Windows 10 - NX niet ondersteund

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

defons
Lid geworden op: 26 sep 2008, 17:23

24 aug 2015, 22:36

Ik wou windows 10 Pro installeren over windows 7 Pro op een HP Compaq DC7700 CMT. Normaal voldoet die aan de vereisten met 4 GB Ram, een Intel core 2 Duo CPU 2.13Ghz en een HD van 250 GB.
Bij de voorbereiding krijg ik dat het niet lukt omdat NX niet wordt ondersteund door de processor. Wanneer ik echter Coreinfo run geeft dat aan dat zowel NX, PAE als SSE2 wordt ondersteund. In de BIOS vind ik ook niks om dat in te schakelen of zo en ik heb die BIOS al upgedate naar versie 3.07. Hoe kan ik toch windows 10 installeren? Is er een oplossing om die NX toch in te schakelen of te omzeilen?

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

25 aug 2015, 15:58

Start Opdrachtpromt (administrator)
Type volgend commando om de huidige bios instelingen te zien:
bcdedit
Om NX te activeren:
bcdedit /set nx OptIn
of
bcdedit /set nx AlwaysOn

Kijk hier BCDEdit /set voor de betekenis van de instellingen.

p.s. Met het programma EasyBcd kan je de instellingen ook aanpassen. Dit kan je hier downloaden.

defons
Lid geworden op: 26 sep 2008, 17:23

26 aug 2015, 14:42

Bedankt Hovel. Dit is echt wel een staaltje van kennis, denkwerk en ervaring. Je hebt mij, en waarschijnlijk veel anderen, daarmee geholpen. Ik had de vraag al aan een aantal profs technici en zelfs de helpdesk van HP gesteld maar die laatste hoorde het blijkbaar in Keulen donderen toen ik over NX begon. Zeker een pluim voor Hovel en het forum van Seniorennet. Echt het bewijs van een hoog niveau.

Windows 10 Pro draait nu netjes op die PC.

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

26 aug 2015, 17:12

defons, Dank u. Het doet altijd deugd te weten dat het voorgestelde ook de oplossing is.