Aangesloten toestel niet te vinden in de verkenner

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

Danny.

26 sep 2015, 15:43

Hellokes iedereen, als ik mijn fototoestel op mijn desktop aansluit via een USB poort dan wordt dit toestel niet gevonden in de verkenner.

Doe ik ditzelfde op mijn laptop, dan wordt het fototoestel wel gevonden.

Wat doe ik verkeerd, of kan ik anders doen?

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

defons

26 sep 2015, 18:40

Had je in beide gevallen het fototoestel aangezet? Over welk toestel gaat het trouwens?

klinker

26 sep 2015, 21:36

Ga, na het aansluiten van het fototoestel, eens in apparaatbeheer kijken of er een probleem is.
Herstart de computer ook eens met aangekoppeld toestel.

Danny.

27 sep 2015, 07:37

defons schreef:Had je in beide gevallen het fototoestel aangezet? Over welk toestel gaat het trouwens?
Bedankt voor jouw antwoord.

Ik had nog moeten vermelden dat dit vroeger wel gewerkt heeft :oops:

Ik wil hier gerust het type toestel vermelden, maar begrijp niet wat je daarmede wil vinden, het fototoestel en USB kabel werken wel op mijn laptop, vandaar dat ik denk dat het niet in het fototoestel en kabel te zoeken is.

Trouwens, als ik het fotoapparaat aansluit, dan geeft mijn desktop het gekende geluidsignaal dat er iets aangesloten is, en dus ook ingeschakeld is :wink:
klinker schreef:Ga, na het aansluiten van het fototoestel, eens in apparaatbeheer kijken of er een probleem is.
Herstart de computer ook eens met aangekoppeld toestel.
Eveneens bedankt voor jouw antwoord.

Deze morgen kreeg ik volgende berichtje te zien
Afbeelding
In apparaat beheer is volgend te zien
Afbeelding

Bijkomende informatie:
- Zoals ik hierboven reeds liet verstaan krijg ik het gekende geluid bij het aansluiten van mijn fototoestel.
- Het herstarten van de destop met aangesloten toestel brengt geen verbetering.
- Bij het uitschakelen van de desktop ziet het fototoestel dit wel, daar, als de desktop de USB poorten uitschakelt komt de lens van het fototoestel naar buiten.

Fototoesl is een Nikon Coolpix 5200 :wink:

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

hoshinkido
Locatie: HOOG EN HEEL DROOG en zonder bubbels ,bubbels genoeg

27 sep 2015, 09:14

danny ik vermoed dat er een kaartje in uw camera zit ,kun je dit niet uithalen en rechtstreeks in uw pc steken? is de gemakkelijkste manier .
die zou uw ssd kaartje moeten tonen hoor .
medion AKOYA i5 -10400 windows11
512GB optane H10 8GB DDR4
WI-FI 6AX201 bitdefender antivirus

Danny.

27 sep 2015, 11:15

Hoshinkido, bedankt voor jouw antwoord (en deze keer niet in vettig schrift :wink: ), ik hou niet van geroep en getier, en zoals jij zegt dat enkel een moderator daar commentaar mag op geven heb ik ook het recht niet meer te reageren op geroep en getier (vettig geschrift), dit eventjes terzijde en/of info :wink:

Voor wat betreft jouw tip die jij als de gemakkelijkste manier omschrijft, wel, dat is niet mijn mening, die USB kabel hangt bestendig aan de PC, en ik hoef enkel maar het andere uiteinde in mijn fototoestel te steken, volgens mij veel gemakkelijker dan het verplaatsen van dat SSD kaartje, maar wie ben ik :wink:

Als ik jouw tip volg, dan is dat SSD kaartje wel te lezen, dus, het probleem komt niet van daar, maar van waar dan wel?

Groetjes

Danny

klinker

27 sep 2015, 19:34

Indien je het fototoestel op een USB poort aan de voorkant van de computer aangesloten hebt, verwijder het toestel dan volgens de regels en sluit het eens aan op een USB poort aan de achterkant van de pc.

Indien niet opgelost, lees dan hier eens: http://support.hp.com/be-nl/document/c03512146
Trek je er niets van aan dat het enkel voor HP computers van toepassing zou zijn. Het zijn merk onafhankelijke bewerkingen.

Voer eerst eens punt 7 uit.

Indien dat niets oplost, voer dan punt 8 uit.

Danny.

27 sep 2015, 19:43

Klinker, bedankt voor deze tip die ik eventueel morgen of later zal uitvoeren.

Het is niet dringend, ik kan mijn foto's op mijn laptop bekijken, en middels stick of zelfs per netwerk, naar mijn desktop verplaatsen :wink:

Groetjes

Danny

Danny.

28 sep 2015, 17:25

Hello Klinker, here are the results :wink:

De eerste tip (USB poort wisselen) geeft geen resultaat, nog steeds het Windows geluid dat er een apparaat aangesloten werd, maar het is en blijft niet te zien in de verkenner.

Ter info, de drie beschikbare USB
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Groetjes

Danny

hollygan

28 sep 2015, 17:40

danny, heb je al gekeken of er wel een filmrolletje in het apparaat zit? :lol:

Danny.

28 sep 2015, 18:04

hollygan schreef:danny, heb je al gekeken of er wel een filmrolletje in het apparaat zit? :lol:
Zal 't gaan ja! :lol: :lol:

Groetjes

Danny

klinker

28 sep 2015, 19:23

Danny. schreef:Hello Klinker, here are the results :wink:

De eerste tip (USB poort wisselen) geeft geen resultaat, nog steeds het Windows geluid dat er een apparaat aangesloten werd, maar het is en blijft niet te zien in de verkenner.
Dan op naar de HP instructies zou ik zeggen.

fendtje

29 sep 2015, 17:21

dany

zou hier eens gaan rondkijken
http://downloadcenter.nikonimglib.com/nl/index.html

uw probleem lijkt me een driver probleem of software connectie probleem.
u schrijft laptop wel , desktop niet
zelfde besturingssysteem op de 2 ?
Laptop Dell, 5 g router met telenet sim, Iptv van de chinees.
Androidboxen als kijkkastjes.
Base large voor mobiel internet + bellen

moeschi

02 okt 2015, 17:40

Het probleem heb ik ook maar dan met mijn tomtom, heb mijn toestel binnen gedaan bij de media markt, gekocht eind juni. Al mijn kaarten zijn verdwenen en heb een zwart scherm.
Heb alles uitgetest, andere USB poort andere kabel en ook op een andere pc, in de winkel waar ik mijn computer heb gekocht.
Het downloaden lukt wel maar het installeren verbreekt hij na 14%.
In de winkel op 20%. Ik denk dat de software op hun toestellen niet goed is.

Danny.

02 okt 2015, 18:11

fendtje schreef:dany

zou hier eens gaan rondkijken
http://downloadcenter.nikonimglib.com/nl/index.html

uw probleem lijkt me een driver probleem of software connectie probleem.
u schrijft laptop wel , desktop niet
zelfde besturingssysteem op de 2 ?
Sorry voor het laattijdig antwoord, maar mijn toestel staat daar niet tussen :cry:

Ik zal er mee moeten leven zeker :wink:

Groetjes

Danny