Schepper God , wie is Hij eigenlijk ?

hier is plaats voor alle wereldreligies

ebenhaezer

11 nov 2014, 15:02

janx schreef:
ebenhaezer schreef:Maar velen zijn onwetend en beseffen het niet .
heel juist ebenhaezer....... besef jij het wel? :wink:

Jawel JANX , ik besef heel goed dat de Bijbel een rijkdom van waarheden bevat , die door een Wijs en machtig Schepper zijn ingegeven , maar ik besef ook hoe machtig Gods vijand is , satan , en hoe gemakkelijk hij de mens verblinden kan !
Nee ik geloof niet dat ik onwetend ben als ik God op zijn woord neem ! en zo zijn er miljoenen op deze wereld , jongen ! Maar ik begrijp jouw twijfels wel , je kunt ook moeilijk in mijn hart kijken hé ( lol ) !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

ebenhaezer

11 nov 2014, 15:11

Fazal schreef:
EB schreef:FAZAL , weet je waarom de mens er niet in slaagt om gezond te blijven ? omdat men liever zijn eigen zin doet en de goede raad uit Gods Woord negeert ! En dan niet te vergeten : al het bedrog op dat gebied , waar Internet vol van staat ! Ja , dan is het idd. niet te doen !
Alsof de mensen, een paar honderd jaar geleden, gezonder waren dan nu!?
Ze haalden toen met moeite de leeftijd van 50 jaar! :roll:
En toen bestond het Internet nog niet! Of was er toen ook al voedselbedrog op grote schaal? En nog een paar honderd jaar vroeger, haalden ze zelfs met moeite 30 à 40 jaar!

Nee! Het is idd echt niet te doen met al dat gezever in, en over dienen bijbel! :?

Zo FAZALLEKE , heb ik gezegd dat de mensen vroeger gezonder waren ? Ook TOEN dachten ze slimmer te zijn dan hun Schepper ! en daar hadden ze Internet niet voor nodig hoor , maar toen hadden ze hun zogenaamde ' wonderdokters ' die al evenzeer geneeskundig bedrog wisten te verkopen !

ebenhaezer

11 nov 2014, 15:32

Fazal schreef:Ach Talisman, ebenhaezer bewijst voortdurend dat zij zelf totaal onwetend is.
Ze is totaal van de wereld, en dus totaal van de kaart.
Maar goed, wat wil je, als zij ènkel de bijbel voor waarheid neemt!? Ze staat ermee op en ze gaat ermee slapen. En 's nachts, komt god of Maria haar bezoeken. Als dat niet iets is om gek van te worden!? Dan weet ik het ook niet meer. Men zou het zelfs voor minder.

Nog lange niet hoor FAZAL , in die wereld van jou leef ik niet , en op die ' kaart ' sta ik ook niet ( lol ) ! En ik heb ze nog steeds alle vijf op een rijtje !!! Wees dus maar gerust heertje !
Maar idd , de Bijbel is voor mij de levensbron , ik lees er elke morgen en avond in , en hij raakt nooit uitgeput !
En weet je waarom ?
" ... opdat hun harten bemoedigd mogen worden , samengevoegd in de liefde , en zij tot heel de rijkdom van de volle zekerheid van het inzicht mogen komen , om het geheimenis te leren kennen van God de Vader en van Christus , in Wie al de SCHATTEN VAN DE WIJSHEID EN VAN DE KENNIS VERBORGEN ZIJN . " Dat staat in Kol. 2 : 2 - 3 .

Silver Wolf

11 nov 2014, 16:59

@ Ebenhaezer

U schreef Zo WOLFIE , waar blijft je antwoord ? Niet terug gevonden soms ? niet moeilijk anders , wat er niet staat kun je niet terug vinden hé ! Ja , van leugens en fantasie gesproken !!!

Kijk eens mijn besje, ik probeer op een forum de bal en niet vrouw of man te spelen, maar als u er zelf echt om vraagt kan ik ook tegen uw schenen schoppen. Hoewel uw doordrammen duidelijk wijst op een ziekelijke vorm van een kwalijke geestelijke afwijking, dan wel een perversiteit die enkel fanatici van uw soort blijkt te beheersen.
Mogelijk acht ge u zelf boven anderen verheven en onkwetsbaar met uw zogenaamde liefde (?) voor uw HEER. Maar seniorennet vraagt wel om intimiteiten binnenskamers te houden. Of lijdt u aan een vorm van exhibitionisme? Doordat binnen uw religieuze verzuring geen echte liefde met een medemens kan gedijen?

Het ongeval in SIERRE vond plaats op 13 maart 2012 omstreeks kwart over negen 's avonds.
Op dit forum wordt zowat alles en nog wat bijgehouden, dus in die mierenhoop die ene topic gaan zoeken en vinden is onbegonnen werk.
Maar... ik blijf me de uitspraak; "ze voelen nu de adem van GOD - waarbij de auteur een beeld ophing van zieltjes, die ten hemel opstegen " levendig herinneren, omdat ik er prompt op gereageerd heb. En daarna zelfs verwezen naar de paster, die ook "le bon Dieu" de hemel in prees op de uitvaart van Julie & Melissa, terwijl die twee onschuldige meisjes waren gecrepeerd in de kelder van onmens (lees; MONSTER) Dutroux.

Het staat u vrij mij persoonlijk aan te vallen, maar wapen u alvast tegen de weerbots. :wink:

sw

ebenhaezer

13 nov 2014, 15:05

Silver Wolf schreef: @ Ebenhaezer

U schreef Zo WOLFIE , waar blijft je antwoord ? Niet terug gevonden soms ? niet moeilijk anders , wat er niet staat kun je niet terug vinden hé ! Ja , van leugens en fantasie gesproken !!!

Kijk eens mijn besje, ik probeer op een forum de bal en niet vrouw of man te spelen, maar als u er zelf echt om vraagt kan ik ook tegen uw schenen schoppen. Hoewel uw doordrammen duidelijk wijst op een ziekelijke vorm van een kwalijke geestelijke afwijking, dan wel een perversiteit die enkel fanatici van uw soort blijkt te beheersen.
Mogelijk acht ge u zelf boven anderen verheven en onkwetsbaar met uw zogenaamde liefde (?) voor uw HEER. Maar seniorennet vraagt wel om intimiteiten binnenskamers te houden. Of lijdt u aan een vorm van exhibitionisme? Doordat binnen uw religieuze verzuring geen echte liefde met een medemens kan gedijen?

Het ongeval in SIERRE vond plaats op 13 maart 2012 omstreeks kwart over negen 's avonds.
Op dit forum wordt zowat alles en nog wat bijgehouden, dus in die mierenhoop die ene topic gaan zoeken en vinden is onbegonnen werk.
Maar... ik blijf me de uitspraak; "ze voelen nu de adem van GOD - waarbij de auteur een beeld ophing van zieltjes, die ten hemel opstegen " levendig herinneren, omdat ik er prompt op gereageerd heb. En daarna zelfs verwezen naar de paster, die ook "le bon Dieu" de hemel in prees op de uitvaart van Julie & Melissa, terwijl die twee onschuldige meisjes waren gecrepeerd in de kelder van onmens (lees; MONSTER) Dutroux.

Het staat u vrij mij persoonlijk aan te vallen, maar wapen u alvast tegen de weerbots. :wink:

sw

Zo SILVER WOLF , niet boos worden hoor , het ligt niet in mijn bedoeling jou aan te vallen !
Ja ik herinner mij dat vreselijk busongeval ook nog heel goed , en toen schreef jij : " ... maar blijkbaar een toch vrij drastische manier om nadien te kunnen zeggen : het heeft de Heer behaagd om hen tot zich te roepen . " , daar heb ik toen niet op gereageerd dunkt me .
Maar wat later schreef je : " op dit forum schreef toen iemand : zij voelen nu de adem van God . " . Op DEZE uitspraak van jou kwam mijn vraag dus : Wie zei dat toch ?

Een klein misverstandje van jou denk ik , maar och , vergeet het maar hoor ! niet de moeite waard om je op te winden , en even ' dikke vrienden ' hoor !!! .

Silver Wolf

13 nov 2014, 17:08

@ EB :roll:

Ach, ja, uiteindelijk zijn er mensen, die alles wat gedrukt staat geloven.
Zo haalde het weekblad KNACK (nr. 45 van deze week) 25 mythes over gezondheid onderuit.
Zelfs bepaalde dokters geloven in enkele van die uit de overlevering ontstane fabeltjes.
Dus blijf jij maar in die alles zaligmakende bijbel geloven.
De kleinkinderen van mijn buurvrouw geloven ook rotsvast dat een hond kan praten. Afbeelding
Want die "Samson" hebben ze op TV gehoord en gezien.
Dus....moet het wel waar zijn hé!?

sw

ebenhaezer

15 nov 2014, 10:18

Silver Wolf schreef:@ EB :roll:

Ach, ja, uiteindelijk zijn er mensen, die alles wat gedrukt staat geloven.
Zo haalde het weekblad KNACK (nr. 45 van deze week) 25 mythes over gezondheid onderuit.
Zelfs bepaalde dokters geloven in enkele van die uit de overlevering ontstane fabeltjes.
Dus blijf jij maar in die alles zaligmakende bijbel geloven.
De kleinkinderen van mijn buurvrouw geloven ook rotsvast dat een hond kan praten. Afbeelding
Want die "Samson" hebben ze op TV gehoord en gezien.
Dus....moet het wel waar zijn hé!?

sw

Hoho SILVER WOLF , honden kunnen weldegelijk praten , net zoals alle dieren trouwens , alleen kunnen alleen hun eigen soortgenoten dat verstaan !
Wat Samson betreft , hij doet net zoals wij als we de vogeltjes na apen om hen te antwoorden ! En dat vind ik best prettig en plezant , waarom niet , SAMSON mag er zijn ! Toneelspelen is ontspannend en gezond hoor !
Als ik de Bijbel geloof , heb ik daar ondervindelijk goede reden voor , net zoals miljoenen anderen toch ? Dat zou toch wel eigenaardig zijn dat een miljard mensen zomaar in ' fabels ' geloven , en dat daar dan ook nog veel topmensen en geleerden bij zijn !!!

janx

15 nov 2014, 12:15

ebenhaezer schreef:Dat zou toch wel eigenaardig zijn dat een miljard mensen zomaar in ' fabels ' geloven , en dat daar dan ook nog veel topmensen en geleerden bij zijn !!!
beste ebenhaezer dat je geloofd in een God ( die werkzaamheid wat leven is) dat is prima voor mij. Maar besef nu eens dat er zeer veel knappe koppen zijn die dat zeergoed kunnen uitbuiten en velen voor het lapje kunnen houden dmv hele, halve en onware geschiedenis, eigen inbreng van regeltjes en loze beloften van straf of beloning om macht en gezag te kunnen uit oefenen. En bekijk dat nu eens objectief zonder afbreuk te doen aan je geloof aan een God van Liefde.
Je zal schrikken en zien dat die verkondigde liefde door religie organisaties in wezen mensen onderdrukt en belemmerd in hun eigen persoonlijke ontwikkeling in het verruimen van bewustzijn. En ik kan niet anders concluderen dat je al aardig dicht getimmerd bent, even los van je wil om het goed proberen te doen in dit leven als mens.

bron:
http://www.wanttoknow.nl/overige/mind-c ... -vaticaan/

Heb jij je ooit afgevraagd hoe rijk de Rooms-katholieke kerk werkelijk is. In het boek ‘De miljarden van het Vaticaan’, gaat schrijver/filosoof Avro Manhattan een kijkje in de werkelijke vermogen van de Katholieke kerk.

citaat:
‘Het Vaticaan heeft enorme investeringen, in samenwerking met de Rothschilds uit Groot Brittannië, Frankrijk en Amerika, met de ‘Hambros Bank’, met ‘Credit Suisse’ in London en Zurich. En in de VS heeft het Vaticaan enorme inversteringen in de Morgan Bank, de Chase-Manhattan Bank, de First National Bank of New York, de ‘Bankers Trust Company’, onder andere.. Het Vaticaan heeft miljarden aan aandelen in de grootste en meest machtige bedrijven zoals Gulf Oil, Shell, General Motors, Bethlehem Steel, General Electric, IBM, TWA en etc.’ (…)

en;
Volg het pad van je eigen spirituele ontwikkeling, dat je mogelijk steeds dichter bij je doelen brengt, elke dag weer. Ook jij zult dan geen leiders hebben, noch er een willen worden. Volg daarom niemand, en wens niet gevolgd te worden.. Jij kunt het hoogste goed in jezelf vinden, en dat van anderen stimuleren, door JOUW eigen pad te volgen. Volg je hart en je zult dit pad de volgende dag bewandelen.
Alles is Één en die Éne is Alles.

ebenhaezer

15 nov 2014, 18:44

janx schreef:
ebenhaezer schreef:Dat zou toch wel eigenaardig zijn dat een miljard mensen zomaar in ' fabels ' geloven , en dat daar dan ook nog veel topmensen en geleerden bij zijn !!!
beste ebenhaezer dat je geloofd in een God ( die werkzaamheid wat leven is) dat is prima voor mij. Maar besef nu eens dat er zeer veel knappe koppen zijn die dat zeergoed kunnen uitbuiten en velen voor het lapje kunnen houden dmv hele, halve en onware geschiedenis, eigen inbreng van regeltjes en loze beloften van straf of beloning om macht en gezag te kunnen uit oefenen. En bekijk dat nu eens objectief zonder afbreuk te doen aan je geloof aan een God van Liefde.
Je zal schrikken en zien dat die verkondigde liefde door religie organisaties in wezen mensen onderdrukt en belemmerd in hun eigen persoonlijke ontwikkeling in het verruimen van bewustzijn. En ik kan niet anders concluderen dat je al aardig dicht getimmerd bent, even los van je wil om het goed proberen te doen in dit leven als mens.

bron:
http://www.wanttoknow.nl/overige/mind-c ... -vaticaan/

Heb jij je ooit afgevraagd hoe rijk de Rooms-katholieke kerk werkelijk is. In het boek ‘De miljarden van het Vaticaan’, gaat schrijver/filosoof Avro Manhattan een kijkje in de werkelijke vermogen van de Katholieke kerk.

citaat:
‘Het Vaticaan heeft enorme investeringen, in samenwerking met de Rothschilds uit Groot Brittannië, Frankrijk en Amerika, met de ‘Hambros Bank’, met ‘Credit Suisse’ in London en Zurich. En in de VS heeft het Vaticaan enorme inversteringen in de Morgan Bank, de Chase-Manhattan Bank, de First National Bank of New York, de ‘Bankers Trust Company’, onder andere.. Het Vaticaan heeft miljarden aan aandelen in de grootste en meest machtige bedrijven zoals Gulf Oil, Shell, General Motors, Bethlehem Steel, General Electric, IBM, TWA en etc.’ (…)

en;
Volg het pad van je eigen spirituele ontwikkeling, dat je mogelijk steeds dichter bij je doelen brengt, elke dag weer. Ook jij zult dan geen leiders hebben, noch er een willen worden. Volg daarom niemand, en wens niet gevolgd te worden.. Jij kunt het hoogste goed in jezelf vinden, en dat van anderen stimuleren, door JOUW eigen pad te volgen. Volg je hart en je zult dit pad de volgende dag bewandelen.

JANX , ik ben het met je eens , dat daar héél veel KAF tussen het koren zit ! Maar 't is niet omdat ROME faalde , en er idd. véél winst uit sleepte , dat je het HELE CHRISTENDOM naar buiten moet gooien ! Als er van dat miljard , maar enkele miljoenen zouden zijn die Jezus naar waarheid volgen , en die zijn er zeker , dan is dat al voldoende om hen te erkennen . Jezus was wel de armste onder de armen !
't Is niet omdat de ware gelovigen een ' kleine kudde ' zijn , dat ze er niet mogen zijn !
Ik volg je raad en houd mij aan mijn overtuiging , wij hebben geen leider , onze Leider is Christus zelf , en wat hij ons leerde is het leven waard !
In China zijn er duizenden huisgemeenten , die onbekend blijven omdat het hun verboden wordt samen te komen , maar ze zijn er wel .

Ik vind het wel jammer dat men zo moeilijk onderscheid kan maken tussen goed en kwaad , profiteurs en eenvoudige volgelingen ! maar ook dat hoort bij het volgen van onze Schepper , dat moest Jezus ook ervaren .
Toch bedankt voor je begrip hoor Janx .

janx

15 nov 2014, 20:27

ebenhaezer schreef:Ik vind het wel jammer dat men zo moeilijk onderscheid kan maken tussen goed en kwaad , profiteurs en eenvoudige volgelingen !
Dat is ook de reden dat sommigen je proberen te laten inzien om de bijbel als waarheid te beschouwen niet juist kan zijn. Als je nu het vermogen hebt om alles wat met straf en het doden van levens te maken heeft uit die bijbel weg te strepen, dan ben je al weer een eind verder ebenhaezer.

ebenhaezer

16 nov 2014, 16:18

janx schreef:
ebenhaezer schreef:Ik vind het wel jammer dat men zo moeilijk onderscheid kan maken tussen goed en kwaad , profiteurs en eenvoudige volgelingen !
Dat is ook de reden dat sommigen je proberen te laten inzien om de bijbel als waarheid te beschouwen niet juist kan zijn. Als je nu het vermogen hebt om alles wat met straf en het doden van levens te maken heeft uit die bijbel weg te strepen, dan ben je al weer een eind verder ebenhaezer.

Als ik dat laatste zou doen JANX , dan zou ik Gods Woord helemaal scheef trekken ! Je kunt niet de gevolgen wegstrepen en de oorzaak laten staan toch ?
Niet de Bijbel is fout , maar de mensen die hem misbruiken !
Als mensen vreselijk zondigen ( oorzaak ) , dan worden ze gestraft ( gevolg ) , dat is toch rechtvaardig !
Je moet nu eenmaal het HELE boek nemen , en er lessen uit trekken , dat is volgens mij toch de juiste houding , en weet je Janx , het maakt mij niet ongelukkig maar juist rustig en vredig , en een blijdschap voor mijn omgeving . De Heer is werkelijk mijn Herder !
Fazal

16 nov 2014, 17:00

EB schreef:Je moet nu eenmaal het HELE boek nemen , en er lessen uit trekken , dat is volgens mij toch de juiste houding , en weet je Janx , het maakt mij niet ongelukkig maar juist rustig en vredig , en een blijdschap voor mijn omgeving . De Heer is werkelijk mijn Herder !
En jij bent één van zijn schapen. Slachtrijp!
Weet je, je kan de bijbel ook als hoofdkussen gebruiken.:idea:
Dat zal je nòg rustiger en vrediger slapen, en dromen dat je in de hemel bent.
En naast, of ja, wie weet, misschien wel met uw hoofd in de schoot van uw herder liggen!? De blijdschap zal zo van het plafond afstralen. :roll:

Silver Wolf

16 nov 2014, 17:26

Uit de geïllustreerde BIJBEL
Afbeelding
Dit is 'm dan...die HEER schaapherder :roll: Afbeeldingen... :roll: dit zijn schapen, die na de tsunami in Fukushima op weg zijn naar hun HEER. Afbeeldingen tenslotte troost hier een schaap zijn zwarte neef, omdat die nog niets gehoord heeft over de heisa rond het vermeende racisme met "zwarte PIET" (in Holland).
En het wat onduidelijk blijft of die nu naar Allah moet of naar die Heer!?
Maar dat zal wel in de nieuwe versie van de Bijbel staan :idea:

sw

Silver Wolf

16 nov 2014, 17:44

QUOTE EB
Hoho SILVER WOLF , honden kunnen weldegelijk praten , net zoals alle dieren trouwens ,
alleen kunnen alleen hun eigen soortgenoten dat verstaan !

. . . / . . . EINDE CITAAT

En zo vrees ik, dat ook alleen jouw soortgenoten (bijbelaars) elkaar kunnen verstaan. :wink:

sw

janx

17 nov 2014, 06:47

ebenhaezer schreef: Als ik dat laatste zou doen JANX , dan zou ik Gods Woord helemaal scheef trekken !
God heeft nooit gesproken ebenhaezer dat is je reinste flauwekul!
ebenhaezer schreef: Je kunt niet de gevolgen wegstrepen en de oorzaak laten staan toch ?
Zeker is het zo dat elke oorzaak zijn gevolgen heeft zowel in het verkeerde als in het goede. Dat is een onveranderbare levenswerking die vroeg of later in werking treed.
Echter hoe men het beschrijft in de bijbel, afgezien welke gebeurtenissen op waarheid berusten, is van dien aard om mensen schrik te geven, zeker aangaande het oude testament.
ebenhaezer schreef:
Niet de Bijbel is fout , maar de mensen die hem misbruiken !
Zeker wel ebenhaezer te beginnen met het ontstaan van de komos , de Aarde en al het leven. Dit is geschreven door het niet weten en dus maar iets gecreëerd.
ebenhaezer schreef:
Als mensen vreselijk zondigen ( oorzaak ) , dan worden ze gestraft ( gevolg ) , dat is toch rechtvaardig !
Zoals ik al schreef, elke oorzaak heeft zijn gevolgen en dat heeft niets met straf te maken het is een levenswet die zorgt dat uiteindelijk elk mens door ondervinding en ervaring zich kan opwerken naar een bewustzijn in mededogen en begrip voor zijn naaste. Door enkel boeken te lezen kun je dat niet bereiken, het kan je iets geven om ideeën op te doen, het uitwerken van de opgedane gevoelens is geheel aan de mens zelf inclusief de gevolgen daarvan.
ebenhaezer schreef:
Je moet nu eenmaal het HELE boek nemen , en er lessen uit trekken , dat is volgens mij toch de juiste houding ,
Juist ebenhaezer heel goed, maar je moet daarom de onwaarheden niet als godswoord van waarheid gaan zien. Dat is gewoon klakkeloos volgen wat ook vroeg of laat gevolgen heeft.
ebenhaezer schreef: en weet je Janx , het maakt mij niet ongelukkig maar juist rustig en vredig , en een blijdschap voor mijn omgeving . De Heer is werkelijk mijn Herder !
Ik begrijp je best hoor dat je een vertrouwen steld ...., maar zo als ik het zie wel in iets wat niet is zoals de bijbel je dat doet voorspiegelen.
Vertrouw het 'leven' dat is God zelf, en misbruik het niet dat is alles wat je behoeft te doen.