Om na te denken (vervolg ).
-
bocuse - Lid geworden op: 04 apr 2005, 14:47
SW
Reageer daar toch niet meer op man . Spendeer je tijd aan leukere dingen .
Ik heb beroepshalve veel rare wezens meegemaakt , maar EB spant toch wel de absolute kroon .
In deze mate zelfs dat ik mijn allergrootste twijfels heb over de geestelijke gezondheidstoestand van die dame .
Dat is echt niet meer normaal te noemen....indien ik het hier niet zwart op wit zou lezen, ik zou het niet geloven..
Reageer daar toch niet meer op man . Spendeer je tijd aan leukere dingen .
Ik heb beroepshalve veel rare wezens meegemaakt , maar EB spant toch wel de absolute kroon .
In deze mate zelfs dat ik mijn allergrootste twijfels heb over de geestelijke gezondheidstoestand van die dame .
Dat is echt niet meer normaal te noemen....indien ik het hier niet zwart op wit zou lezen, ik zou het niet geloven..
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Silver Wolf schreef:EB schreef weer zo'n fantastische uitspraak neer...
Weet je , als Gods Woord niet 100 % bewezen kan worden , dan de Wetenschap OOK niet , laat dat duidelijk zijn . Maar dat hindert niet dat er vrede en begrip voor iedereen kan zijn .
Religie is inderdaad interessant studie materiaal !
Wetenschapper A. Einstein schreef ooit E = m.c ²
Is dat bewezen? Vraag u dan maar eens af hoe een kerncentrale werkt!?
En vraag tegelijk ook eens bij het CERN (Zwitserland) wat ze daar al bewezen hebben.
Niet in het minst recent nog het bestaan van het higgsboson-deeltje.
Bel ook eens met de jongens in het ISS (International Space Station) wat die daar al bewezen hebben.
Maar ja, het waren ook fanatieke geestelijken, die bleven beweren dat alles rond de aarde draaide i.p.v. dat aarde omheen de zon draait.
Galileo Galilei en Copernicus werden met hun wetenschappelijke bewijzen, ook door de religie weg gehoond....![]()
Indien EB ooit kanker of een andere levensbedreigende ziekte zou krijgen dan zeker niet in de wetenschap geloven want dat bijbel-boekske geeft de juiste antwoorden.![]()
Orgaandonoren voortaan ongewenst, want transplantaties dat is wetenschap.
Misschien best alle wetenschappers aan de universiteiten op straat zetten en
de kwezels en pasters zullen met wat wijwater en een kaarsje alles oplossen!
sw
Beter lezen SILVER WOLF , als ik zeg dat de Bijbel niet 100 % bewezen kan worden , dan zette ik daar tegenover dat de wetenschap OOK NIET kan bewijzen dat de Bijbel een leugenboek is of sprookjesboek ! Het ging hier wel over Gods Woord en niet over wat de wetenschap anderszijds presteert . Ik denk zo dat jij in mijn schrijven leest wat je graag wilt horen , is het niet ? En daar sprongen Bocuse - Reini - en natuurlijk Talisman , met plezier op in ! Maar dat hindert mij niet hoor , als jij er maar blij mee bent , is dat voor mij oké .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
Fazal
De bijbel heeft nog nooit iets bewezen, behalve dat hij bestaat, de bijbel zelf dan, bedoel ik hiermee natuurlijk. 
De wetenschap daarentegen ...? Vul maar zelf in EB.
Het hoeft niet hoor, maar dan zouden wij (misschien) eindelijk ook eens iets van u kunnen leren!?
Het hoeft niet hoor, maar dan zouden wij (misschien) eindelijk ook eens iets van u kunnen leren!?
-
Fazal schreef:De bijbel heeft nog nooit iets bewezen, behalve dat hij bestaat, de bijbel zelf dan, bedoel ik hiermee natuurlijk.
Inderdaad FAZAL , de Bijbel bestaat , dat erkent zelfs de Koran van de Islamieten . En de Bijbel heeft weldegelijk bewezen waarheidsgetrouw te zijn , maar dat ontkent men liever . Toch zou men beter kunnen weten :
Wie voorspelde al duizende jaren geleden , dat het verstrooide volk Israël , terug zou keren naar hun land ? en dat is gebeurd !
Vanwaar is de goede moraal gekomen ? Komt dat niet grotendeelds uit de Bijbel ?
Zelfs geleerden snuisteren in de Bijbel voor hun onderzoekingen ! Ook niet waar zeker ?
Dat Boek is niet weg te cijferen , juist omdat het zoveel waarheden en wijsheid bevat , alleen de grote vijand van God en Zijn Woord , heeft er baat bij om dat leugenachtig te maken , en velen laten zich meeslepen , zo gaat dat nu eenmaal !
Kwestie is , zelf te doorzien met open oren en ogen .
-
Paul Siemons - Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22
Ebenhaezer loog het volgende: Vanwaar is de goede moraal gekomen ? Komt dat niet grotendeelds uit de Bijbel ?
Als de Benjamieten niet genoeg vrouwen hebben roven zij eerst 400 maagden de stad Jabes. Als dat nog niet genoeg blijkt te zijn roven zij nog extra vrouwen die dansen in de wijgaart op het feest des Heeren.
Twee dochters van Lot voeren hun vader dronken en verkrachten hem dan zodat ze zwanger van hem worden.
David betaalt als bruidschat voor Micha 200 filistijnse voorhuiden.
En zij streden tegen de Midianieten, gelijk als de HEERE Mozes geboden had, en zij doodden al wat mannelijk was
Alzo sloeg Jozua het ganse land, het gebergte, en het zuiden, en de laagte, en de aflopingen der wateren, en al hun koningen; hij liet geen overigen overblijven; ja, hij verbande alles, wat adem had, gelijk als de HEERE, de God Israels, geboden had.
Als de Benjamieten niet genoeg vrouwen hebben roven zij eerst 400 maagden de stad Jabes. Als dat nog niet genoeg blijkt te zijn roven zij nog extra vrouwen die dansen in de wijgaart op het feest des Heeren.
Twee dochters van Lot voeren hun vader dronken en verkrachten hem dan zodat ze zwanger van hem worden.
En zij streden tegen de Midianieten, gelijk als de HEERE Mozes geboden had, en zij doodden al wat mannelijk was
Alzo sloeg Jozua het ganse land, het gebergte, en het zuiden, en de laagte, en de aflopingen der wateren, en al hun koningen; hij liet geen overigen overblijven; ja, hij verbande alles, wat adem had, gelijk als de HEERE, de God Israels, geboden had.
-
Paul Siemons schreef: Ebenhaezer loog het volgende: Vanwaar is de goede moraal gekomen ? Komt dat niet grotendeelds uit de Bijbel ?
Zo , PAULKE , heb ik niet gezegt dat het Joodse Volk een heel moeilijk volk was ? Natuurlijk deden ze veel ellendige dingen , en droegen daar dan ook de gevolgen van !
Toch kregen ook zij telkens vergeving , toen ze berouw toonden .
Wat wil jij mij nu eigenlijk bewijzen ?
De goede moraal komt uit de regels die God stelde , niet alleen voor de Joden , maar voor alle mensen , ook voor jou !
-
bocuse - Lid geworden op: 04 apr 2005, 14:47
Zo is dat EBKE , nu alleen nog die geuzen en die ketters hier de truckendoos leren begrijpen ....ebenhaezer schreef:Paul Siemons schreef: Ebenhaezer loog het volgende: Vanwaar is de goede moraal gekomen ? Komt dat niet grotendeelds uit de Bijbel ?
Zo , PAULKE , heb ik niet gezegt dat het Joodse Volk een heel moeilijk volk was ? Natuurlijk deden ze veel ellendige dingen , en droegen daar dan ook de gevolgen van !
Toch kregen ook zij telkens vergeving , toen ze berouw toonden .
Wat wil jij mij nu eigenlijk bewijzen ?
De goede moraal komt uit de regels die God stelde , niet alleen voor de Joden , maar voor alle mensen , ook voor jou !
-
Ebnhaezer kronkelde: Wat wil jij mij nu eigenlijk bewijzen ?
Ambetant hé sukkel, dat ge zo met Uw eigen boekske tegen de muur word geplakt ..... hoe lang moet ik nog doorgaan ..... tot volgende week als het moet:
Want met vuur, en met Zijn zwaard zal de HEERE in het recht treden met alle vlees; en de verslagenen des HEEREN zullen vermenigvuldigd zijn.
