zal opgestart worden. Je gaat wellicht dezelfde foutmelding krijgen dan die je nu komt melden maar laat dat dan even weten.

FLAMINGOGENT
Lid geworden op: 09 apr 2006, 11:31
Locatie: Gent

28 jul 2015, 14:40

Beste klinker,

Heb alles uitgevoerd.
Maar de SSD stond reeds als 1ste.

Na heropstart verkrijg ik het scherm "Opstartherstel".

Flamingo :evil:
W 10 - 64 bits -Moederbord Gigabyte GA-P55-USB3 ATX - Processor Intel Dual Core i5 - Grafische kaart Asus ENGT220/DI/1GD3 - Firewire Belkin F5U502EA - HDD Western Digtal 320 en 500 Gb - Mozilla Firefox en Thunderbird - Beveiliging AVAST

klinker
Lid geworden op: 04 jul 2015, 13:56

28 jul 2015, 15:48

Voer opstartherstel maar eens uit. Het levert echter niet altijd het gewenste resultaat op. Hangt af van de schade die het systeem heeft opgelopen.

Ik vroeg je eerder of je over de mogelijkheid beschikte om je interne schijven aan je laptop te hangen. Kun je me daar eens een antwoord op geven.
Daar heb je bv zo iets voor nodig:
http://www.conrad.be/ce/nl/Search.html? ... nSearchBar

FLAMINGOGENT
Lid geworden op: 09 apr 2006, 11:31
Locatie: Gent

28 jul 2015, 16:28

Beste klinker,

1. Opstartherstel heb ik reeds meerdere malen uitgevoerd - zie mailingen hierboven - en steeds zonder resultaat.
2. Mijn kennis van het binnenste van een PC = ZERO. Ik kan dus zekers geen HDD uit een PC halen om hem in zulk een HDD-lezer te steken en te verbinden met mijn laptop. Spijt me.

Flamingo 8O
W 10 - 64 bits -Moederbord Gigabyte GA-P55-USB3 ATX - Processor Intel Dual Core i5 - Grafische kaart Asus ENGT220/DI/1GD3 - Firewire Belkin F5U502EA - HDD Western Digtal 320 en 500 Gb - Mozilla Firefox en Thunderbird - Beveiliging AVAST

klinker
Lid geworden op: 04 jul 2015, 13:56

28 jul 2015, 19:22

Ik moet dringend even gaan rusten. Kom er vanavond nog op terug.

klinker
Lid geworden op: 04 jul 2015, 13:56

28 jul 2015, 21:24

Om er zeker van te zijn dat het opstartprobleem niet te wijten is aan een virus zou ik je aanraden een scan te doen met Avira Rescue System.

Via je laptop download je het nodige bestand waarmee je een opstartbare CD kunt branden.
Afbeelding

Eenmaal klaar start je daar je weerspannige pc mee op en vier je een scan uit van je SSD schijf.Ik heb voor u deze zeer duidelijke handleiding gevonden:
http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic ... 07&t=11171

Zelf gebruik ik voor zulke opdrachten Trend Micro Rescue Disk maar daar heb ik geen NL talige handleiding van.
Maar wees gerust, Avira is ook zeer goed.

FLAMINGOGENT
Lid geworden op: 09 apr 2006, 11:31
Locatie: Gent

30 jul 2015, 16:32

Beste klinker,

Wij zijn weer terug. Het heeft een tijdje geduurd maar dit heeft de volgende redenen :

1. Ik ben vooreerst lege CD's moeten gaan kopen.
2. Heb als eerste AVIRA laten draaien : dit heeft als gevolg dat de volgende virus/troyan werd geneutraliseerd :

*** Virusname - Android/ANDR. Air Push.MR.GEN ***

Bij opzoeking op Google ben ik niet veel wijzer geworden.

3. Dan heb ik Uw Trend Micro ook op CD gezet en laten draaien : Daar verkreeg ik de melding dat er niets abnormaals gevonden werd.

Beste klinker,

We hebben nu reeds zoveel controles uitgevoerd die allen weergeven dat mijn PC niet automatisch kan hersteld worden.
Ook de controles op fouten en virussn e.d. geven een negatief resultaat (buiten dit van Avira).

Dan heb ik maar 1 vraag meer :
Wat kan de oorzaak zijn van deze crash ???

Mijn C-schijf bevat dus een spiksplinternieuwe SSD van 29.10.2014.
Ik ben de enige die op de PC werk.
Ik speel er geen "spelletjes" op en gebuik hem ook niet om programma's uit te testen en alzo "vuiligheid" binnen te trekken.

Flamingo :twisted: :idea: 8O
W 10 - 64 bits -Moederbord Gigabyte GA-P55-USB3 ATX - Processor Intel Dual Core i5 - Grafische kaart Asus ENGT220/DI/1GD3 - Firewire Belkin F5U502EA - HDD Western Digtal 320 en 500 Gb - Mozilla Firefox en Thunderbird - Beveiliging AVAST

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

30 jul 2015, 16:55

FLAMINGOGENT
Mijn C-schijf bevat dus een spiksplinternieuwe SSD
SSD is zeker geen schijf en de SSD kan beschadigd zijn door defragmentatie toe te passen dat mag niet op SSD.
Als u met een ander medium bvb de Win7 DVD kunt opstarten, kunt u dan de inhoud van C: lezen ?

Sony