Medion MD98680 morsdood, maar terug herrezen

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

Danny.

18 nov 2016, 16:12

Hello iedereen, de Medion laptop van onze dochter is plotseling gestorven.

Geen enkele aanduiding (signalisatie lampjes) laat zich nog zien, ook niet dit dat aangeeft dat het toestel aan het laden is.

Ook geen enkele "beweging" met enkel de batterijlader en verwijderde batterij.

De lader is OK, heb ik uitgetest op mijn eigen Medion, en de HD is niet morsdood, zie mijn andere topic, ik kan die lezen.

Iemand enig idee wat er zou kunnen gedaan worden?

Bijkomende vraag, op de batterij, een BTP-DOBM, zijn er 7 aansluitingen te zien, iemand enig idee of ik daar iets zou kunnen meten?

In dit laatste eb ik winig hoop iets te vinden daar zonder batterij, en enkel op de lader, er niets te zien is :roll:

Groetjes

Danny
Laatst gewijzigd door Danny. op 18 nov 2016, 17:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Charlie Maru

18 nov 2016, 16:39

Een defecte batterij zou kunnen, maar als je geen enkele beweging hebt met de batterij er uit en alléén de lader, dan vrees ik voor Chrysanten.

Tenzij er nog ergens een zekering zou zitten.........

Danny.

18 nov 2016, 17:43

Een Duitse vriend zei steeds "Scheiß Elektronik", wel ik moet hem nog steeds gelijk geven.

Het was blijkbaar maar een schijn dood, nadat hij nu meerdere dagen zonder HD en batterij liggen wachten heeft, omdat ik de gegevens van de HD aan het recupereren was, heb ik nu opnieuw die HD gesplaatst, en toch nog maar eventjes geprobeerd.

Ik viel bijna van mijn stoel toen ik het Medion logo kon zien, en dan het opstarten dat normaal verliep.

Terug uitgeschakeld, de batterij geplaatst, en terug opgestart, en alles was zoals er nooit iets gebeurd zou zijn.

Spijtig Charlie, maar er zal dus (voorlopig) geen koffietafel zijn :wink:

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Charlie Maru

18 nov 2016, 18:15

De wonderen der Techniek....... :lol: :lol:

Als het zich nog voordoet, dan weet je hoe laat het is......

Toby

25 nov 2016, 05:06

Zou dat niet kunnen doordat het toestel om een of andere reden te warm wordt en daarvoor zichzelf preventief beschermt door automatisch uit te schakelen ?
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

Danny.

25 nov 2016, 07:09

Toby, niets is blijkbaar onmogelijk ...
Danny. schreef:Een Duitse vriend zei steeds "Scheiß Elektronik", wel ik moet hem nog steeds gelijk geven.
Ik kan echter jouw theorie moeilijk geloven, het toestel is niet tijdens het "werken" stilletjes "gestorven", maar men kon het niet meer opstarten.

En dan plots, na enkele dagen, was het terug springlevend, en nog steeds ...

Groetjes

Danny