Canon MX310 incompatibel met Win 10

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

channelten
Lid geworden op: 27 apr 2006, 19:52
Locatie: Kalmthout (C)

10 jan 2016, 19:22

mijn Canon MX310 werkt niet onder Windows 10, dit wordt ook bevestigd op de website van Canon.
Ik heb de help desk van Canon België gecontacteerd maar hun voorstel tot mogelijke oplossing werkt niet (installeren van Win 7 of 8 driver)
Heb dan gevraagd of een ingreep via Regedit niet mogelijk is maar ook weer een negatief antwoord en Canon zegt ook dat er niet aan een oplossing voor dit type printer gaat gewerkt worden.
Wat een prachtig voorbeeld van onze wegwerpmaatschappij (toestel werkt nog prime en er zitten nog bijna nieuwe inktpatronen in).
Is er iemand van de experts op dit forum die toch nog een achterpoortje kent ?

P.S. ik ben ook van plan om de Radio2 Inspecteur en Test Aankoop te contacteren.
Si vis pacem, para bellum - Aspire 7741G - Linux Mint 19.3 Tricia

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

11 jan 2016, 09:40

Dat zal je toelaten om je hart eens te luchten, maar meer ook niet. Dat is al jàààààren de praktijk met nieuwe window versies. En zolang je bij Windows blijft zal dit zich blijven herhalen.
Oplossing: gooi windows overboord en installeer (of laat het doen) een Linux.

Linuxwim
Lid geworden op: 14 dec 2015, 10:27
Locatie: Heist op den berg

11 jan 2016, 10:54

Dag allemaal
hviaene heeft weeral gelijk.
Ge moet die betalen om beroofd te worden.
ik werk nu al geruime tijd met Linux , veilig , kost niks en mijn computers zijn sneller ,dus gaan langer mee.
Geen antivirus nodig, geen opkuis software.
Nadelen ,ja , ge moet het leren en soms kan je niet zonder Microsoft dus maak een dual boot
Denk er over

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

11 jan 2016, 10:59

channelten,

Try the following:
Uninstall the presently installed driver using "Uninstall or change a program".
Restart the computer and download the MX310 Series driver for Windows 8.1 - make sure 64-bit if your Windows installation is 64-bit:
http://www.usa.canon.com/cusa/support/c ... ndSoftware
Right-click the downloaded .exe > Properties > Compatibility then select "Run this program in compatibility mode for" and in the drop-down menu choose the previous operating system, such as Windows 7 or Windows 8 where the scanner worked > OK
Click the .exe to install the drivers.
Probeer het volgende :
Verwijder het momenteel geïnstalleerde stuurprogramma.
Herstart de computer en download de MX310 Series driver voor Windows 8.1 Zorg ervoor dat je 64bit download als uw Windows-installatie 64bit is:
http://www.usa.canon.com/cusa/support/c ... ndSoftware
Rechtsklik op het gedownloade .exe --> Eigenschappen --> Compatibiliteit Selecteer vervolgens "Dit programma in deze compatibiliteitsmodus voor" en in het drop down menu kiest u het vorige besturingssysteem, zoals Windows 7 of Windows 8 waar de scanner werkte --> OK
Klik op het .exe om de drivers te installeren .

Vrij vertaald vanaf deze site:
http://answers.microsoft.com/en-us/wind ... e96?auth=1

Sony

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

11 jan 2016, 12:46

@channelten

Voordat je een upgrade uitvoert naar een nieuw bestur.syteem, wordt door Win altijd aangeraden om eerst te checken of de randapparatuur compatibel is met dit nieuw systeem.
Canon zelf geeft aan dat er wel degelijk valt te werken met Win10 als je de stuurprogr. voor Win8.1 gebruikt, wel kunnen er beperkingen optreden.
Hieronder de lijst van producten.
https://www.usa.canon.com/internet/port ... BIS9nQSEh/
Afbeelding

Hier ook stuurprogr. te downloaden :
http://www.canon4driver.com/2015/10/dow ... ndows.html
:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

channelten
Lid geworden op: 27 apr 2006, 19:52
Locatie: Kalmthout (C)

11 jan 2016, 15:49

ik heb de driver voor win7 met compatibiliteitscontrole nog eens een keer geinstalleerd (had dat al gedaan op suggestie van Canon) maar dit lost het probleem niet op. De PC "ziet" de printer maar stuurt niets naar de wachtrij of print niets rechtstreeks.
De scanner werkt wel perfect.
Ik ben al Linux gebruiker (Ubuntu 14.04) op mijn oude laptop sedert december 2012 en ben daar inderdaad zeer tevreden over. Is zelfs zeer gebruiksvriendelijk. Daar werkt mijn MX310 wel goed, zowel printen als scannen.
Aan de andere kant ben ik ook wel te spreken over Windows 10 maar je moet er inderdaad soms een prijs(je) voor betalen. Ik ben wel zo'n koppigaard die moeilijk kan aanvaarden dat zo'n machientje niet doet wat het verondersteld wordt van te doen. Ondertussen zal ik mijn prints maar op een stickje zetten en in Linux afdrukken.
Allemaal bedankt voor de reactie
Si vis pacem, para bellum - Aspire 7741G - Linux Mint 19.3 Tricia

janneke dust2
Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Locatie: Antwerpen LO

12 jan 2016, 18:43

Als er niets naar de wachtrij gaat dan lijkt me dat eerder een windows probleem dan een driver probleem. Kijk nog eens goed naar alle instellingen en ook welke de standaard printer is.
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019

channelten
Lid geworden op: 27 apr 2006, 19:52
Locatie: Kalmthout (C)

12 jan 2016, 21:28

De Canon staat als standaard afgevinkt en volgens mij staat alles goed en de PC stuurt de printopdrachten door maar op het einde van het proces komt er een panneltje dat begint met ,"printereigenschappen ophalen" en vervolgens "printer reageert niet ". Scannen werkt wel goed.
Op mijn dual boot PC werkt alles perfect, zowel in Ubuntu als in Windows XPf
Si vis pacem, para bellum - Aspire 7741G - Linux Mint 19.3 Tricia

janneke dust2
Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Locatie: Antwerpen LO

12 jan 2016, 22:26

Hebt ge de printer al eens op een andere USB poort aangesloten
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019

channelten
Lid geworden op: 27 apr 2006, 19:52
Locatie: Kalmthout (C)

13 jan 2016, 19:05

ja hoor, andere poort gebruikt en toen dacht ik dat het opgelost was want de spooltijd was langer dan daarvoor maar uiteindelijk zat er weer niets in de wachtrij.
Si vis pacem, para bellum - Aspire 7741G - Linux Mint 19.3 Tricia