Schepper God , wie is Hij eigenlijk ?
-
Silver Wolf - Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Zou die Grote Schepper nog wat overschotjes uit zijn magazijn hebben gehaald om o.a. deze komeet 67P/Churyumov-Gerasimenko. Of gewoon, om die aardbewoners wat extra bezigheid te verschaffen, door er één van hun knutselwerkjes op neer te poten
Nu, ja 't moeten niet altijd LEGO-blokjes zijn hé.
sw
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Silver Wolf schreef:Uit de geïllustreerde BIJBEL
Dit is 'm dan...die HEER schaapherder![]()
en...
dit zijn schapen, die na de tsunami in Fukushima op weg zijn naar hun HEER.
en tenslotte troost hier een schaap zijn zwarte neef, omdat die nog niets gehoord heeft over de heisa rond het vermeende racisme met "zwarte PIET" (in Holland).
En het wat onduidelijk blijft of die nu naar Allah moet of naar die Heer!?
Maar dat zal wel in de nieuwe versie van de Bijbel staan![]()
sw
Mooi SILVER WOLF , die eerste prent is geweldig ! Daar straalt de liefde van Jezus voor zijn schepselen zo mooi uit ! Prachtig !
Ook de tweede is ideaal , het toont de werkelijkheid van het leven bij deze schapen , ze grazen gewoon naar hun ' huis ' , door ALLES heen , want ze verlangen om in hun veilige omgeving te zijn , geen protesten of stakingen ! We kunnen nog veel van hen leren !
Zo zie ik dat tenminsten , maar wat jij er van maakt is pijnlijke fantasie !
En het derde prentje is iets wat bij mensen vaak gemist wordt , daar is geen onderscheid , zwart of wit , ze aanvaarden elkaar in vrede ! Maar ook daar is jouw inzicht gek denkwerk , net als je volgend schrijfje !
Jammer , vriendelijk zijn kost geen geld toch ?
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
janx schreef:God heeft nooit gesproken ebenhaezer dat is je reinste flauwekul!ebenhaezer schreef: Als ik dat laatste zou doen JANX , dan zou ik Gods Woord helemaal scheef trekken !Zeker is het zo dat elke oorzaak zijn gevolgen heeft zowel in het verkeerde als in het goede. Dat is een onveranderbare levenswerking die vroeg of later in werking treed.ebenhaezer schreef: Je kunt niet de gevolgen wegstrepen en de oorzaak laten staan toch ?
Echter hoe men het beschrijft in de bijbel, afgezien welke gebeurtenissen op waarheid berusten, is van dien aard om mensen schrik te geven, zeker aangaande het oude testament.Zeker wel ebenhaezer te beginnen met het ontstaan van de komos , de Aarde en al het leven. Dit is geschreven door het niet weten en dus maar iets gecreëerd.ebenhaezer schreef:
Niet de Bijbel is fout , maar de mensen die hem misbruiken !Zoals ik al schreef, elke oorzaak heeft zijn gevolgen en dat heeft niets met straf te maken het is een levenswet die zorgt dat uiteindelijk elk mens door ondervinding en ervaring zich kan opwerken naar een bewustzijn in mededogen en begrip voor zijn naaste. Door enkel boeken te lezen kun je dat niet bereiken, het kan je iets geven om ideeën op te doen, het uitwerken van de opgedane gevoelens is geheel aan de mens zelf inclusief de gevolgen daarvan.ebenhaezer schreef:
Als mensen vreselijk zondigen ( oorzaak ) , dan worden ze gestraft ( gevolg ) , dat is toch rechtvaardig !Juist ebenhaezer heel goed, maar je moet daarom de onwaarheden niet als godswoord van waarheid gaan zien. Dat is gewoon klakkeloos volgen wat ook vroeg of laat gevolgen heeft.ebenhaezer schreef:
Je moet nu eenmaal het HELE boek nemen , en er lessen uit trekken , dat is volgens mij toch de juiste houding ,Ik begrijp je best hoor dat je een vertrouwen steld ...., maar zo als ik het zie wel in iets wat niet is zoals de bijbel je dat doet voorspiegelen.ebenhaezer schreef: en weet je Janx , het maakt mij niet ongelukkig maar juist rustig en vredig , en een blijdschap voor mijn omgeving . De Heer is werkelijk mijn Herder !
Vertrouw het 'leven' dat is God zelf, en misbruik het niet dat is alles wat je behoeft te doen.
Zo JANX , je bent een kundig man hoor , op elk woord heb jij een antwoord klaar , echt slim ! Ik zal er maar niet op antwoorden , helpt toch niets , onze inzichten op Bijbels gebied zijn totaal verschillend ; als we lang genoeg leven zullen we zien wie het bij de rechte kant had !
Volgens jou bestaat mijn geloof alleen uit boeken lezen , maar er is veel meer : het inzicht dat we krijgen door zijn Geest om de geestelijke dingen beter te begrijpen , en het vertrouwde eenheidsgevoel met Jezus en alle gelovigen , dat thuisgevoel dat we nu al hebben hier op aarde ( ondanks alles ) . Ik zou dat nooit meer kunnen missen , vandaar dat blij en gelukkig zijn in alle omstandigheden !
Nergens bang voor zijn , en dat veilige gevoel en zekerheid , is het mooiste geschenk dat een Schepper kan geven hier op aarde .
Ik vrees dat alles wat jij over de Bijbel weet , alleen afkomstig is van ongelovige wetenschappelijke schriften , je hebt het waarschijnlijk niet zelf ontdekt en dat is jammer . Ik kan net hetzelfde zeggen van jou , als jij van mij denkt : je werd misleid !
Ongelovige Wetenschappers staan tegenover gelovige Wetenschappers , en het eindresultaat is nog niet bewezen !
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
ebenhaezer schreef:Ik vrees dat alles wat jij over de Bijbel weet , alleen afkomstig is van ongelovige wetenschappelijke schriften , je hebt het waarschijnlijk niet zelf ontdekt en dat is jammer .
Die veronderstelling van je is een grote vergissing ebenhaezer.
Ik denk dat je het niet begrepen hebt wat ik je schreef n.l.;
, elke oorzaak heeft zijn gevolgen en dat heeft niets met straf te maken het is een levenswet die zorgt dat uiteindelijk elk mens door ondervinding en ervaring zich kan opwerken naar een bewustzijn in mededogen en begrip voor zijn naaste. Door enkel boeken te lezen kun je dat niet bereiken, het kan je iets geven om ideeën op te doen, het uitwerken van de opgedane gevoelens is geheel aan de mens zelf inclusief de gevolgen daarvan.
Dit is toch iets anders dan jij het ziet. Het inzicht komt niet vanuit het boek dat moet je je geheel zelf eigen zien te maken door het leven te leven maar ik ben bang dat je dit niet kunt doorzien omreden dat je gewoon vast zit aan wat het boek de bijbel je vertelt. Het begint met leugens en het eindigt met leugens.
Genesis, b.v.: het ontstaan van de Kosmos de Aarde en al het levende zoals de mens, één grote leugen.
Openbaringen: 23
19 indien iemand afneemt van de woorden dezer profetie, God zal zijn deel afnemen van het geboomte des levens en van de heilige stad, welke in dit boek beschreven zijn.
20 Hij die deze dingen getuigt, zegt: ja, Ik kom spoedig. Amen, kom, Here Jezus!
21 De genade van de Here Jezus zij met allen.
Die Jezus komt echt niet meer die hebben ze vermoord en zal zich geen tweede keer in die zelfde hoedanigheid zich laten zien op deze aarde.
En geen boek is zo vaak aangepast als deze verzameling (biblia) vanuit diverse oude geschriften die in omloop waren.
Alles is Één en die Éne is Alles.
-
janx schreef:ebenhaezer schreef:Ik vrees dat alles wat jij over de Bijbel weet , alleen afkomstig is van ongelovige wetenschappelijke schriften , je hebt het waarschijnlijk niet zelf ontdekt en dat is jammer .
Die veronderstelling van je is een grote vergissing ebenhaezer.
Ik denk dat je het niet begrepen hebt wat ik je schreef n.l.;
, elke oorzaak heeft zijn gevolgen en dat heeft niets met straf te maken het is een levenswet die zorgt dat uiteindelijk elk mens door ondervinding en ervaring zich kan opwerken naar een bewustzijn in mededogen en begrip voor zijn naaste. Door enkel boeken te lezen kun je dat niet bereiken, het kan je iets geven om ideeën op te doen, het uitwerken van de opgedane gevoelens is geheel aan de mens zelf inclusief de gevolgen daarvan.
Dit is toch iets anders dan jij het ziet. Het inzicht komt niet vanuit het boek dat moet je je geheel zelf eigen zien te maken door het leven te leven maar ik ben bang dat je dit niet kunt doorzien omreden dat je gewoon vast zit aan wat het boek de bijbel je vertelt. Het begint met leugens en het eindigt met leugens.
Genesis, b.v.: het ontstaan van de Kosmos de Aarde en al het levende zoals de mens, één grote leugen.
Openbaringen: 23
19 indien iemand afneemt van de woorden dezer profetie, God zal zijn deel afnemen van het geboomte des levens en van de heilige stad, welke in dit boek beschreven zijn.
20 Hij die deze dingen getuigt, zegt: ja, Ik kom spoedig. Amen, kom, Here Jezus!
21 De genade van de Here Jezus zij met allen.
Die Jezus komt echt niet meer die hebben ze vermoord en zal zich geen tweede keer in die zelfde hoedanigheid zich laten zien op deze aarde.
En geen boek is zo vaak aangepast als deze verzameling (biblia) vanuit diverse oude geschriften die in omloop waren.
Tja , dat is JOUW mening lieve JANX , het is jouw woord tegenover mijn woord !
Ik weet niet hoeveel mensen , onder de nu levende 7 miljard , er net zo denken als jij ? Er zijn veel verschillende meningen , maar als er bijv. ook een miljard zouden zijn , dan staan we even sterk denk ik ! Het gaat er om : óf de Bijbel is een leugen , óf hij is de waarheid ! Maar daarvan is het bewijs nog niet geleverd , afwachten maar !
-

EB schreef o.a.
Ook de tweede is ideaal , het toont de werkelijkheid van het leven bij deze schapen , ze grazen gewoon naar hun ' huis ' , door ALLES heen , want ze verlangen om in hun veilige omgeving te zijn , geen protesten of stakingen ! We kunnen nog veel van hen leren !
Zo zie ik dat tenminsten , maar wat jij er van maakt is pijnlijke fantasie !
EINDE CITAAT.
Laat ik nu tussen twee boeren wonen, die elk een schapenkudde hebben en ieder jaar hetzelfde beeld, waarbij wat jij een pijnlijke fantasie noemt, bittere en harde realiteit is.
M.a.w. er bestaat ook een heel andere wereld dan JOUW genummerde citaten van bijbelzinnetjes
Momenteel mag de ram zich nog eens laten gaan, en zijn de achterwerken van de ooien gekleurd door de stift die onder de ram zijn buik hangt, zodat de boer die geen dieren maar enkel harde Euro's ziet, weet wanneer de ooi besprongen werd. Zodra het gras te mager wordt en het buiten te koud, mogen de ooien in de stal om er hun lammeren te werpen. De ram NIET, want dat beest mag enkele jaren zijn zaad leveren en na die prestatie vanachter de draad toekijken hoe zijn geliefde ooien en hun jongen in een sappiger weide staan dan hijzelf. Om inteelt te vermijden wordt hij na enkele seizoenen dienst overgeleverd aan de moslims die dan die sukkel kelen, zodat hij langzaam stikt in zijn bloed. Dat heet dan het offerfeest! En is geen pijnlijke fantasie hoor, maar beestige werkelijkheid!
De lammeren worden vrij snel en ongenadig brutaal, bij de moederdieren weg gehaald om geslacht te worden, zodat men dagen en nachten die onschuldige ooien kan horen jammeren op zoek naar hun jong.
Da' s andere koek dan JOUW fantasie uit JOUW bijbel sprookjesboek.
En kijk maar eens op uw TV hoe die beestjes zonder verdoving gekeeld worden... Allemaal in naam van een religie gebaseerd op verzinsels rond een of andere god. De aanhangers van dat soort larie zijn gewoon laffe dierenbeulen.
sw
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
Even afgezien of ik wel of niet lief ben het volgende. Ik heb niet enkel het woord maar wat meer waardoor ik kan weten dat sommige zaken niet zo zijn als dat de bijbel doet overkomen ebenhaezer en dat kan ik niet loochenen.ebenhaezer schreef:]Tja , dat is JOUW mening lieve JANX , het is jouw woord tegenover mijn woord !
Alles is Één en die Éne is Alles.
-
SILVER WOLF , sorry hoor , ik ben geen Moslim , wel een christen ! Ik hou van schapen en zou er nooit eentje pijn willen doen . Toen wij nog in de Ardennen woonden , hadden wij ook schaapjes , en ze werden liefdevol verzorgd hoor ! Ik ben dus zeker geen aanhanger van laffe dierenbeulen !
Mijn Religie is deze van Jezus , die zelf als een Lam ter slachting werd geleid voor jouw en mijn zonden !
Toch een verschil maken hoor , dat vroeg ik je toch ?
Mijn Religie is deze van Jezus , die zelf als een Lam ter slachting werd geleid voor jouw en mijn zonden !
-
janx schreef:Even afgezien of ik wel of niet lief ben het volgende. Ik heb niet enkel het woord maar wat meer waardoor ik kan weten dat sommige zaken niet zo zijn als dat de bijbel doet overkomen ebenhaezer en dat kan ik niet loochenen.ebenhaezer schreef:]Tja , dat is JOUW mening lieve JANX , het is jouw woord tegenover mijn woord !
Hoho JANX , wat heb jij meer aan bewijs dan ik ?
Is jullie bewijsmateriaal overtuigender dan de onze ?
Zijn gelovige Wetenschappers minder geloofwaardig dan ongelovige Wetenschappers ?
Het gaat hier niet om gelijk halen , maar afwachten tot de WAARHEID achterhaald wordt , en deze heeft altijd het laatste woord !
-
talisman - Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05
Dit kwam enkel en alleen op rekening van de afvallige gehelleniseerde joden en heeft niks te maken met ons. Laat jij je maar een schuldcomplex aanpraten. Hoe was het nu weer ? Hou jij ze onder de duim, dan zorg ik wel dat ze arm blijven.ebenhaezer schreef: Mijn Religie is deze van Jezus , die zelf als een Lam ter slachting werd geleid voor jouw en mijn zonden !
-
Op welk gebied ? Op religie of hun wetenschappelijk vak ?ebenhaezer schreef: Zijn gelovige Wetenschappers minder geloofwaardig dan ongelovige Wetenschappers ?
Dat zeg ik ook altijd.Het gaat hier niet om gelijk halen , maar afwachten tot de WAARHEID achterhaald wordt , en deze heeft altijd het laatste woord !
-
(Genesis 22: 12)ebenhaezer schreef:SILVER WOLF , sorry hoor , ik ben geen Moslim , wel een christen ! Ik hou van schapen en zou er nooit eentje pijn willen doen . Toen wij nog in de Ardennen woonden , hadden wij ook schaapjes , en ze werden liefdevol verzorgd hoor ! Ik ben dus zeker geen aanhanger van laffe dierenbeulen !
Enige tijd later stelde God Abraham op de proef. "Abraham!" zei hij. "Ik luister" antwoordde Abraham. "Roep je zoon, je enige, van wie je zoveel houdt, Isaak, en ga met hem naar het gebied waarin de Moria ligt. Daar moet je hem offeren op een berg die ik je wijzen zal."
EINDE CITAAT.
Dat Abraham dan een ram heeft geslacht weet zelfs een simpele mens, zoals ik, die dergelijke fabeltjes kreeg ingelepeld in het lager onderwijs.
Maar.... de traditie zet zich ook verder bij die goede gelovigen (dus de NIET-moslims maar Christenen.)
Als het tijd is om het dessert op te dienen tijdens een communie-feest, wordt er vaak nog altijd een ijs-lam op tafel gezet. Vroeger bestond dat bijna altijd letterlijk uit ijs, terwijl we vandaag ook vaak 3D-taarten in de vorm van lammetjes zien terugkomen.
De traditie zegt dat diegene die zijn communie doet, de kop van het ijs-lam moet afsnijden. Binnenin zit dan een frambozen- of aardbeiencoulis... Hierdoor zal het lijken alsof het lam aan het bloeden is.
Propere bedoening, maar ja die kindertjes werden al met gruwelijker toestanden geconfronteerd, als ze het verhaaltje over de kruisiging kregen voorgeschoteld.
sw
-
Silver Wolf schreef:(Genesis 22: 12)ebenhaezer schreef:SILVER WOLF , sorry hoor , ik ben geen Moslim , wel een christen ! Ik hou van schapen en zou er nooit eentje pijn willen doen . Toen wij nog in de Ardennen woonden , hadden wij ook schaapjes , en ze werden liefdevol verzorgd hoor ! Ik ben dus zeker geen aanhanger van laffe dierenbeulen !
Enige tijd later stelde God Abraham op de proef. "Abraham!" zei hij. "Ik luister" antwoordde Abraham. "Roep je zoon, je enige, van wie je zoveel houdt, Isaak, en ga met hem naar het gebied waarin de Moria ligt. Daar moet je hem offeren op een berg die ik je wijzen zal."
EINDE CITAAT.
Dat Abraham dan een ram heeft geslacht weet zelfs een simpele mens, zoals ik, die dergelijke fabeltjes kreeg ingelepeld in het lager onderwijs.
Maar.... de traditie zet zich ook verder bij die goede gelovigen (dus de NIET-moslims maar Christenen.)
Als het tijd is om het dessert op te dienen tijdens een communie-feest, wordt er vaak nog altijd een ijs-lam op tafel gezet. Vroeger bestond dat bijna altijd letterlijk uit ijs, terwijl we vandaag ook vaak 3D-taarten in de vorm van lammetjes zien terugkomen.
De traditie zegt dat diegene die zijn communie doet, de kop van het ijs-lam moet afsnijden. Binnenin zit dan een frambozen- of aardbeiencoulis... Hierdoor zal het lijken alsof het lam aan het bloeden is.
Propere bedoening, maar ja die kindertjes werden al met gruwelijker toestanden geconfronteerd, als ze het verhaaltje over de kruisiging kregen voorgeschoteld.![]()
sw
Wat ben jij toch hardleers WOLFJE ! Ik vroeg je ONDERSCHEID te maken : ik ben niet R.K. , maar Evangelisch christen ! Wij hebben die dwaze tradities niet , wij houden ons aan Christus en zijn Woord .
-
talisman schreef:Op welk gebied ? Op religie of hun wetenschappelijk vak ?ebenhaezer schreef: Zijn gelovige Wetenschappers minder geloofwaardig dan ongelovige Wetenschappers ?
Dat zeg ik ook altijd.Het gaat hier niet om gelijk halen , maar afwachten tot de WAARHEID achterhaald wordt , en deze heeft altijd het laatste woord !
TALISMAN , de Bijbel is zowel religieus als wetenschappelijk ! Waarom zouden zoveel Wetenschappers er zich dan zo tegen verzetten dacht je ?
Waarom zijn er zoveel boeken geschreven om te ' bewijzen ' dat de Bijbel onwaar is ?
Dat er verschillende meningen zijn is normaal , maar laat ze tenminsten in hun waarde , dat is hun recht in een vrije maatschappij zou ik denken !
-
Toon me dan maar eens waar de bijbel wetenschappelijk is.ebenhaezer schreef: TALISMAN , de Bijbel is zowel religieus als wetenschappelijk !
Omdat de Bijbel verre van wetenschappelijk is. Een groot verzinsel.Waarom zouden zoveel Wetenschappers er zich dan zo tegen verzetten dacht je ?
Voor mensen met rede en een beetje verstand zou één boek volstaan, maar dat zijn gelovigen zoals jij geen van beide.Waarom zijn er zoveel boeken geschreven om te ' bewijzen ' dat de Bijbel onwaar is ?
Vraag je mij nu respect op te brengen voor het geloof in een leugen wat al miljoenen mensenlevens gekost heeft ? Wat we nu zien gebeuren met de Bijbelvariante ' Islam ' heeft zich hier in Europa net zo voorgedaan onder christenen. Wil je volhouden in deze nonsens, hou het dan binnenskamers en ga je preek afsteken onder je collega's-randdebielen.Dat er verschillende meningen zijn is normaal , maar laat ze tenminsten in hun waarde , dat is hun recht in een vrije maatschappij zou ik denken !
Zo, dit is de waarde die ik geef aan religie in deze vrije maatschappij. Klaar ?

en...
en tenslotte troost hier een schaap zijn zwarte neef, omdat die nog niets gehoord heeft over de heisa rond het vermeende racisme met "zwarte PIET" (in Holland).