Om na te denken (vervolg ).
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
Iedereen die deel heeft aan de dood van een ander zal dit toch zelf moeten vereffenen. Waarom denk anders dat deze wereld momenteel zo veel mensen zielen telt? Reken maar eens uit hoe velen deel hebben gehad aan de dood van mensen? Hoe vele oorlogen zijn er niet geweest in het verleden? Ik hoorde op de TV een oud strijder van D-Day, vertellen, die aan boord van een vliegtuig bommen moest lossen. Deze man zei , met enige moeite, dat hij trots was op zijn inbreng, maar toch nachten wakker was en moest denken aan de mensen die door zijn toedoen gedood waren. En dat zat hem niet lekker. En helaas ook die man zal het weer in reine moeten brengen. De levensnatuur maakt geen onderscheid tussen vijand of vriend. Ieder moet zijn eigen oorzaak en gevolgen dragen en deze oplossen hoe dan ook, vroeg of later. Als je dat nu eenmaal beseft, dan ga je andere levens met ander ogen bezien en minder of niet oordelen immers, waar ben je zelf mee bezig?Klaartje schreef:Die komen niet meer terug![]()
Alles is Één en die Éne is Alles.
-
talisman - Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05
Zou dat met konijnen ook zo zijn janx ?janx schreef:Iedereen die deel heeft aan de dood van een ander zal dit toch zelf moeten vereffenen. Waarom denk anders dat deze wereld momenteel zo veel mensen zielen telt? Reken maar eens uit hoe velen deel hebben gehad aan de dood van mensen? Hoe vele oorlogen zijn er niet geweest in het verleden? Ik hoorde op de TV een oud strijder van D-Day, vertellen, die aan boord van een vliegtuig bommen moest lossen. Deze man zei , met enige moeite, dat hij trots was op zijn inbreng, maar toch nachten wakker was en moest denken aan de mensen die door zijn toedoen gedood waren. En dat zat hem niet lekker. En helaas ook die man zal het weer in reine moeten brengen. De levensnatuur maakt geen onderscheid tussen vijand of vriend. Ieder moet zijn eigen oorzaak en gevolgen dragen en deze oplossen hoe dan ook, vroeg of later. Als je dat nu eenmaal beseft, dan ga je andere levens met ander ogen bezien en minder of niet oordelen immers, waar ben je zelf mee bezig?Klaartje schreef:Die komen niet meer terug![]()
-
Gast
Je moet dus een gezin hebben, dan ben je "normaal" en mag je terugkomen na je dood, misschien hebben de talrijke singles dan wel gelijk dat ze single blijven.
-
Scherp gevonden talisman. Maar ik denk niet dat het konijn gelijk aan de mens kan zien. Mocht je dat wel zo zien en denken dan zou ik zeggen doe je best!talisman schreef:Zou dat met konijnen ook zo zijn janx ?
Maar los daarvan, ik weet daar niet het fijne van echter wel dat het dierenrijk veel gecompliceerde is dan het menselijke evolutieweg hier op aarde. Evenzo is ook het plantenrijk meer gecompliceerder en moet ik het laten afweten. Echter het is wel zo dat het dieren en plantenrijk de mens als het ware volgt op z'n evolutieweg. Kijk eens naar de prehistorische mens dieren en plantenrijk en vergelijk het met het huidige. Zoals ik het zie heeft alles met elkaar te maken en de mens heeft daarin de oorzakelijke leidende rol, waarvan de meesten daar nog geen weet van hebben echter de bewustwording daarvan neemt zeker toe, stap voor stap, de grote fout die de mensen maken ( er zijn uitzonderingen) momenteel is om het geld als doel van het leven te willen zien en velen zijn beïnvloed en denken dat dat normaal is. Gelukkig weet het konijn daar weer niets van.
-
Beste Leah, dat heeft niets met het mogen te maken enkel met oorzaak en gevolg. Natuurlijk zijn er singles, anders dan uit een overtuiging van wat dan ook.*leah* schreef:Je moet dus een gezin hebben, dan ben je "normaal" en mag je terugkomen na je dood, misschien hebben de talrijke singles dan wel gelijk dat ze single blijven.
Maar ik neem aan dat je het met mij eens bent dat het voortbestaan van de mens het (vader en) moederschap nodig is. Ook als het via een donor middels een spermabank bij een alleen staande plaats vindt. Voor het leven zelf maakt dat niets uit. Ook een buiten baarmoederlijke bevruchting is mogelijk indien het wenselijk of nodig is door omstandigheden.
Het leven wat indaalt heeft met dat gebeuren te maken anders zal het geen levensvatbaarheid hebben.
En wat het normale betreft, de 100% natuurlijke mens is die krankzinniger die we opbergen in instellingen die hebben geen invloed op hun leven maar worden als het ware geleefd en dat de vele bewuste krankzinniger buiten die instellingen lopen en hun sluwe spel spelen. En tussen die twee uiterste levensgraden zijn er vele gradaties.
-
YYZ - Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50
Lijkt iets van waarheid te herbergen volgens onderstaand schemajanx schreef:En wat het normale betreft, de 100% natuurlijke mens is die krankzinniger die we opbergen in instellingen die hebben geen invloed op hun leven maar worden als het ware geleefd en dat de vele bewuste krankzinniger buiten die instellingen lopen en hun sluwe spel spelen. En tussen die twee uiterste levensgraden zijn er vele gradaties.

-
Paca - Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Ik heb mijn deel van de wereld gezien. Ik heb mijn deel van verscheidene en verschillende godsdiensten gezien en er me zelfs over bevraagd. Ik ben tot de vaststelling gekomen dat er godsdiensten en filosofiën bestaan.
Voor mij niet gelaten maar ... er is geen enkel menselijk individu dat mij eender welke godsdienst kan aanpraten. Diegenen die menen wat te moeten verkondigen wat hun overtuiging hun weergeeft hebben niets meer als hun eigen overtuiging. Natuurlijk moeten ze mij, of anderen, niet scheef bekijken of veroordelen omdat hun (voor mij kortzichtige) visie niet gevolgd wordt.
We leven niet meer in de middeleeuwen ... sommige godsdiensten wel!
Ben geen Marxist maar weet wel dat 'godsdienst' je reinste opium voor het volk is dat niet voor zichzelf kan nadenken.
Sprookjes en saga's vertellen kan eenieder. De realiteit bewijzen is geen enkele godsdienst gegeven ... prul voor de geëvolueerde ... twijfel voor diegene die niet in staat was/is de realiteit te aanschouwen. DAT en de nog steeds aanwezige stammenmentaliteit in het Midden Oosten, uitgebuit door multinationals, is de oorzaak en continuïteit van een middeleeuwse visie opgedrongen door imams die enig aanzien wensen te verwerven of te behouden. Ze zouden eens extra goed bij de ballen moeten genepen worden ... gewoon om eens uit te leggen wat normale mensen zouden kunnen denken van hun komedie.
Voor mij niet gelaten maar ... er is geen enkel menselijk individu dat mij eender welke godsdienst kan aanpraten. Diegenen die menen wat te moeten verkondigen wat hun overtuiging hun weergeeft hebben niets meer als hun eigen overtuiging. Natuurlijk moeten ze mij, of anderen, niet scheef bekijken of veroordelen omdat hun (voor mij kortzichtige) visie niet gevolgd wordt.
We leven niet meer in de middeleeuwen ... sommige godsdiensten wel!
Ben geen Marxist maar weet wel dat 'godsdienst' je reinste opium voor het volk is dat niet voor zichzelf kan nadenken.
Sprookjes en saga's vertellen kan eenieder. De realiteit bewijzen is geen enkele godsdienst gegeven ... prul voor de geëvolueerde ... twijfel voor diegene die niet in staat was/is de realiteit te aanschouwen. DAT en de nog steeds aanwezige stammenmentaliteit in het Midden Oosten, uitgebuit door multinationals, is de oorzaak en continuïteit van een middeleeuwse visie opgedrongen door imams die enig aanzien wensen te verwerven of te behouden. Ze zouden eens extra goed bij de ballen moeten genepen worden ... gewoon om eens uit te leggen wat normale mensen zouden kunnen denken van hun komedie.
-
YYZ - Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50
Als 'dogmatisme' eigen is aan 'godsdiensten' dan lijkt het er sterk op dat we nog steeds in de middeleeuwen leven, het is bang afwachten wat het resultaat daarvan gaat worden.Paca schreef:We leven niet meer in de middeleeuwen ... sommige godsdiensten wel!
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
YYZ schreef:Als 'dogmatisme' eigen is aan 'godsdiensten' dan lijkt het er sterk op dat we nog steeds in de middeleeuwen leven, het is bang afwachten wat het resultaat daarvan gaat worden.Paca schreef:We leven niet meer in de middeleeuwen ... sommige godsdiensten wel!
Wel YYZ , dat resultaat zal eenmaal zijn , een NIEUWE HEMEL EN EEN NIEUWE AARDE , waar gerechtigheid heerst ! Maar ... daar zal eerst heel veel water bij de wijn gevoegd moeten worden , vooraleer ALLE knie zich zal buigen voor de Almachtige Schepper !
Dat staat er al eeuwenlang geschreven , en inderdaad :
_ WORDT BELACHELIJK GEMAAKT ,
_ KRACHTDADIG TEGENGEWERKT ,
_ EN TENSLOTTE ALS VANZELFSPREKEND AANGENOMEN !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .