Externe harde schijf veranderd in USB stick
-
mvdalen - Lid geworden op: 02 mei 2019, 16:07
Hallo,
Ik heb iets doms gedaan!
Ik wilde Windows 10 downloaden (voor mijn laptop) en heb dit geplaatst op mijn externe schijf (500GB). Na het downloaden zag ik tot mijn grote schrik dat mijn externe harde schijf nu aangegeven wordt als USB en dat de grote maar 32GB is.
Mijn vraag: hoe krijg ik mijn externe schijf weer zichtbaar als voorheen (al mijn gegevens daarop zijn dus ook verdwenen, gelukkig staat een groot gedeelte daarvan in een cloud)
De windows10 heb ik nu op een DVD schijfje geplaatst.
Ik ben een beetje een leek (dat blijkt wel) dus niet al te technische antwoorden aub.
Bij voorbaat dank voor de hulp.
Met vriendelijke groet,
Marianne van D.
Ik heb iets doms gedaan!
Ik wilde Windows 10 downloaden (voor mijn laptop) en heb dit geplaatst op mijn externe schijf (500GB). Na het downloaden zag ik tot mijn grote schrik dat mijn externe harde schijf nu aangegeven wordt als USB en dat de grote maar 32GB is.
Mijn vraag: hoe krijg ik mijn externe schijf weer zichtbaar als voorheen (al mijn gegevens daarop zijn dus ook verdwenen, gelukkig staat een groot gedeelte daarvan in een cloud)
De windows10 heb ik nu op een DVD schijfje geplaatst.
Ik ben een beetje een leek (dat blijkt wel) dus niet al te technische antwoorden aub.
Bij voorbaat dank voor de hulp.
Met vriendelijke groet,
Marianne van D.
-
verhaegen - Support SeniorenNet
klopt niet hoor
iets downloaden en dan opslaan veraderd niets aan de schijf , alléén dat er een beetje minder vrije plaats op zal zijn
een externe schijf is ook altijd usb hoor
maar dat ze maar 32 GB is , is normaal niet zo
heb jij een vraag gekregen van "formateren " ?
kan jij een printscreen van de tree in uw windows verkenner hier zetten ?
bv . zo :

iets downloaden en dan opslaan veraderd niets aan de schijf , alléén dat er een beetje minder vrije plaats op zal zijn
een externe schijf is ook altijd usb hoor
maar dat ze maar 32 GB is , is normaal niet zo
heb jij een vraag gekregen van "formateren " ?
kan jij een printscreen van de tree in uw windows verkenner hier zetten ?
bv . zo :

-
Sony - Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Als er een installatie medium gemaakt is met de Windows 10
assistent dan is die schijf inderdaad leeg gemaakt en staan er
alleen nog de nodige bestanden op om een clean installatie
te doen van Windows 10, dus als je die gebruikt gaan ook alle
gegevens van de C: schijf van de laptop verdwijnen.
Als je wilt upgraden van Windows 7 of Windows 8.1 moet je
de assistent de upgrade laten uitvoeren en geen installatie
medium maken.
https://www.microsoft.com/en-us/softwar ... /windows10

Sony
assistent dan is die schijf inderdaad leeg gemaakt en staan er
alleen nog de nodige bestanden op om een clean installatie
te doen van Windows 10, dus als je die gebruikt gaan ook alle
gegevens van de C: schijf van de laptop verdwijnen.
Als je wilt upgraden van Windows 7 of Windows 8.1 moet je
de assistent de upgrade laten uitvoeren en geen installatie
medium maken.
https://www.microsoft.com/en-us/softwar ... /windows10

Sony
I
SeniorenNet
SeniorenNet-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Als je die gewoon gecopieerd hebt, dan is het geen bootable meer......en kun je er geen nieuwe installatie meer mee opstarten.
Je kunt er nog alléén maar met upgraden vanaf een vorige versie door "setup" op te starten.
- je kunt de huidige partitie verwijderen er er een nieuwe aanmaken met de totale capaciteit van 500G
- je kunt ook de huidige partitie terug vergroten naar de max. capaciteit, op voorwaarde dat de rest niet toegewezen is.
Wat windows er van gemaakt heeft zal je eerst eens moeten zien: fat32 of ntfs......
Je zult dan nog best kiezen in welk formaat je die terug wilt, normaal gezien zou dat ntfs moeten zijn.
Wat je gegevens betreft, daar kun je eens "recovery software" zoals recuva op loslaten in de hoop van gegevens terug te halen, maar dit doe je dan best voordat je met de schijf begint te rommelen.....
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Antwoord staat hierboven.......
- Dit doe je door middel van schrijfbeheer van windows zelf.Charlie Maru schreef: ↑02 mei 2019, 17:51- je kunt de huidige partitie verwijderen er er een nieuwe aanmaken met de totale capaciteit van 500G
- je kunt ook de huidige partitie terug vergroten naar de max. capaciteit, op voorwaarde dat de rest niet toegewezen is.
- Oftewel met een "third party partition manager" zoals b.v. AOMEI (die gratis is.)
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier