HDD lampje brand steeds

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

roestinneke
Lid geworden op: 01 aug 2005, 18:26
Locatie: vl brabant

01 sep 2015, 14:21

Hallo,
vanmorgen viel mijn pc ineens uit en startte hij daarna terug op,:(

Ik merkte dat mijn lampje boven de letters HDD steeds blijft branden(rood).
Ik ben gaan kijken op internet en daar spreken ze van de voeding van de pc?

Ik ken alleen de voeding die buiten aan pc hangt en dat lampje is nog helemaal groen!

Kan iemand mij helpen?Want ik begrijp wel dat het niet goed is!

Vriendelijke groetjes,

Roestinneke :oops:
groetjes roestinneke

Vista Premium 2007 , Intel(R) Core (TM)
2 CPU 6600@2.40GHz , 2047 MB

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

02 sep 2015, 08:59

Ik heb hetzelfde voor op een Win7 laptop. Al wat ik kan is dan de laptop uitzetten (een paar sekonden de aan/uit knop vasthouden). Ik ben zeker dat het geen hardware probleem (voeding of moederbord of dergelijke is), want op dezelfde laptop draait Linux Mageia 5 perfekt.
Ik heb al sisteemherstel gedaan, en dan blijft het verschijnsel een paar dagen/weken weg, en dan komt het opnieuw voor de pinnen.
Ik zal na nieuwjaar de upgrade naar Win10 kunnen doen (heb Win7 nu nog nodig), en ik hoop maar dat daarmee het probleem van de baan is.

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

02 sep 2015, 16:07

Kan veroorzaakt worden door beschadigde bestanden al of niet ten gevolge van hdd problemen (beschadigde sectoren).
Probeer het volgende eens:
Ga naar commando prompt,
Typ het volgende commando: chkdsk /r ,
Druk enter

Ik heb even gegoogled en het bovenstaande was een van de oplossingen.
Andere waren het verwijderen van een SD geheugenkaart, loskoppelen van een externe hdd, loskoppelen van de interne dvd of cd speler. Mogelijk waren hier de drivers beschadigd en is de juiste oplossing de hierboven vermelde.

Success

jean55
Lid geworden op: 26 aug 2011, 10:21
Locatie: De mooie Voorkempen

03 sep 2015, 09:18

roestinneke ,ik vermoed dat U de oplader altijd aan de pc laat hangen . Betreffende het rood lampje van de hdd en uw zoektocht met resultaat iets met de voeding . Zou het wel eens kunnen dat uw pc te warm word .

Als U de voeding constant aan de pc laat , is uw batterij dan verwijderd ? Ik laad hem op en verwijderd de lader altijd . Door hem niet te verwijderen krijg je een luie batterij en zorg je voor een verwarmde pc .

Kan ook zijn dat hij teveel stof heeft , eens uitblazen kan ook geen kwaad . Dat doe ik ook om de 6 maanden .
Ik probeer alle dagen een zonnetje te zijn , maar ??