Het karakter van Schepper God .
-
bluevelvet - Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Ik geloof wel dat Mozes ooit bestaan heeft. Jij kan geen bewijs leveren dat Mozes = Echnaton ! Met veronderstellingen en fantasieën kom je ook nier ver !
Daarbij niet vergeten dat Egypte in feite geen geschiedenis heeft nagelaten. Dank zij de bijbel kunnen vele gebeurtenissen van de voorbije eeuwen in hun context geplaatst worden. Nemen we als voorbeeld de Hittieten, was pure fantasie volgens wetenschappers, tot wanneer archeologische opgravingen in Turkije het tegendeel bewezen ! Poncius Pilatus zou niet bestaan hebben.......
Daarbij niet vergeten dat Egypte in feite geen geschiedenis heeft nagelaten. Dank zij de bijbel kunnen vele gebeurtenissen van de voorbije eeuwen in hun context geplaatst worden. Nemen we als voorbeeld de Hittieten, was pure fantasie volgens wetenschappers, tot wanneer archeologische opgravingen in Turkije het tegendeel bewezen ! Poncius Pilatus zou niet bestaan hebben.......
-
cappa - Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49
En de rest?bluevelvet schreef:Wetenschappers baseren zich op de maansverduistering in maart van het jaar 4 v. Chr. om de dood van Herodes vast te stellen. Het ging hier wel om een GEDEELTELIJKE maansverduistering.
Zij negeren compleet het feit dat in het jaar 1 v. G.T. op 8 januari een totale en op 27 december een gedeeltelijke maansverduistering plaats had.
In wiki lees ik:
Every year there are at least two lunar eclipses, although total lunar eclipses are significantly less common.
Jawatte
-
Paul Siemons - Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22
Bluevelvet schreef: Dhr antoon en mijzelf hadden toen ook al aangetoond dat Jezus niet geboren is in het jaar 7 v. G.T. Jezus is waarschijnlijk geboren in het jaar 2 v. G.T.
Mijn weekend kan niet meer stuk: Wat een sukkel Bluevelvet!
Antoon; goeie "keuze" als strijdmakker....alléén gade een probleem hebben want zelfs op het christen-forum-nl is die achterlijke vogelvrij verklaard wegens herhaalde leugens!
Kompleet de vloer mee aangeveegd, wil wat zeggen:
http://www.christen-forum.nl/phpbb/view ... ce23bc2654
Antoon; goeie "keuze" als strijdmakker....alléén gade een probleem hebben want zelfs op het christen-forum-nl is die achterlijke vogelvrij verklaard wegens herhaalde leugens!
-
talisman - Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05
Echnaton is een deel van het Mozes-verhaal wat zich uitstrekt over 250 jaar geschiedenis.bluevelvet schreef:Ik geloof wel dat Mozes ooit bestaan heeft. Jij kan geen bewijs leveren dat Mozes = Echnaton ! Met veronderstellingen en fantasieën kom je ook nier ver !
Daarbij niet vergeten dat Egypte in feite geen geschiedenis heeft nagelaten.
Dank zij de bijbel kunnen vele gebeurtenissen van de voorbije eeuwen in hun context geplaatst worden.
Nemen we als voorbeeld de Hittieten, was pure fantasie volgens wetenschappers, tot wanneer archeologische opgravingen in Turkije het tegendeel bewezen ! Poncius Pilatus zou niet bestaan hebben.......
Van welk boerengat kom jij zeg ! Lagere school niet afgemaakt ?
EN NU OPROTTEN.
-
talisman - Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05
Moet je MARWAN z'n antwoord eens lezen. Ik ben Marwan niet, maar lijkt verduiveld goed op mijn vorige posten. Zouden we dan beiden dezelfde ' fantasie ' hebben ?Paul Siemons schreef:Bluevelvet schreef: Dhr antoon en mijzelf hadden toen ook al aangetoond dat Jezus niet geboren is in het jaar 7 v. G.T. Jezus is waarschijnlijk geboren in het jaar 2 v. G.T.
Antoon lijkt me wel de Eddy Wally van de Religie-fora.
