Om na te denken (vervolg ).

hier is plaats voor alle wereldreligies

socrates

18 mar 2014, 11:34

Als je het aardse gebeuren in zijn contekst ziet, het waarschijnlijk oneindige universum, dan lijkt het leven sterk op een absurditeit. Niemand heeft er tot nog toe immers een steekhoudende zin kunnen aan geven.
Mensen zijn, gemeten met de maat van de eeuwigheid, nog minder dan eendagsvliegen.
Het begrip g o d is anders wel goed gevonden, slimmeriken hebben het handig weten uit te buiten.
Echte goden zijn zij die het van zichzelf niet weten en die niemand in hen herkent! (Krokodillen, olifanten, leeuwen...)
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Silver Wolf

19 mar 2014, 15:24

Beste fotofant...u schreef o.a. dit
Beste Silver Wolf,
Soms heb ik toch moeite met heel die commotie rond de Bijbel.
Titel van deze topic : "De Bijbel een mythe". EINDE CITAAT!

Titel van déze topic is wel "om na te denken"

Nog even dit...uiteraard klop ik zo goed als geen insecten dood!
Muggen verdrijf ik milieuvriendelijk met de geur van "citronal" (= etherische olie gemaakt van citroengras) en muizen met de geur van pepermuntolie. Mieren hou ik buitenshuis met de geur van etherische olie van lavendel. AfbeeldingEn in het gazon komt de grote groene specht de miereneieren opeten. :roll:

Als ik de Provence ben help ik vaak hier en daar een slang om de weg over te steken. Vooral in de frisse ochtend als ze nogal traag zijn. En nu er van alles ontwaakt heb ik al een tiental "lieve-heer-beestjes" buiten gezet (nadat ze in de garage hadden overwinterd). Uiteindelijk eten zij net als oorwormen de bladluizen op...
Maar mijn levensgezellin is enorm bang van o.a. spinnen, kakkerlakken en ook van muizen en slangen.... :?
Tja, en ze is ook een schepsel van die "god" he!?
Doch zij komt van Venus en ik van...Mars!?

sw

ebenhaezer

19 mar 2014, 16:17

Reini schreef:Lees eens een boek , menske.
Dan zal je misschien inzien dat evolutie tot véél in staat is, in tegenstelling tot wat jij zegt: dat het beslist onmogelijk is.
Hopelijk voor jou leef je nog zo lang tot we ook dat laatste beetje van het raadsel ontcijferd hebben hoe het begin van alles in zijn werk ging.
Want we zijn er dicht bij.

( je zou je ook kunnen afvragen hoe het mogelijk is dat een piepkleine zaadcel +eicel in staat zijn om een volwassen mens te creëren.
Toch gebeurt het, niet?

REINI , ik lees heel veel boeken want ik hou van lezen , maak je dus maar geen zorgen .

Ja , evolutie is tot veel in staat , dat is juist , maar het moet wel bewezen worden hé ! Al eens een aap gezien die kan leven net als wij ?

Ja , " we zijn er bijna " , dat hoorde ik gisteren ook op TV. Ze hebben inderdaad weer iets nieuws ontdekt , golven in het universum ! Maar toen men vroeg of ze nu bijna God gevonden hadden , antwoordde de man : nee , de oerknal , maar we zijn er bijna !
Ben wel benieuwd !

Dat kleine mensjes zo volmaakt geboren worden , is al duidelijk het bewijs dat een Hogere Macht dat heeft gecreërt ! of volgens jou toch TOEVAL ?
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

ebenhaezer

19 mar 2014, 16:25

*leah* schreef:Ik vind die dt fout niet!! :?

Mevrouw Ebenhaezer,

Als God geest is en dus onzichtbaar, waarom bent u dan zo zeker dat God mannelijk is? U spreekt altijd over Hij, Hem, Zijn!
De Heer hier en De Heer daar!
Ik vind dat niet eerlijk tegenover het matriarchaat, altijd maar het patriarchaat ophemelen en het matriarchaat negeren leidt tot onevenwicht!
Zolang als matriarchaat en patriarchaat niet hand in hand gaan zal er nooit vrede op aarde komen.
Onze Moeder/Onze Vader, zo zou een gebed dienen te beginnen.

* leah * , het is juist dat God geest is , en dus onzichtbaar , maar zijn Woord , de Bijbel , is wel zichtbaar en dus wel leesbaar !
En voor mij is een Zoon en Vader nog altijd MANNELIJK ! Dus eigenlijk niet zo moeilijk !

Waarom ik Hem Heer noem ? is alleen uit respect en hoogachting , omdat Hij voor mij de Schepper is van alles . Dat is dus geen ' ophemelen ' , begrijp je ?

fotofant

19 mar 2014, 17:25

Silver Wolf schreef: Titel van déze topic is wel "om na te denken"
...

Doch zij komt van Venus en ik van...Mars!?

sw
Sorry, je hebt natuurlijk gelijk, het zal bij mij de "beginnende" ouderdom zijn, die er voor zorgt dat ik deze twee topics door elkaar haspel. Ouderdom !!! ook zo iets als een constructiefoutje van de schepper, of was het toch de bedoeling? om een of andere duistere reden?

Probleem is dat ik niet echt in een schepper geloof, ik moet dus nog heel hard nadenken over wat wel zou kunnen, wat wel steekhoudend is.

Ja en verder denk ik dat ik ook wel ergens van venus kom (hoewel ik nogal wat mar(t)(s)iale interesses heb), want ik heb het niet echt op slangen begrepen, vind ze dikwijls prachtig, maar wel van op afstand (achter glas of op tv).
elk moment is belangrijk
Fazal

19 mar 2014, 19:25

ebenhaezer schreef: Dat kleine mensjes zo volmaakt geboren worden , is al duidelijk het bewijs dat een Hogere Macht dat heeft gecreërt ! of volgens jou toch TOEVAL ?
Het 'zo kleine aantal' 'volmaakte' kleine mensjes dat geboren wordt, en jij 'denkt' dat 'uw' god hen heeft gecreëerd, dan vind ik dat 'jij' 'uw eigen god' aan het belasteren bent!
De mens, en dus ook en zeker de kleine mens, waar alles mee begint, is verre van volmaakt, en zal dat binnen duizend jaar, met zekerheid, nog altijd niet zijn!
Er is trouwens niets, dat volmaakt 'is', en ook nooit zal zijn!

Uw god heeft eigenlijk wel geluk dat ik in hem niet geloof. zo kan ik hem dan ook niet belasteren! Maar gelovigen doen eigenlijk niets anders, en ze beseffen het niet! Dus, zijn zéker 'zij', ook vèrre van volmaakt!

(En wacht nu maar eventjes, straks zal zij repliceren met de woorden dat zij nooit heeft beweerd, zelf, volmaakt te zijn! :wink: )

socrates

19 mar 2014, 20:00

Fazal schreef:
ebenhaezer schreef: Dat kleine mensjes zo volmaakt geboren worden , is al duidelijk het bewijs dat een Hogere Macht dat heeft gecreërt ! of volgens jou toch TOEVAL ?
Is dat niet precies het bewijs dat er geen hogere macht mee gemoeid is ? Immers, kleine mensjes worden voortijdig geboren en blijven dan, jaren lang, volledig afhankelijk van hun verwekkers of van de gemeenschap. Zo gezien zijn de meeste lagere diersoorten een stuk volmaakter toch ? Die hadden geen verlosser nodig maar mogen ook niet naar de hemel. Wat gebeurt er eigenlijk met de ziel van een paard dat overlijdt ?

fotofant

19 mar 2014, 20:06

socrates schreef:
Fazal schreef:
Is dat niet precies het bewijs dat er geen hogere macht mee gemoeid is ? Immers, kleine mensjes worden voortijdig geboren en blijven dan, jaren lang, volledig afhankelijk van hun verwekkers of van de gemeenschap. Zo gezien zijn de meeste lagere diersoorten een stuk volmaakter toch ? Die hadden geen verlosser nodig maar mogen ook niet naar de hemel. Wat gebeurt er eigenlijk met de ziel van een paard dat overlijdt ?
Ik denk dat die rechtstreeks naar de paardenhemel zal gaan :lol: :wink:
elk moment is belangrijk

Silver Wolf

20 mar 2014, 07:01

Nog maar eens een opstoot van EB
QUOTE: Ja , evolutie is tot veel in staat , dat is juist , maar het moet wel bewezen worden hé ! Al eens een aap gezien die kan leven net als wij ?
Ja , " we zijn er bijna " , dat hoorde ik gisteren ook op TV. Ze hebben inderdaad weer iets nieuws ontdekt , golven in het universum ! Maar toen men vroeg of ze nu bijna God gevonden hadden , antwoordde de man : nee , de oerknal , maar we zijn er bijna !
Ben wel benieuwd !
Dat kleine mensjes zo volmaakt geboren worden , is al duidelijk het bewijs dat een Hogere Macht dat heeft gecreërt ! of volgens jou toch TOEVAL ?
EINDE CITAAT

Allicht veel gelezen maar van de EVOLUTIE blijkbaar niets gesnapt!?
Want de menselijke soort splitste af van de dieren, waar andere primaten uit voort kwamen! En evolueerde niet in rechte lijn vanaf de apen!

Wat die perfectie van "kleine mensjes" betreft...
Ooit eens in in een kinderziekenhuis geweest?
Er komen helaas nogal wat gevallen met constructiefouten op deze wereld.
Gelukkig kan de wetenschap hen vaak helpen, maar alleszins niet de kaarsjes die sommigen ervoor branden, of het gebrabbel dat zij dan bidden noemen. Goed, dat er nog jonge mensen zijn, die ijverig studeren om echt te helpen, i.p.v. zich aan valse sprookjes vast te houden.
Verder moet er aan die "perfecte wezentjes" nog vele jaren bijgestuurd worden en dan nog loopt het met een aantal fout.

Daar kan men dan inderdaad het toeval in zien, of zelfs de harde werkelijkheid van de "natuurlijk selectie", die de menselijke soort toch wat tracht te milderen door zelf in te grijpen als het nog kan...

sw

ebenhaezer

21 mar 2014, 15:27

Zo , SILVER WOLF , had ik het soms over geboorten van gehandicapten ? Ik dacht dat Reini het had over een volwassen mens dat gecreërd werd door een piepkleine zaadcel + eicel , en hij vroeg zich af hoe dat mogelijk was , maar toch gebeurt het ! En dat vind ook ik een groot wonder dat wijst naar een groot Schepper . Zo zit dat jongen , beter lezen hoor !

Dit is geen opstoot , maar een nuchtere vaststelling !
Fazal

21 mar 2014, 15:33

Als ik u was beste EB, dan zou ik dat 'nuchter' toch maar achterwege laten.

socrates

21 mar 2014, 16:05

Ik had het ook niet over gehandcapten maar over het feit dat een mensenkind onvolgroeid (nietvolmaakt) moet worden geboren omdat anders -het buiten proportie grote hoofd van de boreling-, niet door het geboortekanaal zou kunnen.
Dat zijn dus al twee imperfecties in één creatie van die volmaakte godheid Dat wonderlijke uitgroeien van een eicel via een zaadcel is trouwens evengoed toepasselijk op "lagere" diersoorten. Hun kinderen zijn evenwel veel vlugger zelfbedruipend. Maar god heeft niet aan hen gedacht bij de plaatsbespreking in de zaal van de eeuwige zaligheid.
Laatst gewijzigd door socrates op 21 mar 2014, 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Silver Wolf

21 mar 2014, 17:01

ebenhaezer schreef:Zo , SILVER WOLF , had ik het soms over geboorten van gehandicapten ? Ik dacht dat Reini het had over een volwassen mens dat gecreërd werd door een piepkleine zaadcel + eicel , en hij vroeg zich af hoe dat mogelijk was , maar toch gebeurt het ! En dat vind ook ik een groot wonder dat wijst naar een groot Schepper . Zo zit dat jongen , beter lezen hoor !
Ja tante nonneke, maar JIJ schreef wel...
Dat kleine mensjes zo volmaakt geboren worden, is al duidelijk het bewijs dat een Hogere Macht dat heeft gecreërt !

Dus als ik die zonde tegen de vervoeging er niet bij reken :roll: (gecreëerd is correct!)
staat in uw zin wel degelijk "geboren worden" en niets over zaad- of ei- cellen.
Dat het een schot in het duister blijft is duidelijk, want per ejaculatie wordt ongeveer 3 tot 5 ml sperma geloosd (een vingerhoedje vol), dat normaal gesproken tussen 100 en 200 miljoen zaadcellen bevat. Per milliliter zijn er dat er zo'n 20 tot 50 miljoen.
Dat het dan al eens raak is lijkt me niet zo miraculeus te zijn.
Trouwens tijdens de conceptie kan spijts die overkill, al heel wat fout lopen, maar in de maanden erna nog veel meer en ook tijdens de bevalling.

Er bestaan heel wat wezens in de natuur, waarbij de voortplanting nog meer voeten in de aarde heeft, dan bij de menselijke soort. Maar dat het lukt, vloeit voort uit "wat in de evolutie niet werkte" allang geëlimineerd werd.
Dat noemt men niet goddelijk, maar "de natuurlijke selectie".
Met daaropvolgend, de wet van de sterkste, wat dan helemaal niet overeenstemt met wat jij "een creatie van jouw lieve heer" placht te noemen.

Wat grondiger lezen a.u.b. :wink:

sw

SEBASTIAN

21 mar 2014, 18:08

Fazal schreef:Als ik u was beste EB, dan zou ik dat 'nuchter' toch maar achterwege laten.
U denkt dus aan een "druppelke" of zo? Toch geen "fles"?

Fazal, er lopen op het bolletje ook "wezens" rond, die "dronken" zijn van zichzelf, hoor man.
De kunst v/h leven is thuis te zijn alsof men op reis is. Godfried Bomans.
Fazal

21 mar 2014, 18:32

Ik had het dus wel over die zogenaamde 'nuchtere' vaststelling (van ebenhaezer) he SEBASTIAN. Het is idd duidelijk, dat zij daar geen fles of druppelke hoeft voor gedronken te hebben. :wink: