Om na te denken (vervolg ).

hier is plaats voor alle wereldreligies

ebenhaezer

23 jun 2014, 18:24

Gewonnen dus ! goed voor België , maar die duivels zijn nog niet aan het eindpunt van deze wedstrijden !
In de Bijbel is er ook sprake van een sportwedstrijd , daar wordt de geloofsgroei mee vergeleken , er moet geoefend worden om te kunnen groeien . Maar bij geloof gaat het niet om de eerste te zijn , de beste , maar het gaat er om dat je blijft groeien , omdat stilstand achteruitgang is .
Ons leven kan steeds beter , optimaler , een hulp en zonnestraal te zijn voor iedereen !
Voor de gelovige is dat een groeien dichterbij de Here God , om meer en meer op Hem te gelijken in liefde en goedheid . Dan is de inspanning de moeite waard . Alleen , het applaus zal niet van beneden komen , wel van boven ! want er kijken in het ongeziene heel veel oogjes mee !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

YYZ

23 jun 2014, 20:28

ebenhaezer schreef:Goed YYZ , rode engelen dan ! Ja TOEVAL ? , of is het soms BIJ geval ? Wat mij betreft , of liever mijn overtuiging : er bestaat geen toeval , want alles heeft zijn doel ! en dat zal dan ook wel zo zijn met geblesseerdheid , en met verlies of overwinning behalen ! Hopelijk wordt het dat laatste , want ons klein Belgenlandeke zou dat goed kunnen gebruiken ! We zullen wel zien , nog een klein paar uurtjes . Kijken dus .
Ik weet niet of toeval niet bestaat, wat ik wel vaststel is dat we een keuze hebben uit verschillende alternatieven maar die zijn niet altijd gekend door het grote publiek waardoor die keuze beperkt wordt. Op basis hiervan ziet de toekomst er dan niet rooskleurig uit, tenzij die alternatieven meer voeding krijgen natuurlijk. En ja, ze zijn gewonnen, de winnaar heeft duizend vaders, de verliezer een wees.

bocuse

23 jun 2014, 22:00

ebenhaezer schreef:Gewonnen dus ! goed voor België , maar die duivels zijn nog niet aan het eindpunt van deze wedstrijden !
In de Bijbel is er ook sprake van een sportwedstrijd , daar wordt de geloofsgroei mee vergeleken , er moet geoefend worden om te kunnen groeien . Maar bij geloof gaat het niet om de eerste te zijn , de beste , maar het gaat er om dat je blijft groeien , omdat stilstand achteruitgang is .
Ons leven kan steeds beter , optimaler , een hulp en zonnestraal te zijn voor iedereen !
Voor de gelovige is dat een groeien dichterbij de Here God , om meer en meer op Hem te gelijken in liefde en goedheid . Dan is de inspanning de moeite waard . Alleen , het applaus zal niet van beneden komen , wel van boven ! want er kijken in het ongeziene heel veel oogjes mee !
Madam, sorry hé, maar jij kan toch nogal een stukske zeveren hoor..

YYZ

23 jun 2014, 22:14

bocuse schreef:Madam, sorry hé, maar jij kan toch nogal een stukske zeveren hoor..
Denk je dat het nog slechter kan? Omwille van die geldoorlog komt WOIII steeds dicherbij, wel jammer dat weinig mensen hier over bericht worden.

talisman

23 jun 2014, 23:01

YYZ schreef:
bocuse schreef:Madam, sorry hé, maar jij kan toch nogal een stukske zeveren hoor..
Denk je dat het nog slechter kan? Omwille van die geldoorlog komt WOIII steeds dicherbij, wel jammer dat weinig mensen hier over bericht worden.
En dan hebben we het nog niet over de SOLDEN. Die zijn nog dichterbij. :lol:

YYZ

24 jun 2014, 07:52

talisman schreef:En dan hebben we het nog niet over de SOLDEN. Die zijn nog dichterbij. :lol:
Idd, mensen zijn kunstenaars in het weglachen van dat wat zich als een dreigende wolk aan het vormen is, dergelijke dingen horen we liever niet en we sussen het geweten door het op allerhande manieren te negeren. Hiervoor bestaan veel variaties, zelfs zonder in de verste verte te begrijpen waar het nu inhoudelijk om ging.

talisman

24 jun 2014, 08:33

YYZ schreef:
talisman schreef:En dan hebben we het nog niet over de SOLDEN. Die zijn nog dichterbij. :lol:
Idd, mensen zijn kunstenaars in het weglachen van dat wat zich als een dreigende wolk aan het vormen is, dergelijke dingen horen we liever niet en we sussen het geweten door het op allerhande manieren te negeren. Hiervoor bestaan veel variaties, zelfs zonder in de verste verte te begrijpen waar het nu inhoudelijk om ging.
Jij lijkt me wel sterk op een doemprofeten zoals we zien in religies. Armageddon. Het is nu net dit doemdenken dat de gelovigen steeds onder de knoet hebben gehouden. Misschien kan je je ook eens verdiepen in meteorietinslagen of pandemieën. Je kan ook eens in therapie gaan in plaats van je angsten hier te komen ventileren.

YYZ

24 jun 2014, 08:48

talisman schreef:Jij lijkt me wel sterk op een doemprofeten zoals we zien in religies. Armageddon. Het is nu net dit doemdenken dat de gelovigen steeds onder de knoet hebben gehouden. Misschien kan je je ook eens verdiepen in meteorietinslagen of pandemieën. Je kan ook eens in therapie gaan in plaats van je angsten hier te komen ventileren.
Dat zijn de stereotiepe reacties Talisman, er zijn altijd verschillende scenario's mogelijk. Je kan/mag altijd ontkennen maar wat ga je nu doen als morgen de Russen en de Chinezen inderdaad besluiten om de USD als reservemunt te verlaten? Laat ons oprecht hopen dat het niet gebeurt maar gaan we dan nog lachen, denk je? Een realist is geen doemprofeet, het doemscenario wordt enkel waarachtiger door de ontkenning ervan, een realist weet ook dat er alternatieven bestaan maar ook dat zal onthaald worden op nogal wat verzet. Moest dat niet zo zijn dan hadden we al lang gekozen voor het vreedzame alternatief, dit in de veronderstelling dat deze alternatieven gekend zijn.

talisman

24 jun 2014, 13:10

YYZ schreef:
talisman schreef:Jij lijkt me wel sterk op een doemprofeten zoals we zien in religies. Armageddon. Het is nu net dit doemdenken dat de gelovigen steeds onder de knoet hebben gehouden. Misschien kan je je ook eens verdiepen in meteorietinslagen of pandemieën. Je kan ook eens in therapie gaan in plaats van je angsten hier te komen ventileren.
Dat zijn de stereotiepe reacties Talisman, er zijn altijd verschillende scenario's mogelijk. Je kan/mag altijd ontkennen maar wat ga je nu doen als morgen de Russen en de Chinezen inderdaad besluiten om de USD als reservemunt te verlaten? Laat ons oprecht hopen dat het niet gebeurt maar gaan we dan nog lachen, denk je? Een realist is geen doemprofeet, het doemscenario wordt enkel waarachtiger door de ontkenning ervan, een realist weet ook dat er alternatieven bestaan maar ook dat zal onthaald worden op nogal wat verzet. Moest dat niet zo zijn dan hadden we al lang gekozen voor het vreedzame alternatief, dit in de veronderstelling dat deze alternatieven gekend zijn.
Als kind hoor ik mijn vader nog zeggen: " Pas op als de chinezen komen ". :lol: En ze kwamen , met loempias en goedkoop speelgoed. Man man, ga in therapie.

YYZ

24 jun 2014, 13:34

talisman schreef:Als kind hoor ik mijn vader nog zeggen: " Pas op als de chinezen komen ". :lol: En ze kwamen , met loempias en goedkoop speelgoed. Man man, ga in therapie.
Klopt, en nu ze er zijn mogen we allemaal langer gaan werken. Ook niet moeilijk te begrijpen natuurlijk, al het geld is naar de Chinezen gestroomd. Aan wat voor therapie had je gedacht, een zoektocht naar logisch boerenverstand of zo? Ik moet je teleurstellen, blijkbaar bestaan dergelijke therapieën niet, het is niet zomaar crisis natuurlijk. Gelukkig zijn er wel veel boeken over geschreven, we hebben immers een hele geschiedenis vol van soortgelijke verhalen.

Maar nu weet ik nog niet wat je ervan zou denken wanneer ze inderdaad die USD als reservemunt zouden verlaten, geen idee over? Beschouw je onderwijs ook als een therapie of nu net dat wat therapieën noodzakelijk maakt?

talisman

24 jun 2014, 14:01

YYZ schreef:
talisman schreef: Klopt, en nu ze er zijn mogen we allemaal langer gaan werken. Ook niet moeilijk te begrijpen natuurlijk, al het geld is naar de Chinezen gestroomd.
Dat is niet de fout van de chinezen, maar aan ons totaal voorbijgestreefd belastingsysteem.
http://www.youtube.com/watch?v=SK6TVqbsKVk
Misschien helpt dat een beetje.

YYZ

24 jun 2014, 14:54

talisman schreef:
YYZ schreef:
talisman schreef: Klopt, en nu ze er zijn mogen we allemaal langer gaan werken. Ook niet moeilijk te begrijpen natuurlijk, al het geld is naar de Chinezen gestroomd.
Dat is niet de fout van de chinezen, maar aan ons totaal voorbijgestreefd belastingsysteem.
http://www.youtube.com/watch?v=SK6TVqbsKVk
Misschien helpt dat een beetje.
Idd, een therapie logisch boerenverstand is adviseerbaar, de wereld ligt in een deuk om redenen die bijna te absurd zijn om er geloof aan te hechten, toch vraagt men de bevolking allerhande offers omdat men het zelf niet meer weet. Chinees of niet, aan bezigheidstherapieën is geen gebrek, we blijven dan wel bezig maar de therapie werkt voor geen meter. Praktisch voorbeeldje om over na te denken...

Men heeft het nogal eens over de vrees voor een bankrun, het opvragen van geld dat op je rekening staat maar uiteindelijk niet in de kluis van de bank ligt, eenvoudig verhaal.

Je ziet het al voor je, een gigantische heisa, bijna onwaarschijnlijk. Om dit haast ongeloofwaardige probleem op te lossen kan je die kluizen vullen met papieren geld, exact evenveel dan wat er niet ligt maar wel zou moeten liggen. Logisch boerenverstand, het probleem is weg.

Oerdom, zelfs een leger experten in de economie begrijpt zoiets eenvoudig niet, de bevolking de dupe. Merk op, dit is lang niet het einde van het verhaal, er zijn nog veel meer opties.

Silver Wolf

28 jun 2014, 18:20

ebenhaezer schreef:
Gewonnen dus ! goed voor België , maar die duivels zijn nog niet aan het eindpunt van deze wedstrijden !
In de Bijbel is er ook sprake van een sportwedstrijd , daar wordt de geloofsgroei mee vergeleken , er moet geoefend worden om te kunnen groeien . Maar bij geloof gaat het niet om de eerste te zijn , de beste , maar het gaat er om dat je blijft groeien , omdat stilstand achteruitgang is . Ons leven kan steeds beter , optimaler , een hulp en zonnestraal te zijn voor iedereen !
EINDE CITAAT
En dan nu RECLAME.... :arrow:
Afbeelding

Tja, die duivelse DUIVELS zijn nu ook al in EB haar hoofd komen spoken...
Maar verder blijft ze dat zelfde afgezaagde plaatje grijs draaien, tot de naald er doorheen prikt allicht!?
Afbeelding

sw

ebenhaezer

29 jun 2014, 16:51

Silver Wolf schreef:ebenhaezer schreef:
In de Bijbel is er ook sprake van een sportwedstrijd , daar wordt de geloofsgroei mee vergeleken , er moet geoefend worden om te kunnen groeien . Maar bij geloof gaat het niet om de eerste te zijn , de beste , maar het gaat er om dat je blijft groeien , omdat stilstand achteruitgang is . Ons leven kan steeds beter , optimaler , een hulp en zonnestraal te zijn voor iedereen !
EINDE CITAAT
En dan nu RECLAME.... :arrow:
Afbeelding

Tja, die duivelse DUIVELS zijn nu ook al in EB haar hoofd komen spoken...
Maar verder blijft ze dat zelfde afgezaagde plaatje grijs draaien, tot de naald er doorheen prikt allicht!?
Afbeelding

sw

Nee hoor SILVER WOLF , die sportduivels spoken echt niet in mijn hoofd hoor , maar als je de dagelijkse berichten volgt , zie je , gewild of niet , toch deze sportuitslagen ! Mijn man kijkt er graag naar , en zo keek ik ook wel mee . En eerlijk gezegd , het begon me wel te interesseren , en zo te zien hoe ze zich inspanden , of teleur gesteld waren als er iets mislukte ! Dààrom dacht ik aan wat de Bijbel hierover zei , zo simpel is dat !
Als jij dat een afgezaagd plaatje vindt , is dat dan JOUW zaak , maar ik en duizenden anderen vinden Gods Woord van LEVENSBELANG , en dat is ONZE zaak !

Weet je SW. , oordelen en veroordelen is altijd gemakkelijk , vooral over iets wat je niet begrijpt of wilt begrijpen , dat zou ook ik kunnen , maar dat heeft absoluut geen zin ! Het is duizend maal beter en nuttiger , elkaar te respecteren in vriendelijkheid en begrip , dat bouwt tenminsten op en brengt vrede !
Voor gelovigen is de Bijbel Gods Waarheid , en het onderzoeken waard , ja zelfs een onuitputtelijke bron van levenswijsheid ! Maar dat hoeft het voor jou niet te zijn , wellicht heb jij heel andere interessante doelen , en dat waardeer ik ook hoor !

Nog een mooie zondagavond verder .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
Fazal

29 jun 2014, 19:27

Voor gelovigen is de Bijbel Gods Waarheid , en het onderzoeken waard , ja zelfs een onuitputtelijke bron van levenswijsheid !
Tiens ...!? Waar heb ik dat nog gelezen!? :roll: