een vorm van voortbestaan na de lichamelijke dood

hier is plaats voor alle wereldreligies

werewoef

04 sep 2012, 01:00

Natuurlijk bestaan deze gewaarwordingen als deze optreden bij mensen die onvoorbereid zijn op zulke ervaringen of bij mensen die het op hun eigen houtje, via boek of videos, hebben willen proberen .

Ik heb nog geen site tegengekomen of er waren er waarschuwingen bij . Ik heb zelfs een site tegengekomen met een heel spectrum van mantras . Maar altijd met de waarschuwing . Read at your own risk of zoals in het amerikaans - Do not try this at home of on your own _

Ik heb Kundalini-syndrome of syndroom eens gaan googelen en heb dit gevonden .

De Polle Simmons had dit eigenlijk ook kunnen doen ; ik bedoel eens een linkje te zetten , How hard can it be ??

- www.crystalinks.com/kundalini.html

- www.goldenheart.nl/141.html

Eigenlijk kan je alles op je eigen houtje en uit boekjes leren ; zwemmen, judo , pistoolschieten, ik noem maar op ... maar met de gevolgen vandien .

Zelfs in de Yoga-sutras van Patanjali wordt er gewaarschuwd door een te vroege of direkte opening van de Chakras en het voortijdig of te snelle opwellen van de Kundalini .

Vertel mij eens iets nieuws Polle ? :?: :roll:
AMEN en AUM

Henriette 2

04 sep 2012, 08:41

kijk, HIER zit de angel..
Reini schreef:
Dan zijn wij inderdaad de kneusjes. Maar we zijn met velen. :wink:
En jullie hebben de dikste én de langste.
De 'kwezels' worden niet opgevat als het onderzoeken waard (vooral je zelf) maar als mensen die zichzelf als beter profileren.
Ja, dán is het ook allemaal te begrijpen, die aanvallen.

Het punt is dus: er wordt niets geraakt, er steekt meer iets.

Toch blijft de vraag waarom de mensen die wel geraakt worden niet gewoon met rust worden gelaten in hun gesprek?
Tja...dat raakt dan natuurlijk óók weer niets. (hersenwerking-cappa)

Een andere vraag voor de 'kwezels' onderling is: waarom worden de anti-kwezels niet gewoon genegeerd en wordt het gesprek niet onderling gewoon voort gezet?
Dit kost toch allemaal onnodige energie?
Kijk 'kwezelkens' wanneer wij zelf in ons zelf onderzoeken; waarom doen wij dat dan niet?

Reini

04 sep 2012, 09:43

Waarschijnlijk omdat dit het énige avontuurlijke is dat we nog hebben: het forum.
Zoals de motten die naar het licht komen en hun vleugels verbranden.
Niks mottigs is ons vreemd.
Works both ways.

Zondervrees

04 sep 2012, 11:57

Henriette 2 schreef:[...] Toch blijft de vraag waarom de mensen die wel geraakt worden niet gewoon met rust worden gelaten in hun gesprek? [...]
Je zit tenslotte op een discussie-forum. Zoek gewoon een niet-discussie forum waar je in alle openheid over je openstaande chakra's en gezwollen kundalini's kan keuvelen zonder sceptisch gegrinnik op de achtergrond.
Ni Dieu, Ni Maître

angelica

04 sep 2012, 11:59

Zijnde kwezel, kan ik je daar het antwoord op geven, Henriette, want ik heb het al meer dan een keer aangeboden : het geen je aandacht geeft, dat voed je, wil je dat het verzwakt, wegebt, negeer het dan.

Het antwoord is dat men steeds weer in de verdediging gaat.
1)Men voelt zich aangevallen, men wil zijn standpunten, zijn visie, zijn overtuigingen verdedigen. Want ook dit maakt deel uit van de persoonlijkheid van de kwezel. De kwezel voelt zich aangetast in zijn waarde en gaat in de verdediging.
2) Wat gebeurt er nu? Een reeks "medekwezels" steunt de kwezel die zich aangevallen voelt. (dat is dan wat wij doen, wij zijn dus geen haar beter dan de andere kwezels, geen opperkwezels dus).
En dat is nu de hele opzet van die zogenaamde Übermenschen hier op het forum, ze amuseren zich kostelijk als ze elk draadje kunnen doen afwijken. Zo wordt uiteindelijk elk topic, door een kwezel gestart, naar de vaantjes geholpen.
Ze werken niet informatief, ze werken destructief !

Zoals we nu Werewoef aan het negeren zijn en hij heeft nog wel de moeite gedaan om een link te plaatsen. Dankje Werewoef, voor het in goede banen leiden van het topic. :wink: Daar zijn we dus ook voor verwittigd, voor het opwekken van die Kundalini energie. Ik zal de link vanavond zeker lezen. Ga nu verder werken.
Maar dat het opwekken van kundalini voor nefaste gevolgen kan zorgen, dat is ons gezegd. Onze yogaleraar meent dat deze energie heel langzaam aan kan loskomen, het forceren ervan is gevaarlijk. Toch zijn er mensen die het niet kunnen laten, soms ook omdat ze niet goed geïnformeerd zijn, met alle gevolgen van dien; Ja, en dan krijgt yoga de schuld, terwijl er toch zoveel mensen baat hebben bij het volgen van yoga.

vriendelijke groet
Schoonheid ligt in het oog van de toeschouwer

wayti

04 sep 2012, 13:30

De God van Reini:

Afbeelding
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

werewoef

04 sep 2012, 18:54

Angelina, ik had het eigenlijk niet beter kunnen formuleren . Je kan het vergelijken met het willen expirementeren met een ouija-bord .

Ik laat de commentator van de Sutras van Patanjali even aan het woord :

""" Het doel van pranayama is het opwekken van kundalini en daardoor het beheersen van de prana, de levensenergie . Wat benadrukt moet worden is dit ; niemand behoort de gevorderde pranayama oefeningen toe te passen zonder de voortdurende SUPERVISIE van een ERVAREN leraar . Anders kennen deze ( gevorderde oefeningen ) gemakkelijk leiden tot geestelijke stoornissen van het gevaarlijkste soort . Zij die anderen aanmoedigen om uit nieuwsgierigheid of ijdelheid dergelijke oefeningen toe te passen, kunnen slechts beschreven worden als misdadigers . De geweldige kracht van kundalini in niet iets om luchtig mee te spelen en te misbruiken . """"

Uit het boekje :

YOGA SUTRA'S- How to know God- Leer God kennen .

De yoga aforismen van Patanjali .

Uit het Sanskriet vertaald en van commentaar voorzien door :

Swami Prabhavananda en Christopher Isherwood

Uitgeverij Sirius en Siderius - Den Haag

a.u.b. - werewoef
AMEN en AUM

angelica

05 sep 2012, 14:06

Ik heb de links gisteren avond geopend en gelezen. Dank je voor de interessante links, Werewoef.

Ik krijg in feite bevestigd wat ik al geleerd had. Als je er niet klaar voor bent, psychisch en fysiek, kan het bruuske opwekken van die energie enorme schade aanrichten. Er wordt veel te lichtzinnige mee omgesprongen, getuige de vele "cursussen, workshops, " die je "tegen uitzinnig hoge prijzen" kan volgen. Toch heb ik al over heel intense ervaringen gehoord, zelf bij kinderen want die zijn daar zo gevoelig voor, over kundalini energie die vrijkwam. Als er professioneel toezicht gehouden wordt, kan er veel miserie vermeden worden ja.
De beschreven meditatie heb ik enkele jaren geleden ook al soms gedaan, niet geheel zoals ze daar vermeld staat, maar meer vanuit eigen inspiratie. Die fysieke en psychische gewaarwordingen bij het vrijkomen, wat men noemt "het spirituele ontwaken", daar zijn me inderdaad sommigen heel herkenbaar. Ik had er nog met niemand echt over gepraat, maar het is aangenaam om ze te herkennen en te kunnen plaatsen. Mijn yogaleraar was redelijk kort in zijn antwoord toen ik hem vroeg, hij zei : dat inderdaad die verschijnselen, gewaarwordingen alzo, bij iedereen hetzelfde zijn, en dat bvb het gebrom als van een bij in je oor (een of twee) een sterke aanwijzing voor je is dat je al een heel stuk in je proces zit. Hij zei echter ook dat hij zijn cursisten nooit van te voren vertelt welke gewaarwordingen "er zullen komen", want dan verwacht je ze, of je wacht erop en het dient spontaan te gebeuren, onverwachts dient het zich aan je aan, je hoeft niets te verwachten. Er zijn wel meer duidelijke gewaarwordingen. Ben blij erover gelezen te hebben. Nu kan ik deze meer plaatsen. Dank je.

Vriendelijke groet

angelica

05 sep 2012, 14:15

Deze week had onze leraar het in de les over het gebruik maken van prana tijdens de asana's in hatha yoga. Wat hij zei kwam duidelijk overeen met wat ik tijdens de lessen ervaar, dat het gebruiken van de ademhaling in samenspraak met de spierbewegingen en houdingen, je stukken verder brengt dan wanneer je op spierkracht begint te werken.
Hij zei ons dat men door het juiste gebruik van de prana, in korte tijd goede vorderingen gemaakt kunnen worden. Ik hoop dat hij volgende week verder gaat met deze stof, want we moesten iets te vroeg ophouden, er moesten nog praktische zaken besproken worden.

Vriendelijke groet

cappa

05 sep 2012, 16:03

In die oosterse toestanden heeft men het altijd over ZIJN, en men verwijt het westen zijn streven. Maar al wat men doet gaat over WORDEN.
Raar.

Henriette 2

05 sep 2012, 16:17

Dat ben ik voor een groot gedeelte met je eens.

'The teachings of becoming.' Eckhart Tolle is er een van.

But: THIS IS IT!

werewoef

05 sep 2012, 18:51

Kunde ons ivb daarmee eens een linkje neerpoten .

Great thanks . :)

werewoef
AMEN en AUM

cappa

05 sep 2012, 21:44

Henriette 2 schreef:Dat ben ik voor een groot gedeelte met je eens.
'The teachings of becoming.'
Waarom zou het dan beter zijn dan het westerse streven?

Henriette 2

05 sep 2012, 22:03

Zeg ik dat?

Henriette 2

05 sep 2012, 22:04

werewoef schreef:Kunde ons ivb daarmee eens een linkje neerpoten .

Great thanks . :)

werewoef
Alleen via PB Werewoef.