een vorm van voortbestaan na de lichamelijke dood
-
Henriette 2 - Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:51
ooooooo, jeeeeeee....cappa schreef:Waar haal je dit? Daar zie ik geen enkele waarheid in.angelica schreef: die stilte is niet IN je wezen, maar die stilte IS je wezen, jij bent die stilte.
't Is niet omdat een muziekinstallatie niet speelt, dat de stilte haar wezen is.
Dat komt oorspronkelijk van Rajneesh.Dus, daarom gebeurt die ervaring van stilte als meditatie plaatsvindt.
En nu noem ik bewust niet het werkwoord mediteren op of stil zijn, of ervaren, want niet van dit alles kun je "doen", het overkomt je. Je kunt het met niets forceren, het gebeurt of het gebeurt niet.
Een beetje spelen met woorden. Je noemt dan meditatie het mogelijk resultaat van mediteren: de stilte. Dat kun je inderdaad niet forceren.
Maar de meditatie, in welke vorm ook, moet je wel degelijk 'doen'.
Opnieuw, waar haal je dit?Al het leven in de mens, in alles, is een energetische vorm van die stilte, maar die stilte die je bent, is de grondslag van al het leven dat er is. Maar leven is beweging.
Neen. Maar meditatie is wel de meest gangbare weg om dit te ervaren.Ik voel dat je enkel in meditatie die stilte werkelijk kunt ervaren.
Hier heb je volledig gelijk.Weet je, je kunt erover schrijven, spreken, je kunt de inzichten hebben, je kunt profeteren, maar als je die energie niet aanvoelen kan, als dat niet spontaan gebeurt, dan ben je als een theoreticus met twee linker handen. Je kunt er wel over spreken, maar je komt er een keer toe om het te zijn, ook dat gebeurt uit zichzelf : gewoon je leven leven.
Cappa snapt er weer de balle van...
Straks komtie weer met een of ander artikel dat ie ergens van een of ander wetenschappellijk figuur heeft gelezen die hetzelfde zegt..
Maar dan heb JIJ 't verkeerd geinterpreerd.
-
angelica - Lid geworden op: 13 jun 2011, 12:14
Hey lieve Henriette,
Als Cappa dat nodig heeft om zich goed te voelen, dan kan ik daar toch niets aan veranderen.
Dat is dan ook maar zo hé. Kan je toch niets aan veranderen. Stilletjes laten doen, denk ik.
Merci voor je reacties lieverd. Kan er nog wat van opsteken.
lieve groetjes
"god, gij mens, ga heen en mediteer en het licht zal u verschijnen. je zal jezelf herkennen. "
Als Cappa dat nodig heeft om zich goed te voelen, dan kan ik daar toch niets aan veranderen.
Dat is dan ook maar zo hé. Kan je toch niets aan veranderen. Stilletjes laten doen, denk ik.
Merci voor je reacties lieverd. Kan er nog wat van opsteken.
lieve groetjes
"god, gij mens, ga heen en mediteer en het licht zal u verschijnen. je zal jezelf herkennen. "
Schoonheid ligt in het oog van de toeschouwer
-
Zondervrees - Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00
Zo, is er ook maar een van jouw interpretaties die later bevestigd is geworden door welke objectieve waarneming dan ook? Niet echt hé?angelica schreef:[…] interpretaties die later bevestigd worden […]
Ni Dieu, Ni Maître
-
Fazal
Allah akbar!
Is toch dezelfde god, niet!? En die heeft ook nog """niemand""" geholpen!
Tenzij misschien diegenen die """denken""" dat zij door hem zijn geholpen!
Is toch dezelfde god, niet!? En die heeft ook nog """niemand""" geholpen!
Tenzij misschien diegenen die """denken""" dat zij door hem zijn geholpen!
-
Zondervrees - Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00
Verander 'die stilte' door welk begrip dan ook. De uitspraak blijft even veel- of nietszeggend.angelica schreef: die stilte is niet IN je wezen, maar die stilte IS je wezen, jij bent die stilte.
De uitspraak is dus volledig nietszeggend. Leeg.
Ni Dieu, Ni Maître
-
Fazal
Al iemand ooit van zelf-demagogie gehoord? Awel, dat geldt voor elk geloof.
Bedrieg uzelf, en je zult het licht zien, zelfs, al ben je zo blind als een mol!
En volgens mij, zijn alle gelovigen zo blind als een mol. Zij zien het licht niet, terwijl het er is!
Zij lopen, of zitten te bidden met hun ogen dicht, in de hoop dat het licht ooit ook eens voor hen zal schijnen. Terwijl zij eigenlijk beter eens hun ogen zouden openen, ze zouden dan het licht onmiddellijk zien! En idd, niets mooier dan het licht. Maken jullie zich dus maar geen illusies dat het licht nog mooier zou kunnen zijn dan het al is.
Ik ben al meer dan tevreden met het licht dat ik nu kan zien, anders was ik eveneens, (ziende)blind geweest!
Bedrieg uzelf, en je zult het licht zien, zelfs, al ben je zo blind als een mol!
En volgens mij, zijn alle gelovigen zo blind als een mol. Zij zien het licht niet, terwijl het er is!
Zij lopen, of zitten te bidden met hun ogen dicht, in de hoop dat het licht ooit ook eens voor hen zal schijnen. Terwijl zij eigenlijk beter eens hun ogen zouden openen, ze zouden dan het licht onmiddellijk zien! En idd, niets mooier dan het licht. Maken jullie zich dus maar geen illusies dat het licht nog mooier zou kunnen zijn dan het al is.
Ik ben al meer dan tevreden met het licht dat ik nu kan zien, anders was ik eveneens, (ziende)blind geweest!
-
Idd. Leeg...Zondervrees schreef:Verander 'die stilte' door welk begrip dan ook. De uitspraak blijft even veel- of nietszeggend.angelica schreef: die stilte is niet IN je wezen, maar die stilte IS je wezen, jij bent die stilte.
De uitspraak is dus volledig nietszeggend. Leeg.
En die leegte is de grond van alles.
Maar daar snap jij ook de balle van.
Angeke, 't is idd zoals 't is (omdat 't niet anders kan zijn).
Zondervreeske, ook alweer zo'n lege uitspraak waar je de balle van snapt hè?
Tja...'t is zoals 't is.
-
Het is zoals het is. Niemand kan overtuigd worden, niemand kan een ander veranderen, ook zichzelf niet, hetzij dan door bewustwording . Maar ook dat overkomt je.
Daarom hé, leven en laten leven. Heel gewoon. Dank je voor het aanreiken van deze, althans voor mij dan toch, belangrijke informatie . Dank je voor het laten weten, Henriette en Janx
Vriendelijke groetjes
Daarom hé, leven en laten leven. Heel gewoon. Dank je voor het aanreiken van deze, althans voor mij dan toch, belangrijke informatie . Dank je voor het laten weten, Henriette en Janx
Vriendelijke groetjes
-
Ja, ja, maar 't is ook dat het is dat Henrietteke de kolere krijgt van al dat geblaaskaak hier.
Dat is ook zo omdat 't niet anders kan zijn!
Niets kan anders zijn dan dat het is.
Dat is ook zo omdat 't niet anders kan zijn!
Niets kan anders zijn dan dat het is.
-
Ja, haha, ik begrijp, voor wat het aanvallen op mijn eigen persoontje betreft, laat het mij echter Siberisch koud. Ik vind het soms zelfs grappig. Maar misschien moet ik het zielig vinden voor hen. Maar dat laatste kan ik niet. In het prille begin was ik er kapot van toen ik al die kritiek in bakken over me heen kreeg (zie : licht van liefde). Maar daar hebben ze me goed in getraind. Niets kan me nog raken, van hen. Ik amuseer me soms geweldig met hun bekrompen ingesteldheid. Ze trekken hun plan maar ! Enkel het hautaine, het vernederende naar andere mensen toe, naar lieve mensen, die alle respect verdienen, alsook het aanvoelen van de gekwetstheid van sommige mensen hier, dat is het enige dat me hier nog diep kan raken. En dan verander ik ook in een furie. Heb het veel te lang voor mezelf gehouden. Maar je leert alles in jezelf wel aanvaarden en dan kan je op een meer relaxte manier leven. Je ziet hé, alles heeft inderdaad zijn nut, is zinvol. Alleen, het ene voelt al eens wat aangenamer aan en het andere al wat pijnlijker. Maar ook dat verandert steeds.
lieve groetjes
lieve groetjes
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Mensen die de colére krijgen van "geblaaskaak" of die graag stilte willen, moeten niet op een forum verschijnen waar mensen willen discussiëren.
Want leven en laten leven is rustig in uw luie zetel liggen en alles op zijn beloop laten.
Want leven en laten leven is rustig in uw luie zetel liggen en alles op zijn beloop laten.
-
Ook een goedemorgen,
En er zijn mensen die het verschil niet kennen tussen discussiëren en kleineren. Die mensen kunnen beter eerst eens een cursus agressietherapie volgen, vooraleer ze denken mee te doen aan een "discussieforum".
En er zijn mensen die het verschil niet kennen tussen discussiëren en kleineren. Die mensen kunnen beter eerst eens een cursus agressietherapie volgen, vooraleer ze denken mee te doen aan een "discussieforum".