Om na te denken (vervolg ).
-
angelica - Lid geworden op: 13 jun 2011, 12:14
Absoluut Janx, en daar moet je niet ver gaan zoeken,want die mensen zijn hier op zelfs op sennet aanwezig. Niet waar : Janx, Henriette, Werewoef, Wayti, EB, Bluevelvet.... ?
lieve groetjes
lieve groetjes
Schoonheid ligt in het oog van de toeschouwer
-
En hallo Wayti, waar is die goeie ouwe tijd dat men nog bang was van God he. Die goeie ouwe tijd, waar mensen nog onder de knoet gehouden werden door middel van angst en onwetendheid? Spelen ze zelf God? Wat is God dan voor jou? Een persoon? Of God IN ons? Moet je bang zijn voor God Wayti? Of kun je beter naar je eigen innerlijke luisteren? Want in jezelf is alles aanwezig, alle wijsheid, je bent zelf de weg, en ook het leven, alsook het koninkrijk. Ben je dat allemaal niet zelf? Je eigen innerlijke ingesteldheid? Kom, zwijg me over een god waar je voor moet gaan bibberen en beven. Die kerel bestaat inderdaad alleen maar in sprookjes, als je zelf zegt dat God liefde is.
En ik zeg je dat God alles is, die stilte, die ruimte biedt voor alle potentieel, en dat er niets anders is dan .... leven.
vriendelijke groet
En ik zeg je dat God alles is, die stilte, die ruimte biedt voor alle potentieel, en dat er niets anders is dan .... leven.
vriendelijke groet
-
cappa - Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49
Allee, als ik het goed snap is 't hier de goei tegen de slechten.angelica schreef:Absoluut Janx, en daar moet je niet ver gaan zoeken,want die mensen zijn hier op zelfs op sennet aanwezig. Niet waar : Janx, Henriette, Werewoef, Wayti, EB, Bluevelvet.... ?
Tussen haakjes, ik vermoed dat alle godsdienstoorlogen in de geschiedenis zo begonnen zijn.
-
Henriette 2 - Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:51
Idd. Lappa!
De vetten tegen de mageren.
De slimmen tegen de achterlijken.
Dus als jij met je scherp waarnemingsvermogen en je uitmuntende geest en karakter, dat zo ziet, waarom spreek je de 'achterlijken' dan steeds als zodanig aan?
De vetten tegen de mageren.
De slimmen tegen de achterlijken.
Dus als jij met je scherp waarnemingsvermogen en je uitmuntende geest en karakter, dat zo ziet, waarom spreek je de 'achterlijken' dan steeds als zodanig aan?
-
Geschiedenis is uw strafste kant ook niet hé.wayti schreef: de mens is goddeloos geworden en is de wereld er daardoor beter op geworden.. zeker niet.. kijk maar in, het nieuws van alle dag.. vroeger waren de mensen nog bang van God en velen leefden een goed of een kuis leven op enkelen na.. Maar nu spelen ze zelf God en moorden er maar op los.. Macht, sex en drugs hebben de wereld overgenomen...en respect dat kent men niet meer...
Lees maar verder in uw boekskes van uwe profeet.
-
Zijn er goei en zijn er slechten, zijn er achterlijken en zijn er de slimmen? Of zijn er alleen maar mensen. Mensen die allemaal eens gehoord willen worden, die allemaal in staat zijn om verdriet te hebben en om vreugde te voelen, mensen die allemaal hun eigen gedachten hebben, naar gelang hun conditionering. Allemaal mensen.....die allemaal eens vergissingen begaan, fouten maken, allemaal met hun talenten en pluspunten en tekortkomingen.... Maar die met het scherpste onderscheidingsvermogen, gaan meestal enkel op zoek naar de tekortkomingen bij een ander, kijken zelden eens in eigen hart. Niet in staat tot enige vorm van eerlijk zelfonderzoek. Zo sterk is die drang om iets voor te stellen, om zich belangrijk te kunnen voelen. En dan maar de ander willen overtuigen, tegen beter weten in, want dit druist regelrecht tegen levensproces van die ander in, het leven, of wat we noemen, de natuurlijke gang van zaken.
vriendelijke judaskus
vriendelijke judaskus
-
Het eerste stuk heb ik maar weggelaten in de quote. Spreekt namelijk nogal voor zich. En met open deuren intrappen zijn we ook niks vooruit.angelica schreef: Maar die met het scherpste onderscheidingsvermogen, gaan meestal enkel op zoek naar de tekortkomingen bij een ander, kijken zelden eens in eigen hart. Niet in staat tot enige vorm van eerlijk zelfonderzoek. Zo sterk is die drang om iets voor te stellen, om zich belangrijk te kunnen voelen. En dan maar de ander willen overtuigen, tegen beter weten in, want dit druist regelrecht tegen levensproces van die ander in, het leven, of wat we noemen, de natuurlijke gang van zaken.
vriendelijke judaskus
Maar wat hierboven staat zou je toch eens wat meer moeten onderbouwen, want het zijn niet alleen algemeenheden, ze zijn ook tegenstrijdig en totaal verkeerd.
Voor eerlijk zelfonderzoek moet je namelijk juist onderscheidingsvermogen hebben, bijvoorbeeld.
En waarom zouden mensen met onderscheidingsvermogen geen zelfonderzoek doen? Een platitude vrees ik.
En waarom zouden die mensen zich altijd belangrijk willen voelen? Projectie van wat gij wegdrukt? Je lijkt anders wel het bazige type.
Maar ik vind het absoluut geen natuurlijke gang van zaken om je persoonlijk geloof in alle klanken en kleuren steeds weer uit te hangen op een forum. Lijkt me nogal compulsief dwangmatig. En waarop is dat gebaseerd?
En als het dan nog gaat om geloof in naïeve onnozel dingen als machientjes om met doden te praten, dan vraag je op den duur toch om uitgelachen te worden?
-
Begon goed maar helaas na enige zinnen kon hij 't weer niet laten.
Of beter; wist hij weer niet waarnaartoe:
Zal mij benieuwen waarmee je nu weer op de proppen komt.
Of beter; wist hij weer niet waarnaartoe:
cappa schreef:
...Projectie van wat gij wegdrukt?
...Je lijkt anders wel het bazige type.
....Lijkt me nogal compulsief dwangmatig.
Ja? zeg 't eens?En waarop is dat gebaseerd?
Zal mij benieuwen waarmee je nu weer op de proppen komt.
-
bluevelvet - Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Hoe de "wijzen" van deze wereld regeren !
Bush werd verweten oorlogs-minded te zijn, maar wat met Obama ?
AUX ETATS-UNIS, 50 MILLIONS DE PERSONNES ONT FAIM - MAIS LES DÉPENSES MILITAIRES AUGMENTENT.
We denken alleen maar aan sommige landen van Afrika voor wat betreft de hongersnood, ook in één van de rijkste landen ter wereld hebben meer dan 50 miljoen mensen een gebrek aan voldoende voedsel, nl. de Verenigde Staten van Amerika. Burgers zien zich genoodzaakt, om te kunnen overleven, voedselbonnen te gaan ophalen of zich tot liefdadigheidsorganisaties te richten. (Information du Département Usa de l'agriculture en septembre 2012 Household food security in the United states in 2011).
Terwijl enorme sommen uitgegeven worden voor militaire doeleinden.
Sedert 2001 (Bush) tot 2011 (Obama) zijn de uitgaven voor defensie met 80% gestegen.
http://www.reporterre.net/spip.php?article3217
Aux Etast-Unis, les dépenses militaires s’envolent, tout comme le nombre de pauvres.
Manlio Dinucci (Il Manifesto) - 20 septembre 2012
(In de VS schieten de militaire uitgaven de hoogte in net zoals het aantal armen ! ! !)
Bush werd verweten oorlogs-minded te zijn, maar wat met Obama ?
AUX ETATS-UNIS, 50 MILLIONS DE PERSONNES ONT FAIM - MAIS LES DÉPENSES MILITAIRES AUGMENTENT.
We denken alleen maar aan sommige landen van Afrika voor wat betreft de hongersnood, ook in één van de rijkste landen ter wereld hebben meer dan 50 miljoen mensen een gebrek aan voldoende voedsel, nl. de Verenigde Staten van Amerika. Burgers zien zich genoodzaakt, om te kunnen overleven, voedselbonnen te gaan ophalen of zich tot liefdadigheidsorganisaties te richten. (Information du Département Usa de l'agriculture en septembre 2012 Household food security in the United states in 2011).
Terwijl enorme sommen uitgegeven worden voor militaire doeleinden.
Sedert 2001 (Bush) tot 2011 (Obama) zijn de uitgaven voor defensie met 80% gestegen.
http://www.reporterre.net/spip.php?article3217
Aux Etast-Unis, les dépenses militaires s’envolent, tout comme le nombre de pauvres.
Manlio Dinucci (Il Manifesto) - 20 septembre 2012
(In de VS schieten de militaire uitgaven de hoogte in net zoals het aantal armen ! ! !)
-
bluevelvet - Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Tja, wat is natuurlijke gang van zaken op een forumcappa schreef: Maar ik vind het absoluut geen natuurlijke gang van zaken om je persoonlijk geloof in alle klanken en kleuren steeds weer uit te hangen op een forum. Lijkt me nogal compulsief dwangmatig. En waarop is dat gebaseerd?
En als het dan nog gaat om geloof in naïeve onnozel dingen als machientjes om met doden te praten, dan vraag je op den duur toch om uitgelachen te worden?
Op alle fora zijn discussies over godsdienstige onderwerpen !
Niemand wordt verplicht er aan deel te nemen. En ook zonder geloof in volgens jou 'onnozele dingen' wordt ook met 'serieuze' postings gelachen. Elk onderwerp die een gelovige aansnijdt wordt door mensen zoals jij bijna ALTIJD in het belachelijke getrokken !
Mag ik ook de vraag stellen : En waarop is dat gebaseerd ?
-
Fout.bluevelvet schreef:Op alle fora zijn discussies over godsdienstige onderwerpen !
Niemand wordt verplicht er aan deel te nemen. En ook zonder geloof in volgens jou 'onnozele dingen' wordt ook met 'serieuze' postings gelachen. Elk onderwerp die een gelovige aansnijdt wordt door mensen zoals jij bijna ALTIJD in het belachelijke getrokken !
Alleen als 't over naïeve onnozel dingen gaat.
Jawatte
-
Er is niks mis met bijbellovers.
Althans niet meer of minder dan fanatieke antibijbelaars
Ze voeren oorlog tegen bijbellovers, de antibijbelaars.
Althans niet meer of minder dan fanatieke antibijbelaars
Ze voeren oorlog tegen bijbellovers, de antibijbelaars.
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Waarom is er zo'n strijd tussen de Bijbellovers en de antibijbelaars ?
Omdat de anti... beseffen , dat ze fout zitten , maar dit niet willen geweten hebben ! Dat is ten diepsten , de strijd tussen God en satan ; zo was het al van in het begin , en dat zal zo blijven tot het einde . De sterkste is overwinnaar en dat heeft de Heer Jezus al aan het kruis bepaald , want Hij is opgestaan en Hij LEEFT !
M.vr.gr. EB.
Omdat de anti... beseffen , dat ze fout zitten , maar dit niet willen geweten hebben ! Dat is ten diepsten , de strijd tussen God en satan ; zo was het al van in het begin , en dat zal zo blijven tot het einde . De sterkste is overwinnaar en dat heeft de Heer Jezus al aan het kruis bepaald , want Hij is opgestaan en Hij LEEFT !
M.vr.gr. EB.
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Wij vinden helemaal niet dat we fout zitten: gewoon dat we vrije mensen zijn, die durven nadenken en niet hoeven te leven volgens een boek vol sprookjes van duizenden jaren oud.ebenhaezer schreef:Waarom is er zo'n strijd tussen de Bijbellovers en de antibijbelaars ?
M.vr.gr. EB.
Ik word daar helemaal gelukkig van.
Laatst gewijzigd door Reini op 08 okt 2012, 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.