En Ik zal hen in stukken slaan, den een tegen den ander, zo de vaders als de kinderen te zamen, spreekt de HEERE; Ik zal niet verschonen noch sparen, noch Mij ontfermen, dat Ik hen niet zou verderven.
want Ik, de HEERE uw God, ben een ijverig God, Die de misdaad der vaderen bezoek aan de kinderen, aan het derde, en aan het vierde lid degenen, die Mij haten;
Geen bastaard zal in de vergadering des HEEREN komen; zelfs zijn tiende geslacht zal in de vergadering des HEEREN niet komen
Ambetant hé sukkel, dat ge zo met Uw eigen boekske tegen de muur word geplakt ..... hoe lang moet ik nog doorgaan ..... tot volgende week als het moet:
Want met vuur, en met Zijn zwaard zal de HEERE in het recht treden met alle vlees; en de verslagenen des HEEREN zullen vermenigvuldigd zijn.
En Ik zal hen in stukken slaan, den een tegen den ander, zo de vaders als de kinderen te zamen, spreekt de HEERE; Ik zal niet verschonen noch sparen, noch Mij ontfermen, dat Ik hen niet zou verderven.
want Ik, de HEERE uw God, ben een ijverig God, Die de misdaad der vaderen bezoek aan de kinderen, aan het derde, en aan het vierde lid degenen, die Mij haten;
Geen bastaard zal in de vergadering des HEEREN komen; zelfs zijn tiende geslacht zal in de vergadering des HEEREN niet komen
-
Paul Siemons schreef:Ebnhaezer kronkelde: Wat wil jij mij nu eigenlijk bewijzen ?
Ja jongen , met God de Schepper valt niet te spotten ! Gelukkig leven wij nà Christus en hoeven wij geen offers te brengen voor onze fouten , want de Heer Jezus heeft onze schuld betaald met Zijn bloed !
Hier ook een paar teksten die je kunnen helpen , bij je foute oordelen over God .
Exodus 32 : 9 . " Ook zei de Heere tegen Mozes : Ik heb dit volk gezien , en zie , het is een halsstarrig volk " .
Exodus 33 : 3 . " ... omdat u een halsstarrig volk bent , en Ik u anders onderweg zou vernietigen " .
-
Silver Wolf - Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
EB weer in volle verdwazing... met o.a. dit:
QUOTE; Wie voorspelde al duizende jaren geleden , dat het verstrooide volk Israël , terug zou keren naar hun land ? en dat is gebeurd !
Even de WAARHEID toelichten ....
Balfour-verklaring (1917)
Ook wel Balfour-declaratie. Officiële verklaring waarmee de Engelse regering steun toezegde voor de stichting van een ‘nationaal tehuis’ voor het Joodse volk in Palestina.
De Britse minister Arthur Balfour stuurde op 2 november 1917 een brief naar Lord Rotschild, een prominent Brits zionist. De brief werd bekend als de Balfour-declaratie. Veel Joden zagen de brief als een internationale goedkeuring voor de stichting van de staat Israël.
De verklaring wordt voor een groot deel toegeschreven aan lobbywerk van Chaim Weizmann, een van de leiders van de Zionistische Wereldorganisatie. In de brief stond:
“Harer Majesteits regering staat welwillend tegenover de vestiging van een nationaal huis voor het Joodse volk in Palestina, en zal naar beste vermogen het bereiken van dit doel ondersteunen, waarbij het duidelijk moet zijn dat niets zal worden gedaan dat de burgerlijke en religieuze rechten van bestaande niet-Joodse gemeenschappen in Palestina kan schaden, of de rechten en politieke status die Joden genieten in enig ander land”.
De meeste zionisten waren blij met de verklaring. Veel Arabieren reageerden echter woedend. Ze waren van mening dat met de Balfour-verklaring de Britse-belofte van 1916 aan Sharif Hussein van Mekka werd geschonden. De Britse Hoge Commissaris in Caïro, Sir Henry McMahon, had toen tegenover deze Sharif Hussein van Mekka aangegeven dat Groot-Brittannië bereid was de onafhankelijkheid van de Arabieren te erkennen en steunen.
EINDE CITAAT
Over het geweld van het toenmalige Joodse Legioen wil ik het hier niet hebben noch over de escapades na WO II, waar o.a. de vervolging van de Joden door de Nazi's de doorslag gaf voor een eigen Joodse staat (en niet de BIJBEL)
En ook over het Joodse terrorisme tegen de Palestijnen, waardoor Israël nog altijd het kruitvat van het Midden Oosten blijft, zal ik hier niet uitweiden.
Maar...vandaag stond weeral "de oplopende spanning rond de Tempelberg in Jeruzalem" in het nieuws en dat geeft aan, wat ik hier al vaker schreef....
RELIGIE veroorzaakt over ter wereld haat, tweedracht en zelfs OORLOG(en).
sw
QUOTE; Wie voorspelde al duizende jaren geleden , dat het verstrooide volk Israël , terug zou keren naar hun land ? en dat is gebeurd !
