Computer loopt regelmatig vast

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

Noriem

17 mei 2016, 16:18

klinker schreef:Dat is jammer genoeg niet wat ik gevraagd heb. In tekstvorm is dat nauwelijks leesbaar.

Lees mijn opdracht nog eens opnieuw a.u.b.

Onder meer dit:
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".
• In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.
Geachte ,

Ik denk dat U alles hebt .

Helpt een dommerik , slimmeriken zijn er genoeg ?

Dat bewijs ziet men alle dagen .
Met vriendelijke groeten ,

Noriem

lode

17 mei 2016, 16:39

Noriem,

Nog eens alles op een rijtje
1) Start Speccy en wacht tot alle gegevens van uw pc zijn ingeladen.
Dit kan je zien onderaan links als er vóór de versie geen draaiend cirkeltje meer staat.

Afbeelding

Klik nu links boven op "bestand" en dan op "publiceer snapshot.

Afbeelding

Een volgend venstertje gaat nu open en klik daar op "ja"

Afbeelding

In het volgend venster staat nu een link, klik op "kopiëren naar klembord"

Afbeelding

Open nu in uw topic "nieuw antwoord"
Klik daarin rechts en kies voor "plakken"
Nu zou die link in uw "nieuw antwoord" zichtbaar moeten zijn.

Als een helper nu op die link klikt kan deze de inhoud van uw Spccy log duidelijk zien.
1) HP Pavilion P6 2030 be/WIN 7 Home-Premium SP1 / Intel Core i5 2500-3.3GHz/ 8Gb /HD1.5Tb / Externe HD 4TB
2) HP Envy Win 11 / Intel Core I7 / 16 GB/ SSD 256 GB/ HD 1 TB
/Firefox/MS Office 2013/ OpenOffice/ LibreOffice/ Eset Smart Security Premium V17

klinker

17 mei 2016, 17:29

Dank u lode!

Canadees

17 mei 2016, 18:11

@ Noriem,

Dat had ik al eerder geschreven!!!
Maar ja ... ????

klinker

17 mei 2016, 18:32

Inderdaad canadees. Ik denk dan ook dat het geen kwestie is van "niet kunnen". Maar ik lig er niet wakker van hoor. Waarom zou ik wel?

Noriem

17 mei 2016, 19:49

klinker schreef:Inderdaad canadees. Ik denk dan ook dat het geen kwestie is van "niet kunnen". Maar ik lig er niet wakker van hoor. Waarom zou ik wel?
Geachte ,

Hierbij de link . Ik dacht dat ik dat reeds doorgegeven had .

http://speccy.piriform.com/results/nmVm ... jjw8ujVdJj

Hopelijk kan U mij nu helpen .

Op voorhand bedankt .

Noriem

klinker

17 mei 2016, 22:28

Na nazicht van je Speccy-log...

Met uitzondering van een mislukte software update voor je Western Digital schijf zie ik niets dat verband kan houden met een eventueel hardware falen.

Er is echter zeker iets mis met Windows update. Ik zie een lange lijst van mislukte updates vanaf 12/02/2014 t.e.m. 31/03/2016. Tussentijds zijn er wel geslaagde updates.
Opvallend is ook de lange reeks (20x) mislukte upgrades naar Windows 10 in augustus 2015. Nadien zijn er wel nog meermaals aan Windows 10 gerelateerde Windows updates uitgevoerd zoals o.a. KB3025583 en KB2952664. Het GWX icoontje zou dan ook in je systeembalk moeten staan, tenzij je GWX Control Panel ingezet hebt.

Die herhaalde mislukte updates moet je zeker opgemerkt hebben. En zeker ook die mislukte upgrades naar Windows 10. Kun je ons iets meer vertellen over je ervaringen desbetreffend?

Verder zie ik dat je het programma "Everyday Auto Backup" in realtime gebruikt. Los van het feit dat ik dat programma niet erg vertrouw is het ook geen goed idee om je externe harde schijf permanent aangesloten te houden. Er circuleren de laatste tijd Ransomeware infecties die AL je data encrypteren die binnen bereik zijn. Dus ook je backups op aangesloten media!!!

Als ik je een goede raad mag geven, schakel de slaapstand uit in energiebeheer.

En als test i.v.m. het vastlopen van je pc, schakel het programma "Everyday Auto Backup" eens uit en koppel je externe harde schijf af. Weet eens te zeggen of dat van invloed is op je probleem.

En over die mislukte updates en upgrades ga je ons dus ook nog iets meer vertellen hé. Op basis van onvolledige info kunnen we je zeker al niet helpen.
Ik denk echter al in een bepaalde richting om tot een oplossing te komen. Daarover meer van zodra er meer info komt.

sacho

17 mei 2016, 23:05

klinker schreef:Na nazicht van je Speccy-log...

Als ik je een goede raad mag geven, schakel de slaapstand uit in energiebeheer.
Volledig mee akkoord, ik denk ook dat het probleem met die laptop daarmee zal opgelost zijn, en de updates weer normaal binnen komen zoals het moet zijn en geen mislukte.
Verander dit zowel op netstroom als op accu. Evenals wanneer u het deksel van de laptop dicht doet.

Noriem

18 mei 2016, 00:18

Geachte klinker ,

Hieronder informatie die U waarschijnlijk kan helpen :

- Er is echter zeker iets mis met Windows update. Ik zie een lange lijst van mislukte updates vanaf 12/02/2014 t.e.m. 31/03/2016. Tussentijds zijn er wel geslaagde updates.

Dat kan ik niet uitleggen hoe dat is gekomen . Wanneer op het scherm onderaan rechts verschijnt dat er een update of upgrade beschikbaar is tik ik dat soms aan . Ik zal dat misschien gewoon wegdoen in het vervolg .

- Opvallend is ook de lange reeks (20x) mislukte upgrades naar Windows 10 in augustus 2015. Nadien zijn er wel nog meermaals aan Windows 10 gerelateerde Windows updates uitgevoerd zoals o.a. KB3025583 en KB2952664. Het GWX icoontje zou dan ook in je systeembalk moeten staan, tenzij je GWX Control Panel ingezet hebt.

Voor die mislukte upgrades heb ik ook geen uitleg . Misschien ook zoals ik hiervoor heb vermeld .

Bij nazicht van het systeemvak heb ik het ioontje met " GWX " niet gevonden maar heb ik het icoontje aangetroffen dat vermeld : " Windows 10 downloaden " ( dat ik niet kan verwijderen ) en als ik " aanpassen " aantik , is op het scherm bij de pictogrammen GWX te zien waaronder vermeld is " Windows 10 downloaden "

- Die herhaalde mislukte updates moet je zeker opgemerkt hebben. En zeker ook die mislukte upgrades naar Windows 10. Kun je ons iets meer vertellen over je ervaringen desbetreffend?

Dat is mogelijks zo , maar daar heb ik voorlopig geen uitleg voor.

In het systeemvak vindt ik ook terug " Java updata available " , " CC Cleaner - bewaking is actief " e.a.. Regelmatig komt onderaan rechts op het scherm dat " CC-Cleaner " kan opgestart worden. Ik gebruik " Norton " . Daardoor weet ik niet of " CC-Cleaner " mag opgestart worden.

Mogen deze pictogrammen in het systeemvak blijven staan ? Indien dat weg moet ,zou ik willen weten hoe dat moet .

- Verder zie ik dat je het programma "Everyday Auto Backup" in realtime gebruikt. Los van het feit dat ik dat programma niet erg vertrouw is het ook geen goed idee om je externe harde schijf permanent aangesloten te houden. Er circuleren de laatste tijd Ransomeware infecties die AL je data encrypteren die binnen bereik zijn. Dus ook je backups op aangesloten media!!!

Ik heb " Everyday Auto Backup " uitgeshakeld .

Mijn externe harde schijf is niet meer blijvend aangesloten .

- Als ik je een goede raad mag geven, schakel de slaapstand uit in energiebeheer.

De slaapstand is uitgeschakeld .

- En als test i.v.m. het vastlopen van je pc, schakel het programma "Everyday Auto Backup" eens uit en koppel je externe harde schijf af. Weet eens te zeggen of dat van invloed is op je probleem.

Ik heb dat uitgevoerd maar voorlopig kan ik daar weinig meer over zeggen .

Wat ik wel reeds ondervind :- dat de computer nog steeds langzaam opstart wat vroeger ook reeds het geval was.
- wanneer de computer een paar minuten loopt heb ik het gevoel dat de bewegingen met het pijltje via de computermuis iets beter worden .

- En over die mislukte updates en upgrades ga je ons dus ook nog iets meer vertellen hé. Op basis van onvolledige info kunnen we je zeker al niet helpen.

Bij mijn antwoorden hiervoor hoop ik dat U reeds iets kan zien .

NB . In de tijd toen ik school liep was er nog geen sprake over een computer voor particulieren . Ik ondervind dat veel onwetendheid een van de boosdoeners is dat ik nu tegen kom bij het gebruik van een computer .

Graag antwoord .

Noriem

klinker

18 mei 2016, 10:16

Ik kom vanavond met een advies naar een oplossing. Heb nu met andere prioriteiten te doen. Tot straks.

klinker

18 mei 2016, 20:56

Vijf jaar computergebruik heeft bij je Windows 7 Prof diepe sporen nagelaten.
Zeker niet in het minst doordat je, zoals je zelf zegt, niet altijd met de nodige kennis van zaken te werk bent gegaan.

Mijn besluit is dan ook dat je zonder twijfel tot een nieuwe installatie van je systeem moet over gaan.

Indien Windows 7 prof, bij aankoop van je Acer laptop, standaard geïnstalleerd was dan kun je gebruik maken van de Acer recovery om terug te keren naar fabrieksinstelling (Zie handleiding op je pc, Alle programma's / Acer).
Beter zou zijn dat je beschikt over een systeemback-up van een vers in gebruik genomen systeem (ergens enkele dagen of weken na in gebruik name). Een dergelijke back-up bevat mogelijk al een aantal van je persoonlijke instellingen en programma's. Indien je daarover beschikt zet deze dan terug.
Indien Windows 7 prof NIET standaard op je pc stond en je wil perse bij Windows 7 prof blijven dan rest je enkel een Clean Installatie. Dat vraagt nog iets meer kennis dan de vorige opties. Ook met je dan over een Windows 7 prof Installatie DVD beschikken.

Bij deze handelingen ben je wel al je data kwijt. Dat zou echter geen probleem mogen zijn daar je permanent back-ups van je data hebt gemaakt naar je externe harde schijf. Ten minste, daar ga ik toch van uit.
Je kunt die dus altijd terug zetten.

Een nieuwe installatie van je systeem is in uw geval ook nog aanbevolen om vanaf een goed werkende Windows 7, vóór 29 juli van dit jaar, met succes te kunnen upgraden naar Windows 10. Zorg dat je Windows 7 helemaal up to date is alvorens naar Windows 10 te upgraden.

Ik had je bij dit alles graag nog een heleboel extra begeleiding willen geven maar om medische redenen ben ik vanaf nu voor onbepaalde tijd offline.
Ik ga er van uit dat je hier verder op deskundige hulp kunt rekenen van mijn collega helpers.

Ik raad je aan je ook privé te laten bijstaan door iemand die echt kennis van zaken heeft.

Succes.

Noriem

18 mei 2016, 21:39

[
Geachte klinker ,

Nog één vraagje :

Raad U mij aan Windows 10 te downloaden .

Ik heb de upgrades voor windows 7 reeds uitgevoerd .

Graag antwoord .

Noriem

klinker

18 mei 2016, 22:56

Noriem schreef:[
Geachte klinker ,

Nog één vraagje :

Raad U mij aan Windows 10 te downloaden .

Ik heb de upgrades voor windows 7 reeds uitgevoerd .

Graag antwoord .
Nog vlug even.
Lees nu a.u.b. toch eens goed wat ik geschreven heb!!! Dat deed je eerder ook al niet voldoende!!!
Hoe kun je nu in Gods naam toch zo een vraag stellen!!!

EERST NAAR EEN NIEUWE INSTALLATIE VAN WINDOWS 7 !!!!!!! DEZE HELEMAAL BIJWERKEN (updates, enz.), en dan pas upgraden naar Windows 10. Windows 10 downloaden is de eerste fase in het upgrade proces naar Windows 10.

Zeggen dat je tijdens je schooljaren niets over computers hebt kunnen leren is geen excuus hoor. Wij zijn ook van uw leeftijd en hebben er nadien toch nog iets van geleerd. Het is een kwestie van interesse, aanleg en de wil om het te leren.

Ik reken er op dat men je verder goed begeleid bij hetgeen je moet doen.
Als je mijn raad in de wind slaat dan ga je daar heel veel spijt van krijgen, zeker weten!

Noriem

19 mei 2016, 02:03

Als je mijn raad in de wind slaat dan ga je daar heel veel spijt van krijgen, zeker weten.

Geachte klinker ,

Ik zal Uw raad opvolgen .

Ik dank U voor Uw hulp .

Ik wens u nog vele gezonde jaren toe .

Noriem

klinker

27 jun 2016, 15:16

Hoever sta je nu?