Waarom ' christen zijn ' de moeite waard is .

hier is plaats voor alle wereldreligies
Gast

29 aug 2010, 16:06

ebenhaezer schreef:
socrates schreef:
ebenhaezer schreef: Het LICHAAM , dat zich uit door te horen , te zien , te ruiken , te smaken en te voelen .
De ZIEL uit zich door de wil , het verstand en de emoties , ( ons eigen ik ).
De GEEST uit zich door het geweten en de intuïtie ; en heeft de mogelijkheid om zich met God de Heilige Geest te verenigen .

Met vriendelijke groetjes , EBENHAEZER .
Als ik het goed begrijp blijft er na de ontbinding in atomen van het lichaam, niets meer over. De drie componenten vereisen immers een orgaan dat ze produceert.

SOCRATES , vergeten dat onze ziel onsterfelijk is ? Zelfs na ontbinding van ons lichaam ! EB.
O, en omdat u dat gelooft is dat zo ? En hoe kan jij bewijzen dat dit zo is ?

ebenhaezer

30 aug 2010, 16:14

TALISMAN , ik geloof in de onsterfelijke ziel , omdat Gods Woord dat zegt , en ik ben nu eenmaal een Bijbelgelovige christen ! De Heilige Schrift hoeft niet bewezen te worden want Zijn Woord is Waarheid voor mij . Als jij daar problemen mee hebt , dan is daar wel een oplossing voor : onderzoek de Schriften , die zullen je geleiden en helpen ! Een goede raad is goud waard !

met vr. gr. EBENHAEZER ;
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
Gast

30 aug 2010, 16:46

ebenhaezer schreef:TALISMAN , ik geloof in de onsterfelijke ziel , omdat Gods Woord dat zegt , en ik ben nu eenmaal een Bijbelgelovige christen ! De Heilige Schrift hoeft niet bewezen te worden want Zijn Woord is Waarheid voor mij . Als jij daar problemen mee hebt , dan is daar wel een oplossing voor : onderzoek de Schriften , die zullen je geleiden en helpen ! Een goede raad is goud waard !

met vr. gr. EBENHAEZER ;
Eben, ge weet goed genoeg dat ik de bijbel op mijn duimpje ken, dus: Waar staat IN DE BIJBEL dat de ziel onsterfelijk is ? WAAR, en in UW BIJBEL. Ik vraag dit BEWIJS aan U en geen doe-het-zelf van de Gamma! Ge weet dat ge bij mij die zever niet moet verkopen he! De bijbel van hier en de bijbel van daar, en als puntje bij paaltje komt moeten ze boodschappen doen, op reis, leesblind, de soep van 't vuur zetten. Allee, wat is uw excuse.
Gast

30 aug 2010, 21:50

talisman schreef:
ebenhaezer schreef:TALISMAN , ik geloof in de onsterfelijke ziel , omdat Gods Woord dat zegt , en ik ben nu eenmaal een Bijbelgelovige christen ! De Heilige Schrift hoeft niet bewezen te worden want Zijn Woord is Waarheid voor mij . Als jij daar problemen mee hebt , dan is daar wel een oplossing voor : onderzoek de Schriften , die zullen je geleiden en helpen ! Een goede raad is goud waard !

met vr. gr. EBENHAEZER ;
Eben, ge weet goed genoeg dat ik de bijbel op mijn duimpje ken, dus: Waar staat IN DE BIJBEL dat de ziel onsterfelijk is ? WAAR, en in UW BIJBEL. Ik vraag dit BEWIJS aan U en geen doe-het-zelf van de Gamma! Ge weet dat ge bij mij die zever niet moet verkopen he! De bijbel van hier en de bijbel van daar, en als puntje bij paaltje komt moeten ze boodschappen doen, op reis, leesblind, de soep van 't vuur zetten. Allee, wat is uw excuse.
Ook geen antwoord op Ebenhaezer ? Wat geeft u dan het recht om te klagen op een andere topic over ' gelovigen die niet begrepen worden' ? Ik wacht op een zinnig antwoord!!

ebenhaezer

31 aug 2010, 21:22

talisman schreef:

met vr. gr. EBENHAEZER ;

TALISMAN , 'k heb eerst wat zoekwerk gedaan , maar hier is mijn antwoord , en zonder EXCUSE !
Je kunt de Bijbel op je duimpje kennen , en toch niet begrijpen ! Zo kun je ook IEMAND denken te kennen ( aan de buitenkant ) , maar Hem toch eigenlijk niet écht kennen !
Als de mens sterft , is dat altijd bedoeld voor zijn lichaam , dat idd. tot het stof terugkeert ; maar voor de ZIEL ( ons persoonlijke ik ) , is er een ander doel : EEUWIG LEVEN of EEUWIGE STRAF . Dat vindt je in : Hebr . 9 : 27 . en Matt. 25 : 46 . en Marc . 10 : 30 op 't eind .
In Joh . 5 : 13 staat nog : Ik heb u dit geschreven , om u te doen weten dat u EEUWIG LEVEN hebt , omdat u gelooft ... .
Daarom is de ziel ONSTERFELIJK ook na de lichamelijke dood , omdat God dat zo gewild heeft , dat zegt ons de Heilige Schrift .

Nog een goeie nachtrust , EBENHAEZER .
Gast

31 aug 2010, 21:43

quote Ebenhaezer:

TALISMAN , 'k heb eerst wat zoekwerk gedaan , maar hier is mijn antwoord , en zonder EXCUSE !
Je kunt de Bijbel op je duimpje kennen , en toch niet begrijpen ! Zo kun je ook IEMAND denken te kennen ( aan de buitenkant ) , maar Hem toch eigenlijk niet écht kennen !
Als de mens sterft , is dat altijd bedoeld voor zijn lichaam , dat idd. tot het stof terugkeert ; maar voor de ZIEL ( ons persoonlijke ik ) , is er een ander doel : EEUWIG LEVEN of EEUWIGE STRAF . Dat vindt je in : Hebr . 9 : 27 . en Matt. 25 : 46 . en Marc . 10 : 30 op 't eind .
In Joh . 5 : 13 staat nog : Ik heb u dit geschreven , om u te doen weten dat u EEUWIG LEVEN hebt , omdat u gelooft ... .
Daarom is de ziel ONSTERFELIJK ook na de lichamelijke dood , omdat God dat zo gewild heeft , dat zegt ons de Heilige Schrift .
-----------------------------------------------------
-Brief Hebr. wordt toegeschreven aan Paulus, dus: Niet aangenomen. Waarom ? Heeft het zelf verzonnen. Heeft Jezus nooit ontmoet.
-Matt. spreekt van eeuwig leven. Niks over een ziel die onsterfelijk is.
-Marc. Is wel totaal iets anders dat er bedoeld wordt. In de context leren lezen.
- Joh. Niks gevonden onder vers 5:13. Weer eens eeuwig leven. Men geloofde wél in heropstanding uit de doden: reïncarnatie . ( Enkel de Farizeeërs geloofden dit, niet de Cadduceeën o.a. Dit idee van reïncarnatie was pas 150 jaar oud. )
Gast

31 aug 2010, 21:59

socrates schreef:Hoe kan nu een volwassen geletterd iemand zulke loze beweringen zo klakkeloos aannemen ? :roll:
Tja, eigenlijk snap ik dat ook niet. Die gasten konden twee tot drie generaties later iets noteren dat ze hadden horen vertellen... letterlijk zoals het uitgesproken was. Zelfs als er niemand bij was, zoals in de Olijfhof. Straffe gasten in dien tijd. Alhoewel, we moeten tegenwoordig ook niet alles geloven wat er in de krant staat he ?
Laatst gewijzigd door Gast op 31 aug 2010, 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

31 aug 2010, 22:03

Choerrel schreef:
Dat is nu eens echte prietpraat.
Ik pleit ' verzachtende omstandigheden' Choerrel. :wink:

Choerrel

31 aug 2010, 22:05

talisman schreef:
Choerrel schreef:
Dat is nu eens echte prietpraat.
Ik pleit ' verzachtende omstandigheden' Choerrel. :wink:
Juist, ze is ontoerekeningsvatbaar.

janx

31 aug 2010, 22:24

Ik denk dat Ebenhaezer een eenvoudig geloof heeft zonder zich zaken af te vragen en goed gelovig het schrift als zijnde het woord van god wil aannemen.
Op zich is geloven geen verkeerde zaak. Het help mensen zich staande te houden in een wereld die men niet geheel meer kan begrijpen. Echter ongewilt houd men daardoor bedriegers in het zadel en dat is natuurlijk een kwalijke zaak. Niet alleen op materiele gronden, kijk naar de bezittingen van diverse geloofs organisatie's, maar helaas hun volgelingen maken men geestelijk dood door het denken af te nemen.
En juist de schepping heeft ten doel dat men gaat denken en zichzelf zal gaan ontwikkelen. Dat is wat mij een beetje pijn doet dat goedwillende mensen ongewilt, en denkende dat men goed doet, die zgn herders en hoeders in leven houd, die de goedwillende en gelovigen hun vooruitgang blokkeren. Schande! :(
Alles is Één en die Éne is Alles.
Gast

31 aug 2010, 22:41

janx schreef:
Ik denk dat Ebenhaezer een eenvoudig geloof heeft zonder zich zaken af te vragen en goed gelovig het schrift als zijnde het woord van god wil aannemen.
Op zich is geloven geen verkeerde zaak. Het help mensen zich staande te houden in een wereld die men niet geheel meer kan begrijpen. Echter ongewilt houd men daardoor bedriegers in het zadel en dat is natuurlijk een kwalijke zaak. Niet alleen op materiele gronden, kijk naar de bezittingen van diverse geloofs organisatie's, maar helaas hun volgelingen maken men geestelijk dood door het denken af te nemen.
En juist de schepping heeft ten doel dat men gaat denken en zichzelf zal gaan ontwikkelen. Dat is wat mij een beetje pijn doet dat goedwillende mensen ongewilt, en denkende dat men goed doet, die zgn herders en hoeders in leven houd, die de goedwillende en gelovigen hun vooruitgang blokkeren. Schande! :(
Dat ben ik totaal met je eens Janx.

ebenhaezer

01 sep 2010, 17:53

Aan JANX , ARMANDINE , CLAUSEWITZ , TALISMAN , SOCRATES en CHOERREL .
Wat ik geloof en schrijf , daar hoeft niemand zich vragen bij te stellen , ik ben overtuigend bewust van wat ik geloof en schrijf , maar dat is wel MIJN geloof en dat dring ik niemand op . Mijn hersens zijn nog steeds goed intact , geen zorgen maken dus !

Ik heb ook absoluut geen schuldcomplex , zoals sommigen denken , want mijn zondeschuld is volledig weggedaan door de Heer Jezus , mijn Verlosser !

Als er staat : EEUWIG leven , dan is dat wel voor ALTIJD , dus onsterfelijkheid voor de ziel . De Bijbel is voor MIJ de betrouwbare bron des levens , maar dat hoeft een ander niet aan te nemen . Onderzoeken en keuzes maken dat is voor iedereen , en dàt is niet klakkeloos aannemen , of prietpraat !

Mijn gemeente , een Christen Gemeengemeenschap , heeft geen eigendommen noch betaalde predikers . Wat wij bijdragen dient om hulp te bieden aan behoeftigen waar dan ook , of om onkosten van activiteiten te dekken . Vrijwilligersdienst is een mooie inzet en doet niemand kwaad .
Niets houd ons tegen voor verdere ontwikkeling en te leven in vrijheid en blijheid . Geen zorgen dus , ik voel mij priema gelukkig en dat gun ik jullie allen ten volle !

Veel liefs , EBENHAEZER .
Fazal

01 sep 2010, 20:07

rolija schreef:
talisman schreef:EBENHAEZER, DIT IS EEN DISCUSSIEFORUM. GEEN PREEKGESTOELTE. :evil:
Indien u niet over religie, filosofie of psychologie wil discussiëren, gaat u beter op een ander form uw geloof beleiden.
Het is duidelijk dat ebenhaezer hier nieuwe slachtoffers zoekt voor haar clubke .
Maneeje, zij zoekt gewoon uitdagingen welke haar overtuiging(sic!) kunnen bevestigen.
Zij (en nog een paar anderen) zoeken hier en elders altijd maar steun, om hun geloof toch nòg een béétje méér kracht bij te zetten. Wat zouden zij hier anders komen doen?
Alles kan bewezen worden, uitgezonderd die sprookjes uit de bijbel.
En juist daarom, hebben zij voortdurend steun van andere bijgelovigen nodig om toch maar niet aan hun eigen geloof te gaan twijfelen! Denk nu vooral niet, dat zij NIET twijfelen!!!
Hun schrijfsels bewijzen dat voortdurend! Daar kan men toch niet naast kijken zekerst!? Gelovigen zijn heel duidelijk de grootste twijfelaars die hier op deze wereld bestaan!