-
We zullen nooit met zekerheid kunnen zeggen dat Jezus geboren werd in het jaar 2 v. G.T. net als we nooit zeker kunnen zijn wanneer Herodes stierf !cappa schreef:En de rest?bluevelvet schreef:Wetenschappers baseren zich op de maansverduistering in maart van het jaar 4 v. Chr. om de dood van Herodes vast te stellen. Het ging hier wel om een GEDEELTELIJKE maansverduistering.
Zij negeren compleet het feit dat in het jaar 1 v. G.T. op 8 januari een totale en op 27 december een gedeeltelijke maansverduistering plaats had.
In wiki lees ik:Every year there are at least two lunar eclipses, although total lunar eclipses are significantly less common.
De maansverduistering moet dan nog goed zichtbaar zijn, want door bewolking is dit niet altijd mogelijk.
Als totale maansverduistering niet zo veel voorkwam is het des te meer geloviger dat Josephus een TOTALE maansverduistering bedoelde in verband met Herodes dood en dan valt Jezus geboorte in jaar 1 vóór Chr. of in jaar 1 Anno Domini.
Uit WIKI onder "Geboorte en Jeugd" :
"Door onjuiste berekeningen, gebaseerd op de Romeinse kalender van Dionysius Exiguus rond 525, werd steeds aangenomen dat Jezus geboren was in het jaar 1."
Een beetje verder lezen we :
"Volgens de kalender van Dionysius Exiguus stierf Herodes echter in het jaar 4 v.Chr"
Op te merken valt :
TWEE berekeningen volgens dezelfde kalender waarvan de ene nl. de geboorte van Jezus een onjuiste berekening zou zijn maar het jaar van de dood van Herodes wordt wel algemeen geaccepteerd !
Laatst gewijzigd door bluevelvet op 08 dec 2012, 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
-
talisman schreef:En jij hebt zelfs nog niet eens een bewijs dat die Jezus ooit geboren is !! DAT ZIJN AL TWEE VRAGEN ONBEANTWOORD OEN !!bluevelvet schreef: We zullen nooit met zekerheid kunnen zeggen dat Jezus geboren werd in het jaar 2 v. G.T.
Als je zo wilt doorgaan, welk bewijs heb jij dat Herodes werkelijk bestaan heeft
-
Nee, maar men gebruikt het sterfjaar van Herodes om aan te tonen dat Jezus geboren is in het jaar 6 of 7 v. Chr. Rolling Eyestalisman schreef:O,O,O, IK moet jou sprookjesboek niet bewijzen, dat moet JIJ !!!bluevelvet schreef:
Als je zo wilt doorgaan, welk bewijs heb jij dat Herodes werkelijk bestaan heeft
Langs de éne kant de Romeinse kalender aanklagen om aan Jezus geboorte in het jaar 1 te betwijfelen en dan dezelfde kalender gebruiken om Herodes dood in het jaar 4 v. Chr. goed te keuren ?
Je moet toch beseffen dat dat niet logisch is ?
Maar daar krijg ik geen antwoord op. Zou toch moeten hé om je geloofwaardigheid te behouden.
-
Paul Siemons - Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22
Gare sukkel Bluevelvet schreef:
Waarom haal jij teksten uit een ander forum en kom je die hier plakken alleen maar met de bedoeling om een forumlid te bezoedelen Wat wil je daar mee bereiken ?
Waarom: om je te laten inzien wat een leugenachtig sujet "dhr antoon" wel is en niet alleen hier op het SN!
Wat op een ander forum gebeurt is niet mijn zaak. Ik ken dhr. antoon alleen van sen.net en hij is hij hier niet zo veel aanwezig.
Dan leer je hem nu kennen zoals hij is....via andere kanalen!!!
Opdat wij goed zouden kunnen oordelen dient men de topic ter kwestie in zijn geheel te bekijken. Met wat flarden alleen kom je er niet.
Flarden, ga toch fietsen trien, wat ik hier geplakt heb is maar een fractie van wat er geschreven staat. Als alles hier moest neergezet worden ben je volgende week nog bezig.
De positieve reacties zul je wel achterwege laten.
Positieve reacties:
ja op drie fora's heb ik er welgeteld 1 tegengekomen
Zodoende doe jij aan topic vervalsing, mensen weten niet over welke forum het gaat en ik denk dat je die hier niet mag vernoemen !
Topicvervalsing: bewijs dat maar eens !
Fora die ik niet zou mogen noemen: het word nog mooier, ik lig in een deuk, die kijg je zo op je nuchtere maag : christen-nl-forum
refoweb.nl
freethinker.nl
Zo ! Je kan mij met je citaten van ander fora niet beïnvloeden, getuigt alleen maar van je kleinzieligheid en oneerlijkheid !
Ge hebt gelijk mens, partners in crime moeten mekaar blijven steunen!
Je zou ons hier dankbaar moeten zijn omdat we je voor de criminele gedachtenkronkels van een medeforumlid hebben gewaarschuwd!
Mvg,
P.Siemons
Waarom haal jij teksten uit een ander forum en kom je die hier plakken alleen maar met de bedoeling om een forumlid te bezoedelen Wat wil je daar mee bereiken ?
Waarom: om je te laten inzien wat een leugenachtig sujet "dhr antoon" wel is en niet alleen hier op het SN!
Wat op een ander forum gebeurt is niet mijn zaak. Ik ken dhr. antoon alleen van sen.net en hij is hij hier niet zo veel aanwezig.
Dan leer je hem nu kennen zoals hij is....via andere kanalen!!!
Opdat wij goed zouden kunnen oordelen dient men de topic ter kwestie in zijn geheel te bekijken. Met wat flarden alleen kom je er niet.
Flarden, ga toch fietsen trien, wat ik hier geplakt heb is maar een fractie van wat er geschreven staat. Als alles hier moest neergezet worden ben je volgende week nog bezig.
De positieve reacties zul je wel achterwege laten.
Positieve reacties:
Zodoende doe jij aan topic vervalsing, mensen weten niet over welke forum het gaat en ik denk dat je die hier niet mag vernoemen !
Topicvervalsing: bewijs dat maar eens !
Fora die ik niet zou mogen noemen: het word nog mooier, ik lig in een deuk, die kijg je zo op je nuchtere maag : christen-nl-forum
refoweb.nl
freethinker.nl
Zo ! Je kan mij met je citaten van ander fora niet beïnvloeden, getuigt alleen maar van je kleinzieligheid en oneerlijkheid !
Ge hebt gelijk mens, partners in crime moeten mekaar blijven steunen!
Je zou ons hier dankbaar moeten zijn omdat we je voor de criminele gedachtenkronkels van een medeforumlid hebben gewaarschuwd!
Mvg,
P.Siemons
-
talisman, ik heb het je al gezegd, je moet beter lezen ! ik schreef ..... en LAS hem als gast ..... Ik wil daarmee niet bedoelen dat je als 'gast' geschreven hebt, dat maak jij er VERKEERDELIJK van ! Het is wel zo, dat als je u uitschrijft als lid je als 'gast' komt te staan bij uw postings. Ik vermoed dus dat je dat gedaan hebt en daarom las ik je als GAST!talisman schreef:JIJ VERWRONGEN GEEST !! IK HEB HIER NOOIT EEN POST ONDER " GAST " GEPLAATST. De moderator mag hier om reageren als dit niet de waarheid is.bluevelvet schreef:Elke keer word je gewezen op je fouten en toch ga je maar door: de vriendelijkheid onder onze integere, minzame en onbaatzuchtige forumhelpers die hun kostbare tijd voor U uittrekken kent ook zijn grenzen!!!![]()
![]()
Dat kun je toch niet menen ?
Ik wijs ook telkens op fouten hoor, maar toch gaan ze door !![]()
Ik herinner mij een tijd dat talisman weggebleven is terwijl ik zelf ook een tijdje afwezig was. Ik was er terug.... en las hem als 'gast' maar opeens ploeps, talisman ook terug. Ik denk dat cappa hem om versterking gevraagd heeft
LIEGEN EN BEDRIEGEN IS JOU SPECIALITEIT !!
Toch wel spijtig dat je door je heethoofdigheid je uw medemens als zijnde leugenaars en bedriegers behandeld ! Wie heeft er dan een VERWRONGEN geest
http://www.seniorennet.be/forum/viewtop ... &start=315
http://www.seniorennet.be/forum/viewtop ... &start=330[/b]
-
Zondervrees - Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00
In de loop van de geschiedenis en zelfs heden ten dage worden er in meer landen atheïsten vervolgd dam christenen. Als ik dan dezelfde kromme logica toepas…ebenhaezer schreef:[…] Maar ook de weerstand blijft niet uit , de vervolging van christenen is in vele landen werkelijkheid . Maar , waar vervolging is , daar groeit het geloof des te sneller ! Dat heeft de vijand zeker nog niet ontdekt ! Zonder het te beseffen werken ze mee aan de verbreiding ! […]
Ni Dieu, Ni Maître
-
werewoef - Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53
Hawèl, hé, Janks, zoals ge kwaamt te schrijven zou ik het ook durven te verwoorden . Ik denk nu aan het boek - De Eeuwige Wijsheid van Aldous Huxley .
Aan Ebenhauzer , heb nog wat geduld ; de Moderators slapen heus niet, hoor, uit onnoembare bron weet ik te vertellen dat ze dik onderbemand zijn, surtout met deze drukke dagen . Hun servers draaien soms vierkant door gebrek aan extra servers .
Een andere reden zou ook kunnen zijn dat het hier op dit forum spookt . Geesten, zuivere of duistere worden immers aangetrokken als men over hun schrijft of vertelt . Believe it or not .
mvg-werewoef
Aan Ebenhauzer , heb nog wat geduld ; de Moderators slapen heus niet, hoor, uit onnoembare bron weet ik te vertellen dat ze dik onderbemand zijn, surtout met deze drukke dagen . Hun servers draaien soms vierkant door gebrek aan extra servers .
Een andere reden zou ook kunnen zijn dat het hier op dit forum spookt . Geesten, zuivere of duistere worden immers aangetrokken als men over hun schrijft of vertelt . Believe it or not .
mvg-werewoef
AMEN en AUM
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
In tegenstelling met andere schrijvers ben jij meestal flegmatisch in beantwoording op het schrijven en opmerkingen van anderen die menen op hun ,veronderstelde, strepen te kunnen staan.
Die houding, ongeacht of ik het eens bent met al je gedachte goed, is als het ware een oase in de woestijn der forum letteren.
Ik zou zeggen, vasthouden die zelf ontwikkelde gave.
Die houding, ongeacht of ik het eens bent met al je gedachte goed, is als het ware een oase in de woestijn der forum letteren.
Ik zou zeggen, vasthouden die zelf ontwikkelde gave.
Alles is Één en die Éne is Alles.
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Zondervrees schreef:In de loop van de geschiedenis en zelfs heden ten dage worden er in meer landen atheïsten vervolgd dam christenen. Als ik dan dezelfde kromme logica toepas…ebenhaezer schreef:[…] Maar ook de weerstand blijft niet uit , de vervolging van christenen is in vele landen werkelijkheid . Maar , waar vervolging is , daar groeit het geloof des te sneller ! Dat heeft de vijand zeker nog niet ontdekt ! Zonder het te beseffen werken ze mee aan de verbreiding ! […]
Wat zijn ' dam christenen ' ? Sorry hoor , geen foutjes schrijven hé ! daar ben jij toch te slim voor zou ik denken . Een lieve groet van EB.
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
cappa schreef:Zoek beter eens naar eigen wijsheid i.p.v. die van een ingebeelde superman.ebenhaezer schreef:Dat is wijsheid van God tegenover de dwaasheid van de wereld .
Liever niet hoor Cappa , EIGENWIJS zijn is geen mooie gave , jezelf ontwikkelen en steeds bijleren is beter , en dat gaat vanzelf want al doende leert men !
Mijn ' superman ', je bedoelt natuurlijk de Heer Jezus , is absoluut niet ingebeeld , Hij leeft voor milliarden mensen , of je dat nu gelooft of niet , maar het is wel zo ! Lieve groetjes , EB.
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .