Niet afsluiten en niet ontwaken sinds Windows 10
-
miekehill - Lid geworden op: 09 jul 2009, 11:44
Hallo,
Mijn laptop HP Pavilion 17-f059nb dateert uit 2014.
Onlangs stapte ik over van Windows 8.1 naar Windows 10.
HP heeft ook een update gedaan en nu zit ik met problemen:
- het duurt lang voor de laptop opstart (vroeger stond hij paraat in een wip)
- als ik een poosje niet werk, valt de laptop in slaapstand. Op zich geen probleem, maar ik krijg hem op geen enkele manier 'wakker'. Ik moet telkens 5 sec. op de powerknop drukken en opnieuw opstarten.
- bij het afsluiten gaat hij naar zwart scherm, maar het powerlichtje blijft aan, moet dus weer 5 sec. op powerknop drukken en heropstarten.
- ik kreeg ook al een paar keer de melding 'beeldschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld'.
Kan iemand mij helpen, aub?
Eeuwige dankbaarheid verzekerd...
Groet, Mieke
Mijn laptop HP Pavilion 17-f059nb dateert uit 2014.
Onlangs stapte ik over van Windows 8.1 naar Windows 10.
HP heeft ook een update gedaan en nu zit ik met problemen:
- het duurt lang voor de laptop opstart (vroeger stond hij paraat in een wip)
- als ik een poosje niet werk, valt de laptop in slaapstand. Op zich geen probleem, maar ik krijg hem op geen enkele manier 'wakker'. Ik moet telkens 5 sec. op de powerknop drukken en opnieuw opstarten.
- bij het afsluiten gaat hij naar zwart scherm, maar het powerlichtje blijft aan, moet dus weer 5 sec. op powerknop drukken en heropstarten.
- ik kreeg ook al een paar keer de melding 'beeldschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld'.
Kan iemand mij helpen, aub?
Eeuwige dankbaarheid verzekerd...
Groet, Mieke
-
janneke dust2 - Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Ga eens via het configuratiescherm naar Apparatenbeheer en kies daar uw beeldscherm adapter en keer terug naar uw vorig stuurprogramma
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019
-
Itsme - Lid geworden op: 19 aug 2005, 20:07
ik heb net het zelfde voor met een (tamelijk recente) Medion laptop...
Nog steeds geen medicijntje gevonden om het probleem te verhelpen...
http://www.seniorennet.be/forum/viewtop ... highlight=
Nog steeds geen medicijntje gevonden om het probleem te verhelpen...
http://www.seniorennet.be/forum/viewtop ... highlight=
Chi pecora si fa, il lupo mangia
-
klinker - Lid geworden op: 04 jul 2015, 13:56
Windows 10 is bijlange niet stabiel hoor. Dat lees je mogelijk zelfs op de achterkant van je T-shirt. En toch kan men het niet laten te upgraden.
Niet echt slim als je niet de kennis hebt om daar mee om te gaan.
Je kunt wel nog binnen de 30 dagen terugkeren naar je eerdere besturingssysteem en de evolutie van Windows 10 verder afwachten.
http://windows.microsoft.com/nl-be/wind ... ry-options
Zie "Teruggaan naar de vorige versie van Windows".
Niet echt slim als je niet de kennis hebt om daar mee om te gaan.
Je kunt wel nog binnen de 30 dagen terugkeren naar je eerdere besturingssysteem en de evolutie van Windows 10 verder afwachten.
http://windows.microsoft.com/nl-be/wind ... ry-options
Zie "Teruggaan naar de vorige versie van Windows".
-
Klinker, ik had meer dan een maand eerder Windows 10 gedownload naar de desktop en daar geen enkel probleem ervaren. Het heeft ook weinig zin om nu te zeggen ’als je er geen verstand van hebt, blijf er dan van weg’. De goede ervaring bij de desktop zorgde ervoor dat ik het waagde op de laptop. En hier gaat het fout... Ik ben trouwens al een poosje aan t sukkelen hiermee...
-
hviaene - Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
@ Mieke
Dat is een gekend probleem voor Windows 10 met alle soorten HP computers (ik heb ook zo'n laptop). Dat zal ooit met een of andere Windows update wel eens verdwijnen. Sommige willen niet in slaapstand gaan, de mijne weigert af te sluiten.
Geduld, 't komt waarschijnlijk ooit wel eens in orde.
Dat is een gekend probleem voor Windows 10 met alle soorten HP computers (ik heb ook zo'n laptop). Dat zal ooit met een of andere Windows update wel eens verdwijnen. Sommige willen niet in slaapstand gaan, de mijne weigert af te sluiten.
Geduld, 't komt waarschijnlijk ooit wel eens in orde.
-
'k Heb nu 'slaapstand' afgezet, dus dat probleem is weg (alhoewel energiezuinig is het niet). Dat afsluiten niet lukt tenzij met de powerknop is wel bijzonder vervelend.... Maar ja, misschien doet HP een update om het op te lossen. Hopelijk....
-
Vanuit Win10 zelf stoppen met de powerknop is gevaarlijk in die zin dat het de kans maakt dat het bestandssisteem op de harde schijf korrupt geraakt (slecht of niet afgesloten bestanden etc....)miekehill schreef:'k Heb nu 'slaapstand' afgezet, dus dat probleem is weg (alhoewel energiezuinig is het niet). Dat afsluiten niet lukt tenzij met de powerknop is wel bijzonder vervelend.... Maar ja, misschien doet HP een update om het op te lossen. Hopelijk....
Wat ik doe, is in plaats van afsluiten kiezen voor "opnieuw opstarten", dat gebeurt wél korrekt. Op het moment dat het eerste boot scherm verschijnt, dan is het veileg om met de power knop de PC te stoppen.
-
@hviaene:
ik neem aan/uit - afsluiten en op het moment dat dan na eventjes het scherm helemaal zwart wordt, maar de ventilator blijft draaien en het lichtje van de powerknop blijft branden, zet ik af. Zou ik zo iets om zeep geholpen hebben?????
ik neem aan/uit - afsluiten en op het moment dat dan na eventjes het scherm helemaal zwart wordt, maar de ventilator blijft draaien en het lichtje van de powerknop blijft branden, zet ik af. Zou ik zo iets om zeep geholpen hebben?????
-
Dat kun je nooit met zekerheid zeggen, het loopt dikwijls goed af, maar het is een gevaarlijke manier van doen. Ik doe het in elk geval alleen in uiterstte nood.miekehill schreef:@hviaene:
En ja, ik heb zo al eens mijn Windows XP naar de ....... geholpen, en het heeft me tijd en geld gekost om de boel terug in orde te lrijgen (ik was op reis en had mijn DVD's niet meegenomen).
-
Voortgaand op de goede raad die ik kreeg, heb ik 'slaapstand' uitgeschakeld, neem ik - indien ik wil afsluiten - opnieuw opstarten en duw ik nu telkens de powerknop uit op het moment dat die weer oplicht na even uitgegaan te zijn.
Ik trek mijn plan en hoop dat of windows of HP op een bepaalde dag via een upgrade het probleem oplost
Dank voor de hulp en een prettig oud-en-nieuw gewenst,
Mieke
Ik trek mijn plan en hoop dat of windows of HP op een bepaalde dag via een upgrade het probleem oplost
Dank voor de hulp en een prettig oud-en-nieuw gewenst,
Mieke
-
rebelle - Lid geworden op: 12 feb 2005, 23:24
Ik stel voor dat je via je configuratiescherm , de aanen utknop activeert om de laptop op een officiele manier uit te schakelen. Ik doe dat altijd met de laptops .

What is reality? what is illusion? Just because you can't see something, does it mean it isn't there?
-
verhaegen - Support SeniorenNet
ik heb ergens hier op sennet de procedure gezet
dat je moet opstarten in veilige modus , enz.
en daarna een clean boot ......
https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/929135
en dan terug normaal afsluiten
dat zou het probleem meestal oplossen van dat afsluiten
ps.
win 8.1 is hetzelfde als in win 100
dat je moet opstarten in veilige modus , enz.
en daarna een clean boot ......
https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/929135
en dan terug normaal afsluiten
dat zou het probleem meestal oplossen van dat afsluiten
ps.
win 8.1 is hetzelfde als in win 100
-
Neen, de veilige manier is wachten tot het boot scherm terug verschijnt, en dan de powerknop gebruiken. Met jouw manier is de PC helemaal nog niet afgesloten.miekehill schreef:Voortgaand op de goede raad die ik kreeg, heb ik 'slaapstand' uitgeschakeld, neem ik - indien ik wil afsluiten - opnieuw opstarten en duw ik nu telkens de powerknop uit op het moment dat die weer oplicht na even uitgegaan te zijn.
....knip....
Mieke