Het karakter van Schepper God .

hier is plaats voor alle wereldreligies

talisman

27 nov 2012, 14:59

cappa schreef:
bluevelvet schreef:
cappa schreef:
bluevelvet schreef: En jij bent natuurlijk iemand die goed nadenkt :idea:
Ik doe tenminste mijn best de vermogens die ik gekregen heb zo goed mogelijk te gebruiken. :D
... die je GEKREGEN hebt ... ? Van wie heb je die gekregen ? Naar het beeld van God :roll:
Van evolutie, collectieve en persoonlijke, van mijn ouders genetisch en door opvoeding, van de maatschappij.
Maar niet van een obsessie als een god.
Zo te zien zijn die devoten dan toch mis bedeeld van hun god, als je zo kunt nagaan.
:lol:

werewoef

27 nov 2012, 18:30

Misdeeld ? waarom, misdeeld ?

Heb je je nooit afgevraagd hoe het komt dat je in een bepaalde eeuw geboren bent en onder en te midden van je speciale en bepaalde ouders ? En grootgebracht met een of ander soort geloof ??

Heb je de reden daarvan nooit eens onderzocht ???

Indien nee, vind ik dat erg spijtig voor je .

mvg-werewoef
AMEN en AUM

talisman

27 nov 2012, 18:52

werewoef schreef:Misdeeld ? waarom, misdeeld ?
Het ging hem over misdeeld in intelligentie he WW. Volgende vragen wijzen in die richting.
Heb je je nooit afgevraagd hoe het komt dat je in een bepaalde eeuw geboren bent
Omdat mijn ouders me in vorige eeuw verwekt hebben. Logisch toch ?
en onder en te midden van je speciale en bepaalde ouders ?
Iedereen heeft bepaalde ouders. Zonder ouders kan je niet geboren worden. Logisch toch ?
En grootgebracht met een of ander soort geloof ??
Sommigen wel, andere dan weer niet. Sommigen in een christelijk gezin of een joods gezin of een islamitisch gezin of een hindoeïstisch gezin. Tja, daar kies je niet voor he ? Dat wordt je meestal opgedrongen en raakt er nog slecht van af als je misdeeld bent in, je weet wel.
Je ziet, daar is geen ' reden ' mee gemoeid. Da's puur toeval WW, puur toeval.

Zondervrees

27 nov 2012, 18:53

werewoef schreef:Misdeeld ? waarom, misdeeld ?

Heb je je nooit afgevraagd hoe het komt dat je in een bepaalde eeuw geboren bent en onder en te midden van je speciale en bepaalde ouders ? En grootgebracht met een of ander soort geloof ??

Indien nee, vind ik dat erg spijtig voor je .

mvg-werewoef
Toch wel heel sterk vooringenomen dat je er van uitgaat dat die reden überhaupt zou bestaan.
Al eens vanuit het standpunt durven redeneren dat die reden niet bestaat? En dan gemerkt wat het verschil nu precies zou zijn? Wat het niet bestaan van die reden zou veranderen in je leven?
Of ben je enkel je knuffeldekentje kwijt dan?
Ni Dieu, Ni Maître

ebenhaezer

29 nov 2012, 17:03

talisman schreef:
ebenhaezer schreef: Ja , CAPPA , een oud boekske , waarin een derde van de wereldbevolking nog steeds in geloofd ! En dat nog steeds in duizenden exemplaren herdrukt wordt ! Toch veelzeggend , vindt je ook niet ? Veel liefs , EB.
Dat zegt heel veel over het mensDOM.

Inderdaad Talis , dat zegt héél veel , want ook jij hoort daarbij , of ben jij soms geen MENS ? Maar jij hebt dat blijde Evangelie nog niet ontdekt , de goede boodschap die de Vrede aanbrengt , voor wie in de Heer Jezus gelooft ! Straks is het Kerstfeest , dan mogen we Zijn Verjaardag vieren . 1012 jaar geleden ! Niemand heeft ooit dat feest kunnen uitwissen , doen vergeten ! En dat komt omdat Hij door Zijn Geest in de harten woont van dezijnen , Zijn liefde houdt stand . M.l.gr. EB.
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

talisman

29 nov 2012, 19:02

ebenhaezer schreef: Maar jij hebt dat blijde Evangelie nog niet ontdekt , de goede boodschap die de Vrede aanbrengt , voor wie in de Heer Jezus gelooft !
Dat zou ik eerder van jou kunnen zeggen als ik onderstaande lees:
Straks is het Kerstfeest , dan mogen we Zijn Verjaardag vieren . 1012 jaar geleden !
Zonder rekening te houden met deze onoplettendheid ( 1012 ), zal je zeker nog niet in het Evangelie ontdekt hebben dat er wel degelijk staat dat Herodes de Grote jacht zou hebben gemaakt op alle jongetjes tot 2 jaar in en rond Bethelem. En als je ook maar iets van geschiedenis afweet is Herodes in 4 VOOR C. overleden. Nu kunnen we er toch van uitgaan dat hij dit bevel niet heeft gegeven vanop zijn sterfbed. Als je nog 2 + 4 kunt optellen, komen we aan 6 v.C. Logischer 7 v.C. Maar eigenlijk is dit kerstverhaaltje bedoeld om aan te geven dat er een koning/messias is geboren, gezien de sterren en planeten dit in 7 v.C. duidelijk aanbrachten. Denken we maar aan ' de ster '. Hier kan je dit eens nalezen:
http://www.public.iastate.edu/~lightandlife/triple.htm
Zo zie je maar dat ik al meer ontdekt heb in het Evangelie dan jij .
Een tijdje geleden hebben cappa en ik er nog een topic mee gevuld en kwamen we uit ergens in het begin van juli 7 v.C. Dat we dit op 25 december vieren is een heidens gebruik en herdachten de Romeinen Sol-Invictus.
Alvast een Zalig Heidens Kerstfeest gewenst .

Reini

03 dec 2012, 20:31

Ebeke,
in feite vier je een heidens feest: de zonnewende.
Maar zoals zoveel pikte de RK het en maakte het tot hun eigen feest.
Denkelijk om de "heidenen" mee op hun karretje te laden.
Stalleke van Bethlehem is bij mij al lang de deur uit, verkocht voor 10 eu op tweedehands. Leuk voor kindjes.
De groene boom mag blijven als bewijs van de kracht der natuur die telkens weer de bovenhand haalt.

ebenhaezer

04 dec 2012, 21:13

talisman schreef:
ebenhaezer schreef: Je moet het zover niet zoeken TALIS , wat ik bedoelde was eenvoudig te zeggen dat we straks de GEBOORTE van onze Heer Jezus vieren , dat nu 2012 jaar geleden geschied was .
Ik vier iemands verjaardag op de dag dat ie geboren is. Is dat in Wallonië dan anders .
Datum en uitvinder is van geen belang
Heb je het nu over de Bijbel ?? 8O

Misschien is dat bij jullie verboden of zoiets , maar wij vieren ELK JAAR de verjaardag van onze kinderen , en zij van hun ouders ! En dat is bij vele mensen zo , is dat zo abnormaal jongen ? Bovendien woon ik in Vlaanderen nu en daar doen ze dat idd. ook , of was je dat al vergeten ?

Wat de geboorte van de Heer Jezus betreft , heb ik het wel over de Bijbel , maar vermits men met datum en uitvinder verwarring is gaan zaaien , is dat dààrom van geen belang , want daar gaat het niet om ; het gaat er om dat we herdenken dat de Heer Jezus op aarde kwam als onze Verlosser en we daardoor een kind van God konden worden , maar jij zoekt het veel te ver om toch gelijk te krijgen ! Slaap lekker hoor ! EB.

ebenhaezer

04 dec 2012, 21:25

Reini schreef:Ebeke,
in feite vier je een heidens feest: de zonnewende.
Maar zoals zoveel pikte de RK het en maakte het tot hun eigen feest.
Denkelijk om de "heidenen" mee op hun karretje te laden.
Stalleke van Bethlehem is bij mij al lang de deur uit, verkocht voor 10 eu op tweedehands. Leuk voor kindjes.
De groene boom mag blijven als bewijs van de kracht der natuur die telkens weer de bovenhand haalt.

Je hebt gelijk REINI , daar heeft men inderdaad een heidens feest van gemaakt , maar wij vieren eenvoudig de geboortedag van JEZUS , zoals dat dat in de Bijbel staat ! Ik bedoel in mijn gemeente en familie , want ik weet wel dat ook veel christenen er een kerstboom bij halen . Bij ons vieren we dat zonder kerstboom , maar toch is het een echt feest .
Zo , dat weet je nu ook weer en ken je Ebeke alweer een beetje beter !
Lieve groetjes , EB.

talisman

04 dec 2012, 21:28

ebenhaezer schreef: Misschien is dat bij jullie verboden of zoiets , maar wij vieren ELK JAAR de verjaardag van onze kinderen , en zij van hun ouders ! En dat is bij vele mensen zo , is dat zo abnormaal jongen ?
En waarom denk je dat dit ' bij ons' zou verboden zijn, m'n zoetsje ? " We " vieren een verjaardag wel op de dag van de geboorte van de jarige ? Ik weet niet of dit ook zo bij ' jullie' is. Kijk, ik vier de verjaardag van Yoshua ben Jehosef op het eind van juni en niet in december. Dan vieren we de winterzonnewende, een heidens feest. Met een spar en zo, je weet wel.
Bovendien woon ik in Vlaanderen nu en daar doen ze dat idd. ook , of was je dat al vergeten ?
Ach zo, en waarom maakte je ons vroeger wijs dat ge in Wallonië woonde ? Terug naar Vlaanderen verhuist ? Heeft toch niks met BHV te maken he ?

Enne, ook nog een goeie avond,
Als ge wilt he !

Doeiii

ebenhaezer

05 dec 2012, 10:35

talisman schreef:
ebenhaezer schreef: Misschien is dat bij jullie verboden of zoiets , maar wij vieren ELK JAAR de verjaardag van onze kinderen , en zij van hun ouders ! En dat is bij vele mensen zo , is dat zo abnormaal jongen ?
En waarom denk je dat dit ' bij ons' zou verboden zijn, m'n zoetsje ? " We " vieren een verjaardag wel op de dag van de geboorte van de jarige ? Ik weet niet of dit ook zo bij ' jullie' is. Kijk, ik vier de verjaardag van Yoshua ben Jehosef op het eind van juni en niet in december. Dan vieren we de winterzonnewende, een heidens feest. Met een spar en zo, je weet wel.
Bovendien woon ik in Vlaanderen nu en daar doen ze dat idd. ook , of was je dat al vergeten ?
Ach zo, en waarom maakte je ons vroeger wijs dat ge in Wallonië woonde ? Terug naar Vlaanderen verhuist ? Heeft toch niks met BHV te maken he ?

Enne, ook nog een goeie avond,
Als ge wilt he !

Doeiii

Ja liefje , onze geboortedag vieren wij ook op de juiste datum hoor ! geen probleem mee . Maar de JUISTE datum van de Heer Jezus Zijn geboorte is niet bekend , zoals jij ook wel weet , dus daarom maar een andere , en die is van GEEN BELANG zei ik al , het gaat om HEM ! Blijkbaar moeilijk te begrijpen voor jou ?
Verder heb ik jou niets wijsgemaakt over mijn woonst ! Ik heb altijd eerlijk gezegd waar ik woonde toen , en wanneer ik verhuist ben begin dit jaar , blijkbaar toch al vergeten ? eens de dokter raadplegen zou wel verstandig zijn ! Doeiii , tot straks , want ik begrijp dat je vingers al op de toetsen zijn ! Ha ha ...

talisman

05 dec 2012, 11:19

ebenhaezer schreef: Maar de JUISTE datum van de Heer Jezus Zijn geboorte is niet bekend , zoals jij ook wel weet , dus daarom maar een andere , en die is van GEEN BELANG zei ik al , het gaat om HEM ! Blijkbaar moeilijk te begrijpen voor jou ?
-1 Jezus' geboortedatum is zeker bekent m'n engeltje. De auteur heeft deze datum voor altijd vastgelegd aan de hand van dit ( verzonnen ) kerstverhaal. Welke kalender men later ook zou gebruiken, hij had het vastgelegd in de sterren. Slim he ?
-2 Wat ze vieren op 25 december is een heidens feest, Sol Invictus. Kun je hier nog eens rustig nalezen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sol_Invictus

Als je dus een christelijk feest wil vieren moet je dit ook correct doen of je beledigd Jezeke met zijn verjaardag te verplaatsen op de verjaardag van een concurrent.

't Is maar dat ge het weet. Jou ' gemeente ' zou daar toch het goede voorbeeld moeten geven vind ik.

ebenhaezer

07 dec 2012, 15:37

" Het is volbracht ! " , zei de Heer Jezus aan 't einde van Zijn taak hier bij ons op aarde .
Geen enkele Religie kan dit evenaren , zo'n Liefde voor Zijn schepselen ! Hij verliet Zijn hoge positie in het Vaderhuis , om een gewoon mens te worden . In die drie uur aan het kruis , terwijl er diepe duisternis was en de aarde beefde , nam Hij alle zonde op Zich van de hele mensheid ; Hij betaalde met Zijn bloed en kocht ons vrij uit de zondemacht , en in al Zijn vreselijk lijden , kon Hij nog zeggen , vergeef het hun want zij weten niet wat zij doen . Zelfs de dood kon Hem niet overwinnen , Hij opende de hemelpoorten , voor allen die Hem liefhebben .
Dit is het hoogste en mooiste karakter van onze Schepper God , daarmee wil ik deze topic straks beeindigen .

Veel liefs , EB.

bluevelvet

08 dec 2012, 04:07

talisman schreef:En als je ook maar iets van geschiedenis afweet is Herodes in 4 VOOR C. overleden. Nu kunnen we er toch van uitgaan dat hij dit bevel niet heeft gegeven vanop zijn sterfbed. Als je nog 2 + 4 kunt optellen, komen we aan 6 v.C. Logischer 7 v.C. Maar eigenlijk is dit kerstverhaaltje bedoeld om aan te geven dat er een koning/messias is geboren, gezien de sterren en planeten dit in 7 v.C. duidelijk aanbrachten. Denken we maar aan ' de ster '. Hier kan je dit eens nalezen:
Zo zie je maar dat ik al meer ontdekt heb in het Evangelie dan jij .
Een tijdje geleden hebben cappa en ik er nog een topic mee gevuld en kwamen we uit ergens in het begin van juli 7 v.C.
Dhr antoon en mijzelf hadden toen ook al aangetoond dat Jezus niet geboren is in het jaar 7 v. G.T. Jezus is waarschijnlijk geboren in het jaar 2 v. G.T.
Bijbelcritici willen maar al te graag geloven dat Herodes gestorven is in het jaar 4 v. Chr.
Josephus schrijft dat Herodes gestorven is kort na een maansverduistering en kort vóór het Pasha ! Hij schrijft niet of het een totale of gedeeltelijke maansverduistering betreft.
Wetenschappers baseren zich op de maansverduistering in maart van het jaar 4 v. Chr. om de dood van Herodes vast te stellen. Het ging hier wel om een GEDEELTELIJKE maansverduistering.
Zij negeren compleet het feit dat in het jaar 1 v. G.T. op 8 januari een totale en op 27 december een gedeeltelijke maansverduistering plaats had.
Met het bewijs van de maansverduistering kan men alzo de dood van Herodes vastpinnen kort na het jaar 1 voor G.T. of kort in jaar 1 G.T.
Dan is er absoluut geen probleem met hetgeen wij lezen in Mattheus dat
Jezus geboren is in de dagen van Herodes.... en dat Herodes alle jongetjes van twee jaar en jonger liet doden.

Voor talisman stond het in de sterren en planeten geschreven, dan is hij nog bijgelovig ook !

Een goede verstande...... aan alle mensen van goede wil ! :P

talisman

08 dec 2012, 07:24

bluevelvet schreef: Dhr antoon en mijzelf hadden toen ook al aangetoond dat Jezus niet geboren is in het jaar 7 v. G.T. Jezus is waarschijnlijk geboren in het jaar 2 v. G.T.
Bijbelcritici willen maar al te graag geloven dat Herodes gestorven is in het jaar 4 v. Chr.
Josephus schrijft dat Herodes gestorven is kort na een maansverduistering en kort vóór het Pasha ! Hij schrijft niet of het een totale of gedeeltelijke maansverduistering betreft.
Wetenschappers baseren zich op de maansverduistering in maart van het jaar 4 v. Chr. om de dood van Herodes vast te stellen. Het ging hier wel om een GEDEELTELIJKE maansverduistering.
Zij negeren compleet het feit dat in het jaar 1 v. G.T. op 8 januari een totale en op 27 december een gedeeltelijke maansverduistering plaats had.
Met het bewijs van de maansverduistering kan men alzo de dood van Herodes vastpinnen kort na het jaar 1 voor G.T. of kort in jaar 1 G.T.
Dan is er absoluut geen probleem met hetgeen wij lezen in Mattheus dat
Jezus geboren is in de dagen van Herodes.... en dat Herodes alle jongetjes van twee jaar en jonger liet doden.

Voor talisman stond het in de sterren en planeten geschreven, dan is hij nog bijgelovig ook !

Een goede verstande...... aan alle mensen van goede wil ! :P
TE SLECHT WEER OM " BUITENWERK " TE DOEN ? :evil:

Niet alleen het feit dat ge zelfs niet weet of Mozes wel ooit bestaan heeft, kunt ge NET ZOMIN enig bewijs leveren dat Jezus ooit bestaan heeft.
( Ik wel, maar jij niet ) :lol: