printen van DVD of CD-opgelost+
-
viro - Lid geworden op: 16 mar 2006, 14:22
ik heb een nieuwe printer aangeschaft, een HP Photosmart C5280 All-in-One, als ik een schijfje wil printen, beging de afbeelding altijd op 5 mm met het bij geleverde sofware Roxio, met Nero print hij op 1 cmm van het beging.
ik heb het aan HP gemeld, en ze kunnen nog geen oplossing geven, ze zijn het nog aan het onderzoeken,volgens hun lig het niet aan de printer zelf,
mijn vraag is het volgende zijn er nog personen die de zelfde printer hebben, en hebben ze de zelfde problemen, zo ja hebben ze een oplossing daar voor
groetjes Roger
ik heb het aan HP gemeld, en ze kunnen nog geen oplossing geven, ze zijn het nog aan het onderzoeken,volgens hun lig het niet aan de printer zelf,
mijn vraag is het volgende zijn er nog personen die de zelfde printer hebben, en hebben ze de zelfde problemen, zo ja hebben ze een oplossing daar voor
groetjes Roger
-
paullamb - Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
- Locatie: Lommel
We spreken toch over het beprinten van een CD of DVD
Zit er in die software ggen middeltje om de binnen of buiten cirkel te verkleinen of omgekeerd
Zelf heb ik Canon en daar moet eerst de printschuif gekalibreerd worden
Schrijft HP zo iets niet voor ???
Zit er in die software ggen middeltje om de binnen of buiten cirkel te verkleinen of omgekeerd
Zelf heb ik Canon en daar moet eerst de printschuif gekalibreerd worden
Schrijft HP zo iets niet voor ???
-
viro - Lid geworden op: 16 mar 2006, 14:22
bedank voor de tip.
bij de software van roxio, zit er niets voor het calibreren, van HP heb ik het programma voor het calibreren van de printer toegepast, en het probleem blijft het zelfde, ik heb dat gemeld aan HP, zij hebben gezegt dat ze het zouden onderzoeken, maar toe nu toe heb ik geen oplossing gekregen.
nogtans het is mijn vierde printer die ik aankoop bij HP en ik heb nog nooit problemen gehad
groetjes roger
bij de software van roxio, zit er niets voor het calibreren, van HP heb ik het programma voor het calibreren van de printer toegepast, en het probleem blijft het zelfde, ik heb dat gemeld aan HP, zij hebben gezegt dat ze het zouden onderzoeken, maar toe nu toe heb ik geen oplossing gekregen.
nogtans het is mijn vierde printer die ik aankoop bij HP en ik heb nog nooit problemen gehad
groetjes roger
-
davy - Lid geworden op: 07 dec 2007, 16:06
Inderdaad ik heb hetzelfde probleem met deze printer...
ik ben ook eveneens naar hp help center gegaan, heel goede service, maar geen oplossing
ze hebben mij zelfs een andere printer gegeven want de technieker had menen te zien dat de fout in de software van de printer zat.
ik dus andere printer gekregen, ik super blij... eindelijk deftig op dvd's printen...
tot ik thuis kom alles aansluit en meteen begin te printen...
HETZELFDE probleem... witte rand van ongeveer 5 mm...
echt om onnozel van te worden dus ik terug naar hp help center en daar kreeg ik idd dezelfde reactie... ze zijn er vollop aan bezig om nieuwe software te schrijven...
ondertussen 10 verneukte dvd's en een leeg inktpatroon later nog altijd geen oplossing!!!
maar ben wel al blij dat ik niet de eenige ben met dit probleem, dwz dat ze er toch wel een oplossing voor zullen moeten vinden
allesinds bedankt voor deze topic roger
ik ben ook eveneens naar hp help center gegaan, heel goede service, maar geen oplossing
ze hebben mij zelfs een andere printer gegeven want de technieker had menen te zien dat de fout in de software van de printer zat.
ik dus andere printer gekregen, ik super blij... eindelijk deftig op dvd's printen...
tot ik thuis kom alles aansluit en meteen begin te printen...
HETZELFDE probleem... witte rand van ongeveer 5 mm...
echt om onnozel van te worden dus ik terug naar hp help center en daar kreeg ik idd dezelfde reactie... ze zijn er vollop aan bezig om nieuwe software te schrijven...
ondertussen 10 verneukte dvd's en een leeg inktpatroon later nog altijd geen oplossing!!!
maar ben wel al blij dat ik niet de eenige ben met dit probleem, dwz dat ze er toch wel een oplossing voor zullen moeten vinden
allesinds bedankt voor deze topic roger
-
viro - Lid geworden op: 16 mar 2006, 14:22
ik ben ook blij dat er nog iemand met het zelfde probleem is, ik heb het nogmaals laten weten aan HPcenter,en er bij gezegt dat ik het geen goede service is, messchien zullen er spoed achter zetten.
als u een oplossing krijgt of vind laat het mij weten, ikzal het zelde doen
vele groetjes
Roger
als u een oplossing krijgt of vind laat het mij weten, ikzal het zelde doen
vele groetjes
Roger
-
davy - Lid geworden op: 07 dec 2007, 16:06
ok roger, zal ik zeker doen na eenig zoekwerk heb ik nog mensen gevonden die dit probleem hebben of probleem hebben gehad...
hun probleem werd opgelost namelijk... hun geld terug...
http://www.aroundmyroom.com/2007/10/08/ ... t-problem/
hopelijk krijgen wij van hp wel een echt degelijke oplossing, want voor de rest ben ik wel tevreden van deze printer... maar had hem eigenlijk speciaal voor de label print functie gekocht...
in ieder geval zoals afgesproken, als ik ooit een oplossing krijg van hp (fingers crossed) laat ik je dat meteen weten
vriendelijke groeten,
Davy
hun probleem werd opgelost namelijk... hun geld terug...
http://www.aroundmyroom.com/2007/10/08/ ... t-problem/
hopelijk krijgen wij van hp wel een echt degelijke oplossing, want voor de rest ben ik wel tevreden van deze printer... maar had hem eigenlijk speciaal voor de label print functie gekocht...
in ieder geval zoals afgesproken, als ik ooit een oplossing krijg van hp (fingers crossed) laat ik je dat meteen weten
vriendelijke groeten,
Davy
-
davy - Lid geworden op: 07 dec 2007, 16:06
hey roger,
die vraag zou niet helemaal onverwacht komen mits ik enkele dagen geleden op een forum (http://www.aroundmyroom.com/2007/08/22/ ... ment-32972) de volgende tekst gelezen heb:
"here in the netherlands HP told me that the problem was only within the dutch windows version."
dus oplossing??? geen nederlandse windows gebruiken???
en vind het raar dat er niet meer mensen klachten hebben over dit probleem dan... denk wel dat de printer goed verkocht is in belgie en nederland, ...
we kunnen niet anders doen dan blijven hopen
alvast bedankt voor de info en als ik meer hoor, ben jij de eerste om het te weten
grtz
die vraag zou niet helemaal onverwacht komen mits ik enkele dagen geleden op een forum (http://www.aroundmyroom.com/2007/08/22/ ... ment-32972) de volgende tekst gelezen heb:
"here in the netherlands HP told me that the problem was only within the dutch windows version."
dus oplossing??? geen nederlandse windows gebruiken???
en vind het raar dat er niet meer mensen klachten hebben over dit probleem dan... denk wel dat de printer goed verkocht is in belgie en nederland, ...
we kunnen niet anders doen dan blijven hopen
alvast bedankt voor de info en als ik meer hoor, ben jij de eerste om het te weten
grtz
-
viro - Lid geworden op: 16 mar 2006, 14:22
ik heb een nieuw antwoord gekregen van HP
U zou kunnen proberen de trialversie van Acoustica te downloaden en te testen. U kunt deze downloaden via onderstaande link.
http://www.acoustica.com/cd-label-maker/
Mocht dit programma werken ken het probleem hiermee opgelost zijn dan kunt u zelf het programma aankopen. Als u vervolgens het betalingsbewijs naar ons doormailt mogen wij het aankoopbedrag van het programma vergoeden in de vorm van cartridges. U krijgt dan van ons voor een gelijk bedrag cartridges als het programma kost. Ik begrijp dat dit nog niet de beste oplossing is, en HP gaat zeker verder met het oplossen van het probleem. U kunt dan echter wel uw All-in-One gebruiken waarvoor u hem gekocht heeft.
het is een engelse versie dat men maar 7 dagen gratis kan gebruiken,dat heb ik geprobeert maar het probleem blijf het zelfde,men kan het meschien wel bij stellen maar de uitleg is in het engels, daar ik het engels niet ten volle berijpt is het moeilijk om het te bij stellen,ik heb aan HP voorstel gedaan dat zij het uittesten en dan mij bezorgen met een nederlandse uitleg,
maar ze hebben geantwoord dat ze het verder zullen onderzoeken,
ik vraag mij af ofdat er nog zijn die deze printer hebben aangeschaft en ofdat ze ook dat probleem hebben
groetjes roger
U zou kunnen proberen de trialversie van Acoustica te downloaden en te testen. U kunt deze downloaden via onderstaande link.
http://www.acoustica.com/cd-label-maker/
Mocht dit programma werken ken het probleem hiermee opgelost zijn dan kunt u zelf het programma aankopen. Als u vervolgens het betalingsbewijs naar ons doormailt mogen wij het aankoopbedrag van het programma vergoeden in de vorm van cartridges. U krijgt dan van ons voor een gelijk bedrag cartridges als het programma kost. Ik begrijp dat dit nog niet de beste oplossing is, en HP gaat zeker verder met het oplossen van het probleem. U kunt dan echter wel uw All-in-One gebruiken waarvoor u hem gekocht heeft.
het is een engelse versie dat men maar 7 dagen gratis kan gebruiken,dat heb ik geprobeert maar het probleem blijf het zelfde,men kan het meschien wel bij stellen maar de uitleg is in het engels, daar ik het engels niet ten volle berijpt is het moeilijk om het te bij stellen,ik heb aan HP voorstel gedaan dat zij het uittesten en dan mij bezorgen met een nederlandse uitleg,
maar ze hebben geantwoord dat ze het verder zullen onderzoeken,
ik vraag mij af ofdat er nog zijn die deze printer hebben aangeschaft en ofdat ze ook dat probleem hebben
groetjes roger
-
davy - Lid geworden op: 07 dec 2007, 16:06
Beste roger,
Ik heb het programma dat hp heeft aangeraden getest, en het probleem bleef hetzelfde.
zoals je zelf zei... het programma ondersteund wel de printer, hij word herkent (wat bij de meeste programma's niet het geval blijkt te zijn) maar dat is het dan ook...
In het programma kan men de printer calibreren, en wanneer ik de waarde aanpas en opnieuw een testpagina afdruk, word er eigenlijk niets aangepast... spijtig
het probleem blijft dus hetzelfde en weer veel inkt verspild en op dvd's geprint voor niets...
mvg
Davy
Ik heb het programma dat hp heeft aangeraden getest, en het probleem bleef hetzelfde.
zoals je zelf zei... het programma ondersteund wel de printer, hij word herkent (wat bij de meeste programma's niet het geval blijkt te zijn) maar dat is het dan ook...
In het programma kan men de printer calibreren, en wanneer ik de waarde aanpas en opnieuw een testpagina afdruk, word er eigenlijk niets aangepast... spijtig
het probleem blijft dus hetzelfde en weer veel inkt verspild en op dvd's geprint voor niets...
mvg
Davy
-
viro - Lid geworden op: 16 mar 2006, 14:22
ik heb zo een vermoeden dat ze nooit een oplossing zullen vinden en dat het probleen bij de printer zelf ligt, want als het probleem bij windows ligt, zouden zij tocht moeten weten wat het verschil tussen de nederlandse en engelse versie is, ik heb deze opmerking gemailt naar Hp maar ze hebben er geen sluiten antwoord er voor gegeven
groetjes roger
groetjes roger
-
davy - Lid geworden op: 07 dec 2007, 16:06
hey roger,
Bij nader inzien moet ik mijn mening over het programma herzien...
Ik had bij vorige "test"-gebruik een knop over het hoofd gezien,
deze laat toe om de label te verplaatsten van links naar recht en van boven naar onder...
Je kan dus wel de label positioneren zodat hij mooi in het midden staat!
maar het is met millimeters te doen dus het is wel een serieus karwei om de label mooi in het midden te krijgen...
bij mij is het min of meer gelukt, op een paar millimeters na maar als ik genoeg labels afgedruk heb, ben ik er van overtuigd dat dit programma de oplossing biedt!
ben verschoten van het resultaat, eindelijk een oplossing, maar het is te danken aan de mannen van Acoustica, de makers van dit programma, en niet de verdienste van HP!!
mvg
Davy
Bij nader inzien moet ik mijn mening over het programma herzien...
Ik had bij vorige "test"-gebruik een knop over het hoofd gezien,
deze laat toe om de label te verplaatsten van links naar recht en van boven naar onder...
Je kan dus wel de label positioneren zodat hij mooi in het midden staat!
maar het is met millimeters te doen dus het is wel een serieus karwei om de label mooi in het midden te krijgen...
bij mij is het min of meer gelukt, op een paar millimeters na maar als ik genoeg labels afgedruk heb, ben ik er van overtuigd dat dit programma de oplossing biedt!
ben verschoten van het resultaat, eindelijk een oplossing, maar het is te danken aan de mannen van Acoustica, de makers van dit programma, en niet de verdienste van HP!!
mvg
Davy
-
noenkelMi - Lid geworden op: 19 apr 2008, 11:48
- Locatie: Brugge
goeie morgen iedereen,
heb me zojuist aangemeld (nog 3 maandjes en ben 50
)
hier heb ik hetzelfde probleem, al heeeeeel veel gemaild, gechat en getelefoneerd met HP.
Ondertussen heb ik al het acoustica programma geprobeerd, ook eerst met een nog slechter resultaat,
dan nog maar eens gemaild, na enkele maanden wachten, om te weten of er ondertussen al een oplossing is.
Dan heb ik enkele aanpassingen gekregen, die inderdaad véél beter werken. Het scheelt maar 1 mm meer dat de print ernaast zit
Misschien dat Davy eens zijn instellingen hier ook zet
de mijne zijn:
Ga in het menu naar # edit#
- Kies hier # edit paper / printer templates#
- Stel de volgende waarden in # left: 0.10 # / #up:3.20# / #diameter 116# en #hole diameter: 38# (afhankelijk van de CD/DVD grootte die u gebruikt)
enne twas ook gratis gevonden op tinternet (maar ik heb wel al de cartridges gekregen)
groeten
Michel
heb me zojuist aangemeld (nog 3 maandjes en ben 50
hier heb ik hetzelfde probleem, al heeeeeel veel gemaild, gechat en getelefoneerd met HP.
Ondertussen heb ik al het acoustica programma geprobeerd, ook eerst met een nog slechter resultaat,
dan nog maar eens gemaild, na enkele maanden wachten, om te weten of er ondertussen al een oplossing is.
Dan heb ik enkele aanpassingen gekregen, die inderdaad véél beter werken. Het scheelt maar 1 mm meer dat de print ernaast zit
Misschien dat Davy eens zijn instellingen hier ook zet
de mijne zijn:
Ga in het menu naar # edit#
- Kies hier # edit paper / printer templates#
- Stel de volgende waarden in # left: 0.10 # / #up:3.20# / #diameter 116# en #hole diameter: 38# (afhankelijk van de CD/DVD grootte die u gebruikt)
enne twas ook gratis gevonden op tinternet (maar ik heb wel al de cartridges gekregen)
groeten
Michel