Om na te denken (vervolg ).
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Silver Wolf schreef:QUOTE EB
SILVER WOLF , als jij niet wilt ' geloven ' , en dit alles satirische kolderpraat wilt noemen , dan is dat jouw zaak !
Maar vergeet dan niet dat je hier niet toevallig op een RELIGIE site zit !
Niet toevallig...
![]()
![]()
Zou die grote almachtige mij dan hebben gezonden?
NEEN, en ook geen toeval hoor EB-tjen.
Maar ik hou eraan ook de andere klok te laten luiden, omdat al te veel mensen worden misbruikt en uitgebuit omdat ze in die sluwe praatjes van de religie-leurders trappen.
In een reclameblaadje WEGWIJZER, dat hier wekelijks door B-Post in de bus wordt gesmeten, staat bv. regelmatig zo'n zever over "Noveen St Clara" om twee wensen uit te spreken en dan zo'n dikke kaars te laten branden en er elke avond een wees-gegroetje bij op te zeggen. Enne..ge wordt verhoord...
Dat de verkopers van die kaarsen die reclame afdrukken en niet één of ander hogere macht is duidelijk. OPLICHTERIJ is dat.
Dan nog zo'n prentje van 't heilig hart en dat moet ge dan zelf plaatsen als uw wensen zijn uitgekomen.
Ja, dat is platte commercie waarmee dat gazetje zijn inkomsten kan opdrijven.
Als het allemaal zo simpel en waar zou zijn, konden alle dokters en verpleegsters aan de dop gaan staan en alle klinieken sluiten. Geen pillen meer en geen apothekers....
Gewoon alleen nog grote kaarsenfabrieken en alles loopt op wieltjes.![]()
Ps.: Neem toch maar een brandverzekering met al die kaarsen in huis...![]()
Ho SILVER WOLF , ook ik hou er van andere klokken te horen , en daar leer je nog van ook !
Ik ben niet R.K. , maar ook die klok mag luiden , waarom niet ? elke Religie heeft ook zijn goede kanten .
Het gaat er alleen om , elkaar te begrijpen en te verdragen , dat houdt de vrede in stand , en bevordert de liefde ; en respect voor iedereen is een goede zaak !
sw
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
talisman - Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05
Of ik niet weet wat in Matt.27 staat. Wat een arrogantie ! Hoe de vork nu aan de steel zit gaat je totaal voorbij en zou je ook niet begrijpen.ebenhaezer schreef: TALISMAN , jij moet toch even goed nadenken hoor ! Matt. 27 : 54 gaat weldegelijk over de hoofdman over 100 en de andere bewakers die bij het KRUIS stonden !
En ik heb niks gezegD over een romeinse honderdman.bovendien heb ik niets gezegt over wat er in de Olijfhof gebeurde !
Juist, en daarop heb ik een hint gegeven dat men nooit kan geweten hebben wat Jezus daar zei, of er moest ergens een paparazzo in de struiken hebben gezeten. Jij en Bluevelvet hebben duidelijk moeite met nadenken. Dat is toch de titel van deze topic zou ik denken.Daar had Bluevelvet het over , en dat heeft ze heel goed uitgelegd , herlees nog maar eens man !
Jij natuurlijk.Wie zit hier eigenlijk alles door elkaar te halen ?
Daarover zijn we het dan eens. Niks opgeschreven en later verzonnen. OM NA TE DENKEN.Welke paparazzo bedoel je ? Dacht jij soms dat daar ook nog een Reporter bij stond om alles op te schrijven ? ook ne goeien !!!
Iets waar geen getuigen bij waren ? Later WAT opgeschreven ? Zoals ik al zei : totaal verzonnen tekst. OM NA TE DENKEN.Natuurlijk werd pas later alles opgeschreven , door gelovigen die alles eerst goed nagespeurt hebben !
-
talisman schreef:Of ik niet weet wat in Matt.27 staat. Wat een arrogantie ! Hoe de vork nu aan de steel zit gaat je totaal voorbij en zou je ook niet begrijpen.ebenhaezer schreef: TALISMAN , jij moet toch even goed nadenken hoor ! Matt. 27 : 54 gaat weldegelijk over de hoofdman over 100 en de andere bewakers die bij het KRUIS stonden !En ik heb niks gezegD over een romeinse honderdman.bovendien heb ik niets gezegt over wat er in de Olijfhof gebeurde !Juist, en daarop heb ik een hint gegeven dat men nooit kan geweten hebben wat Jezus daar zei, of er moest ergens een paparazzo in de struiken hebben gezeten. Jij en Bluevelvet hebben duidelijk moeite met nadenken. Dat is toch de titel van deze topic zou ik denken.Daar had Bluevelvet het over , en dat heeft ze heel goed uitgelegd , herlees nog maar eens man !Jij natuurlijk.Wie zit hier eigenlijk alles door elkaar te halen ?Daarover zijn we het dan eens. Niks opgeschreven en later verzonnen. OM NA TE DENKEN.Welke paparazzo bedoel je ? Dacht jij soms dat daar ook nog een Reporter bij stond om alles op te schrijven ? ook ne goeien !!!Iets waar geen getuigen bij waren ? Later WAT opgeschreven ? Zoals ik al zei : totaal verzonnen tekst. OM NA TE DENKEN.Natuurlijk werd pas later alles opgeschreven , door gelovigen die alles eerst goed nagespeurt hebben !
Zo TALISMAN , alles waar geen getuigen bij zijn , zijn leugens ! Weer straffe koffie hoor !
Als jij hier nog ' pruts ' vertelt , zorg dan dat er getuigen bij zitten , want anders zijn het leugens .
Er bestaat ook nog zoiets als VERTROUWEN , en dat heb jij blijkbaar niet , jammer !
-
Fazal
Beste EB, het zit hier vol getuigen.
Zowel voor wat Talisman betreft, als voor alle onzin dat jij hier op het forum schrijft.
Zowel voor wat Talisman betreft, als voor alle onzin dat jij hier op het forum schrijft.
-
Je kijkt weer de andere kant op als je geconfronteerd wordt met jouw onzin. Zo kennen we je al ja-ren. Als niemand erbij was, hoe kon men dan minstens 40 jaar later weten wat Jezus in alle eenzaamheid gezegd had ? Zeg ik leugens ? NEE, ik zeg dat deze woorden verzonnen zijn.ebenhaezer schreef: Zo TALISMAN , alles waar geen getuigen bij zijn , zijn leugens ! Weer straffe koffie hoor !
Pruts is iets dat enkel in jou post staat.Als jij hier nog ' pruts ' vertelt , zorg dan dat er getuigen bij zitten , want anders zijn het leugens .
Dus ik moet vertrouwen hebben in een ONBEKENDE met een auteursnaam die iets beweerd wat meer dan 40 jaar ervoor zou gezegd zijn door iemand die hij nooit gezien heeft. Van een naïef schaap gesproken... Zou je niet beter verhuizen naar een reli- site van gelijkgestemden dan hier een ernstige discussie maar steeds te komen verstoren ?Er bestaat ook nog zoiets als VERTROUWEN , en dat heb jij blijkbaar niet , jammer !
-
FAZAL en TALISMAN , mijn twee lieverds , sorry hoor , dit is wel mijn Topic , waarin JULLIE steeds weer alles komen verstoren !
Ik zou jullie vriendelijk willen aanraden een pruts - reli op te zoeken , zou nog gewaardeerd worden ook !
Déze site gaat over : geloof - de Bijbel - God - en ander religies en meningen . Dààr gaat het over , en nog wel om ' ER OVER NA TE DENKEN ' !
Ik zou jullie vriendelijk willen aanraden een pruts - reli op te zoeken , zou nog gewaardeerd worden ook !
Déze site gaat over : geloof - de Bijbel - God - en ander religies en meningen . Dààr gaat het over , en nog wel om ' ER OVER NA TE DENKEN ' !
-
En daar geef ik nu net mijn mening over. Om met gelijkgestemde kwezels te keuvelen moet je een reli-site bezoeken zoals deze : http://forum.credible.nl/ebenhaezer schreef:FAZAL en TALISMAN , mijn twee lieverds , sorry hoor , dit is wel mijn Topic , waarin JULLIE steeds weer alles komen verstoren !
-
Fazal
(Lieve) EB, als je er niet tegen kunt, moet je hier niet zijn!
Dit forum is hier niet op zijn plaats. Het vraagt er letterlijk om, tegenstand te krijgen.
Talisman heeft overschot van gelijk! Ga naar een forum van gelijkgestemden, en je zal geen weerstand meer ondervinden, tenzij jullie ook daar, niet overeen zouden komen natuurlijk!? Het zou mij trouwens niets verwonderen!
Dit forum is hier niet op zijn plaats. Het vraagt er letterlijk om, tegenstand te krijgen.
Talisman heeft overschot van gelijk! Ga naar een forum van gelijkgestemden, en je zal geen weerstand meer ondervinden, tenzij jullie ook daar, niet overeen zouden komen natuurlijk!? Het zou mij trouwens niets verwonderen!
-
fotofant - Lid geworden op: 28 jul 2009, 20:00
Beste Ebenhaezer,
Talisman en Fazal hebben gelijk het forum is : Religie-Psychologie-Filosofie met als ondertitel : om over na te denken; dus niet alleen met gelijkgestemden te keuvelen over een eventuele god of bijbel, maar om na te denken over .... alles wat met religie, psychologie of filosofie verband houdt
Religie is niet beperkt tot 1 visie met God en bijbel als hoofdacteurs, en zijn nog andere mogelijke spelers
Talisman en Fazal hebben gelijk het forum is : Religie-Psychologie-Filosofie met als ondertitel : om over na te denken; dus niet alleen met gelijkgestemden te keuvelen over een eventuele god of bijbel, maar om na te denken over .... alles wat met religie, psychologie of filosofie verband houdt
Religie is niet beperkt tot 1 visie met God en bijbel als hoofdacteurs, en zijn nog andere mogelijke spelers
elk moment is belangrijk
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
Ebenhaezer dat je een geloof hebt in iets wat het leven heeft doen ontstaan, in stand houd en doet voortgaan is niet vreemd of verkeert. Wat wel in mijn denken en gevoel is gevormd om die geschreven boeken die samen de bijbel vormen, niet te puur en letterlijk te nemen.
Er zitten best goede zaken in die je van toepassen op je leven kunt brengen maar dat geldt voor elke goede raad die je je medemens kan mee geven. Voor de rest zijn het flarden uit een ver verleden waarvan sommigen deels waarheden zijn maar ook aanpassingen bevatten naar inzicht van de diverse schrijvers.
De geschriften zijn waarschijnlijk opgesteld om mensen angst te geven voor een ongeremde levenswijze en om daar kontrole over te hebben.
Daarom hel en verdoemenis als schrikmiddel, paradijs en opstanding als beloning voor het volgzaam zijn aan de richtlijnen van de leiders die de volgelingen van hun religie bestuurden.
Maar jij leeft nu in het westen van deze wereld waar vele mensen die fictie en waarheid kunnen scheiden en dat niet zonder een doel. Overweeg dit in alle ernst en luister naar je innerlijke en wat je ook besluit het zal invloed hebben, naar je toekomst gezien. In mijn beleving is elk menselijke leven een deeltje van dat, waaruit alles is ontstaan en zoals ik het voel, niet zonder betekenis of doel.
Er zitten best goede zaken in die je van toepassen op je leven kunt brengen maar dat geldt voor elke goede raad die je je medemens kan mee geven. Voor de rest zijn het flarden uit een ver verleden waarvan sommigen deels waarheden zijn maar ook aanpassingen bevatten naar inzicht van de diverse schrijvers.
De geschriften zijn waarschijnlijk opgesteld om mensen angst te geven voor een ongeremde levenswijze en om daar kontrole over te hebben.
Daarom hel en verdoemenis als schrikmiddel, paradijs en opstanding als beloning voor het volgzaam zijn aan de richtlijnen van de leiders die de volgelingen van hun religie bestuurden.
Maar jij leeft nu in het westen van deze wereld waar vele mensen die fictie en waarheid kunnen scheiden en dat niet zonder een doel. Overweeg dit in alle ernst en luister naar je innerlijke en wat je ook besluit het zal invloed hebben, naar je toekomst gezien. In mijn beleving is elk menselijke leven een deeltje van dat, waaruit alles is ontstaan en zoals ik het voel, niet zonder betekenis of doel.
Alles is Één en die Éne is Alles.
-
TALISMAN , FAZAL en FOTOFANT , bedankt voor jullie mening , en wees gerust , IK KAN ER BEST TEGEN hoor ! Geen probleem , jullie zijn me nog niet kwijt , ik wens trouwens nog 100 jaar te worden !!!
WIE zijn hier de ' gelijkgestemden ' , WAARMEE IK KEUVEL ?
Die zijn er gelukkig wel , maar wij ' keuvelen ' niet met elkaar , of bij uitzondering soms eens een woordje , als dat nodig is . Niet de zaken omdraaien hé !
Dit is mijn eerste en uitverkoren forum , wees dus ' getroost ' !
Weerstand is juist nodig en normaal , om te kunnen over iets spreken , gelukkig dat er weerstand is , maar ik zou het eerder verschil van mening noemen .
Religie is inderdaad niet beperkt tot één visie , en : God en de Bijbel zijn geen ' hoofdacteurs ' , maar wel de bestaansreden van het christelijk geloof , waar idd. verschillende uitleggingen en belevenissen van bestaan , en daarover mag in dit forum gesproken en nagedacht worden , toch ?
Maar troost jullie , wij gaan een paar weekjes op reis , genieten van wat God in zijn wondermooie natuur geschapen heeft , en dat kan Hem alleen maar groter maken .
Tot wederzien schatjes !
WIE zijn hier de ' gelijkgestemden ' , WAARMEE IK KEUVEL ?
Die zijn er gelukkig wel , maar wij ' keuvelen ' niet met elkaar , of bij uitzondering soms eens een woordje , als dat nodig is . Niet de zaken omdraaien hé !
Dit is mijn eerste en uitverkoren forum , wees dus ' getroost ' !
Weerstand is juist nodig en normaal , om te kunnen over iets spreken , gelukkig dat er weerstand is , maar ik zou het eerder verschil van mening noemen .
Religie is inderdaad niet beperkt tot één visie , en : God en de Bijbel zijn geen ' hoofdacteurs ' , maar wel de bestaansreden van het christelijk geloof , waar idd. verschillende uitleggingen en belevenissen van bestaan , en daarover mag in dit forum gesproken en nagedacht worden , toch ?
Maar troost jullie , wij gaan een paar weekjes op reis , genieten van wat God in zijn wondermooie natuur geschapen heeft , en dat kan Hem alleen maar groter maken .
Tot wederzien schatjes !
-
janx schreef:Ebenhaezer dat je een geloof hebt in iets wat het leven heeft doen ontstaan, in stand houd en doet voortgaan is niet vreemd of verkeert. Wat wel in mijn denken en gevoel is gevormd om die geschreven boeken die samen de bijbel vormen, niet te puur en letterlijk te nemen.
Bedankt JANX , ik zal je goedgemeende raad onderzoeken , maar ik verzeker jou , dat de Bijbel niet bedoeld is om mensen angst te geven , maar om lessen uit de geschiedenis te leren , en te zien hoe het niet moet . Ook om ons te helpen om gelukkig en in vrede te leven .
Verder ben ik wel in staat om fictie en waarheid te onderscheiden , maar bij ware christenen speelt vertrouwen en overtuiging wel een grote rol , omdat onze geest de woonplaats is van Gods Geest , en dat is idd. moeilijk te begrijpen !
Zo , tot midden volgende maand Janx .
-
Paca - Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Zou Ebenhaezer één of andere getuige van jehova zijn die meent dat er maar één waarheid bestaat ... de zijne/hare?
In elk geval zeer wereldvreemd en daag uit te vertellen wat zijn/haar beroep is. Waarschijnlijk betaald met uw en mijn belastinggeld!
In elk geval zeer wereldvreemd en daag uit te vertellen wat zijn/haar beroep is. Waarschijnlijk betaald met uw en mijn belastinggeld!
-
Paca schreef:Zou Ebenhaezer één of andere getuige van jehova zijn die meent dat er maar één waarheid bestaat ... de zijne/hare?
Hallo PACA , ik heb nog even tijd om jou te antwoorden , en nog eens : ik ben geen JG. , alleen een gewoon christen , die samen met andere Bijbelgetrouwe gelovigen samen komen om onze God Schepper te eren !
En wat die waarheid betreft , ieder mens heeft naarvolgens zijn overtuiging een waarheid waar hij aan vast houdt , anders zou het geen OVERTUIGING zijn !
Ik weet niet waar jouw pensioen van betaald wordt , waarschijnlijk ook van belastingsgeld , vermits de pensioenkas leeg is , of niet ? En mijn beroep was verpleegkundige , zo dat weet je dan ook ! En slaap nu maar lekker !