OM NA TE DENKEN ( vervolg ) .
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
alles is ingebrand en vastgeroest op wat uitzonderingen na.
Over het algemeen zijn heel veel dingen nu wel wetenschappelijk bewezen Janx. Behalve het bestaan van een god en bv. jouw stokpaardje : reïncarnatie.
Ik vind niet dat we terug naar de middeleeuwen moeten door alles weer in vraag te stellen. Dat mag alleen als er zware aanwijzingen zijn die verder onderzoek vereisen. Toch ?
Zolang het ingebrande en vastgeroeste blijft kloppen, mogen we daar op verder borduren.
Over het algemeen zijn heel veel dingen nu wel wetenschappelijk bewezen Janx. Behalve het bestaan van een god en bv. jouw stokpaardje : reïncarnatie.
Ik vind niet dat we terug naar de middeleeuwen moeten door alles weer in vraag te stellen. Dat mag alleen als er zware aanwijzingen zijn die verder onderzoek vereisen. Toch ?
Zolang het ingebrande en vastgeroeste blijft kloppen, mogen we daar op verder borduren.
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
Dat is wat we denken .... maar klopt dat wel?Reini schreef:Over het algemeen zijn heel veel dingen nu wel wetenschappelijk bewezen Janx.
Wetenschap zegt bijvoorbeeld dat men maar 4% kennis heeft van de kosmos en dat is dan nog een optimistische inschatting.
het Leven is mijn God en die bestaat denk ik zelf. Jouw voorstelling van een God die heb je niet en dus bestaat die niet. Klopt!Reini schreef: Behalve het bestaan van een god
Hm ... ik zie het als een feit ook mede door mijn eigen waarnemingen maar goed ook dat mag je verwerpen.Reini schreef: en bv. jouw stokpaardje : reïncarnatie.
Zou dat zo zijn dan geef je mij zeker aan bij de autoriteiten als een ketter die volkomen de weg kwijt is. En misschien branden ze het wel uit mij .... wie weet.Reini schreef: Ik vind niet dat we terug naar de middeleeuwen moeten door alles weer in vraag te stellen.
Soms zijn hele subtiele aanwijzingen een beter begin dat het zware.Reini schreef:
Dat mag alleen als er zware aanwijzingen zijn die verder onderzoek vereisen. Toch ?
Niet borduren Reini, gewoon naukeuriger los tornen en ontrafelen.Reini schreef: Zolang het ingebrande en vastgeroeste blijft kloppen, mogen we daar op verder borduren.
Alles is Één en die Éne is Alles.
-
Dat we slechts 4 % weten over wat er buiten onze bol gaande is, dat is correct te noemen: maar dat is het nu juist: de wetenschap heeft er geen enkel probleem mee om dat toe te geven.
De kennis die men nu heeft kan men gebruiken om ook dàt verder uit te pluizen. Misschien Pluisje bijroepen?
De rest van je betoog is "eigen waarheid". Leven hoeft ook geen god genoemd te worden.
De kennis die men nu heeft kan men gebruiken om ook dàt verder uit te pluizen. Misschien Pluisje bijroepen?
De rest van je betoog is "eigen waarheid". Leven hoeft ook geen god genoemd te worden.
-
Ik denk dat je gewoon een antipathie tegen het woordje god hebt.
Het zijn maar drie letters die voor elk een andere betekenis kan hebben maar daar wordt niet naar gekeken. Gewoon direct met je hielen in het zand zodra het woordje god voorkomt in een schrijven...
Het zijn maar drie letters die voor elk een andere betekenis kan hebben maar daar wordt niet naar gekeken. Gewoon direct met je hielen in het zand zodra het woordje god voorkomt in een schrijven...
-
Zo is dat Jan. ik ben er zelfs allergisch aan. Al teveel misdaden gepleegd onder het mom van ....janx schreef:Ik denk dat je gewoon een antipathie tegen het woordje god hebt.
Welke betekenis heeft dat voor anderen? Het gros , atheïst of gelovige, ziet er een bovenaards wezen in, waarin men wél of niet gelooft.
-
helaas wel ..... ik bedoel dat men een bovenaardswezen als een soort baas en regelaar die adhoc diverse zaken even regelen kan. Volkomen onzinnig is die gedachte. Alles ( de aarde, natuur en kosmos) is al geregeld voor al de soorten levens die er zijn en komen en geweest zijn en binnen dat alles kunnen wij als individueel mens en als groep onze eigenzaakjes regelen met de bijbehorende up and down's die ontstaan.Welke betekenis heeft dat voor anderen? Het gros , atheïst of gelovige, ziet er een bovenaards wezen in, waarin men wél of niet gelooft.
-
Henriette 2 - Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:51
janx schreef:Ik denk dat je gewoon een antipathie tegen het woordje god hebt.
Hoe vastgeroest ben je dan?Reini schreef: Zo is dat Jan. ik ben er zelfs allergisch aan. Al teveel misdaden gepleegd onder het mom van ....
Welke betekenis heeft dat voor anderen? Het gros , atheïst of gelovige, ziet er een bovenaards wezen in, waarin men wél of niet gelooft.
-
Als alles in totale samenhang werkzaam is ofwel één totale werkzaamheid is, als dus alles al geregeld is wat kunnen wij als individueel mens en als groep eigen zaakjes regelen?janx schreef: Alles ( de aarde, natuur en kosmos) is al geregeld voor al de soorten levens die er zijn en komen en geweest zijn en binnen dat alles kunnen wij als individueel mens en als groep onze eigenzaakjes regelen met de bijbehorende up and down's die ontstaan.
-
wat dacht je van het schrijven in een forum zo als jij nu doet en ik? Ook die zaakjes die geregeld zijn in Griekenland bijvoorbeeld, door de mens is dat geregeld en niet door de natuur, het grote verschil in bezit en armoe infeite zal het zichzelf ook wel weer ontregelen. Dus het blijft een menselijk geregel. 
-
O, je maakt 'n onderscheid tussen de natuur en het denken van de mens?
Ja...dat is voor mij nog steeds 'n vraag.
Het lijkt idd wel dat daar 'n onderscheid is (het denken als "nietnatuur" of afwijking in de natuur)
Het denken immers lijkt uit zelfzucht regelrecht tegen de natuur in te willen gaan.
Toch vraag ik mij af of zoiets überhaupt wel mogelijk is?
Ja...dat is voor mij nog steeds 'n vraag.
Het lijkt idd wel dat daar 'n onderscheid is (het denken als "nietnatuur" of afwijking in de natuur)
Het denken immers lijkt uit zelfzucht regelrecht tegen de natuur in te willen gaan.
-
Neen, ik maak niet die onderscheid maar het is een scheiding tussen natuur en denken. Dat maakt de mens juist zo bijzonder, even afgezien van de puinhopen die gemaakt kunnen worden die enkel de mens zelf kan treffen.Henriette 2 schreef:O, je maakt 'n onderscheid tussen de natuur en het denken van de mens?
blijven studeren Henriette je komt er wel uit.Henriette 2 schreef: Ja...dat is voor mij nog steeds 'n vraag.
hangt helemaal af van het antwoord die je je zelf geeft.Henriette 2 schreef:
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Om hier op aarde de juiste weg te vinden in het leven , is geen gemakkelijke zaak , ik kreeg dit stukje onder ogen van deze A.J. CRONIN , die dat goed verwoordde en het nadenken waard is .
" Het leven is geen brede , plezierige laan waardoor we
vrij en ongestoord kunnen rijden , maar een doolhof van
straatjes , waarlangs we onze route moeten vinden ; we
raken verdwaald en in de war , en komen soms vast te
zitten in een doodlopende steeg . Maar als we blijven
geloven , zal God voor ons een deur openen ; misschien
niet de deur die we zochten , maar altijd een die ons
uiteindelijk verder zal helpen ! "
Vriendelijke groetjes , EBENHAEZER .
" Het leven is geen brede , plezierige laan waardoor we
vrij en ongestoord kunnen rijden , maar een doolhof van
straatjes , waarlangs we onze route moeten vinden ; we
raken verdwaald en in de war , en komen soms vast te
zitten in een doodlopende steeg . Maar als we blijven
geloven , zal God voor ons een deur openen ; misschien
niet de deur die we zochten , maar altijd een die ons
uiteindelijk verder zal helpen ! "
Vriendelijke groetjes , EBENHAEZER .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Er is weer veel te doen in onze wereld omtrent SCHULDEN , bijna in alle landen ! Er wordt te veel boven de stand geleefd en dat draagt zijn gevolgen .
Er wordt van alles geprobeerd , maar niets gevonden dat blijvend helpen kan . De armoe wordt niet weggewerkt , integendeel : rijken worden nog rijker en armen nog armer , bedrog en corruptie des te groter .
Dat ziet er niet zo goed uit , ondanks de mooie dingen die er gelukkig ook nog zijn !
Ik had gisteren een gesprek met iemand via skyp , en we spraken daarover , en toen wees hij mij er op , dat dit misschien wel eens de aanloop zou kunnen zijn naar een geldloos systeem zoals een ingeplantte chip of zoiets , bij ieder mens .
Dat zou het wereldsysteem misschien wel helpen , maar ook velen in problemen brengen , doordat vrijheid en veiligheid wel eens in 't gedrang zouden komen . Daar valt toch wel eens over na te denken .
Groetjes EBENHAEZER .
Er wordt van alles geprobeerd , maar niets gevonden dat blijvend helpen kan . De armoe wordt niet weggewerkt , integendeel : rijken worden nog rijker en armen nog armer , bedrog en corruptie des te groter .
Dat ziet er niet zo goed uit , ondanks de mooie dingen die er gelukkig ook nog zijn !
Ik had gisteren een gesprek met iemand via skyp , en we spraken daarover , en toen wees hij mij er op , dat dit misschien wel eens de aanloop zou kunnen zijn naar een geldloos systeem zoals een ingeplantte chip of zoiets , bij ieder mens .
Dat zou het wereldsysteem misschien wel helpen , maar ook velen in problemen brengen , doordat vrijheid en veiligheid wel eens in 't gedrang zouden komen . Daar valt toch wel eens over na te denken .
Groetjes EBENHAEZER .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
Lady Godiva - Lid geworden op: 22 dec 2008, 16:46
Oei, kunnen ze nù al vanuit den hemel skypen
Die moderne dinges toch hé...en zeggen dat ge vroeger op uw blote knieen 3 onze vaders en 5 rozenkransen moest bidden opdat hij u zou gehoord hebben
Die moderne dinges toch hé...en zeggen dat ge vroeger op uw blote knieen 3 onze vaders en 5 rozenkransen moest bidden opdat hij u zou gehoord hebben
De ogen van véél Vlamingen zijn uiteindelijk geopend en de traditionele partijen slagen er maar niet in om die ogen terug te sluiten !!!!
-
Fazal
Het wordt de hoogste tijd (dat een soort Jezus) hier weer eens nederdaalt, want het loopt hier de spuigaten uit. Ik hoop enkel maar dat God de Vader niet wacht tot Sint-Jutemis om hier weer wat orde op zaken te stellen.
Maar ja, zoals iedereen weet, zijn God's wegen ondoorgrondelijk nietwaar!?
En ik hoop tevens dat het niet nodig zal zijn, wéér een zoon op te offeren, want dàt heeft vroeger toch al geen zier geholpen. We hebben hier al God- en Allah-aanbidders genoeg.
En trouwens, die zoon blijft toch eeuwig leven.
M.a.w., die Zoon is hoegenaamd NIET dood! Hij is uit de dood weer opgestaan, en leeft verder, op, of nààst (de schoot van) zijn Vader.
En eigenlijk he, was dat toch allemaal maar om te lachen.
Van zijn moeder geen kwaad woord, maar ..., die is (nu en dan) alléén maar te zien in zuiderse oorden. 't Zal dan wel de zon zijn die dààr een rol in speelt.
Maar ja, zoals iedereen weet, zijn God's wegen ondoorgrondelijk nietwaar!?
En ik hoop tevens dat het niet nodig zal zijn, wéér een zoon op te offeren, want dàt heeft vroeger toch al geen zier geholpen. We hebben hier al God- en Allah-aanbidders genoeg.
En trouwens, die zoon blijft toch eeuwig leven.
M.a.w., die Zoon is hoegenaamd NIET dood! Hij is uit de dood weer opgestaan, en leeft verder, op, of nààst (de schoot van) zijn Vader.
En eigenlijk he, was dat toch allemaal maar om te lachen.
Van zijn moeder geen kwaad woord, maar ..., die is (nu en dan) alléén maar te zien in zuiderse oorden. 't Zal dan wel de zon zijn die dààr een rol in speelt.