Om na te denken (vervolg ).
-
Silver Wolf - Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
"Men mag mensen met een ander visie of opinie NIET afkeuren..."
zo schreef EB hogerop
Maar... als ik dan lees (ook van EB over zichzelf)
dat dametje van 82 , is kerngezond , leeft heel nuchter en vredig in deze tegenwoordige wereld , heeft ze nog allemaal op een rijtje , en wordt vast 100 jaar , zo de Heer wil .
EINDE CITAAT.
En die redenering kan ik enkel afkeuren, want ze houdt in dat die HEER eigenlijk beslist over leven en dood. Zoals de Romeinse keizers, die destijds in de arena met hun duim omhoog of omlaag, over het leven of de dood van anderen beslisten.
Wanneer men die gevaarlijke redenering doortrekt, beslist die HEER erover dat EB al 82 mocht worden, terwijl mijn (Engelse) vader kort na het einde van WO II (mogelijk als goddelijke beloning voor zijn inzet bij de bevrijding van Europa) maar 25 levensjaren kreeg toebedeeld.
...." zo de Heer wil..." (sic)
Dat soort laffe uitspraken, gebaseerd op bijgeloof, waarmee men zichzelf als uitverkorene boven de anderen verheft, zijn wraakroepend en bewijzen dat diegene die ze hanteert, ze absoluut allang niet meer allemaal op en rijtje heeft.
sw
zo schreef EB hogerop
Maar... als ik dan lees (ook van EB over zichzelf)
dat dametje van 82 , is kerngezond , leeft heel nuchter en vredig in deze tegenwoordige wereld , heeft ze nog allemaal op een rijtje , en wordt vast 100 jaar , zo de Heer wil .
EINDE CITAAT.
En die redenering kan ik enkel afkeuren, want ze houdt in dat die HEER eigenlijk beslist over leven en dood. Zoals de Romeinse keizers, die destijds in de arena met hun duim omhoog of omlaag, over het leven of de dood van anderen beslisten.
Wanneer men die gevaarlijke redenering doortrekt, beslist die HEER erover dat EB al 82 mocht worden, terwijl mijn (Engelse) vader kort na het einde van WO II (mogelijk als goddelijke beloning voor zijn inzet bij de bevrijding van Europa) maar 25 levensjaren kreeg toebedeeld.
...." zo de Heer wil..." (sic)
Dat soort laffe uitspraken, gebaseerd op bijgeloof, waarmee men zichzelf als uitverkorene boven de anderen verheft, zijn wraakroepend en bewijzen dat diegene die ze hanteert, ze absoluut allang niet meer allemaal op en rijtje heeft.
sw
-
Paul Siemons - Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22
Silver Wolf schreef: En die redenering kan ik enkel afkeuren, want ze houdt in dat die HEER eigenlijk beslist over leven en dood.
Inderdaad Silver Wolf dat staat ergens opgeschreven in het grote misdaadboek van Ebenhaezer :
Meent niet, dat Ik gekomen ben, om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard.
Inderdaad Silver Wolf dat staat ergens opgeschreven in het grote misdaadboek van Ebenhaezer :
Meent niet, dat Ik gekomen ben, om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard.
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
socrates schreef:Ik denk dat, wie Ebenhaezer al een tijdje volgt, beter begrijpt wat sommige Islamieten bezielt
Wat jij denkt SOCRATES , is in elk geval verkeerd gedacht ! Onderzoek eens het verschil tussen christenen en islamieten ? Een groot verschil hoor ! Of vraag het aan Talisman , die weet toch àlles !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
FAZAL , je hebt waarschijnlijk gelijk over Dr. Louie Giglio , dan was ik verkeerd ingelicht ; maar hij is in elk geval een Geleerde Dr. ! en heeft het nog eens goed uitgelegd ! Bedankt Dr. LOUIE .
SILVER WOLF en PAUL , als gelovigen zeggen : Zo de Heer wil , dan wil dat eenvoudig zeggen , dat niet mijn wil maar de zijne mag geschieden , omdat Hij alles doorziet en voorziet , en dààrom weet wat goed voor mij is .
Waarom Hij mij zolang laat leven , weet ik niet , en waarom anderen vroeger sterven , weet ik ook niet , ik weet alleen dat Hij de Schepper is en dat we pas alles zullen kunnen begrijpen als we eens bij Hem zullen zijn ! Dan zullen we ten volle begrijpen zijn liefde , wijsheid en geduld met ons , en al de waarom's !
SILVER WOLF en PAUL , als gelovigen zeggen : Zo de Heer wil , dan wil dat eenvoudig zeggen , dat niet mijn wil maar de zijne mag geschieden , omdat Hij alles doorziet en voorziet , en dààrom weet wat goed voor mij is .
Waarom Hij mij zolang laat leven , weet ik niet , en waarom anderen vroeger sterven , weet ik ook niet , ik weet alleen dat Hij de Schepper is en dat we pas alles zullen kunnen begrijpen als we eens bij Hem zullen zijn ! Dan zullen we ten volle begrijpen zijn liefde , wijsheid en geduld met ons , en al de waarom's !
-
talisman - Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05
Zoals ik al zei, je weet niet veel.ebenhaezer schreef: Waarom Hij mij zolang laat leven , weet ik niet , en waarom anderen vroeger sterven , weet ik ook niet
In regel kan dat zijn omdat je goeie genen hebt, gezonde voeding en goeie lucht genoten hebt en geen levensbedreigende virussen op je dak hebt gehad en nooit op je hoofd bent gevallen, alhoewel het laatste ik zeer betwijfel.
-
Die "schepper" had blijkbaar eerst alleen een man geschapen "ADAM" en pas daarna een vrouw (EVA)...en het vervolg van die 2 zonen Kaïn en Abel, waarbij de ene de andere doodsloeg (ook door ons Heer bepaald zeker!?) is hetzelfde soort "praat voor de vaak."ebenhaezer schreef:FAZAL , je hebt waarschijnlijk gelijk over Dr. Louie Giglio , dan was ik verkeerd ingelicht ; maar hij is in elk geval een Geleerde Dr. ! en heeft het nog eens goed uitgelegd ! Bedankt Dr. LOUIE .
SILVER WOLF en PAUL , als gelovigen zeggen : Zo de Heer wil , dan wil dat eenvoudig zeggen , dat niet mijn wil maar de zijne mag geschieden , omdat Hij alles doorziet en voorziet , en dààrom weet wat goed voor mij is . Waarom Hij mij zolang laat leven , weet ik niet , en waarom anderen vroeger sterven , weet ik ook niet , ik weet alleen dat Hij de Schepper is en dat we pas alles zullen kunnen begrijpen als we eens bij Hem zullen zijn ! Dan zullen we ten volle begrijpen zijn liefde , wijsheid en geduld met ons , en al de waarom's !
Duidelijk blijft, dat wanneer die eerste "proto-types" al fouten vertoonden, blijkt die schepper toch niet zo super-volmaakt en superieur te zijn.
En wat er heden ten dage zoal op dit planeetje rondloopt...(meer dan 7 miljard van die schepsels) daartussen zijn er intussen nog veel meer met een serieuze hoek af.
Daarbij heeft die schepper dan nog een onvoorstelbare resem aan plaag-en-kwelgeesten gefabriceerd, zodat dokters en apothekers en ook drogisten de handen vol hebben met onderzoeken en de bestrijding van al dat onheil.
Maar wie volgens de zotte regel van EB leeft, kan dus best dokters en apothekers mijden als de pest. Voor hen mag men alle ziekenhuizen gewoon sluiten. Want allemaal weggegooid geld en verloren moeite. En eigenlijk tegenwerking van wat die "Heer" heeft bedoeld. Want HIJ beslist.
Hoeveel vijzen moeten er los staan, om zulke onzin te blijven uitbraken?
sw
-
Fazal
ebenhaezer schreef: FAZAL , je hebt waarschijnlijk gelijk over Dr. Louie Giglio , dan was ik verkeerd ingelicht ; maar hij is in elk geval een Geleerde Dr. ! en heeft het nog eens goed uitgelegd ! Bedankt Dr. LOUIE .
Waarschijnlijk ...??? Amaai zenne EB, als dat een geleerde is, dan ben ik de reïncarnatie van Napoleon. Verdorie zeg ..., misschien ben ik dat wel!?
Neenee EB, je hebt u zelf verkeerd ingelicht.
Dat komt ervan als men zichzelf zo blijft indoctrineren.
Weet jij dat zelf dan niet?EB schreef: SILVER WOLF en PAUL , als gelovigen zeggen : Zo de Heer wil , dan wil dat eenvoudig zeggen , dat niet mijn wil maar de zijne mag geschieden , omdat Hij alles doorziet en voorziet , en dààrom weet wat goed voor mij is .
Nee, ik ook niet. Niemand weet dat. Maar er is in ieder geval geen 'waarom'!EB schreef: Waarom Hij mij zolang laat leven , weet ik niet , en waarom anderen vroeger sterven , weet ik ook niet ,
Nee! Dat weet jij niet, je bent alweer verkeerd ingelicht.EB schreef:ik weet alleen dat Hij de Schepper is
Je 'denkt' alleen maar dat je het weet. Omdat 'anderen' u dat hebben wijsgemaakt.
EB schreef:en dat we pas alles zullen kunnen begrijpen als we eens bij Hem zullen zijn ! Dan zullen we ten volle begrijpen zijn liefde , wijsheid en geduld met ons , en al de waarom's !
Ik schreef het al, er zijn geen 'waaroms', het is dus nutteloos zich dat af te vragen.
En zoals ik hierboven kan lezen, begrijp je er ook nog altijd niets van, en zul je er later ook niets van begrijpen, want dood is dood! Daar valt niets te begrijpen aan.
Trouwens ..., alle mensen welke ik nà hun dood al ben tegengekomen, begrijpen er ook nog altijd niets van. Het enige wat zij tegen mij zeggen is: "man man, dood is dood hoor, en 'ik' kan het weten!" + "Je hebt maar één leven, geniet ervan!"
-
EB schreef:
Waarom Hij mij zolang laat leven , weet ik niet , en waarom anderen vroeger sterven , weet ik ook niet ,
FAZAL repliceerde...
Nee, ik ook niet. Niemand weet dat. Maar er is in ieder geval geen 'waarom'!
Ik denk alleen maar, dat onze levensverwachting deels genetisch is bepaald. Aan heel wat menselijke cellen zit een soort verlengstukje. Dat "telomerase" wordt genoemd. Bij celdeling moet het de chromosonen
correct herstellen. Het is gedeeltelijk uit RNA opgebouwd.
Wie wenst kan dat even in de passende lectuur uitpluizen...
Maar wanneer dat verlengstukje letterlijk uitpluist, gaat die cel afsterven of zich fout vermeerderen (kopiëren). Wat dan tot kanker en/of ander afwijkingen kan leiden.
Verder is en blijft onze omgeving waarin we leven en de voeding die we consumeren ook een belangrijke factor.
De natuur doet nog altijd aan een soort selectie. Een harde wet...
"Survival of the fittest"
Maar...de mens sleutelt daaraan door medische ingrepen en met medicatie, en verzwakt daardoor de resistentie van elke nieuwe generatie, omdat heel wat defecten worden doorgegeven. Zoiets straft de natuur af.
Dus die ongelijke strijd zal vroeg of laat leiden tot de ondergang van onze soort.
Wie honden fokt voor de verkoop van puppies, bezondigt zich ook al eens aan inteelt en past soms trucjes toe met medicatie, waardoor de hondenrassen al serieus zijn afgezwakt en steeds minder resistent worden.
Vogels (in de vrije natuur) gooien niet gezonde jongen uit hun nest.
En in het steeds inkrimpend stukje echt vrije natuur overleven enkel de meest gezonde en sterksten. Ze geven dan ook die kenmerken door aan hun nageslacht.
De wet van de jungle ...inderdaad.
Maar..."dura lex, sed lex...."
sw
Waarom Hij mij zolang laat leven , weet ik niet , en waarom anderen vroeger sterven , weet ik ook niet ,
FAZAL repliceerde...
Nee, ik ook niet. Niemand weet dat. Maar er is in ieder geval geen 'waarom'!
Ik denk alleen maar, dat onze levensverwachting deels genetisch is bepaald. Aan heel wat menselijke cellen zit een soort verlengstukje. Dat "telomerase" wordt genoemd. Bij celdeling moet het de chromosonen
correct herstellen. Het is gedeeltelijk uit RNA opgebouwd.
Wie wenst kan dat even in de passende lectuur uitpluizen...
Maar wanneer dat verlengstukje letterlijk uitpluist, gaat die cel afsterven of zich fout vermeerderen (kopiëren). Wat dan tot kanker en/of ander afwijkingen kan leiden.
Verder is en blijft onze omgeving waarin we leven en de voeding die we consumeren ook een belangrijke factor.
De natuur doet nog altijd aan een soort selectie. Een harde wet...
"Survival of the fittest"
Maar...de mens sleutelt daaraan door medische ingrepen en met medicatie, en verzwakt daardoor de resistentie van elke nieuwe generatie, omdat heel wat defecten worden doorgegeven. Zoiets straft de natuur af.
Dus die ongelijke strijd zal vroeg of laat leiden tot de ondergang van onze soort.
Wie honden fokt voor de verkoop van puppies, bezondigt zich ook al eens aan inteelt en past soms trucjes toe met medicatie, waardoor de hondenrassen al serieus zijn afgezwakt en steeds minder resistent worden.
Vogels (in de vrije natuur) gooien niet gezonde jongen uit hun nest.
En in het steeds inkrimpend stukje echt vrije natuur overleven enkel de meest gezonde en sterksten. Ze geven dan ook die kenmerken door aan hun nageslacht.
De wet van de jungle ...inderdaad.
Maar..."dura lex, sed lex...."
sw
-
talisman schreef:Zoals ik al zei, je weet niet veel.ebenhaezer schreef: Waarom Hij mij zolang laat leven , weet ik niet , en waarom anderen vroeger sterven , weet ik ook niet
In regel kan dat zijn omdat je goeie genen hebt, gezonde voeding en goeie lucht genoten hebt en geen levensbedreigende virussen op je dak hebt gehad en nooit op je hoofd bent gevallen, alhoewel het laatste ik zeer betwijfel.
Gelukkig voor jou TALISMAN , dat je een trein meer weet dan ik , de vraag is alleen , WAAROVER weet je zoveel ? en WAARVAN WEET JE ZO WEINIG ?
En waarom sterven GEZONDE MENSEN dan toch ook ? Wat kan daar de regel zijn ?
En wie op zijn hoofd valt , sterft daarom ook niet altijd ?
Jouw regels kloppen niet , maar ja , je weet ook niet àlles hé !
-
talisman - Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05
Van een ongeval, van zelfdoding of gedood worden, van verkeerde medicatie of gif, van een dodelijk virus, en zo zullen er nog wel enkele redenen te bedenken zijn waardoor gezonde mensen kunnen sterven.ebenhaezer schreef: En waarom sterven GEZONDE MENSEN dan toch ook ?
Nee, niet altijd. Die kan dan ook wartaal gaan uitkramen zoals jij nu.En wie op zijn hoofd valt , sterft daarom ook niet altijd ?
En wat klopt er niet. Probeer me dat eens uit te leggen.Jouw regels kloppen niet ,
En zoals ik reeds schreef:maar ja , je weet ook niet àlles hé !
Niet alles, maar in elk geval een trein meer als jij.
-
Silver Wolf schreef:Die "schepper" had blijkbaar eerst alleen een man geschapen "ADAM" en pas daarna een vrouw (EVA)...en het vervolg van die 2 zonen Kaïn en Abel, waarbij de ene de andere doodsloeg (ook door ons Heer bepaald zeker!?) is hetzelfde soort "praat voor de vaak."ebenhaezer schreef:FAZAL , je hebt waarschijnlijk gelijk over Dr. Louie Giglio , dan was ik verkeerd ingelicht ; maar hij is in elk geval een Geleerde Dr. ! en heeft het nog eens goed uitgelegd ! Bedankt Dr. LOUIE .
SILVER WOLF en PAUL , als gelovigen zeggen : Zo de Heer wil , dan wil dat eenvoudig zeggen , dat niet mijn wil maar de zijne mag geschieden , omdat Hij alles doorziet en voorziet , en dààrom weet wat goed voor mij is . Waarom Hij mij zolang laat leven , weet ik niet , en waarom anderen vroeger sterven , weet ik ook niet , ik weet alleen dat Hij de Schepper is en dat we pas alles zullen kunnen begrijpen als we eens bij Hem zullen zijn ! Dan zullen we ten volle begrijpen zijn liefde , wijsheid en geduld met ons , en al de waarom's !
Duidelijk blijft, dat wanneer die eerste "proto-types" al fouten vertoonden, blijkt die schepper toch niet zo super-volmaakt en superieur te zijn.
En wat er heden ten dage zoal op dit planeetje rondloopt...(meer dan 7 miljard van die schepsels) daartussen zijn er intussen nog veel meer met een serieuze hoek af.
Daarbij heeft die schepper dan nog een onvoorstelbare resem aan plaag-en-kwelgeesten gefabriceerd, zodat dokters en apothekers en ook drogisten de handen vol hebben met onderzoeken en de bestrijding van al dat onheil.
Maar wie volgens de zotte regel van EB leeft, kan dus best dokters en apothekers mijden als de pest. Voor hen mag men alle ziekenhuizen gewoon sluiten. Want allemaal weggegooid geld en verloren moeite. En eigenlijk tegenwerking van wat die "Heer" heeft bedoeld. Want HIJ beslist.
Hoeveel vijzen moeten er los staan, om zulke onzin te blijven uitbraken?
sw
Nee SILVER WOLF , niet de Heer bepaalt wat wij doen , dat BEPALEN WIJZELF ! Maar Hij ziet het wel , en kan er dan ook stokjes voor steken , om ons te corrigeren . Niet Hij maakt foutjes , MAAR WIJ !
Dankt Hem liever voor de wijsheid die Hij gaf aan Dokters , Apothekers , Drogisten en Ziekenhuizen , om ons tegemoet te komen . Dat heet LIEFDE , meer geen ONZIN !
Ja , ik heb ze nog allemaal op een rijtje hoor , dus nog geen vijzen los !
Bedankt ook voor je laatste uitleg van ons lichaam , zal wel kloppen . De kwaliteit van alle levens gaan idd. achteruit , en dat staat op ónze rekening !
Ik wens jou nog een lang en gezond leven toe SW.
-
Fazal schreef:ebenhaezer schreef: FAZAL , je hebt waarschijnlijk gelijk over Dr. Louie Giglio , dan was ik verkeerd ingelicht ; maar hij is in elk geval een Geleerde Dr. ! en heeft het nog eens goed uitgelegd ! Bedankt Dr. LOUIE .
Waarschijnlijk ...??? Amaai zenne EB, als dat een geleerde is, dan ben ik de reïncarnatie van Napoleon. Verdorie zeg ..., misschien ben ik dat wel!?
Neenee EB, je hebt u zelf verkeerd ingelicht.
Dat komt ervan als men zichzelf zo blijft indoctrineren.
Weet jij dat zelf dan niet?EB schreef: SILVER WOLF en PAUL , als gelovigen zeggen : Zo de Heer wil , dan wil dat eenvoudig zeggen , dat niet mijn wil maar de zijne mag geschieden , omdat Hij alles doorziet en voorziet , en dààrom weet wat goed voor mij is .
Nee, ik ook niet. Niemand weet dat. Maar er is in ieder geval geen 'waarom'!EB schreef: Waarom Hij mij zolang laat leven , weet ik niet , en waarom anderen vroeger sterven , weet ik ook niet ,
Nee! Dat weet jij niet, je bent alweer verkeerd ingelicht.EB schreef:ik weet alleen dat Hij de Schepper is
Je 'denkt' alleen maar dat je het weet. Omdat 'anderen' u dat hebben wijsgemaakt.
EB schreef:en dat we pas alles zullen kunnen begrijpen als we eens bij Hem zullen zijn ! Dan zullen we ten volle begrijpen zijn liefde , wijsheid en geduld met ons , en al de waarom's !
Ik schreef het al, er zijn geen 'waaroms', het is dus nutteloos zich dat af te vragen.
En zoals ik hierboven kan lezen, begrijp je er ook nog altijd niets van, en zul je er later ook niets van begrijpen, want dood is dood! Daar valt niets te begrijpen aan.
Trouwens ..., alle mensen welke ik nà hun dood al ben tegengekomen, begrijpen er ook nog altijd niets van. Het enige wat zij tegen mij zeggen is: "man man, dood is dood hoor, en 'ik' kan het weten!" + "Je hebt maar één leven, geniet ervan!"
FAZAL , nee ik weet niet altijd wat goed voor mij is , omdat ik niet in de toekomst kan kijken !
Ben blij dat jij geen ' waaroms ' in je leven hebt , hopelijk blijft dat zo !
Luister Fazal , in mijn overtuiging is er een Schepper , en dat is God , maar als jij een andere overtuiging hebt , is dat goed voor jou hoor .
Maar als ' dood is dood ' dan toch eens een vergissing was , en je ook niet gelooft in meerdere levens , wat dan ? Toch een Schepper ?
Ik zou zeggen , geniet ook van jouw eenmalig leven , maar denk er toch eens goed over na , want een leven kan soms kort zijn .
-
Reini schreef:Moest god bestaan, heeft hij uiteindelijk een ras geschapen dat zijn mooie planeet totaal naar de vaantjes helpt.
En daarmee dat ras incluis.
Zeg REINI , geloof jij écht dat àlles Gods schuld is ?
Dus , omdat wij alles naar de vaantjes helpen , bestaat er geen God ! Ja , dat is wel het nadenken waard hoor !