Tip / laptopkussen

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

Wilsophie
Lid geworden op: 09 mei 2013, 15:24

15 feb 2016, 21:17

Dat zwarte ding met die blauwe klepjes is van de Hema en staat nu voor de zoveelste keer vandaag onder de seconde lijm zovaak breekt het spul af.
Mijn laptop, de Medion wordt aan de onderkant warm tot heet, maar dat ding van manlief is een Acer en blijft koud aan de onderkant en staat dus niet op een "rooster".

Wel weet ik van een laptop die iemand de hele nacht in zijn dekbed aan had laten staan en dus brand kreeg waardoor zijn appartement afbrandde, dus wel degelijk een belangrijk onderwerp om over te discussiëren.
Win10Home-32bit-RAM4GB-IE11-FF-Chrome-MBAM-AdwCleaner-Ccleaner

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

15 feb 2016, 21:28

dat zwarte ding met klepjes is hier al , ik zou het niet exact durven zeggen , omdat ik dan misschien zou liegen
maar minstens (minimum) 9 jaar
en is nog tiptop hier
wordt door de vrouw des huizes gebruikt


ps.
dergelijke dingen lijmen is een kunst op zich
de lijm moet exact voor dat matriaal zijn
anders ....
en dat is juist de moeilijkheid soms
ik heb overlaatst nog iets herstelt van kunststof
ik heb dat toen met epoxyhars gedaan
dat moet men mengen tot op de gram exact
als dat één gram méér of minder van de veharder is , dan wordt dat dus niets
maar als dat exact gedaan wordt , is dat steviger dan het origineel
ik wil maar zeggen , iets lijmen tegenwoordig vraagt al een hele kennis om het goed te doen
vroeger was dergelijks allemaal simpel , maar tegenwoordig .....

Wilsophie
Lid geworden op: 09 mei 2013, 15:24

15 feb 2016, 21:32

Klopt, maar er zijn 2 mogelijkheden, die lange blauwe klep ( die is dus kapot) en dan heb je nog die kleine klepjes waar hij nu alweer jaren op staat.
Door dit topic ben ik die lange klep weer gaan lijmen, maar dat is niet te doen precies wat u zegt, zolang er spanning op staat zijn dat soort constructies niet te lijmen, maar ik ga een nieuw ding kopen, hij kost naar ik meen iets van €7.50 en dat is mijn laptop meer dan waard.
Weet u nog dat u die Medion destijds via teamviewer ok hebt gemaakt voor zover mogelijk? Welnu daar werk ik dus nu al weer sindsdien mee.

Maar moet af en toe de Vista uit het stof vissen om hem te updaten.


P.S. vroeger deden we alles met velpon en het knutselen gebeurde met behangerslijm in ieder geval maakte men dat zelf of je had "gluton"?
Ik heb tig tubes lijm liggen voor metaal en kunsstof enz.... maar het werkt heel slecht.
Win10Home-32bit-RAM4GB-IE11-FF-Chrome-MBAM-AdwCleaner-Ccleaner

klinker
Lid geworden op: 04 jul 2015, 13:56

15 feb 2016, 21:34

Allez vooruit, gaan we nu discussiëren over lijmen?
Komaan zeg...

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

15 feb 2016, 21:46

Coll-Toute.... willen we alles over weten ... in een ander topic :wink:

Ik heb mijn nootbook nooit op een dekentje of kleren of wat dan ook gebruikt... altijd op een harde ondergrond... meestal een kunststof dienbord

:arrow: gevolg : na vele jaren gebruik moest m'n binnen voor een nieuwe knoopbatterij, de technieker schroefde de bodemplaat open en kon zijn ogen niet geloven, bijna GEEN stof

Voor mij is het duidelijk alles is beter dan een stoffig deken... Heb ondertussen een tabletje en die moet blijkbaar niet blazen en zuigen :lol:
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Wilsophie
Lid geworden op: 09 mei 2013, 15:24

15 feb 2016, 22:01

klinker schreef:Allez vooruit, gaan we nu discussiëren over lijmen?
Komaan zeg...
Soms loopt een gesprek zo. Is toch niet erg meneer Klinker?
We komen hier toch ook voor de gezelligheid? Ik wel tenminste....
Win10Home-32bit-RAM4GB-IE11-FF-Chrome-MBAM-AdwCleaner-Ccleaner

klinker
Lid geworden op: 04 jul 2015, 13:56

15 feb 2016, 22:39

Wilsophie schreef: We komen hier toch ook voor de gezelligheid? Ik wel tenminste....
Dat blijkt toch niet uit al je tussenkomsten hier op het forum. 8)

Wilsophie
Lid geworden op: 09 mei 2013, 15:24

15 feb 2016, 22:57

klinker schreef:
Wilsophie schreef: We komen hier toch ook voor de gezelligheid? Ik wel tenminste....
Dat blijkt toch niet uit al je tussenkomsten hier op het forum. 8)
O nee? Leg eens uit. Misschien een topicje... @ Wilsophie? Maar dan op het oefensubforum. :lol:
Win10Home-32bit-RAM4GB-IE11-FF-Chrome-MBAM-AdwCleaner-Ccleaner

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

16 feb 2016, 09:05

problemen of discusies mogen en kunnen , en zelfs best , op een gemoedelijke manier
véél beter dan de totale nuchtere manier , of de bitsige .... die soms een beetje tevéél opduikt
van vriendelijkheid en gemoedelijkheid is der nog nooit iemand gestorven

Wilsophie
Lid geworden op: 09 mei 2013, 15:24

16 feb 2016, 10:44

verhaegen schreef:problemen of discusies mogen en kunnen , en zelfs best , op een gemoedelijke manier
véél beter dan de totale nuchtere manier , of de bitsige .... die soms een beetje tevéél opduikt
van vriendelijkheid en gemoedelijkheid is der nog nooit iemand gestorven
Zo is het en dan mag je best binnen het redelijk even een grapje maken of een klein uitstapje binnen het kader van het onderwerp. We zijn hier ook voor een stukje ontspanning ( denk ik).
Dank voor de bemoediging! :lol:

P.S. na een nacht drogen staat hij ( Vista) nog steeds op zijn blauwe pootjes. :wink:
Win10Home-32bit-RAM4GB-IE11-FF-Chrome-MBAM-AdwCleaner-Ccleaner

Wilsophie
Lid geworden op: 09 mei 2013, 15:24

24 feb 2016, 11:54

Ik heb nu een "onderzetter" met koeling besteld die werkt via de usb, ben heel benieuwd hoe dat er allemaal uitziet en hoe het werkt.
Hoewel mijn blauwe staafje nog steeds door de lijm het goed houdt. Tot mijn verbazing eigenlijk.
Win10Home-32bit-RAM4GB-IE11-FF-Chrome-MBAM-AdwCleaner-Ccleaner

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

24 feb 2016, 12:56

ventilator gevoed door usb van de laptop
die voeding moet dus harder werken voor de afname van de 5 v usb voor de ventilator , dus méér warmte dat er ontwikkeld wordt door de voeding

Wilsophie
Lid geworden op: 09 mei 2013, 15:24

24 feb 2016, 13:06

verhaegen schreef:ventilator gevoed door usb van de laptop
die voeding moet dus harder werken voor de afname van de 5 v usb voor de ventilator , dus méér warmte dat er ontwikkeld wordt door de voeding
Ja, zo heb ik het begrepen. Maar als het ding er is, zal ik wel een foto plaatsen.
Win10Home-32bit-RAM4GB-IE11-FF-Chrome-MBAM-AdwCleaner-Ccleaner