Ervaringen met /aankoop en/ of garantie GOEDE EN SLECHTE !

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

ovl
Lid geworden op: 12 okt 2002, 23:03
Locatie: schelle

07 jan 2007, 22:04

in orde, begrepen, :)
Wees aandachtig, verwijder de e-mailadressen indien je een mail doorstuurt.
Gebruik "BCC" in plaats van "Aan" wanneer je een mail verstuurt aan meerdere personen
Zeg neen aan Spammers.

JP-ke
Lid geworden op: 22 dec 2006, 04:13
Locatie: Deurne

08 jan 2007, 08:50

GSC is nog steeds in Destelbergen bij Gent, als je naar hun site gaat staat er duidelijk dat ze de reparaties voor Medion doorgegeven hebben naar Nederland en ik heb dat ook uit hun eigen mond gehoord, ze mogen dan wel de indruk geven dat GSC ook in Nederland zit, maar ge komt wel bij Medion Nederland terecht.
Dat is zeker een punt waarom het al langer duurt als ze daar toch een stuk aannemen, want dat doen ze nog steeds, omdat de nieuwe stukken van Duitsland naar Nederland gaan en dan maar eerst naar GSC, en nog eens mensen ik heb dit uit eerste bron en niet van horen zeggen.
Met de groetjes, JP-ke


Je bent nooit te oud om te leren!
Gast

23 feb 2007, 16:45

Van mijn desktop van Medion geen kwaad woord maar ik kocht ook een laptop op 22/11/2006 van hen en dat is andere koek!
Draadloze verbinding werkt niet of nauwelijks, de ene keer wel andere keer niet. Voor updates op hun website, klopt het registratienummer niet, enz.. Medion is aant foefelen met die apparatuur: made in Philippines staat erop, dus zeker niet in Duitsland!
Niets klopt nog van al hun beloftes tegenwoordig, de Nederlanders doen hun best om te helpen maar ze verzuipen in de herstellingen. Voor mij geen Medion meer.

Jaspis
Lid geworden op: 18 dec 2005, 10:52
Locatie: Antwerpen

23 feb 2007, 21:23

Hallo,
Ik heb een nieuwe computer packard Bell in de Makro gekocht .
Ik had die 3 dagen in werking en dat spel gaf een knal en gedaan was het met werken.
Ik ben terug naar de Makro gegaan om die te ruilen natuurlijk .
Ik moest bellen naar Packard Bell in nederland voor herstelling.
Nu moet ik wel zeggen dat de service van Packard Bell goed is .
EIgenlijk had ik een nieuwe moeten krijgen dat is zo ,maar die tecnieker heeft heel de voeding eruit gehaald en een nieuwe ingestoken en klaar was kees. Alles werkt nu perfect.
Die man zei dat hij heel het jaar alle dagen garanties doet voor elk merk en dat er geen enkel uitschiet die de beste zijn.
Ik ben heel tevreden van de service van packard bell.
Ik heb 2 jaar garantie aan huis.
Doe alles met Liefde

spanky
Lid geworden op: 06 jan 2005, 18:50
Locatie: 2180 Ekeren

28 feb 2007, 09:49

Hoi hier ben iknog eens met een verslagje over mijn flikkerende laptop,
zoals vermeld in één an de vorige verslagen flikkerde mijn nieiuwe laptop ( aldi mei vorig jaar ) zo rond de periode van kerstmis geweldig en kon ik er amper naar kijken. Wij hadden hem ondertussen zelf naar hen gebragt in Panningen eindhoven dar was hij na een urtje gemaakt ,maar de persoon had ons toen ook vermeld dat het probleem misschien zo terug komen en wij hem dan maar moesten opsturen . En inderdaad na een paar weken dook hetzelfde probleem terug op !!! ik gebeld naar nl en daar werd al direkt een afspraak gemaakt dat ze de lptp de volgende dag zouden komen ophalen wat inderdaad ook gebeurde. wel moest hij stevig zijn ingepakt en ook een copie van het aankoop bewijs moest erbij wat logisch is denk ik .Men had ons ook verteld dat het ongeveer een 15 tal werkdagen zou duren voor we hem terug hadden . maar wat bleek na een 10 tal dagen stak er een briefje in de bus dat de man van de courierdienst al was langs geweest , na tel contakt ( PERSOONLK tel stond op het briefje ) en gevraagd of hij hem s'anderendaags voor dat uur kon brengen was dat geen probleem. Nu is dat ondertussen al een dikke maand geleden en alles werkt terug prima en hopelijk blijft het zo ???,.op de hertstellingsnota stond dat het scherm en de vga kabel en nog wat was vervangen. en dit ALLES GRATIS HALEN HERSTELLEN EN TERUG BRENGEN !!!!!! VAN SERVICE GESPROKEN VAN DEN ALDI !!!!!!!!
tot daar mijn ervaringen

Groetjes Spanky
woonplaats( noord) rand van Antwerpen 2030 desktop
windows 10
RAM 2,00DDR2 @403 MHZ
PCI DATA 32 BIT
laptop lenovo
intel core I3.380M@2,53 GHZ

hollygan
Lid geworden op: 26 apr 2003, 22:38
Locatie: __'t Soete Waesland

21 apr 2007, 15:54

ik bestelde, online, inktpatronen voor Epson printer bij "KITENCRE"

bestelling op 18 April ll, ze lagen op 20 April in mijn brievenbus
Kan het sneller?

nete
Lid geworden op: 30 apr 2006, 09:50
Locatie: Lochristi, België

27 apr 2007, 22:43

Een verwittigd man is er twee waard.

2compute in Gentbrugge verkoopt massa's notebooks aan onklopbare prijzen.
Een kennis van mij gaat daar op de site kijken en vindt bij de "verkoopsvoorwaarden": bij het plaatsen van een online bestelling verklaart de koper dat hij het bestelde gaat gebruiken voor commerciële of beroepsdoeleinden.
Dat wil dus zeggen dat je daar maar één jaar garantie krijgt, want de twee jaar geldt enkel voor particulieren.
Mijn kennis stuurt een mail en krijgt als antwoord: er wordt niet aan particulieren verkocht.
Nochtans is het bij de aanmelding als klant slechts een optie om de bedrijfsnaam in te vullen, dus niet verplicht.
Eén en ander lijkt mij gewoon een middel om onder het tweede jaar wettelijke garantie onderuit te geraken.
Zo kan je natuurlijk alle anderen platconcurreren, want wie leest nu in godsnaam de verkoopsvoorwaarden.

Dus best even op papier vragen wat de garantie voorwaarden zijn.

wizard2
Lid geworden op: 04 aug 2007, 17:06
Locatie: hasselt

08 aug 2007, 19:21

heb gelezen dat er hier waarschijnlijk grote aantallen "aldi pc's" in omloop zijn. mijn broer werkt al 4 jaar met een medion pc en daar is nooit iets mee misgegaan. onlangs heeft hij dan de voorlaatste laptop in de aldi gekocht en daar was wel een defekt aan. zijn scherm flikkerde. telefoontje naar medion service center in nederland, 5 dagen later zijn ze hem gratis komen halen en 2 weken later gratis en perfect werkend teruggebracht. ik ken niet veel van computers maar mijn broer wel en die beweert dat in de medion pc's hardware van goede afkomst wordt gebruikt. ikzelf heb een maandje geleden een toshiba p200-13f laptop gekocht in de media markt. bij het registreren van de laptop kreeg ik de melding van toshiba dat ik 1 jaar pick up and return garantie had maar bij navraag bleek dat ik van media markt wel degelijk 2 jaar garantie kreeg. de laptop werkt perfect, ik heb er alleen maar 1 gb. ram geheugen bijgestopt, en laten we hopen dat dit zo blijft.
leven en laten leven
wizard2

nete
Lid geworden op: 30 apr 2006, 09:50
Locatie: Lochristi, België

08 aug 2007, 19:57

@ wizzard2

Mocht uw Toshiba in garantie moeten hersteld worden, haal er dan alvast het bijgeplaatste geheugen uit voor hij in herstelling gaat. Anders is de kans zeer groot dat men zal zeggen: "er is door derden aan gewerkt, garantie vervalt".

Aldi "Medion" computers bevatten onderdelen van dezelfde fabrikanten dan andere PC's, maar meestal wel in een gestripte versie.
Al het materiaal in zo'n PC's draait op de toppen van zijn tenen, dat hoeft geen probleem te zijn, maar de kans dat er eens iets het laat afweten zal statistisch wel iets groter zijn.
Vergeet niet dat al die zogenaamde "merk" computers moederborden en videokaarten speciaal voor hen laten maken. Zij denken zo aan klantenbinding te doen.
Wees gerust: een Medion, HP, Packard Bell, Acer en zo handelen ongeveer als volgt: Je mag ons 1 miljoen moederborden meken, we geven de specificaties hierbij, en het mag xxx dollar of euro kosten.

Die fabrikanten staan dan met het mes op de keel, en besparen zoveel mogelijk op elk weerstandje, vijsje, of ander onderdeeltje.

Maar nog eens, dat hoeft niet persé negatief te zijn.

Kolkdude
Lid geworden op: 11 jun 2007, 21:51
Locatie: Deurne bij Antwerpen

22 aug 2007, 16:51

Zijn er nog mensen die een Scanner MD 42666 van Aldi hebben, en windows Vista draaien op hun PC ? Hebben jullie dan ook het probleem dat je deze niet meer kunt gebruiken onder Vista. Er bestaan zogezegd geen stuurprogramma's voor de scanner van amper 3 jaar oud.
Weggooien dan maar ( nog nieuw ) of verkopen aan iemand die nog Windows XP draait voor een paar €'s. Ik vind het ronduit schandalig van Medion, , en zal er ook nooit ofte nooit meer iets van Medion kopen.

:evil:

winny1
Lid geworden op: 22 mei 2006, 18:45
Locatie: brugge

22 aug 2007, 17:15

Hallo kolkdude ,

Stuur eens en e-mail naar medion zelf met die vraag wat ze daar antwoorden .

Je krijgt altijd de volgende dag of dat daarop en antwoord van medion .

winny1
win vista SP2 kaspersky spybot cclaener

Kolkdude
Lid geworden op: 11 jun 2007, 21:51
Locatie: Deurne bij Antwerpen

22 aug 2007, 23:28

Hey Winny1,
Bedankt voor je belangstelling, maar het eerste dat ik gedaan heb is naar Medion gebeld en daar vertelden ze me dat de scanner al te oud is om nog een stuurprogramma voor te maken, dus ... je begrijpt mijn reactie op dat. Nog geen 3 jaar ( de scanner hé ) en reeds afschrijven. Om op Windows Vista te scannen zal ik me verplicht voelen ( door Medion ) om een nieuw exemplaar aan te schaffen. En ik zal nooit meer klient zijn van Medion. Oh ja, ik kreeg te horen dat Windows Vista nog niet bestond ( dat is een beetje met zijn haar getrokken ) Nu al weet ik dat er een andere Windows op stapel staat, en als ze dat argument aanhalen dan weet ik wat mij te doen staat.
Zo, mijn hartje is weer gelucht.
Groetjes van Kolkdude

JP-ke
Lid geworden op: 22 dec 2006, 04:13
Locatie: Deurne

23 aug 2007, 07:46

Moet hier wel even aan toevoegen dat dit probleem niet alleen bij Medion ligt, er tal van ander en durdere programma's die er ook de brui aan geven onder Vista.

Dus zou bijna zeggen dat nonkel Bill er voor een groot deel tussen zit. :evil:
Met de groetjes, JP-ke


Je bent nooit te oud om te leren!

Lieve 56
Lid geworden op: 15 dec 2007, 22:18
Locatie: Regio Boom

22 dec 2007, 22:58

bij alles wat ik gelezen heb, ben ik tot de conclussie gekomen dat je moet geluk hebben en je kan even goed met de laatste en duurste toestelen in panne vallen en dat is ergelijk.
Mijn eerste pc heb ik tweede hands gekocht opeen rommelmarkt (kwestie van te leren) werkt nog steeds. Nu ben ik hier in plaatselijk winkel geweest en heb een nieuwe gekocht tweedehands hoewel nooit gebruikt en ben heel tevreden geen verre afstanden en vriendelijke service. De kleine zelfstandige daar opteer ik voor je kan daar met veel vragen terecht en bent daar nog een persoon en oké je betaalt iets meer maar zoveel verschil maakt dat niet bv op een nieuw printer 10 euro maar die haal je er zo terug uit als het mis loopt :lol:
Al die mooie reclame van al die grote winkels die betalen de klanten en al hun promoties, ze besparen op andere dingen zoals naservice.

Koop alleen in winkels waar je al gezien hebt hoe ze hun service achteraf geven, want je kunt daar ook eens komen te staan!

Groetjes Slieke

JP-ke
Lid geworden op: 22 dec 2006, 04:13
Locatie: Deurne

23 dec 2007, 08:59

Hallo Slieke,

Ik kan je misschien bijtreden tot op een bepaalde hoogte wat de uitleg betreft, want dat heb ik al ondervonden dat ge bijvoorbeeld in een Van Den Borre of konsoorten slim genoeg moet zijn om de crab dat ze uitspuwen niet uit te voeren, want dan hebt ge wel prijs.
Maar, ik kan nu stilaan zowat mijn plan trekken met PC en ingewanden, en koop ik dus al eens het een en ander in de Makro/Deurne, en daar heb ik dan het positieve ervaring, zeker met mijn dikwijls ongelukkige aankoop, dat het binnen een bepaalde periode gemakkelijk omgeruild wordt of zelfs uw geld terugkrijgt, zo heb ik eens op nog geen jaar tijd drie keer een HP printer omgeruild, en dat is natuurlijk weer iets wat ge niet in de winkel op de hoek van de straat kan doen, tenzij misschien een grote uitzondering.
En het is een bewezen feit, ik kom meer te weten via bepaalde forums dan via de meeste winkels, want heel veel verkopers hebben van een PC geen kaas gegeten, alleen de verkoop telt.
Nog aan iedereen een prettige Kerst en het beste voor 2008. :lol:
Met de groetjes, JP-ke


Je bent nooit te oud om te leren!