printer drukt geen zwart
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Ik heb vele jaren gewerkt met een HP PSC 750 fax die was duur in aankoop maar werkte prima op XP; HP vertikte het echter om drivers te leveren voor win 8.1 zodat ik die printer niet meer aan de praat kreeg;Heb hem ondertussen geschonken aan een werk van liefdadigheid.
Omdat ik veel minder te printen en te scannen heb dan tijdens mijn actieve loopbaan verving ik die machine door een HP deskjet 2540
Dat werkte goed tot ik een inktcartouche "zwart" heb vervangen. Sindsdien is de zwarte tekst amper leesbaar en worden hele regels tekst overgeslagen. Kleurafdruk werkt wel normaal. De inktpatronen zijn volgens ingebouwde meter zo goed als 100% vol. De HP Print en Scan Doctor zegt dat alles OK is. zie ook bijgaande screenprint. Wat kan de oorzaak zijn en wat kan ik nog proberen ?

Omdat ik veel minder te printen en te scannen heb dan tijdens mijn actieve loopbaan verving ik die machine door een HP deskjet 2540
Dat werkte goed tot ik een inktcartouche "zwart" heb vervangen. Sindsdien is de zwarte tekst amper leesbaar en worden hele regels tekst overgeslagen. Kleurafdruk werkt wel normaal. De inktpatronen zijn volgens ingebouwde meter zo goed als 100% vol. De HP Print en Scan Doctor zegt dat alles OK is. zie ook bijgaande screenprint. Wat kan de oorzaak zijn en wat kan ik nog proberen ?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
BEANFELIX - Lid geworden op: 05 jan 2003, 19:54
Overeen bedankt voor de a twoorde. Het was wel degelijk de printkop maar aangezien de kosten voor een printkop hebben we maar besloten om een nieuwe printer aan te schaffen gezien de ouderdom van het toestel
Nogmaals bedankt en sry voor het late antwoord
Win7 home premium-64bit sp 1- IntelCore i5 750-
2,67Ghz - 6GB Ram Dual - MB Msi Iona-
Nvidea GeForce Gt 230
Nvidea GeForce Gt 230
-
BEANFELIX - Lid geworden op: 05 jan 2003, 19:54
Overeen bedankt voor de a twoorde. Het was wel degelijk de printkop maar aangezien de kosten voor een printkop hebben we maar besloten om een nieuwe printer aan te schaffen gezien de ouderdom van het toestel
Win7 home premium-64bit sp 1- IntelCore i5 750-
Nvidea GeForce Gt 230
Nvidea GeForce Gt 230