Om na te denken (vervolg ).

hier is plaats voor alle wereldreligies

socrates

16 mar 2014, 23:51

Had die hyper intellgentie er niet kunnen voor zorgen dat zijn trouwste volgelingen minstens het verschil tussen een 'd' en een 't' zouden kunnen onderscheiden .
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

fotofant

17 mar 2014, 08:36

@ebebnhaezer
Blijkbaar versta jij wel iets anders onder religieus wezen als ik. Daarom moet je nog maar eens mijn uitleg lezen. Ik heb het niet over de dualiteit tussen lichaam en ziel maar over de psychologische geaardheid van de mens .
elk moment is belangrijk

cappa

17 mar 2014, 13:52

Reini schreef: Allemaal heel wonderbaarlijk.In onze tuin gebeuren er dagelijks wonderen: als de zon ondergaat branden er lichtjes in den hof.
Ha, zitten er bij jullie ook elfjes?
's Avonds spelen die met de vuurvliegjes tussen de bloemetjes. :D
Jawatte

cappa

17 mar 2014, 13:58

Maar wat ik nog wou meegeven voor wie het misschien interesseert.
Een paar maanden geleden is de dienst Delpher van de Koninklijke Bibliotheek (Nederland) online gegaan.
Delpher is een zoekmachine om de volledige tekst van historische bronnen (boeken, tijdschriften, kranten ... uit de 17e tot en met de 20e eeuw) op woordniveau te doorzoeken. De zoekmachine biedt op dit ogenblik toegang tot meer dan 90 000 boeken, 1,5 miljoen tijdschriftpagina's en 100 miljoen krantenartikels. Deze dienst is nog in bètaversie en zal zeker nog uitgebreid worden.
www.delpher.nl
Jawatte

Reini

17 mar 2014, 14:03

socrates schreef:Had die hyper intellgentie er niet kunnen voor zorgen dat zijn trouwste volgelingen minstens het verschil tussen een 'd' en een 't' zouden kunnen onderscheiden .
Jawadde ! De grote Leukerd zorgde zelfs voor een Babylonische spraakverwarring.
Gast

17 mar 2014, 15:52

Ik vind die dt fout niet!! :?

Mevrouw Ebenhaezer,

Als God geest is en dus onzichtbaar, waarom bent u dan zo zeker dat God mannelijk is? U spreekt altijd over Hij, Hem, Zijn!
De Heer hier en De Heer daar!
Ik vind dat niet eerlijk tegenover het matriarchaat, altijd maar het patriarchaat ophemelen en het matriarchaat negeren leidt tot onevenwicht!
Zolang als matriarchaat en patriarchaat niet hand in hand gaan zal er nooit vrede op aarde komen.
Onze Moeder/Onze Vader, zo zou een gebed dienen te beginnen.

Silver Wolf

17 mar 2014, 15:53

Afbeelding Dat bovenaardse wezen heeft die twee "losers" gemaakt :roll:
Die slang stuurde hij achteraf, om "Eva" haar 110 D cup en de afwezigheid van een string te bedekken. En dat vrouwmens dan te laten verleiden tot het eten van een stomme appel, om haar samen met de sukkel Adam, als straf het paradijs uit te kunnen schoppen.
Om nog te zwijgen over allerlei ander gespuis zoals bacteriën, virussen, luizen, muggen, vliegen, enz... om de mens de duivel aan te doen.

Indien in een of ander beschaafd land een gestoord individu wordt opgepakt, die iemand blijkt ontvoerd te hebben om er dan allerlei pesterijen op bot te vieren, wordt zo iemand als gestoord beschouwd en opgesloten.

Op deze topic wordt zo'n kwelgeest de hemel in geprezen :!: :?:

DENK DAAR MAAR EENS OVER NA !

sw

fotofant

17 mar 2014, 19:12

Silver Wolf schreef:Afbeelding Dat bovenaardse wezen heeft die twee "losers" gemaakt :roll:
Die slang stuurde hij achteraf, om "Eva" haar 110 D cup en de afwezigheid van een string te bedekken. En dat vrouwmens dan te laten verleiden tot het eten van een stomme appel, om haar samen met de sukkel Adam, als straf het paradijs uit te kunnen schoppen.
Om nog te zwijgen over allerlei ander gespuis zoals bacteriën, virussen, luizen, muggen, vliegen, enz... om de mens de duivel aan te doen.

Indien in een of ander beschaafd land een gestoord individu wordt opgepakt, die iemand blijkt ontvoerd te hebben om er dan allerlei pesterijen op bot te vieren, wordt zo iemand als gestoord beschouwd en opgesloten.

Op deze topic wordt zo'n kwelgeest de hemel in geprezen :!: :?:

DENK DAAR MAAR EENS OVER NA !

sw
Maar !!!! gezien het om een zelf gecreëerde kwelgeest gaat zou men er zich in principe gemakkelijk kunnen van "verlossen" ;-).
elk moment is belangrijk
Gast

17 mar 2014, 20:55

SW

Muggen en vliegen, dat is voedsel voor de vogels!

DENK DAAR MAAR EENS OVER NA!! :roll:

socrates

17 mar 2014, 23:44

*leah* schreef:Ik vind die dt fout niet!! :?
.
Het is ook geen dt-fout
Men kan toch moeilijk ontkennen , dat hier grote wijsheid en kennis mee gemoeit was . En dat eeuwigdurend proces , kan toch geen uitleg zijn dat voldoet aan zo'n ingewikkelt en wijs levensbestaan .
gemoeit, ingewikkelt, uitleg dat voldoet
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Silver Wolf

18 mar 2014, 07:05

*leah* schreef:SW
Muggen en vliegen, dat is voedsel voor de vogels!
DENK DAAR MAAR EENS OVER NA!! :roll:
AfbeeldingEnne..ook voor die lieverds :roll: waar nogal wat huismoeders tuk op zijn
en ze dan ook al eens willen knuffelen :wink:
Daar moet ik enkel over nadenken als ik een schrille schreeuw hoor in de kelder of de garage en weet dat ik even een van die "goddelijke creaties" moet komen plat slaan.

sw

Silver Wolf

18 mar 2014, 07:11

En dan nog dit (om even over na te denken)
Bewijs voor gigantische en snelle uitbreiding van heelal na big bang
Amerikaanse wetenschappers zeggen dat ze voor het eerst golven gezien hebben in het weefsel van het universum, wat het eerste directe bewijs zou vormen voor het feit dat het universum een gigantische en zeer snelle uitbreiding heeft meegemaakt, onmiddellijk na de big bang. Als de bevindingen bevestigd worden, kunnen ze de ontdekkers wel eens een Nobelprijs opleveren.
Geleerden zoeken al jaren naar de golven, die zwaartekrachtsgolven genoemd worden, sinds Albert Einstein ze in 1916 voorspelde in zijn algemene relativiteitstheorie. Einstein dacht dat ze misschien niet te ontdekken waren, maar toch werd er met meer dan een dozijn telescopen naar gezocht.
Amerikaanse geleerden hebben nu aangekondigd dat ze sporen hebben gevonden van de oer-zwaartekrachtsgolven die onmiddellijk na de big bang door het universum trokken. Hun bevindingen staan in het vakblad Nature. EINDE CITAAT.

Mogelijk een bewijs dat die "god" er destijds een ferme lap op heeft gegeven!

sw

fotofant

18 mar 2014, 08:03

Silver Wolf schreef:En dan nog dit (om even over na te denken)
Bewijs voor gigantische en snelle uitbreiding van heelal na big bang
Amerikaanse wetenschappers zeggen dat ze voor het eerst golven gezien hebben in het weefsel van het universum, wat het eerste directe bewijs zou vormen voor het feit dat het universum een gigantische en zeer snelle uitbreiding heeft meegemaakt, onmiddellijk na de big bang. Als de bevindingen bevestigd worden, kunnen ze de ontdekkers wel eens een Nobelprijs opleveren.
Geleerden zoeken al jaren naar de golven, die zwaartekrachtsgolven genoemd worden, sinds Albert Einstein ze in 1916 voorspelde in zijn algemene relativiteitstheorie. Einstein dacht dat ze misschien niet te ontdekken waren, maar toch werd er met meer dan een dozijn telescopen naar gezocht.
Amerikaanse geleerden hebben nu aangekondigd dat ze sporen hebben gevonden van de oer-zwaartekrachtsgolven die onmiddellijk na de big bang door het universum trokken. Hun bevindingen staan in het vakblad Nature. EINDE CITAAT.

Mogelijk een bewijs dat die "god" er destijds een ferme lap op heeft gegeven!

sw

Beste Silver Wolf,
Soms heb ik toch moeite met heel die commotie rond de Bijbel. Titel van deze topic : De Bijbel een mythe.
Mensen kiezen of ze de bijbel beschouwen als mythe of als historisch gegeven, in dat laatste geval geloven ze ook in een scheppende God, die aan de basis ligt van alles. In wat mensen geloven die de bijbel niet als historisch gegeven beschouwen weten we niet. God of Geen God. Maar als je niet in die "Scheppende God" gelooft hoef je je ook niet druk te maken over zijn "scheppingsfouten". Dat is dan alleen het probleem van diegenen die erin geloven.
Heel de discussie op het forum doet me een beetje denken aan de kruistochten (in dit geval voor of tegen de bijbel). We gaan met z'n allen ten oorlog.
Exacte wetenschap vind ik interessant, maar hierbij vergeet men dat men met "hypothesen" (vooronderstellingen) werkt, waarvan men denkt dat ze universeel geldend zijn en die de tot dan toe gekende "werkelijkheid" beschrijfven. Dus dikwijls herzien en/of aangevuld.
We stellen alleen maar vast dat hoe meer mysteries we uitklaren, hoe meer mysteries er opduiken en zo blijven we zoeken naar wie we zijn, waar we vandaan komen en eventueel, of zelfs waarschijnlijk, naar waar we naartoe gaan. We zullen dus blijven denken, tenzij we in een of andere mythe geloven (welke dan ook), dan hoeven we niet meer te denken.

En wat die lieve spinnekes betreft : die trap ik niet dood, die zet ik buiten in een bloembak op mijn terras (vroeger in mijn tuin, maar die heb ik nu niet meer), dan kunnen ze doen waarvoor ze geschapen zijn : de zwakkere insecten opeten ;-)
elk moment is belangrijk
Gast

18 mar 2014, 08:14

:lol:

Ja SW, dan roep ik ook op man lief als ik zo'n spin zie of een muis, maar zoals fotofant schrijft, ze hebben allen hun nut.

Socrates

Bedankt!
Je uitleg voldoet zeker, de meeste mensen op dit forum schrijven fouten, dat is allemaal niet zo erg.

Klaartje

18 mar 2014, 08:22

Het leven, het universum, is gewoon te groots om door een doorsnee mens gevat te worden en zeker millioenen jaren geleden, mensen aanbaden daarom verscheidene Goden (zelfs nog heden ten dage) - het is per slot van rekening allemaal "beeldtaal" om dit fenomeen een "naam" te geven en die naam is G O D geworden, "de" Schepper van "moeder aarde" en ganse heelal !

De nietige mens (meesten dan toch) drukken hierdoor hun ontzag uit voor dit alles dat hun petje te boven gaat..... nu met de hedendaagse ontdekkingen gaat het allemaal een flinke stap verder inderdaad :wink: :!:
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez