Schepper God , wie is Hij eigenlijk ?
-
Fazal
Het zit er dik in dat god hun gebeden niet heeft kunnen appreciëren.De inzittenden van de bus waren op de terugreis van een religieuze bijeenkomst in Madrid.
Misschien heeft bvb iemand van het zangkoor, een beetje vals gezongen!?
Plus die kinderen die in Sierre zijn omgekomen, en ... wat er met de kinderen in die schurkenlanden allemaal gebeurt, tja ..., gods wegen zijn ondoorgrondelijk natuurlijk, en zijn plan, nog meer.
Alhoewel ..., de bijbel zal daar allemaal wel een antwoord op hebben zekerst!?
-
Silver Wolf - Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
@ janx ??? naar aanleiding van mijn schrijven?
dan sla je de plank wel mis SW.
EINDE CITAAT.
Dat is zoals destijds in de catechismus, die mij willens nillens door de pastoor van dienst werd ingehamerd.
Vragen mét... telkens hét antwoord erbij.
Zodat men zelf niet kon en/of mocht nadenken
Mocht de vraag al niet vooraf beantwoord geweest zijn, had ik uiteraard aan "janx" geschreven:
NEEN mijn beste, niet naar aanleiding van JOUW schrijven, maar naar aanleiding van een zeer betreurenswaardig ongeval, waarbij de parochiale religieus getinte achtergrond, dit onheil niet heeft kunnen afwenden.
Met het risico, dat de enkelen - die meer geluk hadden - zich toch gaan beroepen op hun "heer". Zodat de pechvogels die op die leugen geen beroep konden doen, meteen gedegradeerd worden, door een gebrek aan voldoende godsvrucht.
En omdat "Fazal" hierboven "de kindjes van SIERRE" in herinnering brengt....
Op dit forum schreef toen iemand; "Zij voelen nu de adem van GOD"
En daar zou een ouder en/of familielid het dan mee moeten doen!?
Ik besluit, dat die religieuze fanatici onbeschaamd, de meest tedere en droeve gevoelens van de mens tracht te kapen, om er zo'n draai aan te geven, dat zij zelfs dat grote verdriet kunnen inpalmen voor hun eigen gewin.
sw
EINDE CITAAT.
Dat is zoals destijds in de catechismus, die mij willens nillens door de pastoor van dienst werd ingehamerd.
Zodat men zelf niet kon en/of mocht nadenken
Mocht de vraag al niet vooraf beantwoord geweest zijn, had ik uiteraard aan "janx" geschreven:
NEEN mijn beste, niet naar aanleiding van JOUW schrijven, maar naar aanleiding van een zeer betreurenswaardig ongeval, waarbij de parochiale religieus getinte achtergrond, dit onheil niet heeft kunnen afwenden.
Met het risico, dat de enkelen - die meer geluk hadden - zich toch gaan beroepen op hun "heer". Zodat de pechvogels die op die leugen geen beroep konden doen, meteen gedegradeerd worden, door een gebrek aan voldoende godsvrucht.
Ik besluit, dat die religieuze fanatici onbeschaamd, de meest tedere en droeve gevoelens van de mens tracht te kapen, om er zo'n draai aan te geven, dat zij zelfs dat grote verdriet kunnen inpalmen voor hun eigen gewin.
sw
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Silver Wolf schreef:@ janx ??? naar aanleiding van mijn schrijven?
EINDE CITAAT.
Zodat men zelf niet kon en/of mocht nadenken![]()
sw
Jij zegt zo overtuigend :
" OP DIT FORUM SCHREEF TOEN IEMAND : ZIJ VOELEN NU DE ADEM VAN GOD " , en daar zou een ouder en / of familielid het dan mee moeten doen ! ?
Zeg mij nu eens , WAAR ergens staat dat op dit forum geschreven ? Topic en bladzijde aub. ! Ben erg benieuwd !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
*leah* schreef:Net zag ik bij de apotheker een potje staan: "om af te slanken", allemaal bestanddelen uit de natuur, 3x1 per dag voor het eten. Je zou dan minder honger hebben, je zou al voor het eten een "vol" gevoel hebben enz.
Ik nam dus deze middag voor het eten hoopvol een pilletje, resultaat: ik heb deze middag schandalig veel gegeten, niks "vol" gevoel, honger als een paard!!![]()
Ik treed sw dus bij, by the way, sw, heeft het gras gesmaakt??
LEAH en SILVER WOLF , jullie kijken naar de verkeerde bron , in de Bijbel vind je écht gezonde voeding , en gras is alleen bestemd voor dieren , staat er ! Toch eens nagaan en proberen hoor !
-
Fazal schreef:En tegen wie heeft god dat gezegd? Tegen Genesis?BV schreef:Wat leert ons Genesis 1 : 11-12 :
" 11 En God zei: 'Het land moet zich tooien met jong groen gras, zaadvormend gewas en vruchtbomen die ieder naar zijn soort hun vruchten dragen, met zaad erin'.
Sorry! Niet in geslaagd!EB schreef:God had een groter doel voor ogen , nl : de totale GEZONDHEID van de mens , ook op lichamelijk gebied dus .
Ja, 't ware nog spijtig dat de bijbel dat zou tegenspreken!EB schreef:Moderne Wetenschap in de Bijbel, waarin oa. de ontelbare genees en gezondheidsmiddelen uit de natuur worden aangetoond.
Echt NIET te doen!EB schreef:Ja , de Bijbel is de Wetenschap idd. duizenden jaren vooruit !
FAZAL , weet je waarom de mens er niet in slaagt om gezond te blijven ? omdat men liever zijn eigen zin doet en de goede raad uit Gods Woord negeert ! En dan niet te vergeten : al het bedrog op dat gebied , waar Internet vol van staat ! Ja , dan is het idd. niet te doen !
-
janx schreef:wat Bluevelvet verkondig, beste Ebenhaezer, zijn gewoon verzinsels wegens onwetenheid van. Men moest vroeger wel wat verzinnen om de mens iets te kunnen aanreiken wat aantoonde hoe groot die god wel moest zijn en je dus beter kon gehoorzamen wat het schrift aangaf van wat wel en niet goed was. En trouwens die zgn paradijs heeft nooit bestaan is ook gewoon een verzinsel. Hoe moest men anders het ontstaan van de mens verklaren ...ebenhaezer schreef:Mooi Bluevelvet , dat is duidelijk uitgelegd
JANX , ik vrees toch dat jij je vergist jongen , in de Bijbel staan geen VERZINSELS , en dat weten Geleerden heel goed ! Maar velen zijn onwetend en beseffen het niet .
De reden waarom men dat niet wil onderzoeken of beproeven , is eenvoudig omdat ze dan moeten erkennen dat God en zijn Woord toch gelijk hebben , en dat kost hen dan het verliezen van hun aangezicht . Kleur bekennen is altijd moeilijk , want dan moet je jezelf kunnen wegcijferen .
-
Fazal
Alsof de mensen, een paar honderd jaar geleden, gezonder waren dan nu!?EB schreef:FAZAL , weet je waarom de mens er niet in slaagt om gezond te blijven ? omdat men liever zijn eigen zin doet en de goede raad uit Gods Woord negeert ! En dan niet te vergeten : al het bedrog op dat gebied , waar Internet vol van staat ! Ja , dan is het idd. niet te doen !
Ze haalden toen met moeite de leeftijd van 50 jaar!
En toen bestond het Internet nog niet! Of was er toen ook al voedselbedrog op grote schaal? En nog een paar honderd jaar vroeger, haalden ze zelfs met moeite 30 à 40 jaar!
Nee! Het is idd echt niet te doen met al dat gezever in, en over dienen bijbel!
-
Fazal schreef:Alsof de mensen, een paar honderd jaar geleden, gezonder waren dan nu!?EB schreef:FAZAL , weet je waarom de mens er niet in slaagt om gezond te blijven ? omdat men liever zijn eigen zin doet en de goede raad uit Gods Woord negeert ! En dan niet te vergeten : al het bedrog op dat gebied , waar Internet vol van staat ! Ja , dan is het idd. niet te doen !
Ze haalden toen met moeite de leeftijd van 50 jaar!![]()
En toen bestond het Internet nog niet! Of was er toen ook al voedselbedrog op grote schaal? En nog een paar honderd jaar vroeger, haalden ze zelfs met moeite 30 à 40 jaar!
Nee! Het is idd echt niet te doen met al dat gezever in, en over dienen bijbel!
Tja, dedju dedju En...de dienaar van ons HEER (meneer pastoor) likte den baron zijn hielen (ik schrijf opzettelijk niet "zijn gat"! Maar 't komt op 't zelfde neer.)
Die dieven met hun hautain meerderwaardigheidscomplex, zijn de voorouders van zij die nu hun zwart geld via louche constructies in o.a. Luxemburg witwassen. Maar doordat ze op de fluwelen zetels op de eerste rij in de kerk(en) zitten, voelen ze zich onaantastbaar.
Op deze zoveelste topic over al dat boerenbedrog van die zogenaamde bijbel, blijven eenzelfde soort zolenlikkers en slippendragers meelopen in een meute, die zichzelf via hun waangeloof boven de modale burgers verheffen. Eens ze in hun kist liggen wegrotten zal het te laat zijn, om in te zien hoe ze zichzelf en anderen een rad voor de ogen hebben gedraaid.
sw
-
Dank zij al dat bijbels gelul zijn we vaak achterop geraakt in de evolutie van het heldere denken.
Vooral de clerus werkte wetenschappelijk onderzoek tegen en Copernicus plus Galilei hebben heel wat op het spel gezet om niet als ketters gebrandmerkt te worden, gewoon door te beweren dat de aarde NIET het middelpunt van het zonnestelsel en nog minder van het heelal was.
Theologische oppositie tegen de theorie van Copernicus van kerkelijke zijde kwam van protestantse theologen (onder wie Maarten Luther) die zijn theorie niet in overeenstemming bevonden met de Bijbel.
Toen Galileo Galilei (1564-1642) de denkbeelden van Copernicus later ging onderbouwen en verbreiden, met onder meer zijn waarnemingen van de schijngestalten van Venus als bewijs, kwam Galilei in conflict met de Katholieke Kerk, die in 1616 reageerde door het werk van Copernicus op de Index te plaatsen.
En toch blijven er nog altijd een aantal kiekens zonder kop, die bende Roomse en Protestantse leugenaars achterna lopen. Allicht om hun eigen versie van zoiets als die IS staat te vestigen!?
sw
Vooral de clerus werkte wetenschappelijk onderzoek tegen en Copernicus plus Galilei hebben heel wat op het spel gezet om niet als ketters gebrandmerkt te worden, gewoon door te beweren dat de aarde NIET het middelpunt van het zonnestelsel en nog minder van het heelal was.
Theologische oppositie tegen de theorie van Copernicus van kerkelijke zijde kwam van protestantse theologen (onder wie Maarten Luther) die zijn theorie niet in overeenstemming bevonden met de Bijbel.
Toen Galileo Galilei (1564-1642) de denkbeelden van Copernicus later ging onderbouwen en verbreiden, met onder meer zijn waarnemingen van de schijngestalten van Venus als bewijs, kwam Galilei in conflict met de Katholieke Kerk, die in 1616 reageerde door het werk van Copernicus op de Index te plaatsen.
En toch blijven er nog altijd een aantal kiekens zonder kop, die bende Roomse en Protestantse leugenaars achterna lopen. Allicht om hun eigen versie van zoiets als die IS staat te vestigen!?
sw
-
talisman - Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05
Liegebeest !ebenhaezer schreef:
in de Bijbel staan geen VERZINSELS , en dat weten Geleerden heel goed ! Maar velen zijn onwetend en beseffen het niet .
http://skepp.be/nl/levensbeschouwing-ev ... GDuKo80kYy
-
Fazal
Ach Talisman, ebenhaezer bewijst voortdurend dat zij zelf totaal onwetend is.
Ze is totaal van de wereld, en dus totaal van de kaart.
Maar goed, wat wil je, als zij ènkel de bijbel voor waarheid neemt!? Ze staat ermee op en ze gaat ermee slapen. En 's nachts, komt god of Maria haar bezoeken. Als dat niet iets is om gek van te worden!? Dan weet ik het ook niet meer. Men zou het zelfs voor minder.
Ze is totaal van de wereld, en dus totaal van de kaart.
Maar goed, wat wil je, als zij ènkel de bijbel voor waarheid neemt!? Ze staat ermee op en ze gaat ermee slapen. En 's nachts, komt god of Maria haar bezoeken. Als dat niet iets is om gek van te worden!? Dan weet ik het ook niet meer. Men zou het zelfs voor minder.
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Alle humanoïden die aan het goddelijk eindwerk vooraf gingen, konden niet zondigen vermits zij immers niet wisten wat zonde was. Zij moesten dan ook niet vrijgekocht worden met het bloed van gods zoon. Zij konden allicht ook niet lezen en dus niet weten wat in de bijbel stond. Weet hier iemand wanneer god de homo sapiens heeft geschapen ?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Silver Wolf schreef:Dank zij al dat bijbels gelul zijn we vaak achterop geraakt in de evolutie van het heldere denken.
sw
Zo WOLFIE , waar blijft je antwoord ? Niet terug gevonden soms ? niet moeilijk anders , wat er niet staat kun je niet terug vinden hé ! Ja , van leugens en fantasie gesproken !!!
Weet je , als men die Bijbel wat meer aux serieux genomen had , zou de wereld er heel wat beter aan toe zijn , en er geen IS. mogelijk geweest zijn , dat was al van in den beginne zo , de mens kreeg hersens , maar gebruikte die verkeerd , en helder denken zit er helaas niet meer in vrees ik .
Daar waar waarheid is , komt sowieso de belegering van de leugen te voorschijn ! Een normaal verschijnsel in de wereld van vandaag .
Zelfzucht , eigenmacht en wellust moeten er uit , en LIEFDE moet er in . Dat is de gouden regel die hoop bieden kan !