Om na te denken (vervolg ).
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Dat zie je inderdaad helemaal verkeerd Leah.*leah* schreef:De kruisweg is toch slechts een symbool voor de pijn en het lijden die we in ons leven kunnen tegen komen.
Of dat verhaal van Jezus, die kruisiging enz. ooit heeft plaats gevonden dat weet niemand, ik hoop van niet want dat is inderdaad een gruwelverhaal.
De verrijzenis is het symbool van na zwaar lijden, fysisch en/of psychisch,
toch weer recht te krabbelen en de moed vinden om je leven verder te zetten.
Romeinen hielden streng de hand aan hun heerschappij en reageerden wreed.
Nooit gelezen over de Via Appia en de slaven?
-
Fazal
Doe ik ook niet, maar dat zgz 'weten' en 'beleven', zonder enig bewijs, enkel en alleen omdat men het gelooft!? Dat is duidelijk leven in een fantasiewereldje, zoals bvb 'Alice in Wonderland'.ebenhaezer schreef:
Haha FAZAL , ik kan het alleen maar mooi brengen , omdat het in mijn hart leeft ! En naar mijn overtuiging komt het weldegelijk van God , die de mens geschapen heeft naar zijn beeld ( zijn karakter , persoonlijkheid ) , want God IS Liefde ! Ook al begrijp jij en vele anderen dat niet , dat verandert niets aan Hem .
Hoe kun jij dat eigenlijk weten , als je het zelf niet beleeft en gelooft ?
Je kunt niet in een ander zijn leven kijken en beoordelen , toch ?
-
Fazal
Is mijn bedoeling niet hoor Reini.Reini schreef:Fazal, neem dat een dametje van 81 af, en die zakt als een plumpudding in elkaar.
Ik gun haar zelfs een superleuk verblijf in 'Wonderland'.
-
Silver Wolf - Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
MARATHON
EB zet haar verbeten kruistocht verder....
SILVER WOLF , o ik dacht dat deze marathon ging stoppen ? Niet dus !
Maar smaken verschillen inderdaad , en wij hebben blijkbaar héél verschillende ! Maar daarom hoef jij de ander nog niet af te keuren , aan de eindmeet komt pas de uitslag ! Je ziet wel : zoveel hoera's voor de R.D. , maar op 't eind toch nog verslagen . Nooit te vroeg kraaien hoor !
EINDE CITAAT.
Wat die R.D. hier komen doen is nogal vaag, want al dat gestamp is niet aan mij besteed. Zeker niet wanneer dat schaamteloze gegooi met miljoenen Euro's, zich afspeelt in een land waar de meerderheid van de bevolking nauwelijks een menswaardig te noemen bestaan kan leiden.
(Zou die EB haar liefhebbende god, daarom de Braziliaanse ploeg zo hebben laten inpakken door de Deutsche Manschaft!?)
Wat het alhier gebruikte en vooral misbruikte begrip LIEFDE betreft, toch even deze voetnoot (om over na te denken...)
LIEFDE is meestal een egocentrische eigenliefde, geprojecteerd op iemand die men tot zijn idool maakt. En via de devotie voor de aanbedene, tracht de liefhebbende aanbidder, zichzelf mee in de uitstraling te zetten, die van dat verheven symbool uitgaat.
Zo bedient men zichzelf en geniet van iets dat men eigenhandig in 't leven heeft geroepen en hardnekkig in stand tracht te houden.
Een beetje zoals een pyromaan, die meestal tussen de toegestroomde ramptoeristen staat te genieten van het vuur dat hij/zij zelf heeft aangestoken.
sw
EB zet haar verbeten kruistocht verder....
SILVER WOLF , o ik dacht dat deze marathon ging stoppen ? Niet dus !
Maar smaken verschillen inderdaad , en wij hebben blijkbaar héél verschillende ! Maar daarom hoef jij de ander nog niet af te keuren , aan de eindmeet komt pas de uitslag ! Je ziet wel : zoveel hoera's voor de R.D. , maar op 't eind toch nog verslagen . Nooit te vroeg kraaien hoor !
EINDE CITAAT.
Wat die R.D. hier komen doen is nogal vaag, want al dat gestamp is niet aan mij besteed. Zeker niet wanneer dat schaamteloze gegooi met miljoenen Euro's, zich afspeelt in een land waar de meerderheid van de bevolking nauwelijks een menswaardig te noemen bestaan kan leiden.
(Zou die EB haar liefhebbende god, daarom de Braziliaanse ploeg zo hebben laten inpakken door de Deutsche Manschaft!?)
Wat het alhier gebruikte en vooral misbruikte begrip LIEFDE betreft, toch even deze voetnoot (om over na te denken...)
LIEFDE is meestal een egocentrische eigenliefde, geprojecteerd op iemand die men tot zijn idool maakt. En via de devotie voor de aanbedene, tracht de liefhebbende aanbidder, zichzelf mee in de uitstraling te zetten, die van dat verheven symbool uitgaat.
Zo bedient men zichzelf en geniet van iets dat men eigenhandig in 't leven heeft geroepen en hardnekkig in stand tracht te houden.
Een beetje zoals een pyromaan, die meestal tussen de toegestroomde ramptoeristen staat te genieten van het vuur dat hij/zij zelf heeft aangestoken.
sw
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Reini schreef:Fazal, neem dat een dametje van 81 af, en die zakt als een plumpudding in elkaar.
Laat haar dus in vrede.
Niet bang zijn REINI , dat dametje van 82 , is kerngezond , leeft heel nuchter en vredig in deze tegenwoordige wereld , heeft ze nog allemaal op een rijtje , en wordt vast 100 jaar , zo de Heer wil .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
Fazal
Vredig misschien wel, maar nuchter? Dat weet ik nog zo net niet.
En 100 jaar worden is u van harte gegund, maar zoals je zelf zegt, zo de heer het wil.
En exact daar, heb ik toch mijn twijfels over.
En 100 jaar worden is u van harte gegund, maar zoals je zelf zegt, zo de heer het wil.
En exact daar, heb ik toch mijn twijfels over.
-
Gast
Inderdaad nooit gelezen Reini!Reini schreef:Dat zie je inderdaad helemaal verkeerd Leah.*leah* schreef:De kruisweg is toch slechts een symbool voor de pijn en het lijden die we in ons leven kunnen tegen komen.
Of dat verhaal van Jezus, die kruisiging enz. ooit heeft plaats gevonden dat weet niemand, ik hoop van niet want dat is inderdaad een gruwelverhaal.
De verrijzenis is het symbool van na zwaar lijden, fysisch en/of psychisch,
toch weer recht te krabbelen en de moed vinden om je leven verder te zetten.
Romeinen hielden streng de hand aan hun heerschappij en reageerden wreed.
Nooit gelezen over de Via Appia en de slaven?
Kan best zijn dat ik het verkeerd voor heb, ooit weten we allemaal hoe de vork in de steel zit...
-
Fazal
Nee! Ik ben van één ding overtuigd, en dat is dat we het nooit zullen weten!
En daardoor is het het streven ernaar, niet waard!
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Leah, tik eens een en ander in over de slavenopstand in de Romeinse tijd, bij google.
Je zal een stuk wijzer worden, je symbolen verdwijnen als sneeuw voor de zon.
Kruisigingen waren de wreedste straf voor opstandelingen.
De zoon van god werd er uiteraar bijgesleurd.
Die mens moest afzien voor onze zonden, enfin.
Je zal een stuk wijzer worden, je symbolen verdwijnen als sneeuw voor de zon.
Kruisigingen waren de wreedste straf voor opstandelingen.
De zoon van god werd er uiteraar bijgesleurd.
Die mens moest afzien voor onze zonden, enfin.
-
Fazal
Moest die mens afzien voor onze zonden???
Nee hoor, die mens moest boeten voor zijn politieke opvattingen.
Hij had om zo te zeggen, de volkse meerderheid op zijn hand.
En daar was de toenmalige Romeinse overheid in die streek, doodsbang van geworden!
En daar was de toenmalige Romeinse overheid in die streek, doodsbang van geworden!
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Fazal schreef:Nee! Ik ben van één ding overtuigd, en dat is dat we het nooit zullen weten!
Weet je FAZAL , dat komt omdat je het NIET WIL WETEN !
Ik zag laatst een film op Google , van een Wetenschapper die alles WEL WILDE WETEN !
En bij zijn onderzoekingen en naspeuringen over het heelal met al zijn sterren en melkwegen , de wonderlijke natuur , de cellen waaruit de mens bestaat , de geboorten en vooral het oog , moest hij bekennen : GODS WIJSHEID IS NIET TE DOORGRONDEN !
De film heet : How great is our God . Het is in het engels , maar ik vond het ondertitteld op You Tube .
De Wetenschapper heet : LOUIE GIGLIO . En dat is het kijken wel waard !
Zo zie je maar , wie zoekt , die zal vinden .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
talisman - Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05
Mee eens Fazal. En dit was niet om onze zonden, maar voor de ' zonden ' van de afvallige joden, de gehelleniseerde joden die de Torah niet naleefden en vriendjes en zakenpartners geworden waren van de Romeinen. Dit maakte toen al de meerderheid uit. Dit is wat de fundamentalistische vrome joden ' heidenen en zondaars ' noemden. Een vrij beloofde land zouden ze maar pas krijgen als elke jood volgens de Torah zou leven, zoals de profeten hadden voorspelt. Mat andere woorden: Jezus had te weinig ' bekeerlingen / soldaten ' om de Romeinen te verslaan, zo dacht men. Het is door deze ' zonden' ( van de afvallige joden ) dat hun leider Jezus is kunnen gevat worden. DAT is wat er achter dit verhaal zit.Fazal schreef:Moest die mens afzien voor onze zonden???
-
Fazal
Ik schreef:Nee! Ik ben van één ding overtuigd, en dat is dat we het nooit zullen weten!
Wat valt er dan wel zoal te weten EB? 'Moet' dat mij soms interesseren?ebenhaezer schreef:Weet je FAZAL , dat komt omdat je het NIET WIL WETEN !
Ik zou niet weten waarom! Er valt niets te weten, gezien god voor mij niet bestaat. Je kan alleen met zekerheid 'denken', maar 'weten' ..., zal je nooit!
ebenhaezer schreef: Ik zag laatst een film op Google , van een Wetenschapper die alles WEL WILDE WETEN !
Dat is allerminst een wetenschapper EB, maar een predikant, die toevallig ook kan zingen. En dat schijnt te helpen, want zijn publiek houdt vooral van zijn optreden, zowel van zijn talent als zanger(sic!), als dat van predikant.
Van wetenschap heet hij alleszins niet veel brood gegeten!
Ter verduidelijking: Dr. Louie Giglio is the pastor of Passion City Church, Atlanta, a speaker, and the founder of the Passion Movement.