Fototoestel niet meer herkenbaar

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

Danny.

03 sep 2015, 11:30

Hello iedereen, volgend probleem stelt zich met het bekijken/transporteren van mijn fotootjes tussen mijn fototoestel en mijn desktop.
Fototoestel Nikon Coolpix 5200 (10 jaar oud, ik weet het, het is zeer oud, maar dat ben ik ook ... :wink: )

-Als ik tegenwoordig het toestel aansluit op de USB poort en het ook inschakel, krijg ik het bekende geluid te horen, dat er iets op de USB poort gevonden werd, ook bij het uitschakelen hetzelfde.

-In de verkenner kan ik echter dat fototoestel tegenwoordig niet meer vinden (vroeger, 10 jaar lang, dus wel :twisted: ) .

-Doe ik hetzelfde op mijn laptop, dan zie ik mijn fototoestel wel in de verkenner en kan ik dus fotootjes transporteren enz.

-Haal ik het geheugenkaartje uit het fototoestel, en plug ik het in de daarvoor voorziene plaats op mijn desktop, dan kan ik dat kaartje wel lezen.

Wat zou het probleem kunnen zijn?

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

hoshinkido
Locatie: HOOG EN HEEL DROOG en zonder bubbels ,bubbels genoeg

03 sep 2015, 11:44

danny ik haal het kaartje altijd uit mijn fototoestel,ik vind dit gemakkelijker.
medion AKOYA i5 -10400 windows11
512GB optane H10 8GB DDR4
WI-FI 6AX201 bitdefender antivirus

verhaegen
Support SeniorenNet

03 sep 2015, 13:09

kan aan een paar dingen liggen
de software voor die nikon
dan het kabeltje
dan de stroom
dan usb poort

kan aan windows zelf liggen ook (indexeren niet goed of traag is )

procman4
Contacteer:

03 sep 2015, 13:45

Dag Danny,

Suggestie : zou het kunnen dat dit zich voordoet sinds je Win10 (*) gebruikt ? En dat het vroeger wel ging met een ander Win ?

(*) Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat je Win10 recentelijk hebt.

Geen andere suggesties meer : sorry

Grtz procman4

Danny.

04 sep 2015, 03:52

@ Verhaegen, bedankt voor het aanreiken van mogelijkheden, maar ...
verhaegen schreef:kan aan een paar dingen liggen
de software voor die nikon
Toestel heeft met mijn desktop meerdere jaren zonder probleem gelopen ...
dan het kabeltje
Ik gebruik hetzelfde kabeltje ook op de laptop, en daar werkt het wel ...
dan de stroom
Ik verplaats enkel dat kabeltje, anders niets, en zoals hierboven aangehaald, op de laptop is alles OK...
dan usb poort
Als ik op die zelfde poort een stick steek, dan is er aan die USB poort niets aan ...
kan aan windows zelf liggen ook (indexeren niet goed of traag is )
Als er al geen wondermiddel bestaat zal ik er mee moeten leren leven zeker :wink: ...
@ Procman, het probleem doet zich voor op mijn Windows 8.1 machine, daar staat dus nog geen 10 op :wink:

Maar ook bedankt voor ...

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

hviaene

04 sep 2015, 08:28

Danny. schreef:@ Verhaegen, bedankt voor het aanreiken van mogelijkheden, maar ...

...knip...
@ Procman, het probleem doet zich voor op mijn Windows 8.1 machine, daar staat dus nog geen 10 op :wink:

Maar ook bedankt voor ...

Groetjes

Danny[/quote]
Heeft het ooit gewerkt op die Win8.1? Zo ja, heb je nog een idee wanneer het de laatste keer wél gewerkt heeft? Zo ja, keer dan eens terug naar een herstelpunt daarvoor.

verhaegen
Support SeniorenNet

04 sep 2015, 09:03

door een andere installatie kan altijd een stuk van de software van de nikon overschreven zijn
ik raad aan van de nikonsoftware eens opnieuw te instaleren (en herstarten )
(zonder eerst de oude software te verwijderen )
ps.
er bestaan toestelletjes om de usb stroom te meten ), het enige is wél men weet niet hoe zwaar die belast wordt door de camera
zoiets in de aard dan :
https://www.kickstarter.com/projects/18 ... r-usb-char
maar dan in omgekeerde richting
onderstaande dus kan der voor gebruikt worden
http://www.droking.com/tag/oled-usb-meter/
http://www.portablepowersupplies.co.uk/ ... onitor-v2/

Danny.

04 sep 2015, 09:11

hviaene schreef:... Heeft het ooit gewerkt op die Win8.1? Zo ja, heb je nog een idee wanneer het de laatste keer wél gewerkt heeft? Zo ja, keer dan eens terug naar een herstelpunt daarvoor.
Danny. schreef:... -In de verkenner kan ik echter dat fototoestel tegenwoordig niet meer vinden (vroeger, 10 jaar lang, dus wel :twisted: ) .
Laatste maal was waarschijnlijk begin augustus, maar ...
Afbeelding
Terugkeer naar 20/08 geeft geen resultaat, en ik zie mij toch niet terugkeren naar begin 2015.

Maar toch bedankt, en zoals ik reeds liet verstaan zal ik er zo moeten leren mee leven ...

Groetjes

Danny

hviaene

05 sep 2015, 09:03

Danny. schreef:
hviaene schreef:... Heeft het ooit gewerkt op die Win8.1? Zo ja, heb je nog een idee wanneer het de laatste keer wél gewerkt heeft? Zo ja, keer dan eens terug naar een herstelpunt daarvoor.
Danny. schreef:... -In de verkenner kan ik echter dat fototoestel tegenwoordig niet meer vinden (vroeger, 10 jaar lang, dus wel :twisted: ) .
Laatste maal was waarschijnlijk begin augustus, maar ...
Afbeelding
Terugkeer naar 20/08 geeft geen resultaat, en ik zie mij toch niet terugkeren naar begin 2015.

Maar toch bedankt, en zoals ik reeds liet verstaan zal ik er zo moeten leren mee leven ...

Groetjes

Danny
Waarom niet?? Dat wil waarschijnlijk zeggen dat jij indie periode ertussen niet veel aan je sisteem hebt gewijzigd. Wel gegevens veranderd (dokumenten, fotos e.d.) maar geen nieuwe installaties.