Om na te denken (vervolg ).

hier is plaats voor alle wereldreligies

SEBASTIAN

22 mar 2014, 00:46

Fazal schreef:Ik had het dus wel over die zogenaamde 'nuchtere' vaststelling (van ebenhaezer) he SEBASTIAN. Het is idd duidelijk, dat zij daar geen fles of druppelke hoeft voor gedronken te hebben. :wink:
Zo hadt ik het wel degelijk bedoeld, Fazal.

Naar de hemel gaat die mevrouw, zonder twijfel.
De kunst v/h leven is thuis te zijn alsof men op reis is. Godfried Bomans.

Silver Wolf

22 mar 2014, 07:20

Wie via "autogene training" leert zichzelf te ontspannen, zal wel weten hoe die indoctrinatie van de eigen geest werkt.
Mogelijk zal het dus ook wel lukken, om blijven door te drammen over enkele denkbeeldige gegevens zoals die "heer" en "hogere macht".
En tenslotte zichzelf daarmee te verheffen, naar wat men dan een hoger bewustzijn pleegt te noemen. Bepaalde groepen die mediteren geloven zelfs dat ze kunnen zweven en in een tussenstap gaan ze dan "hoppen".
Eigenlijk duwen ze zich met geplooide benen af op een dikke mat en wippen zo enkele mm omhoog.
Nu, ja...moet kunnen zolang niemand zich pijn doet. Enkel de koehandel die daarrond ontstaat hoort weeral thuis in het rijtje "zakken vullen via oplichterij".

Denk daar maar eens over na... :wink:

sw

fotofant

22 mar 2014, 08:15

Silver Wolf schreef:Wie via "autogene training" leert zichzelf te ontspannen, zal wel weten hoe die indoctrinatie van de eigen geest werkt.
Mogelijk zal het dus ook wel lukken, om blijven door te drammen over enkele denkbeeldige gegevens zoals die "heer" en "hogere macht".
En tenslotte zichzelf daarmee te verheffen, naar wat men dan een hoger bewustzijn pleegt te noemen. Bepaalde groepen die mediteren geloven zelfs dat ze kunnen zweven en in een tussenstap gaan ze dan "hoppen".
Eigenlijk duwen ze zich met geplooide benen af op een dikke mat en wippen zo enkele mm omhoog.
Nu, ja...moet kunnen zolang niemand zich pijn doet. Enkel de koehandel die daarrond ontstaat hoort weeral thuis in het rijtje "zakken vullen via oplichterij".

Denk daar maar eens over na... :wink:

sw
Voor dat leren hoppen valt wel iets te zeggen, lijkt me een goede (onschuldige) bezigheidstherapie en ondertussen doet men geen kwaad (zoals oorlogje spelen) :wink:
elk moment is belangrijk
Fazal

22 mar 2014, 11:45

Hier (slechts) één voorbeeldje van de volmaakte schepping door de almachtige god van ebenhaezer:

Linea 35: 1 op de 5.000 baby’s wordt zonder anus geboren. Dokters moeten er één voor hen maken.

socrates

22 mar 2014, 12:34

Urbanus -niet de paus- was waarschijnlijk een van die 5000. :wink:
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Silver Wolf

22 mar 2014, 16:15

socrates schreef:Urbanus -niet de paus- was waarschijnlijk een van die 5000. :wink:
Bij die paus wordt wel iets anders gecontroleerd :roll:
"Testiculos habet et bene pendentes" is een Latijnse zin die vertaald kan worden als "Hij heeft testikels en ze hangen goed". Dit zou worden gezegd om te bevestigen dat een katholiek geestelijke een gezonde man is.
Deze traditie zou zijn begonnen in de 9e eeuw, na pausin Johanna. Tegenwoordig is het vrijwel uitgestorven. Mogelijk gebeurt dit nog wel bij de aanstelling tot paus.
Om de testikels te controleren zou gebruik worden gemaakt van een hoefijzervormige stoel. Degene die gecontroleerd wordt zit hierop waarna één of meer andere geestelijken de controle uitvoeren.
De traditie valt misschien ook te herleiden naar de bijbel. In Leviticus 21:16-20 staat:
God zei Mozes: 'Vertel Aäron: "Als een van je nakomelingen een gebrek heeft, mag die geen voedsel aanbieden aan zijn God. Dat geldt voor alle volgende generaties. Niemand met een gebrek mag als priester aantreden: (...) niemand met verpletterde zaadballen."
Einde citaat...
Blijkbaar hield de bijbel al rekening met mogelijke productiefouten :!: :?:
Maar mijn oma denkt zelfs dat de paus in een lang vrouwenkleed moet rondlopen (ook buiten de carnavalsperiode) om makkelijker een controle toe te laten als hij van een (buitenlands) uitstapje terugkeert naar zijn stulpje in Vaticaanstad.
Naar het schijnt durfden sommige Zwitserse wachters wat te lang scharrelen om na te gaan, dat ze niet werden opgelicht door een vrouwelijke look-alike. En nu zijn de vloeren zo glanzend geboend dat ze in de weerspiegeling kunnen zien of de ware Jacob (Franciscus) is thuis gekomen.

Denk daar maar eens over na....

sw

ebenhaezer

25 mar 2014, 20:24

SEBASTIAN schreef:
Fazal schreef:Ik had het dus wel over die zogenaamde 'nuchtere' vaststelling (van ebenhaezer) he SEBASTIAN. Het is idd duidelijk, dat zij daar geen fles of druppelke hoeft voor gedronken te hebben. :wink:
Zo hadt ik het wel degelijk bedoeld, Fazal.

Naar de hemel gaat die mevrouw, zonder twijfel.

Daar heb je gelijk in SEBASTIAN , dat is mijn bestemming na dit leven hier ! En weet je waarom ik dat zo zeker weet ? Gewoon omdat de Redder Jezus dat zelf heeft gezegd . " Wie in Mij gelooft , heeft eeuwig leven " , " heden zult gij met Mij in het Paradijs zijn " , " in het huis mijns Vaders zijn vele woningen " , .....
Er zijn weinig of geen religieën , die zo'n zekere eindbestemming aanbieden . Maar dat is niet de reden waarom ik een christen ben , het is Zijn Liefde , Opoffering , Vergevingsgezindheid , Zijn grootheid , Wijsheid en Kracht die mijn keuze bepaald hebben ! Er is niemand als Hij , en Hij gaf ons bovendien Zijn Geest om sterk te staan in Zijn Overwinning ! Een betere VERZEKERING bestaat er niet ! En daar kunnen alle ellende , ziekte of wat dan ook , wat hier nog ons deel kan zijn , niets aan afdoen !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
Fazal

26 mar 2014, 13:41

EB schreef:Er zijn weinig of geen religieën , die zo'n zekere eindbestemming aanbieden .
Een gat in de markt voor reisbureau's.
EB schreef:Maar dat is niet de reden waarom ik een christen ben , het is Zijn Liefde , Opoffering , Vergevingsgezindheid , Zijn grootheid , Wijsheid en Kracht die mijn keuze bepaald hebben ! Er is niemand als Hij , en Hij gaf ons bovendien Zijn Geest om sterk te staan in
Nee idd! Er is zelfs hélemaal NIEMAND!
EB schreef:Een betere VERZEKERING bestaat er niet !
Een gat in de markt voor verzekeringsmaatschappijen.

Silver Wolf

26 mar 2014, 15:16

EB in goeden doen....
Daar heb je gelijk in SEBASTIAN , dat is mijn bestemming na dit leven hier ! En weet je waarom ik dat zo zeker weet ? Gewoon omdat de Redder Jezus dat zelf heeft gezegd . " Wie in Mij gelooft , heeft eeuwig leven " , " heden zult gij met Mij in het Paradijs zijn " , " in het huis mijns Vaders zijn vele woningen " , .....
Er zijn weinig of geen religieën , die zo'n zekere eindbestemming aanbieden . Maar dat is niet de reden waarom ik een christen ben , het is Zijn Liefde , Opoffering , Vergevingsgezindheid , Zijn grootheid , Wijsheid en Kracht die mijn keuze bepaald hebben ! Er is niemand als Hij , en Hij gaf ons bovendien Zijn Geest om sterk te staan in Zijn Overwinning ! Een betere VERZEKERING bestaat er niet ! En daar kunnen alle ellende , ziekteof wat dan ook , wat hier nog ons deel kan zijn , niets aan afdoen !

De één ziet een Maria-postuurtje oplichten (oplichtersverf) :wink:
en de ander hoort zijn/haar "Redder" praten. :roll:
Tja, dat zijn zowat de symptomen wanneer het einde in zicht komt.
Hoewel bepaalde koortsaanvallen ook een soort "ijlen" kunnen veroorzaken.
Goed, dat deze topic een onschuldige uitlaatklep biedt, voor personen met waanvoorstellingen.

Ps.: Er zijn ook gelovigen die zich met een met een bommengordel opblazen,
om bij de hen beloofde 80 maagden terecht te komen.
Die onzin werd hun ook verteld door hun redder.

Dat EB maar oplet dat ze niet in dat paradijs belandt!

sw
Fazal

26 mar 2014, 18:35

Wordt hiermee verondersteld dat EB nog maagd zou zijn??? :roll:
Om na te denken! :wink:

berretz

27 mar 2014, 08:24

Nooit gesnapt hoe 80 maagden een beloning kunnen zijn.
Fazal

27 mar 2014, 12:37

Nooit gesnapt dat die maagden, maagden kunnen blijven!?
Waar blijft dan de beloning voor die zgn martelaars?
Tenzij het aantal maagden steeds opnieuw wordt aangevuld!?
Ofwel, groeit hun maagdenvlies telkens weer dicht!? :roll:

Silver Wolf

28 mar 2014, 10:34

Fazal schreef:Nooit gesnapt dat die maagden, maagden kunnen blijven!?
Afbeelding Dit zijn enkele van die "voorverpakte" maagden... :roll:
Naar insiders zeggen, zou er achteraan die verpakking een soort geheime ingang zijn.
Maar waar die martelaar dan zijn ...euh :oops: "ding" in foefelt zal - net zoals de rest van dat vrouwmens... als 't al een vrouw is en geen homo!? - wel met de zwarte mantel (der liefde) bedekt blijven. :?

sw

cappa

28 mar 2014, 15:37

Fazal schreef:Nooit gesnapt dat die maagden, maagden kunnen blijven!?
'k Heb het hier al eens geschreven. In een ziekenhuis in Borgerhout is een chirurg rijk geworden met herstelling van maagdenvliezen.
Hypocrisie is de wereld nog niet u!t. :lol:

Of zijn die bruidegoms die een "maagd" trouwen zooo naïef? 8O
Jawatte

cappa

28 mar 2014, 18:32

Allee, 't was lang geleden dat ik hier nog geweest was. 'k Zal eens reclame voor mezelf maken.
Voor wie in wereldpolitiek geïnteresseerd is, 'k heb mijn gedacht eens neergeschreven in de rubriek Politiek.
En eigenlijk heeft het me een beetje opgelucht.
OEF ! :D
Jawatte