Even de WAARHEID toelichten ....
Balfour-verklaring (1917)
Ook wel Balfour-declaratie. Officiële verklaring waarmee de Engelse regering steun toezegde voor de stichting van een ‘nationaal tehuis’ voor het Joodse volk in Palestina.
De Britse minister Arthur Balfour stuurde op 2 november 1917 een brief naar Lord Rotschild, een prominent Brits zionist. De brief werd bekend als de Balfour-declaratie. Veel Joden zagen de brief als een internationale goedkeuring voor de stichting van de staat Israël.
De verklaring wordt voor een groot deel toegeschreven aan lobbywerk van Chaim Weizmann, een van de leiders van de Zionistische Wereldorganisatie. In de brief stond:
“Harer Majesteits regering staat welwillend tegenover de vestiging van een nationaal huis voor het Joodse volk in Palestina, en zal naar beste vermogen het bereiken van dit doel ondersteunen, waarbij het duidelijk moet zijn dat niets zal worden gedaan dat de burgerlijke en religieuze rechten van bestaande niet-Joodse gemeenschappen in Palestina kan schaden, of de rechten en politieke status die Joden genieten in enig ander land”.
De meeste zionisten waren blij met de verklaring. Veel Arabieren reageerden echter woedend. Ze waren van mening dat met de Balfour-verklaring de Britse-belofte van 1916 aan Sharif Hussein van Mekka werd geschonden. De Britse Hoge Commissaris in Caïro, Sir Henry McMahon, had toen tegenover deze Sharif Hussein van Mekka aangegeven dat Groot-Brittannië bereid was de onafhankelijkheid van de Arabieren te erkennen en steunen.
EINDE CITAAT
Over het geweld van het toenmalige Joodse Legioen wil ik het hier niet hebben noch over de escapades na WO II, waar o.a. de vervolging van de Joden door de Nazi's de doorslag gaf voor een eigen Joodse staat (en niet de BIJBEL)
En ook over het Joodse terrorisme tegen de Palestijnen, waardoor Israël nog altijd het kruitvat van het Midden Oosten blijft, zal ik hier niet uitweiden.
Maar...vandaag stond weeral "de oplopende spanning rond de Tempelberg in Jeruzalem" in het nieuws en dat geeft aan, wat ik hier al vaker schreef....
RELIGIE veroorzaakt over ter wereld haat, tweedracht en zelfs OORLOG(en).
sw
-
En één van de grootste supporters van de "moraal van de bijbel" die hij dan ook door die inspiratie in praktijk omzette is heden ook weer even in het nieuws:
Door Hitler gesigneerd exemplaar 'Mein Kampf' onder de hamer
Twee gesigneerde delen van 'Mein Kampf', het ideologisch pamflet van Adolf Hitler, gaan morgen in Los Angeles onder de hamer. Dat heeft veilinghuis Nate D. Sanders Auctions dinsdag aangekondigd. .
Beide delen van het boek, dat de antisemitische ideologie van het naziregime schetst, zijn gesigneerd door Hitler en opgedragen aan Josef Bauer. Dat is één van de eerste leden van de toenmalige nazipartij die erg dicht bij de latere Führer stond. In de opdrachten, die dateren van 1925 en 1926, wenst Hitler hem een vrolijk Kerstmis toe. Bauer nam in 1923 ook deel aan de mislukte staatsgreep van München, waardoor Hitler een tijdlang in de gevangenis belandde. Tijdens die periode schreef hij 'Mein Kampf'.
Bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Buiten ... amer.dhtml
Door Hitler gesigneerd exemplaar 'Mein Kampf' onder de hamer
Twee gesigneerde delen van 'Mein Kampf', het ideologisch pamflet van Adolf Hitler, gaan morgen in Los Angeles onder de hamer. Dat heeft veilinghuis Nate D. Sanders Auctions dinsdag aangekondigd. .
Beide delen van het boek, dat de antisemitische ideologie van het naziregime schetst, zijn gesigneerd door Hitler en opgedragen aan Josef Bauer. Dat is één van de eerste leden van de toenmalige nazipartij die erg dicht bij de latere Führer stond. In de opdrachten, die dateren van 1925 en 1926, wenst Hitler hem een vrolijk Kerstmis toe. Bauer nam in 1923 ook deel aan de mislukte staatsgreep van München, waardoor Hitler een tijdlang in de gevangenis belandde. Tijdens die periode schreef hij 'Mein Kampf'.
Bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Buiten ... amer.dhtml