ebenhaezer

08 sep 2010, 15:25

Omdat christen zijn , de moeite waard is , kan niets of niemand mijn levensvreugde afnemen ; zelfs een botsende wereld van politiek geshoemel , corruptie , onrecht en vuilheid , kan dat niet veranderen . Alleen de ellende die dat veroorzaakt bij de mensen , doen mijn hart inkrimpen van pijn en onmacht ! Maar ik weet , ook dat zal eenmaal een eind nemen , want de tijd gaat vooruit . Hulp bieden is dan wel een magere troost maar toch een liefdevolle daad , totdat de Here God zelf een eind aan dit alles maakt en een nieuw begin in leven roept . Deze belofte en vertrouwen geeft dan weer nieuwe moed en blijdschap om verder te gaan , en te leven als een menswaardig christen . Daarom is christen zijn de moeite waard ! Wie heeft daar iets op tegen ?

EBENHAEZER .

Aime1955

08 sep 2010, 17:31

Silver Wolf schreef:Voorbeelden van Christelijke naastenLIEFDE
- 1951 : In het schooltje naast de kerk van het Heilig Hart (bij de A12 in Boom) als 5-jarige peuter "tsjoekentrein" gespeeld. (Tijdens de speeltijd naast de betegelde speelplaats, wat stof doen opwaaien met de voeten en "tsjoek tsjoek" geroepen.
Een NON sleept me mee naar haar klas, want dat gedrag is ontoelaatbaar.
Ze duwt me op de knieën vooraan op de trede, waar ik met de handen op het hoofd moet stil zitten en ze zorgt ervoor dat ik met mijn blote knietjes op de 3 scherpe ribbels van een aluminium lat blijf zitten. Zodat het flink pijn doet.
Ik ruik de mottenbollengeur van haar hatelijke zwarte kleed nu nog.
- 1954 : Ik moét van moeder godsdienstles volgen (in het koninklijk atheneum te Boom). Waar een pater van het toenmalige lokale Kapucijnenklooster over zijn God komt onderwijzen. Maar als een leerling wat onoplettend is, moet die met gestrekte handen naar voor komen en slaat die pater met de scherpe hoeken van een houten liniaal op de kinderhanden. Wie dan zijn handen weg trekt krijgt een klinkende oorvijg die minutenlang in het middenoor nazindert.
- 1956/1957. Een godsdienstleraar die uit Willebroek komt, onderwijst zijn versie van de catechismus. En twee jaar na elkaar dist hij de marteldood van Jezus in dergelijk gruwelijke details op, dat hij er schijnbaar van geniet. Voor kinderen van 10 tot 11 jaar tekent hij zelfs de kattenzweep op het bord. Met bolletjes en weerhaken, die het vlees uit de rug van Christus scheuren. (De verfilmde geseling in "the passion of the Christ" is daarbij vergeleken een zacht verhaaltje.) JAREN heb ik daar nachtmerries van gehad.
- 1958 In het Kapucijnenklooster moet ik onder moeders dwang een knapenkoor vervoegen. De Franciskusknapen. De pater die dat koor dirigeert manipuleert ook de blote billetjes van kleine jongetjes. Hij staat regelmatig met zijn erectie (onder zijn bruine pij) tegen uw buik te duwen, als hij uw kin met zijn duim omhoog vijzelt en met satanische ogen jou doet ineenkrimpen. (Pas vele jaren later betrapt men hem op pedofiele handelingen.)
- 1957-1958 Extra catechese volgen in het schooltje nabij de kerk het H. Hart om de plechtige communie voor te bereiden. De onderpastoor aldaar pest de jongens en zorgt ervoor dat hij bij voorkeur de meisjes kan onderwijzen. Pas jaren later wordt hij geklist, nadat hij bij een gevallen chiromeisje zogezegd haar knie ging verzorgen. Doch zijn vettige klauwen grepen nogal hoog onder haar rokje.

NEEN de commissie Adriaenssens heeft geen file van mij, want dat beland dan eerst in operatie DOOFPOT en daarna in operatie WITWAS.

SW

Sommige hebben inderdaad nooit de volgende woorden ter harte genomen:

(2 Korinthiërs 1:24) . . .Niet dat wij de meesters over UW geloof zijn, maar wij zijn medewerkers tot UW vreugde, want GIJ staat door [UW] geloof.
Laundry is the only thing that should be seperated by colour