Om na te denken (vervolg ).

hier is plaats voor alle wereldreligies

Reini

29 mar 2014, 10:27

cappa schreef:Allee, 't was lang geleden dat ik hier nog geweest was. 'k Zal eens reclame voor mezelf maken.
Voor wie in wereldpolitiek geïnteresseerd is, 'k heb mijn gedacht eens neergeschreven in de rubriek Politiek.
En eigenlijk heeft het me een beetje opgelucht.
OEF ! :D
Ik luchtte niet op Cappa ! Eigenlijk is je visie heel beangstigend.
Misschien is het best je ogen ervoor te sluiten omdat men er als willoos slachtoffer, niks aan kan veranderen.
Wel een dikke proficiat omdat je een van de weinigen bent die eens geen toogpraat of gazettenpraat verkoopt....

Silver Wolf

29 mar 2014, 15:46

Reini schreef:
cappa schreef:Allee, 't was lang geleden dat ik hier nog geweest was. 'k Zal eens reclame voor mezelf maken.
Voor wie in wereldpolitiek geïnteresseerd is, 'k heb mijn gedacht eens neergeschreven in de rubriek Politiek.
Misschien is het best je ogen ervoor te sluiten omdat men er als willoos slachtoffer, niks aan kan veranderen.
Wel een dikke proficiat omdat je een van de weinigen bent die eens geen toogpraat of gazettenpraat verkoopt....
"There is more than one way to skin a cat"... (Oud Engels gezegde) :wink:

De één drinkt een glas teveel, de ander pakt enkele pillen om te kalmeren of andersom XTC om zogezegd "eens flink uit de bol te gaan" :!: :?:
Maandag vullen enkelen daarvan, dan weer de statistieken van de weekeindongevallen aan.
Dus blijft het gezonder om even uw gedacht alhier te schrijven.
Baat het niet, dan schaadt het ook niet.

Denk daar maar eens over na....
maar niet te lang want vannacht gooien we een uurtje van onze levensverwachting (tijdelijk) overboord. :wink:

sw

cappa

30 mar 2014, 14:03

Reini schreef:
De inhoud op zich lucht me niet op, Reini, meer het meedelen aan anderen.
Maar ogen sluiten, daarin volg ik je niet hoor. Feiten opzoeken, ze verwerken in een waarheid, en vandaar je omgeving benaderen en je leven leven. Dat zegt me toch meer dan een leven als 'willoos slachtoffer'.

Maar ik vermoed dat je iets meer in die richting bedoelt. :wink:
Jawatte

ebenhaezer

05 apr 2014, 16:58

Een Wetenschapper zei deze week op TV. één ( ik dacht Dinsdagavond ) , " HOE MEER DAT GE WEET , HOE MEER DAT GE BESEFT HOE WEINIG DAT GE WEET " ! Ik dacht meteen , dat is de nagel op de kop , want God is ondoorgrondelijk ! .
Alles in de schepping is zo mooi , zo volmaakt en gevarieerd : er zijn zomaar 700.000 soorten krabben , en vele duizenden vissoorten . Ook kent niemand het einde van het heelal want er zijn miljoenen zonnestelsels , terwijl het licht zich voortbeweegt met een snelheid van 300.000 Km. / sec. , onvoorstelbaar ! Ik noem maar wat .
En dat deed Hij om zijn schepselen gelukkig te maken en om Hem te leren kennen in zijn Grootheid en Liefde !

Pasen komt met snelle schreden dichterbij , dan mogen we gedenken hoe Hij zijn door zonde wegzakkende schepping , te gemoet kwam door zelf mens te worden en een oplossing te bieden , want Hij is OPGESTAAN , heeft de dood overwonnen ! HOE GROOT ZIJT GIJ ! Mogen we daar toch meer aan denken .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

Reini

05 apr 2014, 17:15

Spijtig dan Ebeke, dat uw schepper ons niet wat meer wetend heeft gemaakt...
Nu zitten we met al die vragen, zoals de wetenschapper ook reeds zegde.
Als je nu eens een goed boek las over evolutie, zou je meteen begrijpen waarom er zoveel verschillende krabben rond schuifelen.
En zo'n luiaard, vind je dat echt een succes?
Omdat ie zulk eenzijdig voedingspatroon heeft, krijgt ie te weinig energie binnen.
Nog juist genoeg om zich af en toe voort te planten.
En al die uitgestorven diersoorten, niks volmaakt aan hoor meid.
Om nog maar te zwijgen over dat zoogdier mens. Het wreedste creatuur op deze aardkloot.
Wat een miskleun van een schepping!
Fazal

05 apr 2014, 21:03

Een wetenschapper schreef: en zei: " HOE MEER DAT GE WEET , HOE MEER DAT GE BESEFT HOE WEINIG DAT GE WEET " !

Moet je daar een wetenschapper voor zijn EB???
Dat wist ik al van in mijn kinderjaren.
Ieder antwoord op een vraag opent een boeket met nieuwe vragen.
't Is maar dat het tijd wordt da ge da weet.
Laatste wijsheidstand nooit meer gekregen zekerst EB!? :roll:
EB dacht en schreef: Ik dacht meteen , dat is de nagel op de kop , want God is ondoorgrondelijk ! .
Ha ja, dat is idd een wijs besluit, toch voor iemand die nooit wijsheidstanden heeft gekregen.
EB schreef:En dat deed Hij om zijn schepselen gelukkig te maken en om Hem te leren kennen in zijn Grootheid en Liefde !
Waarom ...? Omdat hij ervoor heeft gezorgd, dat het licht zich tegen 300.000 km/sec verplaatst? Ja, dat zal dan ook wel weer een wonder zijn, gezien jij dat zo onvoorstelbaar vindt. Maar goed, als ik het goed begrijp, noemde je daar zomaar wat!? Als je natuurlijk van helemaal NIETS weet, dan is eigenlijk ALLES onvoorstelbaar. En jawel, vooral dan als ge zoiets (of iets anders), voor de eerste keer in uw leven te horen krijgt. :roll:

Weet je wat mijn besluit is als ik hier zo al uw onzin lees?
Wel, ik zal het u zeggen: "AMAAI ZENNE ebenhaezer"! :roll:

ebenhaezer

10 apr 2014, 18:34

Hallo , ben een paar dagen weggeweest , en merk alweer ' prettige ' reacties !

REINI , de Schepper gaf de mens weldegelijk een stel HERSENS , zodat hij zelf ' meer wetend ' kon worden ! Gelukkig maken Wetenschappers daar gul gebruik van , en de meeste Wetenschappers weten best hoe wonderbaar die schepping is , al durven ze daar niet altijd voor uitkomen .
God maakte ieder schepsel zo , dat het zich kon ontwikkelen en aanpassen .
Dat diersoorten uitsterven , en ook de mens eenmaal moet sterven , is gewoon het gevolg van de zonde in de wereld .

Nee hoor , de schepping is geen miskleum , maar de opstandigheid en boosheid in de wereld heeft er een miskleum van gemaakt ! Je moet de waarheid onder ogen durven zien !

FAZAL , niet ik heb dat gezegd , maar een Wetenschapper op TV. en ik vond dat terecht . Niet de zaken omkeren hoor !
En , tussen haakjes , ik heb weldegelijk vier wijsheidstanden gekregen hoor ! Maar die ben ik al enkele jaren kwijt , gelukkig dat er wijze tandartsen bestaan en goede tandtechniekers , die gebruiken hun hersens heel goed !
Weet je Fazaleke , ook ik kreeg hersens , en heb die goed gebruikt en daardoor ontdekt hoe wondermachtig onze Schepper is , met een enorme fantasie waar wij niet kunnen aan tappen .
Als jij ook jouw verstand goed zou gebruiken , dan zou je aanvoelen dat kwetsen en belachelijk maken geen goede deugd is ! Daar zou ik toch zo vlug mogelijk willen vanaf komen , dus oefenen jongen !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

Reini

10 apr 2014, 19:19

EB schreef:
Dat diersoorten uitsterven , en ook de mens eenmaal moet sterven , is gewoon het gevolg van de zonde in de wereld . 

Ja Ebenhaezer, we gaan ervan uit dat je overtuigd bent dat de zonde in de wereld kwam door de mens. Dat lees je in de bijbel.
Nu , diersoorten stierven al uit , miljoenen jaren alvorens de mens op de proppen kwam.
Opeens denk ik dan weer aan iets waar ik nooit antwoord op kreeg van religieuze zijde:
waarom liet die schepper van jou de aarde beheersen door de dinosaurussen tot ze door een wereldwijde ramp van de kaart werden geveegd?
Wat is de logica in dit verhaal?
Is het mogelijk dat het helemaal anders is dan jij "gelooft" ? Hoe naief kan iemand wezen.

:roll: :twisted:

Wil.

10 apr 2014, 19:24

ebenhaezer schreef:Dat diersoorten uitsterven , en ook de mens eenmaal moet sterven , is gewoon het gevolg van de zonde in de wereld .
Lange tijd geleden dat ik hier nog eens was.

Welke zonde hebben de dieren begaan, ebenhaezer, dat sommige soorten moesten uitsterven?
Zijn de ijsberen nu bezig te zondigen en behagen de bruine beren dan weer de Schepper?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Reini

10 apr 2014, 19:30

De schepper is een wispelturig wezen Wil.
Het behaagt hem nu een lichtbruine beer te kweken: vermits de ijsbeer moet uitwijken en geconfronteerd wordt met zijn donkere broertje, komen daar leuke kindjes van. :wink:
Fazal

10 apr 2014, 19:59

EB schreef:Weet je Fazaleke , ook ik kreeg hersens , en heb die goed gebruikt en daardoor ontdekt hoe wondermachtig onze Schepper is , met een enorme fantasie waar wij niet kunnen aan tappen
.
Aan 'tippen', zal je bedoelen zekerst!? Niettemin, ik 'geloof' steevast, dat gelovigen, zoals jij er eentje bent, over een onovertrefbare fantasie beschikken, waar zelfs hun eigenste god niet kan aan tippen. En wat het 'goed' gebruik van die hersenen van u betreft, daar heb ik toch serieuze twijfels over. U 'bewijst' hier bijna dagelijks het tegenovergestelde.
Die tanden zult u ook wel gekregen hebben, maar of het wijsheidstanden waren ...!??? Enfin, daar zal het dan wel niet aan liggen denk ik.
EB schreef:Als jij ook jouw verstand goed zou gebruiken , dan zou je aanvoelen dat kwetsen en belachelijk maken geen goede deugd is !
Beste ebenhaezer, ik heb het hier al dikwijls geschreven en ik zal het nog maar eens herhalen, dat noch ik noch anderen, u belachelijk maken, maar uw pogingen om uzelf belachelijk te maken, kennen hun weerga niet.
U mag er dus zeker vanuit gaan, dat u daar volkomen bent in geslaagd, en met grote onderscheiding. Méér nog, ook, en vooral daar, kan niemand anders nog aan tippen.

Doe gerust zo verder, en zelfs uw eigen god zal zich nog te pletter lachen.
En dat, wil je toch niet op uw geweten hebben zekerst, nee toch he ebenhaezerke!? 8O

Wil.

10 apr 2014, 23:58

Fazal schreef:Doe gerust zo verder, en zelfs uw eigen god zal zich nog te pletter lachen.
Dat is ook iets om over na te denken (zie topictitel): in heel dat boek waarop ebenhaezer zich baseert, is nergens ook maar 1 fragment te vinden waar we eens flink kunnen lachen. In de koran al evenmin.

Hoe zou dat toch komen, eben? Die fantasie is de Schepper blijkbaar niet gegeven om zijn lezers ook eens deugddoend te laten schateren.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Paul Siemons

11 apr 2014, 11:50

Wil. schreef: Hoe zou dat toch komen, eben? Die fantasie is de Schepper blijkbaar niet gegeven om zijn lezers ook eens deugddoend te laten schateren.

Maar wel de perfecte handleiding in verband met:
-pedofilie
-incest
-slavernij
-moord & doodslag
-volkerenmoord
- oorlog
-discriminatie
Fazal

11 apr 2014, 11:54

Nee, aan de bijbel zal het niet liggen, maar EB heeft samen met haar geloofsgenoten, meer dan voldoende fantasie meegekregen om de lezers te doen schateren. Zij vertalen de bijbel op hun eigen manier, met bekrompen verstand. De 'goede' werking v/d hersenen blijft duidelijk achterwege. Als je hen moest geloven, zien zij zelfs helder licht in volslagen duisternis. :?

Reini

11 apr 2014, 13:52

Paul Siemons schreef:Wil. schreef: Hoe zou dat toch komen, eben? Die fantasie is de Schepper blijkbaar niet gegeven om zijn lezers ook eens deugddoend te laten schateren.

Maar wel de perfecte handleiding in verband met:
-pedofilie
-incest
-slavernij
-moord & doodslag
-volkerenmoord
- oorlog
-discriminatie
Paul, zij hechten zich vooral aan het NT, waar een blijde boodschap te lezen valt.
Ene Christus die door de folterdood de mensheid redt.
Van wat weet ik nog altijd niet, want de miserie is nog altijd even groot. :(