opslag van outlook is vol en kan geen mails meer ontvangen of versturen.
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Euh.....dan zal er toch wel veel brol tussen zitten veronderstel ik.......

Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
hviaene - Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
@vriendin
Je vraag blinkt uit door een gebrek aan informatie, waardoor helpers weer moeten gokken.
Als je je mail leest via Windows (Live) Mail, dan kun je daarin lokale mappen maken. Verhuis een hoop (oude) mails naar zo'n lokale map, en je hebt weer vrije ruimte.
Je vraag blinkt uit door een gebrek aan informatie, waardoor helpers weer moeten gokken.
Als je je mail leest via Windows (Live) Mail, dan kun je daarin lokale mappen maken. Verhuis een hoop (oude) mails naar zo'n lokale map, en je hebt weer vrije ruimte.
-
vriendin - Lid geworden op: 20 mar 2017, 12:12
Ik kan mappen maken in Outlook zelf maar dat verandert niets aan de opslag.
Ik kan die twee niet uit elkaar, ik had vroeger outlook van windows zelf, maar dan hebben ze gezegd dat je die mails kwijt bent bij een panne of crash.
En dat bij outlook via googel niet, en ik heb inderdaad 5 GB daar die vol is.
Maar ik heb mails die belangrijk zijn en ik wil behouden.
Ik kan die twee niet uit elkaar, ik had vroeger outlook van windows zelf, maar dan hebben ze gezegd dat je die mails kwijt bent bij een panne of crash.
-
Dat wil dan zeggen dat je je mail leest via de webmail van outlook en daar kun je inderdaad geen lokale mappen maken, alleen maar binnen de je toegekende ruimte. En dat haalt dus inderdaad niets uit. Als je echt zo'n grote volumes van mail wil behouden, dan moet je overstappen naar een echt e-mail programma. Die zijn hier al uit ten treure aan bod gekomen, gan maar even op zoek.vriendin schreef: ↑02 jun 2024, 15:30Ik kan mappen maken in Outlook zelf maar dat verandert niets aan de opslag.
image.png
-
sacho - Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08
Een back up van webmail wordt nooit gemaakt op een extern medium maar ik denk eerder dat uw OneDrive vol zit en die is ook opgenomen in uw outlook.com(of hotmail) account.
Schakel die OneDrive uit in de opstart van Windows. Alle documenten op je computer worden nu gesynchroniseerd met je Onedrive.
Nog nooit een melding gehad om opslagruimte bij te kopen? 2 a 3 euro per maand voor 100 GB
-
sacho - Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08
Rechtsklik op de startknop en daar taakbeheer of ctrl+alt+del.
Tab opstarten, daar Ondrive selecteren en klikken op uitschakelen.
Daarna computer herstarten.
Je zal nu zeker nog bestanden moeten verwijderen in je OneDrive tot je onder de 5GB bent.
https://onedrive.live.com/
Vergeet niet daar ook de prullemand leeg te maken.
Die bestanden staan niet fysiek op je computer maar in de cloud.

Tab opstarten, daar Ondrive selecteren en klikken op uitschakelen.
Daarna computer herstarten.
Je zal nu zeker nog bestanden moeten verwijderen in je OneDrive tot je onder de 5GB bent.
https://onedrive.live.com/
Vergeet niet daar ook de prullemand leeg te maken.
Die bestanden staan niet fysiek op je computer maar in de cloud.

-
benq - Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Ik begrijp toch niet (misschien ben ik daar te oud voor) waarom U alles toch opslaat in een Cloud zoals One Drive, ben akkoord als je beroepshalve iets moet opvragen als je op verplaatsing bent, maar wij ouwe knarren/innen, heb je dit werkelijk nodig?
Sla toch gewoon die belangrijke mails op een externe opslagruimte.
doe die mail open en sla op als...
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen 
-
Neen, omdat een backup kopies maakt van wat er op je eigen HARDE SCHIJF staat. Maar jij leest je mail via de outlook. com website. Dat wil zeggen dat je op dat ogenblik NIET OP JE EIGEN COMPUTER aan het werken bent, maar op die van Microsoft Outlook. Dus staat er van al je mails NIETS op je eigen computer en komt er dus ook niets in je backup.