Om na te denken (vervolg ).

hier is plaats voor alle wereldreligies

Silver Wolf

11 jul 2014, 18:01

Om het nog eens kort en kernachtig te verwoorden...
De mens is de (wegwerp)verpakking van het DNA.

Sommigen zijn zo pretentieus zich als een soort boom te zien, maar we zijn amper één nietig blaadje aan die boom.
Van bot tot blad en daarna plaats maken voor de volgende generaties.
Een doorgeefluik, dat de natuur in elkaar heeft geknutseld.
En wat niet kan of wil gedijen verdwijnt. Trouwens kolossen zoals de dinosaurussen en de mammoets zijn ons ook ooit voorgegaan.
Dat zal toch wel geen mislukt experiment van die machtige schepper geweest zijn zeker?
Fossielen zijn er te over en ze vertellen ons eerlijker dan al dat bijbels geleuter, wat er zoal is gebeurd meerdere miljoenen jaren voor onze voorvaderen hier op het aardse toneel verschenen.
EB kan dan eens toelichten of haar HEER en MEESTER al die tijd was ingedommeld... of pas na heel lang peinzen de inval kreeg om zo'n kwetsbaar schepsel als de menselijke soort in die vijandige omgeving neer te poten.
De tekeningen in grotten, - nagelaten door de vroegere primaire mensensoort - zijn één van de vele bewijzen, dat wij slechts één der stapjes zijn in die enorm langdurige en trage EVOLUTIE.

DENK daar maar eens ernstig over na EB, i.p.v. met holle leuzen en dogma's te gooien.

sw

Reini

11 jul 2014, 18:32

SW, ik schreef ongeveer krek hetzelfde in " bewijs voor het niet bestaan van god " , wel ietwat korter, maar u moet nooit zoeken achter woorden :

Of die zeer interessante uitleg een bewijs vormt voor het niet bestaan van een god, Fazal, durf ik te betwijfelen.
Ik vraag me dan eerder af, vermits de gelovige zich volledig focust op de relatie : god-mens,
Waarom dat wonderlijk wezen het opportuun achtte, om miljoenen jaren de aarde te bevolken met gedierte waar geen enkel wezen met geëvolueerd verstand ooit iets van te zien kreeg.
Folieke van hem ?
Of weer een mysterie ?
Fazal

11 jul 2014, 20:19

ebenhaezer schreef:
Reini schreef:Moest god bestaan, heeft hij uiteindelijk een ras geschapen dat zijn mooie planeet totaal naar de vaantjes helpt.
En daarmee dat ras incluis.

Zeg REINI , geloof jij écht dat àlles Gods schuld is ?

Dus , omdat wij alles naar de vaantjes helpen , bestaat er geen God ! Ja , dat is wel het nadenken waard hoor !
Reini schreef: "moest god bestaan"!
Dat wil zeggen dat Reini, net zoals ik, niet kan geloven dat zo'n god 'kan' bestaan. Dat betekent dus heel klaar en duidelijk, dat men die 'hem', van NIETS kan beschuldigen!

Reini

11 jul 2014, 20:24

Gehersenspoelden hebben meer moeite om nuchter geschreven tekst te begrijpen.
Dank Fazal, voor de verheldering :wink:

Klaartje

11 jul 2014, 20:34

Wat de gelovige GOD noemt, bestaat alléén in hun geest, meer is dat volgens mij niet...... en die GOD heeft het altijd wel héél druk, want hij moet overal zowat zijn en alle brandjes blussen; zelfs in zijn naam moorden ze en doen ze de gekste dingen - arme God of moeten we zeggen "arme mens" ???
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez
Fazal

11 jul 2014, 20:37

EB, u schreef: Dankt Hem liever voor de wijsheid die Hij gaf aan Dokters , Apothekers , Drogisten en Ziekenhuizen , om ons tegemoet te komen . Dat heet LIEFDE , meer geen ONZIN !
Als dat geen ONZIN is!? :roll:
EB, u schreef:Ja , ik heb ze nog allemaal op een rijtje hoor , dus nog geen vijzen los !
Zou mij sterk verwonderen, indien er bij u nog ééntje vast zou zitten. :roll:
EB, u schreef:FAZAL , nee ik weet niet altijd wat goed voor mij is , omdat ik niet in de toekomst kan kijken !
Dat kan niemand! En wat ben je ermee, als die zgn god het u niet vertelt!? :roll:
EB, u schreef:als ' dood is dood ' dan toch eens een vergissing was , en je ook niet gelooft in meerdere levens , wat dan ? Toch een Schepper ?
En wat, als dat nu eens 'geen' vergissing was?
En ..., wat heeft die schepper hiermee te maken? :roll:

Silver Wolf

12 jul 2014, 07:07

Klaartje schreef:Wat de gelovige GOD noemt, bestaat alléén in hun geest, meer is dat volgens mij niet...... en die GOD heeft het altijd wel héél druk, want hij moet overal zowat zijn en alle brandjes blussen; zelfs in zijn naam moorden ze en doen ze de gekste dingen - arme God of moeten we zeggen "arme mens" ???
Dat eenieder z'n eigen "houvast" zoekt in dit woelige leven, lijkt me een evidentie.
Geloof....van een hoefijzer boven de schuurdeur of een konijnenpoot in de broekzakken. Een takje buxus-palm, dat zou gewijd zijn...boven het bed en een kaars die met haar vlammetje wonderen zou verrichten (zolang ze de boel niet in fik steekt)...Het moet kunnen.
Maar, wanneer mensen hun eigen gecreëerde bijgeloof gaan opdringen en daarmee een bestaande cultuur volledig vernietigen en tweedracht zaaien, door zich als de enige ware gelovigen boven de anderen te verheffen.
En als de duistere heerschappen die zich tot leiders van dat geloof uitgeroepen hebben, die macht hebben op-en-uit-gebouwd via misdadige plunderingen en corrupte samenwerking met andere dictators, hun volgelingen aanstoken om oorlogen te voeren tegen de zogenaamde ongelovigen, dan heb ik voor heel dat wansmakelijke vertoon slechts één woord ...
MISDADIG!

sw

talisman

12 jul 2014, 07:55

Silver Wolf schreef: Dat eenieder z'n eigen "houvast" zoekt in dit woelige leven, lijkt me een evidentie.
Geloof....van een hoefijzer boven de schuurdeur of een konijnenpoot in de broekzakken. Een takje buxus-palm, dat zou gewijd zijn...boven het bed en een kaars die met haar vlammetje wonderen zou verrichten (zolang ze de boel niet in fik steekt)...Het moet kunnen.
Maar, wanneer mensen hun eigen gecreëerde bijgeloof gaan opdringen en daarmee een bestaande cultuur volledig vernietigen en tweedracht zaaien, door zich als de enige ware gelovigen boven de anderen te verheffen.
En als de duistere heerschappen die zich tot leiders van dat geloof uitgeroepen hebben, die macht hebben op-en-uit-gebouwd via misdadige plunderingen en corrupte samenwerking met andere dictators, hun volgelingen aanstoken om oorlogen te voeren tegen de zogenaamde ongelovigen, dan heb ik voor heel dat wansmakelijke vertoon slechts één woord ...
MISDADIG!
Als we de beelden hiervan op TV zien is dit het juiste woord, SW.

cappa

12 jul 2014, 10:01

Vandaar mijn mening over de kerk: een historisch criminele organisatie.
Opdoeken kan het enige antwoord zijn.
Jawatte

Reini

12 jul 2014, 10:34

cappa schreef:Vandaar mijn mening over de kerk: een historisch criminele organisatie.
Opdoeken kan het enige antwoord zijn.
Zolang mensen in een bovenaards wezen geloven, gaat dat niet lukken Cappa.

YYZ

12 jul 2014, 10:39

Reini schreef:Zolang mensen in een bovenaards wezen geloven, gaat dat niet lukken Cappa.
Misschien moeten mensen wat meer in mensen beginnen te geloven, lijkt stilaan ook op een bovenaards wezen. :wink:
Gast

12 jul 2014, 10:41

talisman schreef:
Silver Wolf schreef: Dat eenieder z'n eigen "houvast" zoekt in dit woelige leven, lijkt me een evidentie.
MISDADIG!
Als we de beelden hiervan op TV zien is dit het juiste woord, SW.
Volledig mee akkoord, de kerk is de meest corrupte instelling die er bestaat.

YYZ

12 jul 2014, 10:49

*leah* schreef:Volledig mee akkoord, de kerk is de meest corrupte instelling die er bestaat.
Was die nieuwe paus dat niet aan het opkuisen? Vind je insteek wel leuk anders, je spreekt over 'meest corrupte' instellng, zijn er ook 'niet corrupte' instellingen?
Gast

12 jul 2014, 11:03

Ik denk wel dat er niet corrupte instellingen bestaan.

Vooral de schijnheiligheid van de kerk vind ik....... (vind er effe geen woord voor)!

Klaartje

12 jul 2014, 11:05

YYZ schreef:
*leah* schreef:Volledig mee akkoord, de kerk is de meest corrupte instelling die er bestaat.
Was die nieuwe paus dat niet aan het opkuisen? Vind je insteek wel leuk anders, je spreekt over 'meest corrupte' instellng, zijn er ook 'niet corrupte' instellingen?
Maar zeg niet alléén DE "Kerk" hoor, alle machtsinstellingen incluis andere godsdiensten zijn niet zo "kosher" als ze lijken, zie bijvoorbeeld maar eens naar de "Islam" en consoorten :roll: :?:
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez