De HISTORISCHE JEZUS
-
Gast
Blijkbaar kunt ge het liegen niet laten he BV ? Hoeveel keer moet ge hier op je bek gaan om je gewauwel en je leugens in te zien ? Waar heb ik geschreven dat Mariamne naar Frankrijk gevlucht is ? Uit welke kritieken komt dàt nu weer. Ach mens, ga eens naar de bib en lees zelf eens een boek en wordt volwassen...Ook het verhaal dat Maria Magdalena naar Frankrijk gevlucht is, knoop je daar aan vast .... enz.
... dan moet ge zulke onzin niet vertellen. Het DNA van Juda klopt wel degelijk met Joshua en Mariamne. Maar dat laten die Bijbelfanaten angstvallig uit hun kritiek, de bedriegers!Trouwens ik heb het al geschreven, het is niet omdat het DNA van Jezus(?) en Maria Magdalena (?) niet matchen dat ze persé een KOPPEL waren !
Waarom geen analyse van het DNA Juda met zijn ouders (?)
En denk nu niet dat ik het hier allemaal nog eens ga herhalen he. Lees het zelf !
-
bluevelvet - Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Ja maar, ja maar, waar is het bewijs dat die beenderen van Jezus van Nazareth waren en die van Mariamne de vrouw uit de bijbel, genaamd Maria Magdalena ....talisman schreef: Het DNA van Juda klopt wel degelijk met Joshua en Mariamne. Maar dat laten die Bijbelfanaten angstvallig uit hun kritiek, de bedriegers!
En denk nu niet dat ik het hier allemaal nog eens ga herhalen he. Lees het zelf !
In die tijd noemden ze bijna allemaal, Maria of Jezus of Jozef....
Ik heb toch nog nergens gelezen dat het DNA van Juda klopt met het koppel Jezus en Mariamne.
Waar staat dat ergens te vinden ?
-
Gast
Lees eens een boek en kijk wat minder VTMbluevelvet schreef:Ja maar, ja maar, waar is het bewijs dat die beenderen van Jezus van Nazareth waren en die van Mariamne de vrouw uit de bijbel, genaamd Maria Magdalena ....talisman schreef: Het DNA van Juda klopt wel degelijk met Joshua en Mariamne. Maar dat laten die Bijbelfanaten angstvallig uit hun kritiek, de bedriegers!
En denk nu niet dat ik het hier allemaal nog eens ga herhalen he. Lees het zelf !![]()
Ik heb toch nog nergens gelezen dat het DNA van Juda klopt met het koppel Jezus en Mariamne.
-
Wat is dat nu voor een antwoord, en nog altijd de vriendelijkheid zelvetalisman schreef:Lees eens een boek en kijk wat minder VTMbluevelvet schreef:Ja maar, ja maar, waar is het bewijs dat die beenderen van Jezus van Nazareth waren en die van Mariamne de vrouw uit de bijbel, genaamd Maria Magdalena ....talisman schreef: Het DNA van Juda klopt wel degelijk met Joshua en Mariamne. Maar dat laten die Bijbelfanaten angstvallig uit hun kritiek, de bedriegers!
En denk nu niet dat ik het hier allemaal nog eens ga herhalen he. Lees het zelf !![]()
Ik neem aan dat dit toch een belanrijk punt is in heel deze historie, dan moet dat toch ergens op internet te lezen staan ? Maar nee, nergens gelezen. Curieus !
-
Gast
Misschien kun je het antwoord vinden op de oude topic ' Het Familiegraf van Jezus ', of een boek lezen, je weet welke ik bedoel he ? Dat zul je zeker vinden in uw kritieken. En zoek voor mijn part een hoge boom om in te kruipen.bluevelvet schreef:Wat is dat nu voor een antwoord, en nog altijd de vriendelijkheid zelvetalisman schreef:Lees eens een boek en kijk wat minder VTMbluevelvet schreef:Ja maar, ja maar, waar is het bewijs dat die beenderen van Jezus van Nazareth waren en die van Mariamne de vrouw uit de bijbel, genaamd Maria Magdalena ....talisman schreef: Het DNA van Juda klopt wel degelijk met Joshua en Mariamne. Maar dat laten die Bijbelfanaten angstvallig uit hun kritiek, de bedriegers!
Waar staat dat ergens te vinden ?![]()
Ik neem aan dat dit toch een belanrijk punt is in heel deze historie, dan moet dat toch ergens op internet te lezen staan ? Maar nee, nergens gelezen. Curieus !
-
Paul Siemons - Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22
Bluevelvet schreef: Ik neem aan dat dit toch een belanrijk punt is in heel deze historie, dan moet dat toch ergens op internet te lezen staan ? Maar nee, nergens gelezen. Curieus !
Ge moet het wel WILLEN lezen en uwe geest eens even "openzetten" dan zal je onmiddelijk opmerken met wat voor leugens en gefoefel ze u al
héél uw leven hebben bedrogen!
mvg,
P.Siemons
Ge moet het wel WILLEN lezen en uwe geest eens even "openzetten" dan zal je onmiddelijk opmerken met wat voor leugens en gefoefel ze u al
héél uw leven hebben bedrogen!
mvg,
P.Siemons
-
Ach talisman, je antwoord weer naast de kwestie. Ik denk dat je er echt GEEN SERIEUZE reden voor hebt.talisman schreef:Nu, wat denk je zelf ? Waarom de wereld rond maken ? Wat is er mis met een vlakke wereld he ? D'r val je ten minst niet af.Nee, natuurlijk niet, maar dat ligt wel anders. Geef mij één reden waarom men een tekst van bijna 2000 jaar oud nu opeens nodig acht aan te vallen, te bekritiseren..... ?![]()
![]()
Het wordt echt leuk op sennet.
Tja, de tijden veranderen hé, zeggen ze, en .... men moet met zijn tijd mee hé ! En daarom doet men aan geschiedvervalsing....
Van wat 3 à 4000 jaar geleden door de aartsvaders en profeten opgetekend werd wordt nu verdraaid en hele stukken weggelaten, eveneens zo voor de schrijvers van het N.T. Om nog meer tweedracht te zaaien ?
talisman, het lijkt alsof je 'discipelen' aan het ronselen bent :
- voor Jezus en Maria Magdalena, als zijnde een koppel, met kind(eren)
- voor de echtheid van de Talpiot tombe ?
- Judas Iscariot, een fictieve figuur ?
- Johannes, zoon zijnde van Jezus ?
- Paulus, spion van Rome,
- verschaf je de NBV vertaling aan, gooi de anderen maar uit je boekenkast, dat zal nog het beste zijn, nietwaar talisman ?
enz..... ,enz.
Zo moest broodnodig ANNO 2004 de bijbel aangepast worden aan het moderne denken hé.
WIE (?) zijn zij DIE deze beslissingen nemen ?
WIE (?) dient het uiteindelijk ?
-
lucas7 - Lid geworden op: 10 jan 2008, 12:33
ZE hebben uw hele leven al bedrogen!
Die ZE, is in hoofdzaak de katholieke kerk!
die vandaag zelfs alle moeite doet om het deksel op de kindermisbruik-doofpot te houden en als dat niet lukt de straf proberen weg te moffelen.
Dat er nog zo'n zielen zijn die deze kerk en alles wat ze de mensen ooit hebben geindoctrineerd nog steeds nalopen is onbegrijpelijk!
die vandaag zelfs alle moeite doet om het deksel op de kindermisbruik-doofpot te houden en als dat niet lukt de straf proberen weg te moffelen.
Dat er nog zo'n zielen zijn die deze kerk en alles wat ze de mensen ooit hebben geindoctrineerd nog steeds nalopen is onbegrijpelijk!
Wie is wijs? Hij die leert van iedereen!
-
Gast
Zeer juist lucas7, dan hebben we het nog niet gehad over die andere ' kerken '.lucas7 schreef:ZE hebben uw hele leven al bedrogen!
-
Ja, zo is het, spijtig genoeg.lucas7 schreef:ZE hebben uw hele leven al bedrogen!
Terwijl de apostelen ons voor losbandig gedrag en schandelijke begeerten van het vlees waarschuwden, zie 2 Petrus 2:1, 2, 10, 13-14 ; Romeinen : 1:21, 24, 26. Nog vermelden dat Petrus en Paulus het toen al hadden over valse profeten en valse leraren.
Durft men daar Jezus bij vergelijken
Elders had ik het al over wie er in de voetsporen van Jezus treedt, alleszins niet de RKK
-
Gast
en wie zijn dat dan?bluevelvet schreef: Elders had ik het al over wie er in de voetsporen van Jezus treedt, alleszins niet de RKK
-
werewoef - Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53
Klaartje, hebde gij soms geestelijke hierarchie willen bedoelen
, want geestrijk , bij sommige dranken, wilt zeggen dat ze alcohol bevatten .
Zie bv Boissons spiritueux . Wil daarom niet zeggen dat als je genoeg op hebt van deze benevelende dranken, dat je er bijwijlen een geestig gevoel van krijgt en geestelijke gedachten . Pas op, hé, ik zei geestelijke gedachten en niet die doodzondige vleselijke gedachten ...
werewoef
Zie bv Boissons spiritueux . Wil daarom niet zeggen dat als je genoeg op hebt van deze benevelende dranken, dat je er bijwijlen een geestig gevoel van krijgt en geestelijke gedachten . Pas op, hé, ik zei geestelijke gedachten en niet die doodzondige vleselijke gedachten ...
werewoef
AMEN en AUM
-
Klaartje - Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
werewoef schreef:Klaartje, hebde gij soms geestelijke hierarchie willen bedoelen
Zie bv Boissons spiritueux . Wil daarom niet zeggen dat als je genoeg op hebt van deze benevelende dranken, dat je er bijwijlen een geestig gevoel van krijgt en geestelijke gedachten . Pas op, hé, ik zei geestelijke gedachten en niet die doodzondige vleselijke gedachten ...![]()
werewoef
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez
Auteur: Gabriel Garcia Marquez