Aangesloten toestel niet te vinden in de verkenner
-
klinker - Lid geworden op: 04 jul 2015, 13:56
Ik denk dat er nog één niet uitgevoerd advies staat.
Zal het nog eens herhalen.
Zal het nog eens herhalen.
klinker schreef:...
Indien niet opgelost, lees dan hier eens: http://support.hp.com/be-nl/document/c03512146
Trek je er niets van aan dat het enkel voor HP computers van toepassing zou zijn. Het zijn merk onafhankelijke bewerkingen.
Voer eerst eens punt 7 uit.
Indien dat niets oplost, voer dan punt 8 uit.
-
Danny. - Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
@Hollygan, ik heb die Minitool geïnstalleerd, en zoals je kan zien op de volgende screenshots wordt er wel gezien dat er iets op de USB poort aangesloten is, maar dat was ook te verwachten daar ik het specifieke Windows geluid krijg als het apparaat aangesloten werd, maar het is niet te zien in de verkenner
Minitool zonder fototoestel

Minitool met fototoestel

@Jean, als ik dat fototoestel 10 jaar geleden als verjaardag geschenk bekomen heb, zat er in die doos geen CD, het toestel werd direct door Windows herkend, zowel op mijn toenmalige Windows 7 laptop (en wordt nog steeds herkend wat voor mij een bewijs is dat er aan de kabel en/of het toestel niets mankeert), en later ook op mijn Windows 8 (8.1) desktop
@Klinker, sorry dat ik hierop nog geen antwoord gaf, maar ik vind in die lijst 3 USB hubs, en eerlijk gezegd vindt ik het nogal drastisch, eerst alle USB apparaten verwijderen (draadloze muis en klavier, ID kaartlezer, smartfoon, printer, sound card radio interface die allen goed werken), dan die USB hub eruit zwieren, en dan de PC opnieuw opstarten.
Sorry indien ik je met mijn schrik zou ontgoochelen, maar ik doe het liever niet vooral omdat deze tip voor HP is, en iedereen weet dat verschillende merken van computers, op verschillende manieren kunnen werken
Bedankt aan iedereen, en misschien valt er toch nog ergens een appel (een tip) van de boom
Groetjes
Danny
Minitool zonder fototoestel

Minitool met fototoestel

@Jean, als ik dat fototoestel 10 jaar geleden als verjaardag geschenk bekomen heb, zat er in die doos geen CD, het toestel werd direct door Windows herkend, zowel op mijn toenmalige Windows 7 laptop (en wordt nog steeds herkend wat voor mij een bewijs is dat er aan de kabel en/of het toestel niets mankeert), en later ook op mijn Windows 8 (8.1) desktop
@Klinker, sorry dat ik hierop nog geen antwoord gaf, maar ik vind in die lijst 3 USB hubs, en eerlijk gezegd vindt ik het nogal drastisch, eerst alle USB apparaten verwijderen (draadloze muis en klavier, ID kaartlezer, smartfoon, printer, sound card radio interface die allen goed werken), dan die USB hub eruit zwieren, en dan de PC opnieuw opstarten.
Sorry indien ik je met mijn schrik zou ontgoochelen, maar ik doe het liever niet vooral omdat deze tip voor HP is, en iedereen weet dat verschillende merken van computers, op verschillende manieren kunnen werken
Bedankt aan iedereen, en misschien valt er toch nog ergens een appel (een tip) van de boom
Groetjes
Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender
-
Sony - Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Danny.
Als u de camera aansluit op de usb poort en de camera staat op.
Is er op de camera een toets "menu" voorzien ?
zo ja druk daar eens op, met een Sony Cyber-shot kan dan ingesteld worden
wat er moet gebeuren bij aansluiting op USB "Usb connect" --> selecteren
in het volgende menu aanduiden: Mass Storage.
Dan verschijnt in het scherm USB mode - Mass Storage - Memory Stick.
Het toestel terug afkoppelen en terug aansluiten op de usb poort, zou moeten resulteren in:

Sony
Dit hebt u geschreven in een van de eerste postings in dit topic.Bij het uitschakelen van de desktop ziet het fototoestel dit wel, daar, als de desktop de USB poorten uitschakelt komt de lens van het fototoestel naar buiten.
Als u de camera aansluit op de usb poort en de camera staat op.
Is er op de camera een toets "menu" voorzien ?
zo ja druk daar eens op, met een Sony Cyber-shot kan dan ingesteld worden
wat er moet gebeuren bij aansluiting op USB "Usb connect" --> selecteren
in het volgende menu aanduiden: Mass Storage.
Dan verschijnt in het scherm USB mode - Mass Storage - Memory Stick.
Het toestel terug afkoppelen en terug aansluiten op de usb poort, zou moeten resulteren in:

Sony
-
Sony, bedankt voor jouw tip, maar, als de USB kabel aanhesloten is, zowel op de camera, als op de PC, en druk de on/off knop, dan hoor ik het windows signaal, maar dan is geen enkele functie van de camera is actief, dus ook de knop menu niet.
Als test blijft alles hetzelfde op de laptop (dus ook geen menu knop te agtiveren, maar daar zie ik wel dat Windows mij vraagt wat hij moet doen)
Groetjes
Danny
Als test blijft alles hetzelfde op de laptop (dus ook geen menu knop te agtiveren, maar daar zie ik wel dat Windows mij vraagt wat hij moet doen)
Groetjes
Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender
-
jean55 - Lid geworden op: 26 aug 2011, 10:21
http://www.solvusoft.com/nl/update/stuu ... l-numbers/
Dany bekijk de link eens , of hij veilig is weet ik niet maar sommige onder seniorennet mss wel .
Ik heb geen Nikon maar een Olympus . Ik heb die eens aangesloten bij mijn schoonbroer op zijn W7 . Nadien deed hij het ook niet goed meer bij . Ik heb dat kaartje moeten wissen en formateren . Ik geloof maar ben niet zeker , dat ik het geformatteerd heb via het toestel . Had het eerst geformatteerd via de pc , maar dat werkte ook niet denk ik . Het is al een tijdje geleden . Sindsdien sluit ik hem alleen op mijn pc nog aan .
Ik lees dat U de 2 gebruikt W7 en W8.1 ? misschien heeft het dan iets te maken met het stuurprogram .
Dany bekijk de link eens , of hij veilig is weet ik niet maar sommige onder seniorennet mss wel .
Ik heb geen Nikon maar een Olympus . Ik heb die eens aangesloten bij mijn schoonbroer op zijn W7 . Nadien deed hij het ook niet goed meer bij . Ik heb dat kaartje moeten wissen en formateren . Ik geloof maar ben niet zeker , dat ik het geformatteerd heb via het toestel . Had het eerst geformatteerd via de pc , maar dat werkte ook niet denk ik . Het is al een tijdje geleden . Sindsdien sluit ik hem alleen op mijn pc nog aan .
Ik lees dat U de 2 gebruikt W7 en W8.1 ? misschien heeft het dan iets te maken met het stuurprogram .
Ik probeer alle dagen een zonnetje te zijn , maar ??
-
klinker - Lid geworden op: 04 jul 2015, 13:56
HP maakt gewoon gebruik van Windows toepassingen !!! Ze gelden voor ALLE Windows pc's !!! Dat had ik toch gezegd, niet?Danny. schreef: @Klinker, sorry dat ik hierop nog geen antwoord gaf, maar ik vind in die lijst 3 USB hubs, en eerlijk gezegd vindt ik het nogal drastisch, eerst alle USB apparaten verwijderen (draadloze muis en klavier, ID kaartlezer, smartfoon, printer, sound card radio interface die allen goed werken), dan die USB hub eruit zwieren, en dan de PC opnieuw opstarten.
Groetjes
Danny
En dat je meerdere apparaten met USB verbonden hebt (Muis, toetsenbord, enz. ) dat hoeft je er niet van te weerhouden om dat uit te voeren hoor.
Maar als je er voor kiest om het niet te doen, dan is dat je goed recht maar laat je wel een kans onbenut om niet met het probleem te moeten leven.
-
jean55 - Lid geworden op: 26 aug 2011, 10:21
Danny ik heb gezien dat de link niet werkt en heb het nog eens proberen te zetten , lukt niet .
type of kopieer ( Nikon coolpix 5200 stuurprogram downlaod-update) en ga naar www.solvusoft.com // digitale camera Nikon coolpix 5200 ..... .
type of kopieer ( Nikon coolpix 5200 stuurprogram downlaod-update) en ga naar www.solvusoft.com // digitale camera Nikon coolpix 5200 ..... .
Ik probeer alle dagen een zonnetje te zijn , maar ??
-
Jean, bedankt voor uw raadgevingen, maar het gebruik van mijn camera op mijn twee verschillende Windows toestellen heeft perfect gewerkt van af 20/10/2013, datum van aankoop van mijn Windows 8.1 toestel, ik denk niet dat het gebruik van twee verschillende toestellen daar iets zal aan doenjean55 schreef:... Ik lees dat U de 2 gebruikt W7 en W8.1 ? misschien heeft het dan iets te maken met het stuurprogram .
Jouw verwijzing naar die Solvusoft, ik heb die software binnengehaald (en er inmiddels ook weer van verwijderd
Ik weet niet waarom ik, buiten de eventuele driver van de camera, nog andere drivers moet laten wijzigen, drivers voor toestellen die (volgens mijn eigen mening) nu perfect perfect werken, OK, die nieuwere drivers bieden misschien nog andere mogelijkheden aan die ik niet mis, maar ik heb die niet nodig ...
En, waaraan ik nog zit te denken, als ik inga op die aanbieding, zal er op het einde van de rit dan niet toch moeten betaald worden, anders werkt mijn PC misschien niet meer.
Ik weet het wat men van mij denkt, maar ik hou mij liever aan de originele drivers en software ...
Groetjes
Danny