PC niet op te starten - OPGELOST -

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

FLAMINGOGENT
Lid geworden op: 09 apr 2006, 11:31
Locatie: Gent

21 jul 2015, 20:21

Beste,

Op heden leg ik mijn PC aan - hij licht op - valt uit.
Bij heropstarting wil hij niet meer opstarten.

Bij Windows Foutherstel heb ik :
* PC normaal opstarten gedaan = reageert niet.
* en daarna Opstartherstel : de PC zoekt problemen op = verkrijgen van melding : "PC kan niet automatisch hersteld worden".

Bij Systeemherstel bekomt men 5 onderwerpen :
1. Opstartherstel = zie hierboven.
2. Systeemherstel = naar een vroeger tijdstip teruggaan : heb er 5 geprobeerd.
3. Systeeminstallatie herstellen = kopij
4. Windows geheugencontrole = kan niet worden uitgevoerd.
5. Opdrachtprompt : ben ik niet aangekomen daar ik er niets van ken.

Graag een tip wat ik nog kan uitvoeren ter controle OF om mijn PC toch nog te laten opstarten.

Flamingo :twisted:
Laatst gewijzigd door FLAMINGOGENT op 12 aug 2015, 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.
W 10 - 64 bits -Moederbord Gigabyte GA-P55-USB3 ATX - Processor Intel Dual Core i5 - Grafische kaart Asus ENGT220/DI/1GD3 - Firewire Belkin F5U502EA - HDD Western Digtal 320 en 500 Gb - Mozilla Firefox en Thunderbird - Beveiliging AVAST

klinker
Lid geworden op: 04 jul 2015, 13:56

21 jul 2015, 22:42

Ik vrees dat je met een gecrashte systeemschijf zit.
Maar probeer dit toch maar eens.
Ga naar het vijfde onderwerp van herstelmodule. Dus de "Opdrachtprompt". Je weet wel, dat zwarte venster met die knipperende cursor.

Typ hier Bootsect.exe /NT60 All en klik op ENTER
Let op de spatie tussen exe en / en ook tussen 60 en All
Typ EXIT en klik ENTER om de procedure af te sluiten.

Sluit de computer af en start opnieuw op.
Mogelijk krijg je bij de herstart te maken met het opstart keuze menu. Kies dan voor ‘Windows normaal opstarten’.

FLAMINGOGENT
Lid geworden op: 09 apr 2006, 11:31
Locatie: Gent

22 jul 2015, 08:47

Beste Klinker,

Uitgevoerd maar ik krijg enkel de volgende melding :
" BOOTMGR is missing"
"Boot from CD/DVD"
"Disk Boot failure"

Maar in het door mij vermelde procedure heb ik reeds de melding gekregen om zo te herstarten.

NIETS.

Flamingo
W 10 - 64 bits -Moederbord Gigabyte GA-P55-USB3 ATX - Processor Intel Dual Core i5 - Grafische kaart Asus ENGT220/DI/1GD3 - Firewire Belkin F5U502EA - HDD Western Digtal 320 en 500 Gb - Mozilla Firefox en Thunderbird - Beveiliging AVAST

klinker
Lid geworden op: 04 jul 2015, 13:56

22 jul 2015, 22:51

Bezit je een windows 7 installatie dvd? Of een Windows 7 herstel CD?

FLAMINGOGENT
Lid geworden op: 09 apr 2006, 11:31
Locatie: Gent

23 jul 2015, 15:18

Beste klinker,

Ik bezit enkel de oorspronkelijke Windows 7 DVD van bij de aankoop.

Flamingo 8O
W 10 - 64 bits -Moederbord Gigabyte GA-P55-USB3 ATX - Processor Intel Dual Core i5 - Grafische kaart Asus ENGT220/DI/1GD3 - Firewire Belkin F5U502EA - HDD Western Digtal 320 en 500 Gb - Mozilla Firefox en Thunderbird - Beveiliging AVAST

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

23 jul 2015, 16:28

FLAMINGOGENT,

weet u hoe de opstart volgorde staat in het BIOS ?
Probeer eens op te starten met die originele DVD.
Als dat niet lukt probeer dan in het BIOS te geraken om eerst de startvolgorde aan te passen en zet de DVD als eerste.

Sony

klinker
Lid geworden op: 04 jul 2015, 13:56

23 jul 2015, 22:52

1. Plaats de cd van Windows 7 in het DVD-station en start de computer.
2. Druk op een willekeurige toets wanneer u dat wordt gevraagd.
3. Selecteer een taal (Nederlands/België), een tijd (Brussel&......), een valuta, een toetsenbordinstelling(Belgisch Punt) en klik op volgende.
4. Klik op uw computer herstellen. Deze keuze is zeer belangrijk !!!!!!!!!!!!!!
5. Selecteer het besturingssysteem dat u wilt herstellen (Windows 7) en klik vervolgens op volgende.
6. Klik in het dialoogvenster Opties voor Systeemherstel op opdrachtprompt.
7. Typ bootrec.exe /fixmbr en druk op Enter. Let op de spatie tussen exe en /
8. Typ nu bootrec.exe /fixboot en druk op Enter. Let op de spatie tussen exe en /
9. Type nu exit.
10. Verwijder de DVD uit het DVDstation en herstart de computer.

Opmerking:
Om de computer te starten vanaf de Windows 7 DVD, moet de computer geconfigureerd zijn om te starten vanaf het DVD-station. Raadpleeg de documentatie bij de computer geleverd is voor informatie over hoe u dit doet, of neem contact op met de fabrikant van de computer. Die instelling doe je zoals Sony al zei in de BIOS.

FLAMINGOGENT
Lid geworden op: 09 apr 2006, 11:31
Locatie: Gent

24 jul 2015, 10:53

Beste klinker,

Over de gehele lijn NJET !!!!!

Ik heb alles kunnen uitvoeren dat U zo uitgebreid beschreef.
Heb alles kunnen aantippen en invullen.

Gevolg : PC is niet op te starten - PC is niet te herstellen - Opstartherstel is niet uit te voeren - enz....

Wat ik wel gezien heb is dat er tussen de handelingen door een blauw scherm verscheen met een half scherm vol tekst.
Maar dit is niet te lezen, daar het maar voor een fractie van een seconde te zien is - een flash.

Wanneer ik de W7-DVD inleg heb ik ook de keuze van W7 te "installeren".
Dit betekent denk ik "HER-installeren".
Maar dan ben ik waarschijnlijk alles dat opgeslagen was kwijt ?

Flamingo :twisted:
W 10 - 64 bits -Moederbord Gigabyte GA-P55-USB3 ATX - Processor Intel Dual Core i5 - Grafische kaart Asus ENGT220/DI/1GD3 - Firewire Belkin F5U502EA - HDD Western Digtal 320 en 500 Gb - Mozilla Firefox en Thunderbird - Beveiliging AVAST

klinker
Lid geworden op: 04 jul 2015, 13:56

24 jul 2015, 12:08

FLAMINGOGENT schreef: Wat ik wel gezien heb is dat er tussen de handelingen door een blauw scherm verscheen met een half scherm vol tekst.
Maar dit is niet te lezen, daar het maar voor een fractie van een seconde te zien is - een flash.
Dat noemt men in het jargon een BSOD. Daarin wordt info met betrekking tot de oorzaak van het probleem gegeven.
Om nu de volgende keer dat blauw scherm te laten staan doe je het volgende.

Ga naar "geavanceerde opstartopties" door tijdens het opstarten op de F8 toets te drukken. Mogelijk levert dat eerst nog een opstartmenu op met witte letters op een blauwe achtergrond. Selecteer dan de interne harde schijf en druk op ENTER en onmiddellijk daar achteraan terug op de F8 toets. Dat geeft dan dit venster:
Afbeelding
Kies in dat venster met de pijltjestoets voor "Automatisch opnieuw opstarten na systeemfout uitschakelen".

De volgende keer zal het blauwe scherm blijven staan. Maak er dan een foto van en plaats die hier in dit onderwerp.

FLAMINGOGENT schreef: Wanneer ik de W7-DVD inleg heb ik ook de keuze van W7 te "installeren".
Dit betekent denk ik "HER-installeren".
Maar dan ben ik waarschijnlijk alles dat opgeslagen was kwijt ?
:
Dat betekent inderdaad "HERinstalleren". In dat geval begin je helemaal vanaf NUL. Dus ook alle data weg. Maar daar zul je wel een backup van hebben.
Maar die bewerking is absoluut nog niet aan de orde.
Trouwens indien dat ooit nodig zou blijken dan moet ge gebruik maken van de recovery zodat je naar fabrieksinstelling terugkeert. Dan zijn ook al je drivers automatisch geïnstalleerd.

FLAMINGOGENT
Lid geworden op: 09 apr 2006, 11:31
Locatie: Gent

25 jul 2015, 11:48

Beste Klinker,

OEF - wat een leerschool !!!

Heb het scherm kunnen vastleggen, maar kan er geen foto van nemen, daar niets werkt en ik deze niet kan overbrengen naar mijn laptop waarmee ik U nu aanschrijf. Daarom dit overgeschreven info van het blauwe scherm :

*************************************************************
A problem has been detected and W has been shut down to prevent damage to your PC.
If this is the 1 time you seen this stop error screen en restart your PC.
If this screen appears again, follow these steps :

1. Check for viruses on your PC.
2. Remove any nemwly installed hard drives or hard drive controllers.
3. Check your hard drive to make sure it is properly configured and terminated.
4. Run CHKDSK /F to check for hard drive corruption.
5. Restart your PC.

Technical Info :
*** STOP : 0x0000007B (0xFFFF880009A9928, 0xFFFFFFFFC0000034,
0x(16x0), 0x(16x0)

*******************************************************************

Uw leerling Flamingo
W 10 - 64 bits -Moederbord Gigabyte GA-P55-USB3 ATX - Processor Intel Dual Core i5 - Grafische kaart Asus ENGT220/DI/1GD3 - Firewire Belkin F5U502EA - HDD Western Digtal 320 en 500 Gb - Mozilla Firefox en Thunderbird - Beveiliging AVAST

klinker
Lid geworden op: 04 jul 2015, 13:56

25 jul 2015, 13:41

Sorry voor het steeds weer lange wachten op een reactie van mij. Het heeft met gezondheidsproblemen te maken.

We komen steeds dichter in de buurt van wat ik eerder al vreesde namelijk een gecrashte harde schijf.
Maar niet geschoten is zeker mis, daarom raad ik je toch nog aan de schijf eens te controleren en zo mogelijk herstellingen uit te voeren. Doe daarom het volgende:

Ga nog eens , zoals je dat eerder al hebt gedaan, via de herstelmodus naar de "opdrachtprompt".
Kopieer en plak onderstaande in de opdrachtptompt en druk ENTER

chkdsk C: /f/r

Let op de spatie vóór de stationsletter C en vóór /f/r

De uitvoering van die controle kun je volgen op het scherm . Hou er rekening mee dat dit een hele tijd kan duren!
Zodra de taak is beëindigd kun je het eindresultaat lezen. Noteer het indien mogelijk.

FLAMINGOGENT
Lid geworden op: 09 apr 2006, 11:31
Locatie: Gent

25 jul 2015, 19:10

Beste klinker,

Hoi, U hebt zich niet te ekskuseren.
Ik ben al zeer blij dat U mij zoveel info geeft en zoveel controles laat uitvoeren.
Zo kunnen we ALLES controleren en nagaan op fouten, alhoewel het er niet rooskleurig uitziet.
En voor mij is het een grote leerschool : al die uitvoeren van programma onderdelen. Zo heb ik een goed overzicht verkregen van de controle mogelijkheden van Windows.

Maar ik heb 1 vraag terwijl het programma aan het draaien is.
Hoe kan ik het overzicht dat uiteindelijk zal verschijnen capteren om over te brengen naar mijn laptop - waar ik op heden mee werk - om U toe te zenden ?
Want dit alles opschrijven - zoals het kleinere zie hierboven - zal niet lukken.

Flamingo 8O
W 10 - 64 bits -Moederbord Gigabyte GA-P55-USB3 ATX - Processor Intel Dual Core i5 - Grafische kaart Asus ENGT220/DI/1GD3 - Firewire Belkin F5U502EA - HDD Western Digtal 320 en 500 Gb - Mozilla Firefox en Thunderbird - Beveiliging AVAST

klinker
Lid geworden op: 04 jul 2015, 13:56

25 jul 2015, 20:12

Ik zou zeggen, maak er een foto van en plaats die in een volgend antwoord.

FLAMINGOGENT
Lid geworden op: 09 apr 2006, 11:31
Locatie: Gent

27 jul 2015, 15:06

Beste klinker,

Hier zijn we terug.
Heeft een tijdje geduurd want ik vond geen geschikt middel om een foto te nemen van mijn PC-scherm. Maar ben er meer of min toch in geslaagd om een redelijke foto te nemen met mijn nieuwe smartphone (was ook nog even zoeken om de 2 foto's uit de phone over te brengen naar mijn PC).

Volgens de meldingen - volgens mij - is er niets speciaals te lezen.

Maar ik laat U oordelen.

Afbeelding

Afbeelding

Flamingo 8O
W 10 - 64 bits -Moederbord Gigabyte GA-P55-USB3 ATX - Processor Intel Dual Core i5 - Grafische kaart Asus ENGT220/DI/1GD3 - Firewire Belkin F5U502EA - HDD Western Digtal 320 en 500 Gb - Mozilla Firefox en Thunderbird - Beveiliging AVAST

klinker
Lid geworden op: 04 jul 2015, 13:56

27 jul 2015, 22:49

Je hebt duidelijk werk afgeleverd hoor !!!

Verrassend genoeg stel ik vast dat de C partitie de naam BackUp partitie draagt.
Afbeelding
Deze partitie blijkt gezond en wel te zijn, maar dat is niet de systeem (Windows) partitie zoals men normaal van een C partitie mag verwachten.
In je onderschrift lees ik HDD Western Digtal 320 en 500 Gb

Kunt u zich nog herinneren in hoeveel partities die interne HDD's verdeeld zijn en welke de namen en bijhorende letters zijn? Graag per schijf en met opgave op welke schijf en partitie je Windows geïnstalleerd staat.

Ook nog deze vraag. Hebt u de kennis en de middelen om die interne harde schijf waarop je Windows geïnstalleerd is aan de pc te hangen (koppelen) waarmee je hier je berichten plaatst?